Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Mam takie pytanie a mianowicie czym smarować gwinty śrub i gwinty pedałów w rowerze. :bye2:  Zależy mi żeby śrubki nie korodowały i żeby się nie zapiekały. 

Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc. :thumbsup: Bardzo bym był wdzięczny jeszcze nad  podaniem sklepu internetowego w którym dany smar znajdę :laugh:

A tak wogóle to myślałem  na tym. Nada się? http://www.goride.pl/smary/9112-finish-line-anti-seize-3x225cc-smar.html

No i jak często :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za cene tego Finisha nasz tube porządnego smaru MOBIL MOBILGREASE XHP 222 którym oblecisz wszystkie łożyska, gwinty itd i starczy Ci na lata.

Czym tych gwintów nie posmarujesz będzie ok. No może poza smarem silikonowaym i miedzianym

Czy mogę się dowiedzieć czemu nie miedzianym? Akurat w innych dyskusjach do gwintów bardzo często polecają smar miedziany i ja składając ostatnio swój rower smarowałem większość gwintów smarem miedzianym (hak od przerzutki, pedały i suport).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiały aluminiowe polecam smarować smarem wapniowym a nie litowym

Jakoś nie widzę różnicy. Chętnie jednak zasięgnę opinii

Czy mogę się dowiedzieć czemu nie miedzianym? Akurat w innych dyskusjach do gwintów bardzo często polecają smar miedziany i ja składając ostatnio swój rower smarowałem większość gwintów smarem miedzianym (hak od przerzutki, pedały i suport).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Miedziany jest dobry ale z tego co czytałem (tu na forum) to zastosowanie do połączeń Alu-Alu to kiepski pomysł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedź reaguje z aluminium powodując korozje elektrolityczną (tlenową) lub galwaniczną (bimetaliczną). W tym przypadku spowoduje to "zaspawanie" połączenia.

Nawet w instalacjach wodnych np. CO i CCW nie stosuje się np. miedzianych rur i aluminiowych grzejników lub stosuje się inhibilator korozji potocznie zwany Copalem.

 

Smar miedziany tak, ale generalnie nie we współczesnych rowerach gdzie aluminium nie brakuje, a i wysokich temperatur brak. Spokojnie można go zastąpić jakimkolwiek innym "zatłuszczaczem" na gwinty. Smalec też by się sprawdził  :icon_cool:               

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile "serwisowanie" w przypadku piast czy sterów/suportów jeszcze potrafię zrozumieć jako czasochłonne i wymagające ciut umiejętności to w przypadku pedałów ich demontaż, czyszczenie gwintów i ponowne smarowanie jest czynnością pięciominutową i możliwą do wykonania nawet raz w miesiącu. Więc wg mnie jakilkolwiek smalec na gwint z wyjątkiem miedzianego i problemu nie ma. 

Jedyny "ból" to brak jakiegokolwiek smaru i niewykręcanie pedałów przez długi okres czasu, np rok z uwzględnieniem jazdy w zimie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szmatą?.... Przecież nie zintegrował się z pedałami. Wciskasz paznokciami szmatę albo papier toaletowy albo papierowy ręcznik w zwoje gwintu i czyścisz. Gniazda w korbach czyścisz jakimś rozluźniaczem do smarów i szczotką do zębów. Rozluźniacz usuwasz możliwie do oporu, po czyszczeniu, smarujesz gwinty nowym smarem i wkręcasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś znalazłem na jednym forum samochodowym

 

"Chyba coś pomieszałeś bo korozja elektrolityczna i owszem najbardziej postępuje przy zetknięciu glinu i miedzi (czyli aluminium i miedzi) ale wtedy kiedy oba te metale są zanurzone w elektrolicie a tu nie masz żadnego kwasu. a jeśli chodzi o utlenianie się czyli korozję chemiczną suchą to aluminiowe talerzyki utleniają się od gazów (powietrze) ale właśnie po to jest dany smar który zapobiega dostawaniu się powietrza na do glinu a więc nie powstanie korozja czyli powstawanie tlenku glinu.

a na chłopski rozum jak by smar miedziany przyśpieszał korozję to nikt by go do niczego nie używał bo wszystko było by skorodowane. a ja osobiście u rodziców w aucie od ponad 10 lat systematycznie smaruję śruby do kół i nic nigdy nie zardzewiało a odkręcają się jak nówki. "

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...