Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[serwis] Konserwacja amortyzatorów fox , rocznik 2016

serwis fox 32 dps konserwacja wymiana oleju wymiana uszczelek

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 bardok206

bardok206

    Amator

  • Użytkownik
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Busko Zdrój
Garaż Rower

Napisano 03 grudzień 2016 - 08:19

Witam

 

Chciałbym w najbliższym czasie rozpocząć serwis konserwacyjny w moich amortyzatorach fox (tj wymiana uszczelek i oleju). Przed rozpoczęciem  chciałem upewnić się że czegoś mi nie brakuje oraz czy dobrze wszystko sobie zaplanowałem.

 

Rower giant trance ltd 2 2016.

 

Amortyzatory 

 

 

2016 Performance Series FLOAT 
2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos Evol SV, Giant, Trance 27.5 2 LTD, 7.875, 2.000, 0.2 Spacer, CM, RM, Climb F, 396C/3272C Logo  (id Cy72)
 
2016 Performance Series 32 FLOAT 27.5 140 FIT4 3POS
2016, 32, A, FLOAT, 27.5in, P-S, 140, 3Pos, FIT4, Met Blk, 396C/3272C Logo, 15QRx100, 1.5 T, 44mm Rake, OE (id Cy57)
 
Rzeczy potrzebne do serwisu to:
 
Do dampera :
FOX zestaw naprawczy dampera Float Line Air Sleeve ,803-00-142 (z fluidem)
 
Do przedniego :
FOX zestaw uszczelek 32 ,803-00-944
FOX olej 20 WT Gold 946ml ,025-03-010
 
Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego.
 
Serwis przeprowadzam podobnie jak na tych filmach:
 
Fluida się już podobno nie stosuje na gąbki w przednim amortyzatorze. Macz się je w wt20 gold.
 
 
Co do ilości oleju w lagach wdl: Bike Help Center | FOX
to dobrze rozumiem?
 
Strona Fit4 15cc 
Strona Air 10cc
 
Dzięki za każdą sugestie...
 
pozdrawiam
 
 
 

 


  • 1

Reklama

Reklama

#2 jahoo84

jahoo84

    Maniak

  • Użytkownik
  • 665 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Radom
  • Imię:Karol
Garaż Rower

Napisano 03 grudzień 2016 - 09:24

Jeszcze przydał by się jakiś smar do uszczelek kurzowych ja używam slickoleum, jest super śliski i bardzo wydajny.
  • 0

#3 jgrabowski

jgrabowski

    Pro

  • Użytkownik
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Imię:Jakub

Napisano 03 grudzień 2016 - 11:39

Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego.

Tutaj świetnie sprawdzi się duży klucz nasadowy 32. Te nowe uszczelki bezkołnierzowe jest dość trudno nabić. Ja próbowałem to zrobić w zeszłym roku wg nieaktualnych tutoriali dla poprzednich uszczelek kołnierzowych i wciskałem ręką... Dopiero jak stwierdziłem, że się nie da poszedł w ruch klucz nasadowy i młotek gumowy i okazało się, że tak trzeba było do razu. Jak będziesz je nabijał pilnuj, żeby równo wchodziły.

Tak jak napisał kolega wyżej - potrzebny jest też smar do uszczelek kurzowych, taki który dobrze znosi wodę i nie niszczy gumy. Ja robiłem Molykote 111 - polecam (Molykote 111).

Powodzenia!


  • 0

#4 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 03 grudzień 2016 - 13:25

Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km).

Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę.

Użytkownik Kowal1986 edytował ten post 03 grudzień 2016 - 13:29

  • 0

#5 bardok206

bardok206

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Busko Zdrój
Garaż Rower

Napisano 03 grudzień 2016 - 19:32

Ja też oglądając  sporo udostępnionych filmów nie spotkałem się aby był używany  dodatkowo inny smar na uszczelkach , jedynie ten sam olej co do gąbek.Od strony wewnętrznej, ale tu chyba chodzi o pomoc w wciśnięciu uszczelki...


  • 0

#6 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 03 grudzień 2016 - 22:48

Też uczyłem się serwisu mojego amora z internetu i nigdzie tego nie widziałem. W manualach Fox-a nie ma o tym słowa. Jak ktoś chce kombimować z smarami to na własną odpowiedzialność. Ja będę to uważał za niebezpieczne z uwagi na możliwy efekt "pasty ściernej".

Użytkownik Kowal1986 edytował ten post 03 grudzień 2016 - 22:49

  • 0

Reklama

Reklama

#7 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 18832 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 04 grudzień 2016 - 01:08

Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km).

Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę.

 

 

Fox w damperach zaleca smarowanie komory powietrznej olejem który potem pozostaje na tłoczysku. 

Widelce starszej generacji miały kąpiel olejową i trzeba było z tym "żyć" że w środku był olej nie tylko tłumiący ale teżi smarujący. Jeśli uszczelki są kiepske to czy będziesz miał w środku olej czy nie to żywioły z zewnątrz przetrą powłoki na goleniach jeśli te są kiepskie. 


  • 0

#8 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 371 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 04 grudzień 2016 - 10:06

W obecnych manualach smarowanie uszczelek jest pominięte ze względu na zastosowanie samosmarujacych uszczelek skf'a. W modelach oemowych czesto tych uszczelek nie ma i w takim przypadku smar jest obowiązkowy. Również w samosmarujacych warto go stosować.
Olej z gąbeczek nie dostaje się bezpośrednio pod uszczelki, bo oddziela je warga olejowa, nie smaruje więc uszczelek w wystarczającym stopniu, nie pomoże przy dostaniu się czegoś pod uszczelkę.
Za to smar ułatwi wyśliźnięcie się czegoś co wpadnie pod uszczelkę, poprawia uszczelnienie, zapewnia ciągły poślizg uszczelce ponieważ jest dużo trwalszy od nałożonego przez was oleju, ma też lepsze właściwości zabezpieczające.


  • 1

#9 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 04 grudzień 2016 - 11:54

Dyskusja jest ciekawa, ale pewnie dużo zależy od warunków w jakich się jeździ. W moim przypadku głównym czynnikim szkodliwym jest piach i pył, którego szczególnie w suche lato jest pełno. Według mnie nieużywanie smaru się sprawdza. Gąbki w czasie serwisu są tylko delikanie przybrudzone i dalej nasączone, olej górą nigdy mi nie wyleciał, a lagi są w stanie idealnym. Osobiście nigdy smaru nie zastosuję.

Użytkownik Kowal1986 edytował ten post 04 grudzień 2016 - 11:56

  • 0

#10 woojj

woojj

    Master

  • Użytkownik
  • 1503 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:śląsk
Garaż Rower

Napisano 04 grudzień 2016 - 13:33

Każda uszczelka powinna być posmarowana z prostej przyczyny- łatwiej złożyć całość nie uszkadzając ;-) Żaden oring i żadna uszczelka nie powinna być sucha. Guma uszczelek i oringów szybciej się zużywa jeśli działa na sucho. Od 20 lat smaruję zimeringi i wszystkie uszczelki małą ilością smaru - nie zaszkodziło to żadnemu amortyzatorowi i damperowi jak dotąd. 


  • 0

#11 bardok206

bardok206

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Busko Zdrój
Garaż Rower

Napisano 04 grudzień 2016 - 14:55

Czyli smarujemy  smarem jak na filmiku 

 

 

cześć która jest wycierana w 6 min 10 sec oraz  wewnętrzna cześć uszczelki 6 min 42 sec? Jak tak to jaki smar najlepiej użyć?


  • 0

Reklama

Reklama

#12 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 04 grudzień 2016 - 17:24

Te same co np do RS... slick honey, judy butter czy sram butter.
  • 0

Reklama

Reklama




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, fox, 32, dps, konserwacja, wymiana oleju, wymiana uszczelek