Skocz do zawartości

[serwis] Konserwacja amortyzatorów fox , rocznik 2016


bardok206

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz wyjąć je np. małym płaskim śrubokrętem lub łebkiem szprychy, jak sama nazwa wskazuje "gąbka" jest to coś elastycznego ;)

 

Ps. oczywiście musisz robić to delikatnie, tak żeby niczego nie porysować lub nie zniszczyć gąbek jeżeli masz zamiar użyć je ponownie.

Edytowane przez radomir82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar użyć je ponownie. Oczywiście że delikatnie, może być ciężej z włożeniem niż z wyciągnięciem ale to sobie poradzę. Te gąbki wymyć w czym najlepiej? Mam alkochol izopropylowy  nada się? I nasączę je później w Float Fluid.

Ma przejechane 1700 km w suchych warunkach, zobaczymy co jest w środku.

Na początku po zakupie zajrzałem i sprawdziłem stan olei, bo różne opinie słyszałem że nowe z fabryki suche wychodzą.P1220198.JPG

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli masz smar, to wlanie oleju spowoduje wymieszanie smaru z olejem, co pogorszy pracę tłoka i uszczelnienia. Albo smar, albo olej. IMO trochę dziwi taka ilość smaru w Foxie, gdzie powinno się nakładać tylko cienką warstwę smaru na oringi tłoczyska. Wyjmij i wyczyść.

9 godzin temu, kamar59 napisał:

Te gąbki wymyć w czym najlepiej? Mam alkochol izopropylowy  nada się? I nasączę je później w Float Fluid.

Zawsze myłem wodą z mydłem, płukałem i wrzucałem na kilka minut do jakiegoś pojemniczka z olejem.

8 godzin temu, kamar59 napisał:

A środek dolnych goleni czymś myć płukać po wylaniu starego oleju?

W teorii psikasz IPĄ i wycierasz ręcznikiem papierowym.

Filmik z podstawowym serwisem

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=573

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego smaru w komorze powietrznej to było go tyle od samego porządku.  Jak widać fox w moim modelu nie oszczędzał na olejach i smarach. 

To ten sam wyjąć wyciszyczyć i nasmarować z powrotem tym wyjentym smarem tylko w mniejszej ilości?  A jaki to wogóle smar jest, jak się fachowo nazywa? Bo na pewno tym shimanowskim do łożysk grease nie można zmarnować pomimo tego samego kolory smaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

durnykot

Float Fluid też jest polecany do komory powietrznej Fox 32. To mogę wybrać co chcę, olej czy smar stały w komorze. A co lepsze w praktyce? Olej Float Fluid mam kilkanaście ml, a te Slick Honey czy Slickoleum nie posiadam. Dobrze wiedzieć że oleju i smaru nie łączyć. Komora nie puszcza powietrza na tym aktualnym zielonym smarze co jest. Z praktyki wcześniejszej wiem że przy Manitou R7 jak dawałem 5 ml Float Fluid to był on tam z 2-3 miesiące, a ten smar w fox jest cały czas  8 miesięcy i go nie ubyło i smaruje. A oglądając kilkanaście filmów z serwisu Fox 32 wszyscy lali do komory powietrznej przy serwisie Float Flui.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podajesz rocznika, zakładam że masz w miarę świeży amorek z nową sprężyną powietrzną NA2, w tym wypadku na tłok lejesz 3ml oleju Fox Gold 20WT, smar zostaw tak jak jest, no chyba że chcesz rozebrać, wyczyścić i nałożyć ponownie, przed złożeniem tłok i reszta elementów sprężyny powinna być obficie posmarowana smarem w rodzaju Slick Honey, Sram Butter, RSP Slick kick etc. Pojęcie "albo smar albo olej" jest bzdurą, rób tak jak zaleca producent.

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=616

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2016, ID CY59 nie zagłębiłem się aż tak jaka jest sprężyna, ale fajnie wiedzieć. Smar zostawię jak jest, nie ma chyba go aż tak za dużo jak ze zdjęcia wynika. Czy muszę aż tak dobitnie rozbierać i te oringi zdejmować i opalarką podgrzewać jak wynika z Twojego linku z serwisu, powietrze trzyma amortyzator, ma 8 miesięcy jazdy od nowości. Osobiście nie posiadam w/w smarów które podałeś. Mam kilkanaście ml Fox Gold 20WT i Fox Float Fluid. Te gąbki z górnych goleni nasączyć najlepiej Float Fluid czy Fox Gold 20WT? To jak mam wlać 3 ml na tłok Fox Gold 20WT to tam się to wymiesza z tym smarem to będzie dobrze jak na zdjęciu pokazałem ilość smaru?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak radomir82 można wlać te 3 ml Fox Gold 20WT do komory powietrznej jak jest ten smar? Bo durnykot nie zaleca tego. Czy może leszy jest Fox Float Fluid? Bo w manualu nie pokazują jak wlewa Fox Gold 20WT czy jest tam samr czy nie.

W dniu 3.12.2016 o 13:25, Kowal1986 napisał:

Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000 km). Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę.

 

P1220198.thumb.JPG.09c499c2578108a6b14fb3c8af142efb.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że wlać, logicznym jest że jeżeli posmarujesz tłok przed włożeniem do goleni to pewna część tego smaru zostanie rozprowadzona na wewnętrznych ściankach goleni, a pewna część zostanie na denku tłoka, widocznie w twoim przypadku "foxowi" nałożyło się kapkę więcej smaru na tłok przy składaniu i nie ma co robić z tego afery, będziesz miał lepsze smarowanie ;) 

A na koniec sam się zastanów czy będziesz słuchał forumowicza czy producenta widelca...;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W styczniu mam chęć zrobić serwis amortyzatora, jak widzicie sens jazdy w zimę po serwisie? Mówię tu o jeździe po lesie "czystym śniegu" Jazdy sporadyczne może 2- 3 razy w miesiącu zależnie od pogody i mrozu. Wyczytałem na forum z opinii, "jak masz jeździć w zimę rowerem to nie rób serwisu amorka tyko na wiosnę". Jazda jeździe nie równa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój dzisiejszy serwis amortyzatora Fox 32 Fit 4 rocznik 2016 r.

Szybkie oględziny uszczelek dolnych lag.

1.jpg

2.jpg

Dolnych lag.

3.jpg

Stan czystości uszczelek kurzowych po 1750 km.

4.jpg

5.jpg

Wyjęte brudne gąbki.

6.jpg

Wysuszone.

7.jpg

Kąpiel olejowa.

8.jpg

Stary olej z dolnych lag.

1.jpg

Czystość.

2.jpg

Komora powietrzna.

3.jpg

W moim przypadku powędrowało 25 ml, 15 ml FOX GOLD 20WT do dolnych lag i 3 ml Fox Float Fluid do komory powietrznej.

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 9.12.2018 o 00:28, kamar59 napisał:

A środek dolnych goleni czymś myć płukać po wylaniu starego oleju?

I tam gdzie jest komora powietrzna odkręcam kluczem nasadowym 26 mm trzeba wlać olej 3-5 ml Float Fluid ale jak mam smar to nie muszę wlewać oleju dodatkowo?

P1220207.JPG

A ja mam pytanie o ten smar w komorze powietrznej. Po jaką cholerę dawać tyle smaru stałego na końcówkę tłoka skoro po kilku pierwszych ruchach podczas jazdy cały ten smar się zsunie do góry i już tam zostanie? Według mnie sensu to nie ma żadnego. Lepiej użyć oleju, który będzie spływał po tym jak tłok przesunie się w dół.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było by zapytać producenta po co dał smar stały a nie olej, a co lepsze? Ten smar nie jest aż taki stały i jest na całej powierzchni tłoka. Mi się jeszcze nie zatarł po roku jazdy. Chociaż w instrukcji jest napisane żeby wlać olej 3 ml FOX GOLD 20WT ale nie jednocześnie jak jest smar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu kupiłem Foxa 32 StepCast fit4. Widelec prosto z fabryki chodził genialnie, wybierał najmniejsze nierówności i jeździło się jak na kanapie. Po 3 miesiącach kiedy lekko się zamulił, zrobiłem pierwszy serwis według tutoriala na stronie foxa. Bez smarowania uszczelek kurzowych i z wlaniem 20WT golda do komory pozytywnej. Niestety czułości na małe nierówności nie było takiej jak w nowym widelcu. Zacząłem drążyć temat, rozbierać widelec i robić kolejne serwisy co kilka dni testując różne proporcje smaru, oleju, wlewania także do komory negatywnej oraz smarowania uszczelek kurzowych smarem slickhoney. Po zrobieniu doktoratu :-) z serwisu tego widelca wreszcie doszedłem co zrobić żeby uzyskać najlepszą pracę. Podstawowy wniosek taki że wykonanie serwisu według tutoriala do najnowszych foxów nie zapewnia najlepszej pracy amortyzatora.

1. Używanie samego golda20wt do smarowania komory pozytywnej daje dużo gorszy efekt niż fluida. Zamiast wlewać "od góry" 20wt, wlewamy 5ml fox fluid.

2. Górny koniec tłoka z uszczelką należy smarować cieniutką warstwą slickoneya. Dużo smaru spowoduje zamulenie widelca na małych nierównościach. Ten smar ma funkcję uszczelniającą i zabezpieczającą przed uszkodzeniem uszczelki podczas wkładania tłoka do górnej goleni.

3. Środkowej części tłoka nie smaruje się smarem stałym. Smar w tym miejscu nie ma żadnego sensu, tak samo jak na końcu tłoka, ponieważ zsunie się po kilku ruchach i już tam zostanie. Fox tego nie zaleca ale np. sram tak.

4. Do komory negatywnej przed jej zamknięciem "od dołu" wlewam 3ml golda 20wt. Wlanie oleju "od góry" w soloair i tak spowoduje wessanie tego smaru do komory negatywnej po kilku jazdach ale lepiej mieć tam smar od początku. Przy następnej okazji spróbuję wlać tam fluida zamiast golda.

5. Uszczelek kurzowych faktycznie nie trzeba niczym smarować dla lepszej pracy. Nie zauważyłem różnicy między smarowaniem cieniutką warstwą slickhoney a brakiem smaru. Obawiam się że smarowane uszczelki po złapaniu brudu będą działać gorzej niż niesmarowane.

6. Do dolnych goleni gold 20wt według zaleceń foxa.

7. Po złożeniu widelca, pompuję go na 150psi, uginam aż zasyczy żeby powietrze weszło do komory negatywnej, a następnie upuszczam powietrze do żądanego ciśnienia pod sag/ wagę.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Też wleje 5 ml fox fluid przy następnej okazji, ale ten smar w powietrznej komorze i fluid nie zrobi marmolady?

5. Ja te uszczelki kurzowe to raz namoczyłem w 20wt i włożyłem a raz dodatkowo posmarowałem fluid, nie odczułem różnicy.

7. Po złożeniu nie pompowałem go do 150 psi tylko od razu pod swoja wagę. Ale zastosuję w/w poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamar59 napisał:

1. Też wleje 5 ml fox fluid przy następnej okazji, ale ten smar w powietrznej komorze i fluid nie zrobi marmolady?

Smar stały z komory powietrznej możesz wybrać bez rozbierania amortyzatora. Według mnie, patrząc na zdjęcie jest go trochę za dużo.

Dolne golenie można płukać izopropanolem a po nim wkładasz w środek węża ogrodowego i lejesz wodę pod dużym ciśnieniem. Z doświadczenia jednak wynika że często izopropanol jest zbyt łagodny i sprawdza się odtłuszczacz w sprayu z dłuższą rurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mała aktualizacja mojego wpisu dotyczącego serwisu Foxa 32 StepCast fit4.

Jeśli widelec ma komorę powietrzną EVOL, nie należy wlewać żadnego fluidu, golda ani niczego płynnego do żadnej z komór.
EVOL to zwiększenie objętości komory powietrznej przez dodanie do niej wnętrza rurki szaftu. W górnej części tłoka znajduje się otwór, którym powietrze dostaje się do rurki. Jeśli coś tam wlejemy to prędzej czy później trafi do tego otworu i go zalepi a wcześniej wypełni rurkę i tym samym zmniejszy objętość komory powietrznej. Żeby się tego oleju pozbyć trzeba odkręcić dolną końcówkę szaftu.
Serwis widelca z EVOL to tylko użycie niewielkiej ilości smaru na końcówkę szaftu (tam gdzie uszczelka) i ewentualnie na sam szaft ale też minimalnie bo podczas pracy się wszystko zsunie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...