Skocz do zawartości

[rower] Trek X-Caliber 9. Masz lub chcesz nabyć Calibra?


HanSolo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 186 i wziąłem 21,5 ale miałem podobny problem. Taki wzrost jest w tabelce gdzieś pomiędzy 19,5 a 21,5. Dla mnie jest dobrze, choć na styku.. zależy jak i gdzie jeździsz, jeśli potrzebujesz większej zwrotności i większego bezpieczeństwa w "kroku" to będzie za duży.

 

edit: Spojrzałem teraz w tabelkę i 184cm nawet nie zahacza o zakres rozmiaru 21,5. Przymierzyć można ale za duży będzie.

 

 

Edytowane przez endrius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 187 cm wzrostu i 88 cm w przekroku, wybrałem 19,5 bo w "terenie" jest bezpieczniej. Na 21,5 czułem się wyciągnięty jak na krzyżu i nie wyobrażam sobie jazdy po technicznych szlakach na takim rowerze. Sztyca wywalona do góry na 27 cm czyli 13 cm siedzi w ramie - wystarczy, ale jeździ mi się dobrze. Trzeba się przymierzyć do jednego i drugiego bo co dla jednego dobre dla drugiego będzie słabe niestety.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@IrQ76

tabela przewiduje 21,5 od 188cm. Będzie za duża dla Ciebie. Ja mam tylko 3cm więcej wzrostu ale świadomie wybrałem taką a nie inną ramę no i mam krótki mostek.

"musze szukac dalej przymierzałem sie do xc8 z 2017" Czyli bajka ale szukasz dalej czy po prostu standard X-Calibra 8 juz za niski? Prócz różnicy w widelcach, Caliber 8 reprezentuje poziom bardzo zbliżony do Calibra 9. Dla mnie różnica w widelcach była kluczowa. Ale jeśli nie jesteś ciężki a cena na 8-ke jest b.dobra to moze warto. Napisz czy koniecznie musisz mieć powietrze i (dość ograniczoną w XC-32 SoloAir) regulację powrotu widelca?

 

Edytowane przez HanSolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma tu Ktoś może około 178 cm ? 19,5 będzie ok czy rozglądać się ewentualnie za mniejszym ? Superfly jest zbliżony do Xcalibra geometrią ? czy to coś zupełnie innego ? 

 

Ja mam 176 cm wzrostu i jeżdżę na  ramie 18,5 ", większa dawała pozory wygody, ale tylko na prostym asfalcie, natomiast w lesie i górach zdecydowanie 18,5" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@adisb - Gdzie widziałeś X-Caliber 8 za 2800 zł?

 

We Wrocławiu stoją po około 3300 zł. Dzisiaj testowałem X-Caliber 7 pod kątem ogólnego komfortu jazdy i bardzo mi podpasował, tylko osprzęt przydałby się lepszy. Najchętniej kupiłbym wersję "9", ale niestety posucha we Wrocławiu. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@adisb - Gdzie widziałeś X-Caliber 8 za 2800 zł?   We Wrocławiu stoją po około 3300 zł. Dzisiaj testowałem X-Caliber 7 pod kątem ogólnego komfortu jazdy i bardzo mi podpasował, tylko osprzęt przydałby się lepszy. Najchętniej kupiłbym wersję "9", ale niestety posucha we Wrocławiu. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? :-)

 

Udało mi się wyciagnąć https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/2043600-2017/

Trek X-Caliber 8 za 2700 zł na dobrerowery.pl (Kraków) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki HanSolo, to akurat bardzo dla mnie ciekawe. Jestem prawie zupełnym amatorem jeśli chodzi o sprawy sprzętowe, więc ciężko mi rozsądzić czy ktoś mówi z sensem. Otóż powiedziano mi, że przy moich 70 kg powietrzny będzie znacznie lepszy, bo można go dopasować do mojej masy. Wg. tej informacji amortyzator w Calibrze 8 zapewni pełną długość skoku dla osób z 85-90 kg, a tym samym w moim przedziale masowym będzie słabiej pracować. To jak z tym jest? Będę mocno zobowiązany za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 8-ka mająca zastąpić aktualną 9-tkę, oferuje dużo słabsze hamulce (spadek z M455 do M315 to potężna różnica mimo że klamki nowych 315 maja być krótkie), i widelec o cieńszych goleniach. Osobiście bardziej podoba mi sie stara rama. Przy tych hamulcach na poziomie grupy Altus, tylna przerzutka z grupy XT wygląda jak marny dowcip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesada. Wideł w 8ce przyjmuje max 80kg wiec Twoja waga będzie akurat. Przy 95kg+ (sprawdziłem osobiście na tym rowerze!) widelec działa fatalnie i jeździ się na SAG-u 50%

 

Dzięki, dzisiaj przymierzę. Będę wybierać pomiędzy Krossem B7, X-Caliber 8 oraz Ghost Kato 5. Trochę poza tematem, ale jeśli ktoś ma radę który lepszy do dobrej zabawy po lasach (więcej o tym czego szukam napisałem tutaj), to będę zobowiązany. "Na oko" Kross wydaje się być najciekawszy, ale jeszcze muszę zobaczyć czy dobrze będzie mi się na nim jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy rower jest dobry do zabawy, wszystko zależy tylko od tego jak się wpasujesz w ramę i twojego nastawienia i skilla :thumbsup: .

Ja też przy szukaniu bika miałem podobne dylematy, wybrać rower lepszy sprzętowo, czy ten na którym lepiej się czuję.

I padło na x-calibra pomimo że droższy i słabszy sprzętowo od konkurencji, brałem jeszcze pod uwagę Ghosta, nie pamiętam jaki model, ale akurat nie był już dostępny w tym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam ze siodełko to sprawa osobista. Z twardych używam w x-Calibrze Selle Italia Shiver, z miekkich WTB Rocket ale zmieniam na WTB VOLT. Przy okazji wymiany siodła, zważ sobie w dłoni rure podsiodłową z jarzmem. Tak waży prawie pół kilo! Warto poszukać czegokolwiek lżejszego bo to jeden z najtańszych sposobów na pozbycie się masy z tego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Było tu coś o za dużym rowerze, że sobie podobno kupiłem. Potem się podobno połapałem i uratował mnie niejako cudem krótszy mostek...

To teraz coś z cyklu "wszyscy już z 10 lat wiedzą to, co u nas się nijak w pale nie mieści":

http://www.mbr.co.uk/news/size-matters-why-were-all-riding-bikes-that-are-too-small-321374

Jest coś o długiej ramie i coś o krótkim mostku, który daje bezpośrednią kontrolę nad kołem. Coś o długim mostku, który wymaga zamaszystych ruchów całego ciała, zamiast krótkiego ruchu nadgarstkiem. Coś o genach wziętych z szosówek - najgorzej prowadzących się rowerów na świecie.. itd itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

O nowym X-Caliber na MTBR: http://reviews.mtbr.com/trek-roscoe-and-x-caliber-hardtails-reviewed

Według artykułu Caliber i Roscoe mają wspólne ramy. Patrząc jednak na tabelki, widać różnicę w długościach. Może wiele elementów jest wspólnych, ale identyczne raczej nie są. Tak czy inaczej - Calibry z 2018 powinny przyjąć amora 120 mm, i mają napęd 2x w przeciwieństwie do Roscoe.

 

Tak sobie ostatnio myślałem na zakupem X-Calibra 8 w miejsce mojego fulla ścieżkowego. Jeździliście na Calibrach po górach? W którym momencie kończy się fun z jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Chcę kupić X-Caliber'a 8 2018 (3800 zł.), w zasadzie to chciałem, bo wpadł mi w oko Cannondale Trial 3 2018 (4100 zł.)

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-gorskie/sport/trail-29/trail-3  z tego co widzę po specyfikacji to Cannondale ma lepszy napęd i hamulce.

Proszę o wypowiedzenie się ma temat porównania powyższych rowerów. Dodam, że mam 190 cm wzrostu, a waga to 115 kg.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...