Skocz do zawartości

[rower] Trek X-Caliber 9. Masz lub chcesz nabyć Calibra?


HanSolo

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Jesli klikniesz na mój rower w profilu to tam masz 2 foty.

 

Fajna masz kierę, w ogóle fajne są te X9tki. Jedynie moge się przyczepić do spowalniaczy. Przy mojej masie (104 kg) i ostrych zjazdach są troszkę słabe.

Ale rama jest fajna i potwierdzam, wytrzymała...!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To nie preferencja indywidualna tylko po prostu rower dobrany do użytku czysto rekreacyjnego, jazdy po bułki i co najwyżej udawania xc. No i ta rzeźba z tym 50 mm mostkiem i kierownicą :-) Nie ma to jak kupić sobie za duży rower a później wypisywać poematy na forum jaki to on jest och i ach ...
Ja tu widzę że jest OK. Piękny kolor;-)).

To na forum pokutuje przekonanie o słuszności dobierania za małych ram i biadolenie nad urwanym kominem.... nerwowe poszukiwanie sztycy 450mm ;-))))

Większość chce mieć rasowego górala, ale nie koniecznie chce się ścigać- stąd modyfikacje pozycji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie preferencja indywidualna tylko po prostu rower dobrany do użytku czysto rekreacyjnego, jazdy po bułki i co najwyżej udawania xc. No i ta rzeźba z tym 50 mm mostkiem i kierownicą :-) Nie ma to jak kupić sobie za duży rower a później wypisywać poematy na forum jaki to on jest och i ach ...

Ale pier.. farmazony jak potłuczony. Pojęcia nie masz jak jeźdżę i po co wziąłem sobie taki rozmiar i taki mostek. Rower dobrałem sobie IDEALNY, a nie żaden za duży.

Za mały rower? Co za żenada... Spytajcie jakiegokolwiek kolarza zawodowego z XC czy ma "za mały" rower. Na maratonach widziałem masę amatorsko jeżdżących ludzi na takich za małych rowerach co wisieli na mostku 120mm bo im ktoś tak "mądrze doradził". Zorientuj się jakie są współczesne trendy w XC. Dokąd zmierza przekrojowy all-arounder MTB, a potem wyrażaj opinię. Rama nie ma być w żadnym razie za mała, to stary mit klepany przez betonowych znawców przez ostatnie 20 lat. 

Te za małe ramy i za długie mostki to spadek po kolarstwie szosowym, pozwalający niby siedzieć bardziej "nad pedałami" żeby przykładać większą siłę na nie. Ktokolwiek chce zjechać z jakiejkolwiek górki w miarę szybko nie zostawi sobie takiego nawisu nad przednim kołem, bo się na tym zabije.

Po bułki... dobre sobie. Chcę zobaczyć jak zjedziesz w Lasku Wolskim ze schodów, których każdy stopień ma po 50cm wysokości. Przewiniesz się przez tę za małą ramę i długi mostek dokładnie tyle razy ile stopni tam jest.

Edytowane przez HanSolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pier.. farmazony jak potłuczony. Pojęcia nie masz jak jeźdżę i po co wziąłem sobie taki rozmiar i taki mostek.

Po pierwsze to jest forum i ludzie mają prawo do odmiennych zdań, więc nie musisz od razu zachowywać się jak mój pies w momencie gdy widzi sąsiadkę idącą na spacer ze swoim jamniczkiem :whistling:

 

Rower dobrałem sobie IDEALNY, a nie żaden za duży.

Rower idealny tylko musiałem skrócić mostek o połowę bo nie sięgałem do kierownicy :teehee:

 

Na maratonach widziałem masę amatorsko jeżdżących ludzi na takich za małych rowerach co wisieli na mostku 120mm bo im ktoś tak "mądrze doradził"

To taka sama skrajność jak mostek 50 mm w tak dużej ramie XC. A tak żeby było weselej to pewnie wiesz że kierownica w rowerze XC powinna być ustawiona max na wysokości siodełka, a najlepiej poniżej... A teraz spójrz na swój rower (pierwsze zdjęcie) http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/7668-trek-x-caliber-9/?tab=images Jak w trekkingu :yucky:

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt na pierwszym zdjęciu wygląda jak Cross. Ciekaw jestem jak to skręca bo skrócić mostek o 40mm bo taki był fabrycznie do tego dać kąt na + 17 czy 24? rower musi inaczej reagować. Pozycja dość "komfortowa" nie powiem ale z drugiej strony jeżeli dla HanSolo jest wygodniej to już jego sprawa. Też bawiłem się z ustawieniami mostek + kiera, krótszy mostek + szersza wyższa kiera itp. ale zostałem przy mostki 85mm i kierze 710mm i jak na tą chwilę jest idealnie. Jak kupowałem swojego to rozmiar 20.5 ciągnął mnie do przodu w ramionach. Wybrałem 19,5 i niestety sztyca idzie wysoko ale jeździ się super. Każdy ma swoje preferencje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rower idealny tylko musiałem skrócić mostek o połowę bo nie sięgałem do kierownicy

Reakcja dokładnie taka, jaka prowokacja, bo jak ktoś mi mówi że robię udawane XC albo rekreację zamiast MTB to to jest dla mnie jak naplucie w twarz. 

Sięgałem bez problemu, mam długie łapy ale wolałem odsunąć się do tylu względem przedniego koła, żeby utrudnić sobie fruwanie przez kierownicę na zjazdach. Ramę wybrałem taką długą wiec mogłem sobie na to pozwolić. 

 

Podniesienie kierownicy wyniosło dokładnie 2mm ponieważ przy kącie aktualnego mostka 17' i długości 50mm mam tę sama wysokośc co przy kącie 7' i długości 90 czy tam 100mm. Podniesienie zostało tak naprawdę osiągniete jedynie za pomoca kierownicy i również służy przesunięciu środka ciążkości ciała do tyły. Wygodna jazda była dopiero na drugim miejscu. Jak się prowadzi? Swietnie. Rower dzięki swojemu rozmiarowi jest stabilny więc zmiany w kokpicie nie powodują żadnej nerwowości. Jestem teraz jakby bliżej tego co dzieje się na główce ramy przez co skręcanie jest bardziej bezpośrednie i po niższym łuku. Oczywiście doszła szersza kierownica ale oryginalna tez miała 700mm więc jakichś kolosalnych zmian nie było.

@vpablov Mam 2,35" i to z wydatnymi kostkami bieżnika. Z tyłu nie ma najmniejszego problemu bo rama nie ma poprzeczki nad kołem, jednak na rozpórce widelca słychać czasem jak te boczne kostki Hans Dampf-a mruczą lekko ocierając. Dzieje się to jedynie przy stawaniu na pedały kiedy koło naciąga się raz na lewa raz na prawą stronę. Właściwie to mruczały bo już się wytarły i jest cisza. Z Nobby Nic czy Smart Sam nie było takich efektów na przedzie. 

Z tyłu wydaje się ż emogłaby wejśc opona 2,5"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podniesienie kierownicy wyniosło dokładnie 2mm ponieważ przy kącie aktualnego mostka 17' i długości 50mm mam tę sama wysokośc co przy kącie 7' i długości 90 czy tam 100mm. Podniesienie zostało tak naprawdę osiągniete jedynie za pomoca kierownicy i również służy przesunięciu środka ciążkości ciała do tyły.
2 cm w rowerze to przepaść... Na rowerze środek ciężkości przenosi się balansując ciałem gdy tego potrzeba (na zjazdach), a po co mieć środek ciężkości z tyłu na szybkim, płaskim odcinku szutrowym? 

 

Rower dzięki swojemu rozmiarowi jest stabilny więc zmiany w kokpicie nie powodują żadnej nerwowości. Jestem teraz jakby bliżej tego co dzieje się na główce ramy przez co skręcanie jest bardziej bezpośrednie i po niższym łuku.
Diametralne skrócenie mostka zawsze powoduje większą nerwowość w prowadzeniu roweru. A bliżej tego co się dzieje 'na główce ramy' byłbyś gdybyś odwrócił mostek na minus... a nie podniósł go do nieba :whistling: Nie bez powodu zawodowcy używają mostków 90-100 mm z dużym minusem. Najważniejsze że sam głęboko wierzysz w swoje teorie. Szerokości i przyjemności z jazdy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie bez powodu zawodowcy używają mostków 90-100 mm z dużym minusem.
tylko to nie jest żaden wyznacznik ergonomii ...

Zawodnik ma zazwyczaj za małą ramę stąd długi mostek a obrócenie ma zwiększyć docisk przedniego koła. Wygody w tym nie ma żadnej.... pozycja do ścigania w XC. Możliwości adaptacyjne ludzkiego ciała są przeogromne, a pozycja na rowerze jest tak indywidualna że próby udowadniania jedynie słusznej racji nie ma większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jakie trasy bo jak jedziemy odległość 100km + to ta trasa zawsze będzie zróżnicowana, a że nie jest to temat o szosie to nie rozmawiamy o asfaltach.
Chodzi mi głownie o wybrzeże ale i górskie ścieżki. Jest tam trochę czerwonych szlaków, ale widziałem już 29ery wkopujące się w piasek na niebieskich.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie znaczenie ma większa sztywność w okolicy główki w rowerze tego typu? Żadnej.

 

Tutaj na pewno tak, ale np. Mondraker stosuje ten garb w topowych modelach, więc podejrzewam, że w ogólności czemuś to służy poza wyglądem:

Podium_Carbon_RR_SL_p.jpg

 

Jak już jesteśmy przy kształcie rur, to nie rozumiem też, po co Kross zagina górne rury przy podsiodłówce w aluminiowych Levelach, skoro to dodatkowo zmniejsza przekrok:

Level_B8_black_graphite_silver_matte.png

 

Dla mnie ideałem są proste rury, wszelkie gięcia działają mi na nerwy. :)

 

A jeśli już muszą giąć dolną rurę to uważam, że rama wygląda dużo lepiej, kiedy dolna rura łączy się z górną i tutaj mam pytanie odnośnie Treka Superfly. Co prawda temat jest o X-Caliber, ale one są podobne. W geometrii podają, że główka ramy w Superfly/X-Caliber jest taka sama w rozmiarze 18.5 i 19.5, ale na zdjęciach widać chyba, że w rozmiarze 19.5 jest wyższa, bo rury się nie schodzą (najpierw rozmiar 18.5", potem 19.5"):

$_86.JPG

 

IMAG0821.jpg

 

Dlaczego tak jest? Mają po prostu błąd w tabelce? Przez 3 rozmiary (17.5, 18.5, 19.5) podają stack 60 cm i główkę 10 cm, czyli wyjątkowo niską, bo u konkurencji w rozmiarze 19" standardem jest główka 11 cm i stack > 62.5 cm.

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te innowacje czemuś służą. Przede wszystkim uzasadnieniu kupna nowego roweru który jest o 1,28608 procenta sztywniejszy dwa centymetry od nasady korony dolnej półki widelca amortyzowanego :)

Jestem pewien że każdy użytkownik garbatego Mondrakera jest przekonany o wyższości swojego garbatego bajka nad innymi, niegarbatymi. 

Sądzę że w najbliższych latach również w crossach pojawią się taperowane główki i sztywne osie, które będą miażdżyć parametrami użytkowymi starsze modele. Z tego samego powodu w ostatnich latach wprowadzono osie sztywne 15 mm w szosowych widelcach by w chwili obecnej zmienić je na (zapewne) równie sztywne dwunastki :)

 

Zadajesz pytanie "dlaczego tak jest" w niewłaściwym miejscu :) Odpowiedź na nie znają tylko i wyłącznie sprawcy tego zamieszania. Trek chwiali się że jeśli klepniejsz mejla na adres podany w instrukcji obsługi to na pewno każdy klient otrzyma odpowiedź. Możesz spróbować. Sam Dżon udziela podobno odpowiedzi. :)

 

Temat dotyczy x-calibra i jak do tej pory nie zauważyłem żadnego posta dotyczącego tego roweru, w którym właściciel narzekałby na kiepską sztywność w tym rejonie swojego bajka. Zakładam że takie recenzje to nie jest wynik ślepej miłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak posiadasz któryś z kolei rower o tradycyjnych kształtach, w pewnym momencie chcesz spróbować czegoś innego.

 

W Mondrakerze podniesiono górną rurę aby dolna miała jak największą powierzchnie styku z główką ramy, Tam występują największe obciążenia.Aby uniknąć stosowania mostków z ekstremalnie ujemnym kątem, wyrównano jego wysokość z górną rurą, a ta aby w linij prostej nie trafiała w 2/3 wysokości sztycy opadła tworząc przy okazji garb, przy okazji podpierając tylni trójkąt.

 

W Krossie obniżenie kilku centymetrów nie spowoduję większej zmiany. W praktyce jak masz uderzyć nieprzyjemnie w górną rurę, to i tak uderzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...