Skocz do zawartości
  • 0

Odpada lewa korba


Gość Herman

Pytanie

Witam wszystkich.

Kupiłem tani, używany rower, żeby nie było żal jeździć w warunkach zimowych. Po niecałych 10 km odpadła lewa korba. Przykręciłem ją, ale szybko się obluzowała. Podłożyłem podkładkę sprężynującą - trzyma dłużej, ale w końcu też puszcza. A jak już się obluzuje, to śruba szybko się odkręca i w końcu wypada...

Wiem, że chytry dwa razy płaci, ale poza tą cenną radą może jednak ktoś zna jakieś rozwiązanie? Byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo, też stary rower. Korba na kwadrat. Początkowo też myślałem że to coś ze śrubką ale przeczyściłem wkład suportu, ustawiłem na ile dało się i problem prawie zniknął, zmniejszyłem również naciąg łańcucha zrzucając na średnią tarczę korby i najmniejszą koronkę z tyłu. Minimalnie jednak dokręcam nadal ta śrubkę. Z korbą na kwadrat można bawić się cały rok zwłaszcza że stary rower gwint w mufie też nie nowy więc to wszystko pływa sobie swobodnie. Szkoda mojego czasu ale o co tam chodziło to nadal nie wiem dokładnie, mogę się tylko domyślać Powodzenia w dalszej walce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Wygląda to na wyrobiony kwadrat. Kup nowe lewe ramię korby i porządnie dokręć. Wystarczy że kwadrat w ramieniu jest lekko zdeformowany i będzie się odkręcało. Koszty lewego ramienia są niskie 10-30 zł. Zwróć uwagę na jego długość.

Trochę się boję, czy to nie wałek suportu [również] jest zdeformowany - w taki wypadku, jak rozumiem, nowa korba nie pomoże...

 

 

Ewentualnie odtłuścić kwadrat w korbie dobry dwuskładnikowy klej do metalu, posmarować kwadrat w korbie, skręcić i zostawić na noc. Luz zlikwiduje, ale to rozwiązanie jednorazowe.

Może rzeczywiście tak spróbuję.

 

Jeszcze raz dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trochę się boję, czy to nie wałek suportu [również] jest zdeformowany
to jest bardzo rzadko spotykana przypadłość. Oś w suporcie jest hartowana... Nie klej bo to jest druciarstwo--- za dobry klej zapłacisz tyle co za lewe ramię. Jedynie co możesz sprawdzić to czy w osi suportu gwint jest dobry. Ale w 99% przypadków to właśnie wyrobiony kwadrat jest powodem takich awarii. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz i wyczyść. Wypustu się nie smaruje smarem więc nic nie nakładaj. Kup klej do gwintów i nałóż na śrubę. Nie musi być to Loctite może być dowolny inny i też będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kup klej do gwintów i nałóż na śrubę. Nie musi być to Loctite może być dowolny inny i też będzie ok.
może wikol albo butapren ????? Bez sensu. To nic nie da. Śruba się wykręca- bo lewe ramię ma wywalony kwadrat. Koszt lewego ramienia jest zbyt niski by to drutować/kleić/spawać/wiercić i inne. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wikol albo butapren ????? Bez sensu.

 

Na świecie istnieją także inne kleje do gwintów niż Loctite.... Loctite to firma a nie typ produktu.

 

Klej przydaje się przy rowerze więc kupić i spróbować nie zaszkodzi, w Castoramie można wyrwać za 16 zł, w sklepie z śrubami kupi się odpowiednik niebieskiego Loctite za 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...