Skocz do zawartości

[OPONY] Czy zmieści mi się opona 2.4?


PrawieKolarz

Rekomendowane odpowiedzi

Zmierz sobie. Opona 2.4 powinna mieć jakieś 62 mm szerokości. Druga sprawa czyje to 2.4, bo jak Continetale to nie masz co się martwić i wkładaj śmiało :teehee: Trzecia sprawa to szerokość Twojej obręczy, bo jeśli masz jakieś 19 mm to nawet rasowa 2.4 nie osiągnie pełnej szerokości.

 

Na oko to z przodu spokojnie wejdzie, a z tyłu na styk, albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lepszego wyglądu to powiedzmy, że tak choć i to naciągane jest ale z tym drugim to pojechałeś solidnie. Przede wszystkim będziesz zmuszony mieć spore ciśnienie a to już kupa. Przy mniejszym opona zacznie pływać i co się zdarzało wyskoczyć może z rantu. Chcesz się bawić z szerokimi oponami to zrób to jak trzeba czyli nowe obręcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Conti, ale wszystkie Maxxisy z jakimi się zetknąłem miały diablo zawyżoną rozmiarówkę. Minion czy Aggressor 2,3" to ma ledwo 54mm, po Ardencie 2,4" spodziewam się z 56-57mm max.

 

Poza tym to co wyżej. Dla wyglądu to sobie można kokardkę na kasku zawiązać, a minimalna przyzwoita szerokość obręczy to 22-23mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zapewne 19c - będzie ciężko na to wsadzić 2.4 , będzie niezła żarówa albo spadnie.

A skąd te przypuszczenia? Na 19C opony 2.4 Conti układają się całkiem fajnie i nic nie spada, nie ma prawa. Poszerzenie obręczy o 2mm to raptem +0,6mm balona (przykładając dane do wzoru na obwód koła). Jak żarówa będzie na 19mm to tak samo będzie na 21. Takie poszerzanie obręczy o pojedyncze milimetry guzik daje

Na obręczy 25C MK 2.4 uzyskuje ~55,5mm balona, praktycznie identyczny wymiar mają Schwalbe 2.25 (~55mm). Tymczasem XK 2.4 na obręczy 19C uzyskuje 54mm.

Tak to jest z tymi oponami i obręczami, jedno jest jednak pewne, jak poszerzać obręcze to o 6/8/10mm a nie 1 czy 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest jedno, kiedy jest ta mityczna żarówa, przy jakim stosunku szerokości wewnętrznej obręczy do szerokości balona opony? Ile ten stosunek ma wynosić 1:3; 1:2,8; 1:3,2 ??? Ktoś to ustalił? Wszyscy opierają się na broszurze wydanej przez Syntace, gdzie porównano pewnie klasyczną dotychczas obręcz 19mm z ich obręczą 30mm. No super, ale to różnica aż 11mm, a zatem ogromna zmiana stosunku szerokości balona do obręczy. Generalnie nie ma się czym przejmować, do 19mm śmiało da się zakładać 2.4" praktycznie niezależnie od firmy i czy opona uzyska 54 czy 56mm nie ma większego znaczenia, bo to i tak za mało. Martwić by się trzeba, jeśli opona by uzyskała 62mm, ale jak wiemy, jest to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po co czarować się cyferkami skoro 2.25 od WTB, Schwalbe, Vittori czy Rubeny osiąga spokojnie 57 mm? Mam gdzieś starą Schwalbe Big Betty 26x2.4, która na obręczy 19 mm mimo, że wyglądała jak żarówka to miała ponad 60 mm szerokości.

 

Drukowanie majestatycznego 2.4 na oponach Conti to jest bezczelny chwyt marketingowy... Próbował ktoś kiedyś to montować na obręczy dajmy na to 30 mm? Balon zrobi się kwadratowy, a 60 mm nie przekroczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Drukowanie majestatycznego 2.4 na oponach Conti to jest bezczelny chwyt marketingowy.

A no właśnie. Swoją drogą, to żadna firma nie podaje na jakiej obręczy i przy jakim ciśnieniu uzyska się podany wymiar. Tak czy siak to mamy żonglerkę cyframi (wymiarami, wagą), a to nie jest dobre na konsumenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Pytanie jest jedno, kiedy jest ta mityczna żarówa, przy jakim stosunku szerokości wewnętrznej obręczy do szerokości balona opony? Ile ten stosunek ma wynosić 1:3; 1:2,8; 1:3,2 ??? Ktoś to ustalił? Wszyscy opierają się na broszurze wydanej przez Syntace, gdzie porównano pewnie klasyczną dotychczas obręcz 19mm z ich obręczą 30mm. No super, ale to różnica aż 11mm, a zatem ogromna zmiana stosunku szerokości balona do obręczy. Generalnie nie ma się czym przejmować, do 19mm śmiało da się zakładać 2.4" praktycznie niezależnie od firmy i czy opona uzyska 54 czy 56mm nie ma większego znaczenia, bo to i tak za mało. Martwić by się trzeba, jeśli opona by uzyskała 62mm, ale jak wiemy, jest to niemożliwe.

To nie matematyka która w prostych działaniach daje ten sam wynik, choć nawet tu 2+2 nie zawsze = 4 :D

Z moich skromnych doświadczeń, nie chodzi o to ile opona zyska na szerokość po zamontowaniu na szerszej obręczy, a jak rozszerzy się jej podparcie. Im ono szersze tym opona stabilniej zachowuje się w zakręcie na niskim ciśnieniu i tak: mimo że nie jestem prosem, nie jeżdżę zyliarda kilometrów w ciężkim terenie to czułem różnicę w zachowaniu WildGrip'r 26"x2,1" przy obręczach 19 i 22.5mm szerokości wewnętrznej.

Teraz mam Sch RaRa 2,25 na obręczy z 17mm szerokości wewnętrznej i muszę je ładować sporo wyżej niżbym chciał i niżby balon opony wymagał/pozwalał. Mam nadzieję przejść niedługo na 25mm szerokości wewnętrznej. Mogę wtedy opisać co i jak się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podparcie opony powiadasz? Balon 65mm podparty na obręczy 25mm. Jest szerzej podparta opona? No jest, jest żarówka? No jest. Więc jak to jest w końcu z tą szerokością podparcia? Niestety, ale liczy się stosunek uzyskanego balona do właśnie tej szerokości podparcia, a nie sama szerokość podparcia.

 

Na szerszej o 3,5mm obręczy jeździ ci się lepiej, bo poprawiłeś ten stosunek, ale na 25mm będzie jeszcze lepiej i tak samo na 29. Każde poszerzenie obręczy (oczywiście do pewnej granicy sensu) bez zmiany opony skutkuje lepszymi proporcjami szerokości jednego do drugiego, bo szerokość balona nie wzrasta tak samo proporcjonalnie jak szerokość obręczy.

 

Oczywiście nadal nie rozwiązałeś zagadki, kiedy mamy tę mityczną żarówkę, a kiedy już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Wybacz, mitologią się nie zajmuję. Co zauważyłem to opisałem, wydaje mi się dosyć logicznie, a każdy jeździ jak uważa za stosowne.

Osobiście uważam ładowanie szerszych opon niż 2-2,1 (realne cale) do obręczy o szerokości wewnętrznej 17-19mm za [eufemizm]mijające się z celem[/eufemizm] :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...