Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[12000 zł] Pierwszy full


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#41 lynx79

lynx79

    Maniak

  • Użytkownik
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
Garaż Rower

Napisano 24 listopad 2016 - 23:31

lynx79, niepotrzebnie podchodzisz do tematu emocjonalnie. Co w tym złego, że najpierw sondujemy, czego naprawdę autor tematu potrzebuje? IMHO to dobre podejście. Naprawdę nie każdy potrzebuje fulla do enduro. Żeby daleko nie szukać - sam na przykład takiego nie potrzebuję mimo że zaliczam sporo dni w górach. Ścieżkowiec to bezpieczny wybór.

Zupełnie niepotrzebnie oburzasz się o dyskusję w sąsiednim wątku. Tam autor dawno rower zakupił, więc sobie dyskutujemy swobodnie, nikogo nie krzywdząc. Jest szansa, że się z tego jeszcze trip na wiosnę zrodzi. W czym problem?

Sam swojego czasu szukałem informacji co kupić. Nie zakładałem wątku. Starałem się zebrać dane z innych tematów o różnej rozpiętości cen i przeznaczenia osprzętu czy też roweru. W zasadzie w żadnym temacie nie doszło do konsensusu. Praktycznie w każdym temacie był/jest podobny schemat:
1. Pytanie autora
2. Sondowanie "a do czego ci taki rower"
3. Zniechęcanie do zakupu
4. Prezentacja własnych rowerów i rodzajów napędu
5. Dyskusja o wyższości 1xXX nad 2xXX + matematyka (która nowicjuszowi kompletnie nic nie mówi)
i niestety brak rozwiązania bądź konkretnych propozycji (autor pewnie często w tym momencie olewa wątek i kupuje to co miał wcześniej na oku :) )

Ja wybrałem Soila, którego nazwa gdzieś pomiędzy jednoblatami się ukryła. Po swojemu zmienię napęd na 2xXX i zobaczę czy słuszną podjąłem decyzję. To co miałem okazję spróbować Soila, to w moim przypadku będzie jednak lepszy wybór 2xXX niż 1xXX.
  • 1

Reklama

Reklama

#42 Shadow3m

Shadow3m

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia

Napisano 25 listopad 2016 - 08:32

Czy widzisz tutaj w temacie kolesia co to w ten sposób założył temat?? Chłopak pyta o fulla i jak zostało zauważone są fulle i fulle. Jak pochwalasz zakup 160 mm do tylko W-wy to tylko współczuć, że ktoś pytający o radę dostaje taką odpowiedz. Jak ktoś na forum moto będzie ze skutera chciał się przesiąść na spokojną, dostojną jazdę to polecisz mu ścigacza?? A no tak jego kasa to niech robi co chce. 

 

@radziuGD ja tutaj dość solidnie zawsze bronię fulla jako takiego na TPK wiec nie wiem co mi zarzucasz poza tym, że enduro nie sprawdzi się z kilku powodów. Mam wierną kopię "Waszej" miejscówki tuż za Krk i niestety tylko dwa razy się tam wybrałem z takim sporym skokiem. Tylko pierwszy wypad tuż po zakupie był na "ochy achy" bo drugi już kompletna lipa. Nie mogę mieć x rowerów ale ideałem na taki teren są okolice 130mm w tym 29er. Że komuś spasuje to co to za argument skoro jest solidnie naciągany i dobrze o tym wiesz. 

 

 

nie o to pytałem, ale tutaj generalnie jak widzę nie bardzo ma znaczenie o co sie pyta :) raczej o to, żeby wejść w polemikę, zagadnienie dowolne ;)


  • 0

#43 radziuGD

radziuGD

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GD
  • Imię:Radek

Napisano 25 listopad 2016 - 10:03

Zagadaj do 7anny czy jest opcja jazdy testowej, jak przejedziesz się jakąś sto 20tką, 40tką i 60tką to trochę się w głowie rozjaśni.

Zresztą często bywa, że jak już kupisz i pojeździsz to po pol roku stwierdzasz: a jednak mogłem wybrać inaczej.

 

 

ale tutaj generalnie jak widzę nie bardzo ma znaczenie o co sie pyta [:)] raczej o to, żeby wejść w polemikę, zagadnienie dowolne [;)]

 

Zima, mało jazdy to i polemika na forum.


Użytkownik radziuGD edytował ten post 25 listopad 2016 - 10:04

  • 0

#44 Galvatron

Galvatron

    Maniak

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Imię:Kuba

Napisano 25 listopad 2016 - 10:19

Ja bym jeszcze dorzucił nowego Ninera Jeta 9 Alu. Można go sprowadzić za pośrednictwem Beastie Bikes.

Minusem może być brak możliwości montażu przedniej przerzutki.
  • 0

#45 Shadow3m

Shadow3m

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia

Napisano 25 listopad 2016 - 10:31

Zagadaj do 7anny czy jest opcja jazdy testowej, jak przejedziesz się jakąś sto 20tką, 40tką i 60tką to trochę się w głowie rozjaśni.

Zresztą często bywa, że jak już kupisz i pojeździsz to po pol roku stwierdzasz: a jednak mogłem wybrać inaczej.

 

 

 

 

 

Zima, mało jazdy to i polemika na forum.

 

Do tej pory jak kupowałem to raczej nie żałowałem, wręcz przeciwnie :) ale jazdy testowe jak najbardziej, chodzi mi tez o doświadczenia z firmą (serwis, gwarancja) nie jest to dla mnie mały wydatek i nie chciał bym, żeby sprzęt później np. znaczną cześć czasu spędził w warsztacie, czy to ze względu na awaryjność, czy to na słabe podejście do klienta ;)


  • 0

#46 lynx79

lynx79

    Maniak

  • Użytkownik
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
Garaż Rower

Napisano 25 listopad 2016 - 15:22

Ja miałem prosty w miarę wybór. W moim mieście jest tylko serwis Krossa. Jest bardzo dobry i mogę go z czystym sumieniem polecić. Właśnie czekam na odbiór mojego Soila. Trochę dopieszczenia plus zmiana 1xXX na 2xXX i trzeba poszaleć. Do poniedziałku muszę wytrzymać.
Myślę, że obecność dobrego i sprawdzonego serwisu też powinno się brać pod uwagę, zwłaszcza jak nie ma się ręki do majsterkowania. Mieszkam niedaleko Przasnysza, więc części do Soila i Levela mam na wyciągnięcie ręki.
  • 0

Reklama

Reklama

#47 beskid

beskid

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 8014 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Bartek

Napisano 25 listopad 2016 - 18:51

Do tej pory jak kupowałem to raczej nie żałowałem, wręcz przeciwnie :) ale jazdy testowe jak najbardziej, chodzi mi tez o doświadczenia z firmą (serwis, gwarancja) nie jest to dla mnie mały wydatek i nie chciał bym, żeby sprzęt później np. znaczną cześć czasu spędził w warsztacie, czy to ze względu na awaryjność, czy to na słabe podejście do klienta ;)

 

Co do gwarancji nie będę się wypowiadał ale nie skreślał bym z tego powodu żadnej marki. Zresztą trzeba by znależć solidny powód czemu a jakoś tego nie widzę. 

 

Natomiast serwis wygląda tak, że to co jest najbardziej wartościowe i skomplikowane; damper, wideł, myk myk i tak musisz albo komuś odsyłać albo znależć u siebie na miejscu. 


  • 0

#48 MartinH

MartinH

    Master

  • Użytkownik
  • 1582 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chorzów
  • Imię:Marcin

Napisano 25 listopad 2016 - 22:13

Jestem przed tym samym wyborem co autor tematu, z tym że jestem z południa Polski i często goszczę w Beskidach. I definitywnie odpuściłem wszelkie Enduro 160/160. Nowoczesny ścieżkowiec, taki ze skokiem 130-140/130, na szerokich obręczach z myk-mykiem pozwoli mi górskie trasy zrobić szybciej i bezpieczniej niż na HT i da niesamowicie dużo radości, zresztą patrząc po filmikach to przy odrobinie techniki te rowery to petarda w rękach sprawnego jeźdzca :)

 

Ja swój wybór ograniczyłem do dwóch modeli, mianowice, Whyte T-130 S/RS (tutaj wszystko zależy od końcowego budżetu) lub Commencal Meta TR, tylko tutaj czekam na ciekawsze kolory w bogatszej wersji ;) Jest jeszcze w opcja na Soila EX 2.0, ale tutaj dużo zależy od ceny, którą mi zaproponują, okazji się nie przepuszcza :)

 

skok skokiem, ale bardziej niż 10-20 mm więcej skoku różnicę robi geo roweru i ciśnienie w kołach, tutaj jest prawdziwy klucz do sukcesu ;)


  • 0

Niebieska Barania i czerwony do Węgierskiej Górki. Beskid Śląski 26.09.2016 -> https://goo.gl/photo...6aEL4A3LevBrTU6

 

Beskidy -> https://picasaweb.go...666108479221380


#49 marcinusz

marcinusz

    Master

  • Użytkownik
  • 2160 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Imię:Marcin

Napisano 25 listopad 2016 - 23:17

MartinH, dobór skoku to przede wszystkim kwestia oczekiwań. Jak ktoś potrafi, to sztywniakiem zawstydzi fullowców. Tu chodzi o to, ile komfortu, bezpieczeństwa i dzielności terenowej chcesz dostać i jaką cenę efektywności godzisz się za to zapłacić.

Ty mówisz - nie trzeba endruo. Ktoś inny - nie trzeba ścieżkowca. Jeszcze następny - nie trzeba fulla. Każdy gdzieś ma ten swój złoty środek. Ja wybrałem podobnie jak Ty.


  • 0

#50 lynx79

lynx79

    Maniak

  • Użytkownik
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
Garaż Rower

Napisano 29 listopad 2016 - 11:16

Pokazał się już Kross Soil 2.0 EX. Swoje wrażenia z pierwszego kontaktu opisałem w temacie o tym rowerze. Maszyna robi wrażenie. W zasadzie nie ma co w niej zmieniać jak ktoś lubi i chcę napęd 1xXX.
  • 0

#51 beskidbike

beskidbike

    Maniak

  • Użytkownik
  • 284 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Mariusz

Napisano 29 listopad 2016 - 11:49

Whyte jest świetny. Obecnie, ze względu na niektóre rozwiązania byłby to mój faworyt. Ma jednak jedną wielką wadę. Rama tylko do napędu 1x :(


  • 0

#52 Shadow3m

Shadow3m

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia

Napisano 29 listopad 2016 - 11:53

no właśnie wydaje się to sporym minusem, myślałem,żeby wrzucić owalną koronkę na przód w takim wypadku, ale to czysto teoretyczny pomysł, bo nie miałem okazji testować


  • 0

Reklama

Reklama

#53 lynx79

lynx79

    Maniak

  • Użytkownik
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
Garaż Rower

Napisano 29 listopad 2016 - 12:00

Whyte jest świetny. Obecnie, ze względu na niektóre rozwiązania byłby to mój faworyt. Ma jednak jedną wielką wadę. Rama tylko do napędu 1x :(

Soil ma opcję założenia przedniej zmieniarki.
  • 0

#54 beskidbike

beskidbike

    Maniak

  • Użytkownik
  • 284 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Mariusz

Napisano 29 listopad 2016 - 12:56

Tak wiem, ale w Soilu to już nie ta geometria, mniej miejsca na grubą oponę z tyłu, brak Boosta, suport nie-BSA, łożyska wahacza gorzej uszczelnione(w White wieczysta gwarancja), zacisk sztycy też nie uszczelniony. To tak w skrócie na niekorzyść Soila, który też byłby fajny gdyby... ;) Ma za to możliwość założenia dwublatu i przedniej przerzutki.


Użytkownik beskidbike edytował ten post 29 listopad 2016 - 12:57

  • 0

#55 Wooyek

Wooyek

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 904 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Imię:Michał
Garaż Rower

Napisano 29 listopad 2016 - 13:07

Ło panie, nieźle dyskusja popłynęła...

 

O skoku w rowerach MTB (nie tylko enduro): Ile skoku powinien mieć rower enduro? : 1Enduro

Okolice 130 mm wydają się idealne, dla kogoś kto chce poszaleć po technicznych miejscówkach i ew. zaliczyć górski maraton. 

 

Będąc z Trójmiasta, grzechem byłoby nie skorzystać z floty rowerów tesotowych Whyte'a. Proponuję sprawdzić na własnej skórze 1x11 w T-130 (jestem przekonany, że będziesz pozytywnie zaskoczony) i porównać z T-129, który do Twoich potrzeb pasuje jeszcze lepiej (o ile masz >175 cm wzrostu). Test T-130 znajdziesz też u mnie na blogu.

 

Również do NS-a warto zagadać, czy mają rowery testowe - Snabb T na 2017 z kołami 29" też wygląda smakowicie (również cenowo).

 

Poświęcisz 1-2 dni na objeżdżenie tych 2-3 rowerów i będziesz wiedział dużo więcej, niż forum może Ci zaoferować (jak widać powyżej ;)). Bo wszystkie wymienione przez Ciebie rowery są super, ale różnią się niuansami, które trudno wychwycić z tabelek, a łatwo poczuć na szlaku i odnieść do *SWOICH* oczekiwań.


  • 0

#56 Shadow3m

Shadow3m

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia

Napisano 29 listopad 2016 - 13:15

blog już odwiedziłem :)

 

a gdzie whyte ma ta flotę?

 

 


  • 0

#57 Galvatron

Galvatron

    Maniak

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Imię:Kuba

Napisano 29 listopad 2016 - 13:20

Napęd 1x może okazać się niewystarczający na gładszych, mniej nachylonych odcinkach, bo przy terenowej konfiguracji trudno z niego wycisnąć więcej niż ok. 30 km/h. W terenie możesz w ogóle nie zauważyć braku blatu 36/38 z. 


  • 0

#58 beskidbike

beskidbike

    Maniak

  • Użytkownik
  • 284 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Mariusz

Napisano 29 listopad 2016 - 13:25

Ło panie, nieźle dyskusja popłynęła...

 

O skoku w rowerach MTB (nie tylko enduro): Ile skoku powinien mieć rower enduro? : 1Enduro

Okolice 130 mm wydają się idealne, dla kogoś kto chce poszaleć po technicznych miejscówkach i ew. zaliczyć górski maraton. 

 

Będąc z Trójmiasta, grzechem byłoby nie skorzystać z floty rowerów tesotowych Whyte'a. Proponuję sprawdzić na własnej skórze 1x11 w T-130 (jestem przekonany, że będziesz pozytywnie zaskoczony) i porównać z T-129, który do Twoich potrzeb pasuje jeszcze lepiej (o ile masz >175 cm wzrostu). Test T-130 znajdziesz też u mnie na blogu.

 

Również do NS-a warto zagadać, czy mają rowery testowe - Snabb T na 2017 z kołami 29" też wygląda smakowicie (również cenowo).

 

Poświęcisz 1-2 dni na objeżdżenie tych 2-3 rowerów i będziesz wiedział dużo więcej, niż forum może Ci zaoferować (jak widać powyżej ;)). Bo wszystkie wymienione przez Ciebie rowery są super, ale różnią się niuansami, które trudno wychwycić z tabelek, a łatwo poczuć na szlaku i odnieść do *SWOICH* oczekiwań.

 

Jeśli to do mnie, to znam Twojego bloga :)

Niestety mieszkam tu gdzie mieszkam i napęd 1x11 jest nie dla mnie :( Albo za strome górki, albo za słaba noga...nie ma kompromisu


  • 0

#59 Galvatron

Galvatron

    Maniak

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Imię:Kuba

Napisano 29 listopad 2016 - 14:55

W przypadku SRAM-a można wsadzić nawet młynek 26z i uzyskać 0,62. Z Shimano jest ciut gorzej, bo najmniejszy blat to 30z (0.714).

 

W wypadku Whyte'a, z SRAM-em i blatem 26z, najtwardszym przełożeniem byłoby 2,6, co odpowiada 38/15 lub czemuś pomiędzy 36/13 i 36/15. W takim układzie tracisz więc praktycznie samą górę. Tutaj musisz sobie odpowiedzieć jak bardzo potrzebujesz 1-2 najtwardszych przełożeń. W górach raczej i tak w dół będziesz pompował i hamował, nie kręcił.


  • 0

Reklama

Reklama

#60 Wooyek

Wooyek

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 904 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Imię:Michał
Garaż Rower

Napisano 29 listopad 2016 - 19:36

a gdzie whyte ma ta flotę?

W porcie, a gdzie myślałeś? :P Whyte Bikes

 

 

Napęd 1x może okazać się niewystarczający na gładszych, mniej nachylonych odcinkach, bo przy terenowej konfiguracji trudno z niego wycisnąć więcej niż ok. 30 km/h.

Zawsze jak ktoś kupuje fulla trail/enduro, z wyprostowaną pozycją i ciężkimi oponami, i płacze nad lataniem >30km/h po asfaltach, gdzieś na świecie umiera jednorożec.

 

 

Jeśli to do mnie, to znam Twojego bloga Niestety mieszkam tu gdzie mieszkam i napęd 1x11 jest nie dla mnie Albo za strome górki, albo za słaba noga...nie ma kompromisu

To załóż 1x11 i noga się zrobi ;)


Użytkownik Wooyek edytował ten post 29 listopad 2016 - 19:36

  • 1



Podobne tematy Collapse