Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[stery] FSA - quiz dla spostrzegawczych :) (a tak naprawdę spostrzeżenie na temat jakości.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
47 odpowiedzi w tym temacie

#21 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 21 listopad 2016 - 22:14

Poszli po bandzie z tym odchudzaniem ;) W amortyzatorach też jest to zjawisko postępujące - nowe bywają suche jak pieprz. Może wychodzą z założenia, że jak produkt OEM czy Bulk to fachowiec składający/montujący ma obowiązek zapewnić smarowanie.


  • 0

Reklama

Reklama

#22 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Elita
  • 19010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 21 listopad 2016 - 22:23

To był czysty przypadek, bo do tej pory nie smarowałem nowych sterów :)


  • 0

#23 Ziemko

Ziemko

    Stały bywalec

  • Banned
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2016 - 22:49



Zagadaj do Puklusa, on z FSA walczy drugi rok a to nie pierwszy rok FSA w Cannondale'u. Łatkę mają, szit produkują i sprzedają. I nie zapowiada się żeby coś się zmieniło :)

A to tego nie wiedziałem Z drugiej strony mało mnie to boli bo sam nigdy FSA nie kupiłem bo wołają sobie srogo za ten szpej. Po prostu były to jeżdżę jak klękną to kupię coś hm... tańszego? Ciężko teraz kupić coś dobrego (na takiego Bontragera jestem uczulony).

Nie udzielam porad na PW. Masz problem? Załóż temat.


#24 Fenthin

Fenthin

    Emeryt

  • Mod Team
  • 7168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków

Napisano 21 listopad 2016 - 22:57

Co do anody na osi - ona ma roztrzygające znaczenie dla łatwości wyciągnięcia osi z korpusu piasty. Bez niej oś zacznie od razu puchnąć i będzie cyrk przy wyciąganiu.... 

 

Jeśli masz multimetr, sprawdź czy powierzchnia przewodzi prąd. Anoda nie będzie. Sam fakt braku koloru jeszcze o niczym nie przesądza.


  • 0

#25 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Elita
  • 19010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 21 listopad 2016 - 23:12

Musiałbym znaleźć widelec z niezeżartą przez korozję osią :)


  • 0

#26 HarveyDent

HarveyDent

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 852 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:we mnie tyle piękna
  • Imię:Harvey
Garaż Rower

Napisano 22 listopad 2016 - 12:11

W tamtym roku widziałem identyczny przypadek w Canyonie bodajże 6.9. Po 4 miesiącach od kupna roweru stery padły. W dolnym łożysku zupełna susza. Co ciekawe górne było nasmarowane.


Użytkownik HarveyDent edytował ten post 22 listopad 2016 - 12:11

  • 0

W terenie: Stockli Beryll RSC
Na szosie: Rose Pro SL-2000

W pokoju: Tacx Bushido


Reklama

Reklama

#27 Ziemko

Ziemko

    Stały bywalec

  • Banned
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2016 - 16:13

A to nie jest jakiś ewenement z reguły to dolne łożysko jest najbardziej narażone na brud. W Unibike'u to właśnie dolne mi się posypało. W Authorze dolne miało już dwa smarowania za sobą.

Nie udzielam porad na PW. Masz problem? Załóż temat.


#28 HarveyDent

HarveyDent

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 852 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:we mnie tyle piękna
  • Imię:Harvey
Garaż Rower

Napisano 22 listopad 2016 - 22:46

To że szybciej pada to jedno, ale nie po 4 miesiącach i nie bo zatarte z braku jakiegokolwiek smaru

 


  • 0

W terenie: Stockli Beryll RSC
Na szosie: Rose Pro SL-2000

W pokoju: Tacx Bushido


#29 Hetman

Hetman

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1024 postów

Napisano 24 listopad 2016 - 11:19

Sam od dawna mówię o sabotażu w różnych nowych produkcjach. Cieszcie się przynajmniej, że macie normalne łożyska - w tańszych rowerach zdarzają się lakierowane bieżnie...


  • 0
What's the good of having mastery over cosmic balance and knowing the secrets of fate, if you can't blow something up?

#30 skom25

skom25

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3772 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Otwock
  • Imię:Filip

Napisano 24 listopad 2016 - 11:25

I co to ma na celu? Producent robi nierówną bieżnię i zalewa lakierem żeby się wyrównała?


  • 0

#31 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Elita
  • 19010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 24 listopad 2016 - 21:17

Być może łatwiej jest wyrównać lakierem niż wypolerować materiał. Mniejszy nakład środków. Taniej/


  • 0

#32 Hetman

Hetman

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1024 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 11:38

Ładniej wygląda i łatwiej pomalować całość bez zabezpieczania bieżni. Tak zgaduję. A, no i nie rdzewieje jak leży na półce ;) .


  • 0
What's the good of having mastery over cosmic balance and knowing the secrets of fate, if you can't blow something up?

Reklama

Reklama

#33 Smiechu2013

Smiechu2013

    Amator

  • Użytkownik
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Śmiechu

Napisano 22 grudzień 2016 - 21:34

Raczej jakaś wadliwa seria. U siebie mam już drugi komplet "Orbitek" i nie było z nimi problemu (czyt. smar był) ale jak w końcu pierwszy wysuszyło to zgnił momentalnie. Mimo wszystko służył dwa sezony.


Te łożyska to jest jakiś gównolit że szok !!! Ja swoje serwisuję dość często ale po miesiącu czasu użytkowania już gówniane "uszczelnienie" zaczęło wypadać. Po roku bieżnie jest wyrobiona tak jak w 15 letnim rowerze. Gówno a nie łożyska. Chyba że Trek takie zamówił. Obecnie szukam jakiegoś dobrego zamiennika. Jak ktoś będzie znał to proszę pisać. Tajwański sh*t i tyle, brawo FSA


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#34 Ziemko

Ziemko

    Stały bywalec

  • Banned
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 21:40

Ten plastikowy pierścień to nawet nie uszczelniane. Jego zadanie to trzymanie bieżni razem. Tak przynajmniej powiedział sprzedawca gdy odbierałem ramę. Faktycznie trzeba dość często tam zaglądać

Nie udzielam porad na PW. Masz problem? Załóż temat.


#35 Track

Track

    Pro

  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mazurowo
  • Imię:Max
Garaż Rower

Napisano 22 grudzień 2016 - 21:56

Już się przekonałem w przypadku piast, pedałów - rozkręcić przesmarować skontrować, w przypadku sterów w gotowym rowerze dla mnie jest to oczywiste, tak jak w powyższych przypadkach - bez wzgledu na firmę, producenta.


  • 0

#36 Sep

Sep

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz

Napisano 23 grudzień 2016 - 16:46

Niedawno nabyłem nowy rower ze sterami FSA i po zewnętrznych oględzinach widzę, że smar aż wystaje z rury sterowej. Myślę że porządna firma nie montuje suchych łożysk do swoich rowerów, a czemu sprzedawane osobno mogą być suche to juz nie wiem... żenada.


  • 0

#37 Smiechu2013

Smiechu2013

    Amator

  • Użytkownik
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Śmiechu

Napisano 23 grudzień 2016 - 18:27

Niedawno nabyłem nowy rower ze sterami FSA i po zewnętrznych oględzinach widzę, że smar aż wystaje z rury sterowej. Myślę że porządna firma nie montuje suchych łożysk do swoich rowerów, a czemu sprzedawane osobno mogą być suche to juz nie wiem... żenada.


U mnie też było dużo smaru, tylko materiał użyty do ich produkcji powoduje że pomimo smarowania bieżnia się "sypie"


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#38 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Elita
  • 19010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 24 grudzień 2016 - 15:28

Niedawno nabyłem nowy rower ze sterami FSA i po zewnętrznych oględzinach widzę, że smar aż wystaje z rury sterowej. Myślę że porządna firma nie montuje suchych łożysk do swoich rowerów, a czemu sprzedawane osobno mogą być suche to juz nie wiem... żenada.

 

 

To że smar wystaje z rury sterowej nie oznacza że łożyska są dobrze posmarowane. Montujący rower napchał na łożyska smaru i tak skręcił stery. Ja też tak robię żeby zewnętrznie uszczelnić stery. To czy w samych łożyskach jest smar to kwestia sporna.


  • 0

#39 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 18052 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 24 grudzień 2016 - 16:32

Zysk, zysk i jeszcze raz zysk, producent roweru zamawia, cena musi być niska, no to fabryka FSA w Chinach tworzy coś na kształt łożysk, do tego każdy gram smaru kosztuje . A w specyfikacji roweru napisane FSA ...


Użytkownik Rulez edytował ten post 24 grudzień 2016 - 16:33

  • 0

Reklama

Reklama

#40 Smiechu2013

Smiechu2013

    Amator

  • Użytkownik
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Śmiechu

Napisano 24 grudzień 2016 - 16:34

Zysk, zysk i jeszcze raz zysk, producent roweru zamawia, cena musi być niska, no to fabryka FSA w Chinach tworzy coś na kształt łożysk, do tego każdy gram smaru kosztuje . A w specyfikacji roweru napisane FSA ...


Dokładnie, a logo na zatyczce większe od łożyska.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post