Skocz do zawartości

[stery] FSA - quiz dla spostrzegawczych :) (a tak naprawdę spostrzeżenie na temat jakości.


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Raczej jakaś wadliwa seria. U siebie mam już drugi komplet "Orbitek" i nie było z nimi problemu (czyt. smar był) ale jak w końcu pierwszy wysuszyło to zgnił momentalnie. Mimo wszystko służył dwa sezony.

Te łożyska to jest jakiś gównolit że szok !!! Ja swoje serwisuję dość często ale po miesiącu czasu użytkowania już gówniane "uszczelnienie" zaczęło wypadać. Po roku bieżnie jest wyrobiona tak jak w 15 letnim rowerze. Gówno a nie łożyska. Chyba że Trek takie zamówił. Obecnie szukam jakiegoś dobrego zamiennika. Jak ktoś będzie znał to proszę pisać. Tajwański sh*t i tyle, brawo FSA

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno nabyłem nowy rower ze sterami FSA i po zewnętrznych oględzinach widzę, że smar aż wystaje z rury sterowej. Myślę że porządna firma nie montuje suchych łożysk do swoich rowerów, a czemu sprzedawane osobno mogą być suche to juz nie wiem... żenada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno nabyłem nowy rower ze sterami FSA i po zewnętrznych oględzinach widzę, że smar aż wystaje z rury sterowej. Myślę że porządna firma nie montuje suchych łożysk do swoich rowerów, a czemu sprzedawane osobno mogą być suche to juz nie wiem... żenada.

U mnie też było dużo smaru, tylko materiał użyty do ich produkcji powoduje że pomimo smarowania bieżnia się "sypie"

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno nabyłem nowy rower ze sterami FSA i po zewnętrznych oględzinach widzę, że smar aż wystaje z rury sterowej. Myślę że porządna firma nie montuje suchych łożysk do swoich rowerów, a czemu sprzedawane osobno mogą być suche to juz nie wiem... żenada.

 

 

To że smar wystaje z rury sterowej nie oznacza że łożyska są dobrze posmarowane. Montujący rower napchał na łożyska smaru i tak skręcił stery. Ja też tak robię żeby zewnętrznie uszczelnić stery. To czy w samych łożyskach jest smar to kwestia sporna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zysk, zysk i jeszcze raz zysk, producent roweru zamawia, cena musi być niska, no to fabryka FSA w Chinach tworzy coś na kształt łożysk, do tego każdy gram smaru kosztuje . A w specyfikacji roweru napisane FSA ...

Dokładnie, a logo na zatyczce większe od łożyska.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Łożysko oprócz marnego materiału, braku smaru ma jeszcze celowo źle wykonane uszczelnienie - tylko jednostronnie, tylko uszczelka plastikowa.

Może nie nazwał bym tego celowością produkcyjną, a raczej użyciem niezgodnym z przeznaczeniem. Takie łożysko na pewno nie zostało przewidziane do pracy w trudnych i wilgotnych warunkach, jest przez to tańsze w produkcji itd. Producent (producentem z pewnością nie jest FSA) mógł przewidzieć jego stosowanie w jakichś roweruch stacjonarnych itp., a nie w maszynach do jazdy terenowej czy w każdych warunkach pogodowych. Typowy biznes przemawia przez FSA - tanio kupuję, drogo sprzedaję, wystarczy dorobić odrobinę reklamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska to 41/52 mm, stery taper, więc zdecydowanie przewidziane do rowerów niestacjonarnych. Łożyska tego samego typu jednak wykonane znacznie lepiej, są stosowane w innych modelach tego producenta, więc raczej nie zakładam celowości takich działań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA ciebie rozumiem, że rozmiar jest rowerowy, ale czy takich łożysk nie używa się np. w pralkach czy jakichś innych maszynach rowerek stacjonarny to tylko przykład)? Łożyska kół np. 9602  to tez typowy rozmiar łożyska rowerowego, ale występujący w kilku wariantach uszczelnień. ZZ nie wsadzisz do roweru, ale LLU już tak. I odwrotnie, 2RS nie pójdzie do maszyny w której obroty nagrzewają łożysko do 400st, tam przewidziane jest ZZ. Gdybam, że tu może być podobnie, rozmiar typowy, ale nie tylko jako rowerowy, w jakiejś maszynie się sprawdzi doskonale, ale w rowerze nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Łożyska to 41/52 mm, stery taper, więc zdecydowanie przewidziane do rowerów niestacjonarnych. Łożyska tego samego typu jednak wykonane znacznie lepiej, są stosowane w innych modelach tego producenta, więc raczej nie zakładam celowości takich działań.

 

Czy mógłbyś polecić dobrej jakości zamiennik do tego dolnego łożystka tapered TH MR019 1,5”  36 sto x 45 stopni  40mm x 51,8 mm x 8 mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To że smar wystaje z rury sterowej nie oznacza że łożyska są dobrze posmarowane. Montujący rower napchał na łożyska smaru i tak skręcił stery. Ja też tak robię żeby zewnętrznie uszczelnić stery. To czy w samych łożyskach jest smar to kwestia sporna.

Faktycznie smaru na łożyskach było tyle co kot napłakał, cienka warstwa na kulkach, dopiero teraz zatopiłem wszystko konkretnie. Gdyby nie ten temat zajrzałbym tam najwcześniej za rok :thanks:  Teraz nie wiem czy piasty i pedały też mam od razu rozkręcać..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...