Skocz do zawartości

[2017] CANYON Exceed


Domingo

Rekomendowane odpowiedzi

Są wersje pro race z napędem 1x11. Swoją drogą ten SL 6.9 osprzętowo tak jak dawny gc CF 5.9 tylko cena 3k w górę. Legenda o korzystnym stosunku cena/osprzęt właśnie stała się mitem.

Szkoda, bo dla mnie cena była jedynym argumentem za sprawą którego dwa CFy (2015 i 2016) wiszą w moim garażu.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt osprzętem, niestety niektóre ceny na ten rok wzrosły ale tu najważniejsze jest to, że Exceed CF SL ma nową, lżejszą od CFa ramę, jeśli pamiętam jest tam około 200 gramów różnicy, nowa waży 1050 gramów w Mce. Nie ma ona aluminiowych haków, jest bardziej zaawansowana technologicznie i droższa - to największa różnica. Dodatkowo mamy też nową geometrię, rower jest nowocześnie dłuższy.

 

Jeśli skupiamy się na cenie i wyposażeniu to drugi model od dołu wypada bardzo dobrze, nowy Fox 32 SC, GX, masa 9,8 kg za 10 899 + wysyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama niby lżejsza ale całość pod względem masy wypada tak samo albo gorzej jak stary, "ciężki" GC CF. Odnośnie geometrii to oczywiście jest lepiej aczkolwiek tak samo jak ubiegłoroczne exceedy czy al SLXy.

Korzystając z okazji może rzuciłbyś nieco światła na ten podejrzany wzrost masy niektórych modeli względem 2016? Czasami przytyło im się coś w okolicach 1kg np. AL SLX 9.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy wypada tak z racji wyposażenia, kolejny dużo lepiej.

 

Masy są kalkulowane na podstawie cen podawanych przez producentów ale jako, że ważymy wszystko co nam wpadnie w ręce - testówki, rowery na serwisie itp. - to wiem, że podawane masy są poprawne. Sytuacja o której mówisz dotyczy jednego modelu i tu nie dam rady od razu odpowiedzieć. Zapytam kolegów od produktu jaka jest przyczyna i wrócę z informacją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka duża rozbieżność dot. faktycznie aluminiowych SLX. Ale odnośnie exceed'a to 6.9 katalogowo jest cięższy niż GC CF 5.9 2016 - osprzęt jest ten sam, rama jak piszesz w exceedzie około 0,5kg lżejsza to skąd biorą się dodatkowe gr? GC miały masy katalogowe bliskie rzeczywistości. Ja jako konsument jestem przyzwyczajony do zawyżania specyfikacji wszelakich towarów jednak w tym przypadku Canyon chyba zbyt dosłownie do tego podchodzi ;) może warto szepnąć słówko osobom z marketingu, że w przypadku masy więcej nie znaczy lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie zastanawia czemu nowe GC SLX są o ok 1kg cięższe niż modele z 2016 o czym pisałem już nie raz w temacie GC 6.9. Czyżby różnice generował nowy amor od FOXa zamiast Reby?   Jak lukniecie na jedyny dostępny model nowego SLX na rebie (damski 9.9) to waży on prawidłowo tyle co poprzedni rocznik:

 

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-9-9-wmn.html   10,7 kg

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-9-9-sl.html         11,3 kg (wersja SL) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zacytować post naszego mechanika, wszystkie poniższe informacje potwierdziliśmy także u kolegów odpowiadających za specyfikacje.

 

Wagi komponentów rowerowych podawane są z tolerancją ±5%, na oponie ważącej 600 g możemy otrzymać 570 g lub 630 g. Na kompletnym rowerze ważącym według wyliczeń 11 kg może to spowodować że otrzymamy rower ważący 10,5 jak dobrze pójdzie lub 11,5 kg w skrajnym przypadku. Możliwe że producenci części rowerowych w tym roku podają bardziej realne masy komponentów co skutkuje takim a nie innym wynikiem końcowym. 

 

Jeśli chodzi o różnice w ramach to poprzednia Grand Canyon AL SLX z rocznika 2015 ważyła 1910g,http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,gx1pft2dhl, nowa rama tego modelu z rocznika 2016 sporo schudła i waży 1550g w rozmiarze M. 

 

Co do modelu Grand Canyon CF to jego rama ważyła 1670g, była więc cięższa od nowej alu. Rama Grand Canyon CF SL ważyła 1200 g, Exceed CF SL to 1050 g. Bez problemu można budować na takiej bazie rowery poniżej 10 kg nie stosując specjalnie lekkich kokpitów czy opon. 

 

Tak więc masy nowych ram sprawdzone dla rozmiarów M odpowiednio GC AL SLX - 1550g i Exc CF SL - 1050g. Różnice między rozmiarami to ok 50g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się patrzy po poszczególnych komponentach np. SLX 2015 vs 2017 to wszystko raczej traci na masie. Wyjątkiem są niektóre widelce FOXa ale w rozpatrywanym przykładzie GC CF5.9 vs najtańszy exceed FOXa brak. Poza tym nie chce mi się wierzyć, że poważna manufaktura jak Canyon nie waży kilku szt. każdego typu dla podania uśrednionej masy katalogowej tylko polega na danych producentów tym bardziej, że ucięcie sterówki, skrócenie łańcucha, skrócenie linek/pancerzy, dodatkowy smar... sumarycznie dadzą spore różnice względem sumy po specyfikacji producentów. A dodatkowo masa jest jednak (sztucznie bo sztucznie) często krytycznym parametrem decydującym o danym wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pytań o masę c.d.:

 

Nowy Exceed CF SL 7.9 waży w rozmiarze M 10,0 kg i kosztuje 12.699 zł (z niezbyt drogim FOX-em serii Performance), a jego damski odpowiednik Exceed WMN CF SL 7.9 waży 10,2 kg (w rozm. S), chociaż ma lepszy (lżejszy) widelec i kosztuje 1.000 zł więcej.

 

Jak to możliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...