Skocz do zawartości

[9750] Kellys Hacker XT by eldo


Eldo

Rekomendowane odpowiedzi

146b5783f86c1e07gen.jpg

Sa i nowe opony! Schwalbe Furious Fred 26x2,0 na oba koła to ok. 350g x 2 mniej od obecnego zestawu na Race King UST. Plus ok 200g mniej po wymianie kokpitu. Jak zamontuje i zwarze całość wkleje kilka fot i zrobie aktualizacje całkowitej wagi projektu. Zanosi sie na 8 z przodu ale to sie zobaczy :-)

 

Kokpit miał być inny ale własnie ze względu na kolorystyke mostka jest ten. Kupiłem nowy, przerobiłem z połysku na mat mostek i kierownice stosując lakier bezbarwny matowy (po lekkim zabiegu papierem 400).#

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, opony załozone. Nie było czasu na zabawe z mleczkiem więc dałem na szybkiego 105g detki. Wyszło więc ok 100g wiecej na masie całkowitej ale i tak jest zacny wynik co można zobaczyć na foto nizej.
Ogólnie opony FF TL sa odczowalnie lzejsze i generuja duzo mniej hałasu od RK UST wezsze sa o 8mm. Opory toczenia zmalały dosc poważnie co naturalnie cieszy. Na wadze wygląda to tak:

02b124cfcebda3dcgen.jpg

Masa całkowita roweru z setem 9205g  j/w:

6520f03cd8ab9e14gen.jpg

I taka prosił bym umieścić w tytule tematu (prośba do moderatora).

Bajk prezentuję się tak:


4fa1eb133fac0d3dgen.jpg

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I taka prosił bym umieścić w tytule tematu (prośba do moderatora).

 

No właśnie... Od 2 miesięcy nie mogę doprosić się o aktualizację w swoim wątku. Wysyłałem PW do Moda, innych Modów...Nic. Jakby poumierali wszyscy... 

 

A w temacie... Świetny rower, świetna waga ! Pytanie w kwestii opon: czy znasz opinie jak sprawują się one w terenie ? Bo widzę, że są dość lekkie. Moje Rocket Rony jednak swoje ważą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało trochę info w temacie tych opon, jest kilka testow w sieci ogolnie pozytywne oceny z tad zakup. Miałem zblizone opony do FF czyli Geax Aka pluma waga praktycznie taka sama, bierznika za to o polowe mniej i srednio byłem z nich zadowolony. Schwalbe FF wyglada solidnie jak na 295g no i zawsze mozna ja zalozyc bez detki (na pewno tak zrobie w wolnym czasie). Nie było wersji 2,2 szkoda bo wolalem deko szerszy balon ale 2,0 tez styknie :-)

Myślę wyjechac w teren po niedzieli bede miał szersze i najwazniejsze wlasne zdanie na ich temat o czym poinformuje :-)

Teraz zauważyłem ze mialem załozone lampki przy wazeniu a z przodu to Moon Meteor 250lumenów - lekkie to nie jest! :P no nic, oficjalnie 9205g i na ten rok projekt tyle wazy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to zauwazylem dopiero na foto ze byly zalozone, skupilem sie na oponach i wadze chyba za bardzo a ze pierwszy wyjazd na nowych oponach juz w nocy to lampki zostały.
Bede wyciagał detki to zrobie upgrade wagi :-)

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Do pracy dojezdzam praktycznie co dzień (ten film krecilem na powrocie), asfaltem jeżdżę sporo z tad aktualnie opony o niskich oporach toczenia. Czyszczę rower praktycznie po każdym mokrym wyjeździe czy to w teren czy na miasto/praca więc czy mi szkoda...tak szkoda ale rower na który wydałem prawie 10k ma jeździć a nie stać w garażu :-)

Druga sprawa to fakt że tak go sobie poskladalem że no ciężko nie jeździć taka frajda.

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego przez zimę się używa jakiegoś strucla, tzw. zimówki. Tak samo w celach dojazdowo-komunikacyjnych. Najlepiej jak najprostszy rower, którego nie szkoda zabrudzić czy gdzieś rzucić i nie kusi nikogo przy okazji.

Oczywiście z drugiej strony kto bogatemu zabroni, niemniej chyba nigdy nie zrozumiem tego polskiego fenomenu używania roweru MTB na asfalcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asfaltu staram się unikać planując trasy w sezonie. Jednak sporo zaliczam w roku tego typu nawierzchni dla tego używam opon głównie na utwardzone, ubite trasy. Nie widzę się jakoś na rowerze szosowym, zawsze miałem mtb i nie widzę problemu z jazda po twardym. Opony semi slick 2-2,2" na cisnieniu 35psi jakoś tez specjalnie nie stanowią problemu a i w terenie nic im nie brakuje (mam 3kpl na rok 1. Race King 2,2 UST 2. Speed King 2,2 TL 3. Fourius Fred 2,0 TL). Celowo taki typ opon żeby jednak jakiś sens Mtb po asfalcie itp był.

Zimą nie jeżdżę tras sezonowych więc takie akcje jak na filmie to ułamek rocznego przelotu. Zimy nie są znowu aż tak ciężkie więc osobiście nie widzę problemu.

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę czasu poświęciłem bajkowi a dokładniej postanowiłem sprawdzić jak się zaprezentują na obreczach XT opony Continental Speed King 2,2 bez dętki na mleczku Stan's no tubes (na tym jeszcze nie próbowałem).

 

7f5e4929f5f9eb2fgen.jpg

 

Uszczelniły się bez najmniejszego problemu. Wlałem cały pojemnik 59ml (taki oryginalny z oferty Stan's). Mimo ujemnej temperatury ciśnienie póki co 3ma idealnie. Wagowo kompletny przód (koło, tarcza, opona, zawór i mleczko) to 1439g.

 

Jutro spróbuję porównać z Schwalbe Furious Fred 2,0. Ale coś mi się wydaje że zostaną na dłużej Speed King-i :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to mam dylemat czy założyć Furious Fred czy Speed King :P

9cededed6fc4d831gen.jpg

Wagowo wiadomo że na korzyść Freda, wizualnue spora różnica, opory toczenia zbliżone delikatnie na korzyść Freda (są węższe) ale teraz jak tak patrzę po obwodzie Speed jest większy i to na oko widać.

bcac8e39b099836fgen.jpg

 

f7a6ad80baaf410egen.jpg

5c13152ccc722eacgen.jpg

Które byście wybrali?


Podoba mi się waga kompletu na tył (koło, kaseta 11Rz, tarcza, opona, mleczko 59ml, zawór) 1828g i na chwilę obecną przewagę ma Furious Fred...
Co więcej, Fred uszczelnil i 3mał ciśnienie bez mleczka! A przeciez to niespełne 300g opony nie ust. Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czego?

 

Lekkie, bezdetkowe, zerowe opory toczenia, szybkie i...ładne :-) na ubite ścieżki i asfalt stykna. Na chwilę obecną jestem za Fredami. Się zobaczy

Schwalbe Furious Fred 2,0 (1315g)

 

 

 

56ab9b1401747316gen.jpg

 

vs

 

Continental Speed King II 2,2 (1439g)

 

c9a88a4413252493gen.jpg

 

- Koło Shimano Deore XT Ust

- Tarcza: Cl Shimano Deore XT 180

- Zawór: Shimano presta 40mm

- Mleczko: Stan's 59ml

 

0e259fe4c1a94e63gen.jpg

Jak już mam obie opony w miarę ogarniete na tym samym kole to warto napisać coś o montażu. Zarówno SK jak i FF siadły szybko i sprawnie na obręczy UST. Continental potrzebuje mleczka w sumie od razu po wskoczeniu opony w ranty, Schwalbe trzyma ciśnienie bez uszczelniacza (przez ok 8h nie uszlo nic). Obie opony są nowe, w obu przypadkach użyłem tyle samo mleczka (gotowr dawki 59ml Stan's).

Tym samym spodziewam się już na 100% 8 z przodu przy masie całkowitej projektu. Urwałem sporo na kołach, pedałach i kokpicie. Złoze wszystko będzie ważenie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostają fredy że względu na masę (124g na jednym kole to sporo) na szczelności, trzymają ciśnienie bez mleczka to jednak spora zaleta jak na oponę bez Ust w nazwie, bieżnik jednak jakiś jest w Speed-ach slick na maxa. Wizualnie też jakoś bardziej pasują fredy do reszty koła (kolorystycznie) ale to już mało istotne.

Oba koła w rowerze, za oknem -12st więc raczej nie potestuje ale może chociaż uda się zwazyc całość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...