Skocz do zawartości

[Hamulce] Zmiana (lewa, prawa) klamek w hamulcach hydraulicznych


Laos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem rower w sklepie wysyłkowym w UK (ach ten niski funt).

Niestety rower przyszedł z klamką przedniego hamulca pod prawą ręką i odpowiednio tylnego hamulca pod lewą.

Nie mogę jeździć mając w jednym rowerze hamulec przedni pod lewą ręką a w drugim pod prawą.

 

Jak zamienić klamki lewą na prawą i na odwrót tak by przedni hamulec był pod lewą ręką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewodów nie trzeba zmieniać, a przynajmniej lekko skrócić

 

A poco skracać??? Ja bym na początek przełożył tylko przewody nawet bym baryłki zostawił te same. Czasami się udaje i nawet się nie zapowietrzają      

Edytowane przez fundil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak jasna sprawa. Zazwyczaj udaję się bez skracanie i bez odpowietrzania jak się to zrobi sprytnie. Ja jak robię coś przy hamplach to ściągam koło wciskam klamkę tak aby wysunęły się troszkę tłoczki następnie robię to co robię, a przy składaniu wkręcam przewód w klamkę tak żeby miał lekki luz. Następnie wciskam tłoczki ewentualne powietrze wypychane jest. Następnie dokręcam przewody i po sprawie.        

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W praktyce, dobrze jest mieć w prawej ręce hamulec, od którego zależy czy zaliczysz glebę. Chyba że jesteś leworęczny.

Ja tu czegoś nie rozumiem. Przecież glebę można zaliczyć z użyciem tylnego lub przedniego , gleba zależy tylko od warunków tego hamowania.

 

Ja jestem praworęczny i jakoś przedni wolę mieć pod lewą bo tak się przyzwyczaiłem. Nie wykluczam , że lepsze czucie mogło by być w prawej ręce ale po prostu bezpieczniej zostać przy przyzwyczajeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  motocyklach prawy jest przód, ja jak wsiadam na rower to nie ogarniam :-)

W sumie to ciekawe, przeniesienie napędu po prawej, stopka po lewej a hamulce między moto a rowerem na kontynencie pozamieniane a w Anglii (jak rozumiem) na odwrót ale za to jednakowo we wszystkich jednośladach.

KJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Noe tak ale jak to wygląda???

Google nie boli :icon_wink:http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/7334/rodzina_mt_magury

W serii MT konstrukcja klamki jest identyczna z obu stron (łącznie z ze śrubą EBT) , po odwróceniu klamkę można montować z drugiej strony kierownicy (bez demontażu przewodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem już sobie to sprawdziłem.

 

 

Poleciało z X-a

Z Magurą nie miałem styczności. Nie jestem jednym z tych co piszą co gdzieś usłyszą. Opieram się na tym co już miałem lub robiłem.

Co do SLX to mam je i jakoś niema możliwości założyć lewą na prawą   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odkręć przewody od klamek i zamień miejscami (oliwki mogą zostać te same) ale bez odpowietrzania może być ciężko (trzeba mieć sporą wprawę).

 

A może jakiś rysunek lub wideo ? Czyli jednak muszę kupić zestaw do odpowietrzania. :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek przekładania lewa <> prawa klamki lub przewodu

Taka Formula (np w C1) ponad to że ma uniwersalne klamki to ma szybkozłączki na przewodach ( coś na wzór tych w systemach nawodnienia w ogrodach) i bez narzędzi da się przełożyć zacisk / klamkę z bardzo dużym prawdopodobieństwem ze się nie zapowietrzy.

 

Co do Shimano to pod względem "uniwersalnosci" elementów jest 100 lat za mużynami.

Osobiscie preferuję wymianę baryłki przy operacjach na przewodach hamulcowych.

Jak poprzedna operacja skrecania przewodu została wykonana prawidłowo ( odpowiedni moment dokręcenia) to owszem baryłka ma pewien zapas na uszczelnienie.

Jednak jak ktoś przesadził z dokręceniem to niestety ale ponone uszczelnienie może nienastąpić.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakiś rysunek lub wideo ? Czyli jednak muszę kupić zestaw do odpowietrzania. :-(

Bez przesady. Do SLX droższy jest olej, niż szpej do odpowietrzania. Specjalistyczny lejek, coś koło 15zł i można go łatwo zastąpić strzykawką. Koszty kilku cm wężyka i worka foliowego, można przemilczeć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja natomiast mam odwrotny problem. Od dawna jeżdżę motocyklem, gdzie przedni hebel jest po prawej, a od kilku lat jeżdżę też sporo rowerem, gdzie przedni jest po lewej. Wszystko niby jest ok ale do czasu gdy mam awaryjne, niespodziewane hamowanie, wtedy tył od razu blokuję a przód ledwo cisnę :-/ Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego tak jest, że w motocyklach przedni jest po prawej a w rowerach po lewej? Nie mogli już cholera zrobić tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam odwrotny problem. Od dawna jeżdżę motocyklem, gdzie przedni hebel jest po prawej, a od kilku lat jeżdżę też sporo rowerem, gdzie przedni jest po lewej. Wszystko niby jest ok ale do czasu gdy mam awaryjne, niespodziewane hamowanie, wtedy tył od razu blokuję a przód ledwo cisnę :-/ Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego tak jest, że w motocyklach przedni jest po prawej a w rowerach po lewej? Nie mogli już cholera zrobić tak samo...

Jak wyobrażasz sobie sprzęgło i gaz w jednej ręce?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...