Skocz do zawartości

[ SPD] Zmielona plastikowa nakrętka- o co chodzi?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Zabrałem się dzisiaj za serwis swoich pedałów SPD. Używając specjalnego klucz zacząłem odkręcać ośkę od korpusu, jednak szło to bardzo opornie. Po odkręceniu okazało się że cały gwint na plastikowej części jest zgnieciony, tylko końcówka się uchowała nie naruszona ( od strony korby).

 

Ktoś ma pomysł o co chodzi? Robiłem to pierwszy raz, więc biorę pod uwagę że mogłem kręcić w odwrotną stronę, ale to chyba raczej średnio możliwe bo przecież ośka wtedy by się nie wysuwała z korpusu, a u mnie opornie bo opornie ale jednak wychodziła.

 

Ktoś spotkał się z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, byłem tak zakręcony że zapomniałem napisać. Oczywiście mowa o PD-520.

 

30458.jpg

 

Chodzi o tą część, gwint praktycznie na całej długość jest spłaszczony. Na szczęście da się wkręcić w korpus i o dziwo się trzyma.

 

Teraz mam natomiast inny problem. Rozłożyłem wszystko, wymyłem, składam i psikus.

 

Na oś nakładam uszczelkę, potem element pokazany wyżej, bieżnię, 12 kulek, tulejkę, półokrągły kapturek, 12 kulek, bieżnia i nakrętka kontrująca. Wszystko zgodnie z rysunkiem.

 

Problem jest taki, że nawet jak ścisnę całość mocno górną bieżnią, to plastikowy element i tak chodzi luźno. Tak ma być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że nawet jak ścisnę całość mocno górną bieżnią, to plastikowy element i tak chodzi luźno. Tak ma być?

Co chodzi luźno? Wkręciłeś w korpus?  Skręcaj całość i będzie git.

 

PS

Gdyby jakiś cudem coś poszło nie tak, chętnie odkupię prawy pedał :) (lub sprzedam lewy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnię dokręcasz i kontrujesz tak aby metalowa tulejka - zewnętrzny pierścień łożyskujący -  się obracała lekko ale nie miała luzów.

Plastikowa tuleja w takim układzie jest luźna.

Podstawowe zastosowanie plastikowej tulei jest wepchniecie całości w korpus pedału i utrzymanie tego w kupie.

Podczas rozbierania plastikowa tuleja robi niejako za "ściągacz" i pomaga podczas rozkręcania wyjąć całość z korpusu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WP_20161106_14_41_15_Pro.jpg

 

Jak widać na fotce, 80% długości gwintu jest spłaszczona, potem widać zgrubienie i jakieś 15% zdrowego gwintu.

 

Tak jak pisałem, pedały mają rok, nigdy ich nie rozkręcałem, kupiłem nowe. Brałem pod uwagę że może kręciłem w złą stronę, ale raczej nie mam tyle siły żeby kręcąc niezbyt długim kluczem w złą stronę, trzymając butem pedał owinięty ręcznikiem rozwalić tak mocno gwint i na dodatek jeszcze wykręcić całość z korpusu.

 

Tak jak sugerował kolega wyżej, coś mi się wydaje że w fabryce coś poszło lekko krzywo i tak zostało. Oś do korpusu będzie wkręca maszyna a nie człowiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mi po poprawie gwintu w korpusie, skoro zniszczona jest plastikowa nakrętka? :) Zresztą na sucho jakoś się tam całość wkręcała, po nasmarowaniu i złożeniu już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...