Skocz do zawartości

[rozmiar ramy] Fuji touring 2016


Szakali

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Mam zamiar sprawić sobie rower szosowo - turystyczny z przełajowym zacięciem. Wybór padł na fuji touring http://www.fujibikes.com/eu/bike/details/touring-

 

Mam dylemat odnośnie rozmiaru ramy...miałem kiedyś okazję przejechać się bardzo krótko na tych rowerach w rozmiarach 54 i 56 cm..z tego co pamiętam 54 był bardziej zwrotny a 56 wygodniejszy, mimo to chciałbym zapytać Was o radę. 

Mój wzrost to 178 a długość nogi 84 cm. 

Szczegółową geometrię tego roweru znajdziecie na stronie producenta, którą podlinkowałem. 

Jeżeli chodzi o wszelkie kalkulatory to mam problem, ponieważ nie wiem do czego ten rower zakwalifikować...ani to trekking ani to szosa.

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tyle samo wzrostu i przekrok 86cm i jeździłem na rowerach z górną rurą 555, 550, 545 i przełajowym 535 i różnice są niewielkie dopiero między skrajnymi wartościami.  Na twoim miejscu wziąłbym albo 54 z mostkiem 110mm albo 56 z mostkiem 100mm - ze wskazaniem an to drugie jeśli większy nacisk kładziesz na turystykę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za sugestie!

Właśnie z tą turystyką to nie tak do końca, bo lubię zjechać na leśne ścieżki i trochę przelajowo poszaleć a na trasie też generalnie staram się trzymać bardziej aerodynamicznej pozycji( wolę trochę mniej wygody na rzecz mniejszych oporów). Generalnie jeżdżę szybko i to nie idzie w parze z wyprostowaną pozycją.

Dlatego chyba bardziej skłonny byłbym do tego 54 z dłuższym mostkiem, chyba że ten oryginalny 100mm mi podpasuje.

Ma ktoś może jeszcze jakieś doświadczenia z rowerami typu touring?

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie z tą turystyką to nie tak do końca, bo lubię zjechać na leśne ścieżki i trochę przelajowo poszaleć a na trasie też generalnie staram się trzymać bardziej aerodynamicznej pozycji( wolę trochę mniej wygody na rzecz mniejszych oporów). Generalnie jeżdżę szybko i to nie idzie w parze z wyprostowaną pozycją.
\

 

No to nie rozumiem po co ci taki rower. Kup sobie przełajówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

\

 

No to nie rozumiem po co ci taki rower. Kup sobie przełajówkę.

Bo nie mam miejsca na dwa rowery a ten wydaje się całkiem uniwersalny. Ma możliwość montażu bagażnika dodatkowo z przodu, ramę stalową, normalny wkład suportu na gwint a nie żadne pressfity, które są problematyczne.

Po prostu też podoba mi się ten rower :-)

A w tej klasie cenowej(około 3 tys zl) nie znalazłem niczego ciekawszego.

 

Co do rozmiaru to widzę, ze rura sterowa jest długa i można sporo jeszcze podkladkami się pobawić a także mostek jest plus/minus czyli można go ustawić, żeby szedł w górę albo w dół.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny argument jaki rozumiem to to że ci sie podoba - z tym nie ma co dyskutować. Kupuj i tyle ;)

 

Ale poza tym - miotasz się trochę, wymieniasz cechy roweru do turystyki, a jednocześnie piszesz "lubię zjechać na leśne ścieżki i trochę przelajowo poszaleć a na trasie też generalnie staram

się trzymać bardziej aerodynamicznej pozycji( wolę trochę mniej wygody na rzecz mniejszych oporów). Generalnie jeżdżę szybko". - na tym rowerze nie poszalejesz, to jest 13-kilogramowy klocek do statecznego łojenia setek kilometrów z dużym bagażem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę rower prosty i tani w obsłudze a ten taki będzie i argumenty które podalem przemawiają za tym(przynajmniej tak mi sie wydaję, bo rower serwisuje sam). Ale jestem otwarty na propozycje i krytyke.

 

Może i lekko sie miotam, ale właśnie taki mam styl jazdy.

 

50% szosa,50 % spokojny las...Jadę spokojnie, ale czasem zmieniam nagle zdanie i daje ile mogę. Obecnie jeżdżę na starym kwadratowym 56x56, tylko z prostą kierownicą i generalnie bardzo dobrze mi się jeździ i tutaj mam właśnie dylemat, bo nigdy nie jeździłem na rowerze z barankiem i generalnie chyba pozycja mi się jeszcze bardziej wyciągnie, bo pewnie większość czasu będę spędzał na klamkach hamulcowych...Dlatego chyba jednak 54 będzie lepszy z ew dłuższym mostkiem.

Fajnie gdyby jeszcze jakiś użytkownik podobnego roweru się wypowiedział.

 

A co do topornosci tego roweru...to 13kg czy 10 nie robi różnicy takiemu amatorowi jak ja, taniej chyba będzie mniej zjeść na obiad :-) a jeszcze geometria swoją drogą, ale jeżeli będę się ścigał to tylko sam ze sobą.

 

To już mój problem, najbardziej mi zależy na podjeciu decyzji o właściwym rozmiarze :-)

Wielkie dzięki za odpowiedzi:-)

 

 

 

 

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Czyli tak podsumowując, bo serio lekko namieszalem :-) rama 54, mostek zostawię oryginalny, ustawie go tak zeby szedł lekko w dół i przełoże podkladki tak żeby kierownica była jak najniżej...w górnym chwycie będzie wygodnie a na lapach czy końcach rogów na sportowo. Tak widzę tego polykacza kilometrów z lekko sportowym zacięciem.

Jeżeli pisze bzdury to zhejtujcie mnie szybko, żebym glupoty nie zrobił :-)

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na uwadze ten rower, bardzo fajna propozycja i już z tarczowymi heblami. Niestety, dzwoniłem chyba do dealerow authora w całej polsce i został im gdzieś tylko rozmiar 50. Ogólnie z tego co słyszałem poszły te rowery jak świeże bułeczki.

Ale dzięki za propozycję :-)

 

Fuji tez miało fajne rowery szosowo przełajowe, które za bardzo dobre pieniądze można dostać na wyprzedażach...tylko wszędzie ten press fit, a ja się jakoś tego standardu boje, zwłaszcza, ze bardzo dużo jeżdżę i suporty potrafią czasem padać jak muchy.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...