Skocz do zawartości

[Amortyzator] Regulacja RS Recon silver TK 26'


rafal310

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Mam do was kilka pytań.

 

1-Mianowicie czy mając ten amortyzator muszę ustawić SAG?

 

2-Zabrałem się do roboty pod ścianą i wyszło mi to tak, golenie wystają 11,7 cm gdy wsiadam na rower wchodzą w lagi na około 2 cm więc dalej to nie jest 20-30%. Następnie pokręciłem 3x na minus na lewej goleni i mam wrażenie że amortyzator jakby bardziej miękki się zrobił.Czy to dobrze? 

 

3-Pojawiły się mikrorysy na goleniach dosłownie mikro widoczne z 10-30 cm czy mam sie tym martwić?

 

 

Dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

1-Mianowicie czy mając ten amortyzator muszę ustawić SAG?

Nie musisz ustawiać sagu w ogóle :P jednak jest to o tyle korzystne ze prawidłowy sag = najlepsza praca widelca.

 

 

2-Zabrałem się do roboty pod ścianą i wyszło mi to tak, golenie wystają 11,7 cm gdy wsiadam na rower wchodzą w lagi na około 2 cm więc dalej to nie jest 20-30%. Następnie pokręciłem 3x na minus na lewej goleni i mam wrażenie że amortyzator jakby bardziej miękki się zrobił.Czy to dobrze?

wiesz miedzy 20 a 30% jest dość spora różnica :P nie mniej jednak tak, kręcenie w lewo powinno zmiękczyć widelec.

 

 

3-Pojawiły się mikrorysy na goleniach dosłownie mikro widoczne z 10-30 cm czy mam sie tym martwić?

Jak najbardziej, mikro rysy oznaczają syf wewnątrz i konieczność serwisowania widelca póki nie jest za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( nie mam kasy na serwis. :((

 

Sprawa jest takiego typu że RS jest nowy przejechałem max 50km :(

 

 

A i czy to pokrętło powinno lekko chodzić nie słychać KLIK tylko czuć delikatne przeskoki, czy dociskać przy kręceniu 


Tzn. jest nowy to znaczy że został wymieniony podczas serwisu rowerowego nie dostałem nic żadnego kwita ,gwarancji ani instrukcji obsługi, zaczynam wątpić w jego nowość

Edytowane przez rafal310
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilkukrotnie? :D tzn ze na bank coś spartolę za 1 razem :)

 

widzę że niedaleko mnie jest serwis RS rekomendowany i tam sie udam już do nich napisałem zobaczę co odpiszą.

 

Albo zrobię serwisantom roweru suprajs i zaprowadzę do nich rower z reklamacją serwisu bo i po wymianie suportu słyszę jakieś puknie jak by ktoś małym młoteczkiem w tylną częsć ramy stukał a i ten amortyzator 

 

Czy jest możliwe że w serwisie wstawili mi regenerowany lub używany amortyzator? ( dlatego nie dostałem nic od nich do amortyzatora nawet głupiego kwita )

 

 

 

Zaczynam mieć dość tego roweru i chyba pójdę im go po prostu oddam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupujesz cały rower to dostajesz tylko papiery na rower (ksiązka gwarancyjna albo paragon). Na tej podstawie możesz reklamować każdą część.

Nigdy nie spotykałam się żeby do roweru dodawano papiery od każdej kolejnej części bo musiałbyś dostać z 50 różnych paragonów :). Tak samo jak kupujesz komputer to też nie dostajesz oddzielnie papierów na obudowe, płyte główną, karte graficzną - mimo że każde robi inny producent.

Wątpie żeby im się do roweru takiej klasy opłacało jakąś używkę wkładać tym bardziej że amory łatwo się rysują i od razu widać jak coś było używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

to "kilkukrotnie" odnosiło się do stopnia ułatwienia serwisu

Tak bo sprężyny się nie wyjmuje, nie ma takiej potrzeby, można, można ją wyjąc umyć i nasmarować, ... ciężko jest zepsuć stalową sprężynę zwojową. Tłumik póki działa, czyli działają regulacje i blokada nie wymaga ingerencji. Jak ktoś się upiera można wylać olej i wlać nowy.

 

Tak że serwis sprowadza się do odkręcenia 2 śrub na dole goleni, zdjęcie goleni, wyczyszczenie goleni, uszczelek, nasmarowanie i zalanie oleju. No i analogicznie trzeba to złożyć w odwrotnej kolejności jak się rozbierało. Jeżeli to dla ciebie za trudne, polecam nie robić sobie kanapek samemu ... :P W mojej ocenie zrobienie dobrej kanapki jest trudniejsze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puklus własnie o to chodzi że amortyzator według nich jest nowy a ma znamiona leżenia kupe czasu gdzieś na magazynie choćby zmatowienia farby na koronie to już oznaka, dodatkowo dziś się dopatrzyłem porysowanych goleni pod samą koroną i to dość mocno :(( Amortyzator po 15km.

 

Spokojnie nie odpuszczę im ewentualnie oddam sprzęt i zabiorę kasę i kupie od kogoś co jest w kropce i chcę szybko sprzedać swój sprzęt rozmyślam też nad wzięciem innego roweru droższego tylko ma amortyzator - SUNTOUR XCR 100, o skoku 100 mm.

Regulacja twardości widelca + / -. Blokada widelca, aby uniknąć pompowania na gładkiej nawierzchni.


Teraz grzebiąc w papierach i koncie decathlon znalazłem moje zamówienie w decathlon i mam ten amortyzator 

https://www.decathlon.pl/widelec-rshox-xc32-11-8-100mm-id_8280701.html  850 zł

a w rowerze recona wątpliwej świerzości i nowości za 399zł to chyba oznacza że gdzieś po drodze ktoś zawinął nówke xc a dał recona nie wiadomo skąd?

 

Zaraz się tam chyba wybiorę bo jakiś cyrk z tym rowerem jest od początku


Ten co niby mam to na goleniach 28 chyba i już mi się to nie podoba nie oddam swojego recona za chiny za coś takiego bo recon ma anodowane golenie 32mm i wygląda o niebo lepiej i co za tym idzie nie złapie mi luzów jak na 28 goleniach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś tu jeszcze zagląda i go to interesuje :D

 

Dostałem odpowiedz ...

 

 

 

W kwestii wymienianych części każdy podzespół wymieniany na gwarancji jest nowy, bez wad. Amortyzatory są nowe, a suchość jest wywołana brakiem pracy a więc tłoczenia ponieważ pod uszczelkami kurzowymi amortyzatora znajdują się specjalne gąbki które zapewniaja optymalne smarowanie amortyzatora. Dodatkowo przed montażem odwracamy amortyzator rurą sterowa do dołu aby olej mógł dotrzeć do wyżej wymienionych gąbek.
Brud natomiast nie ma prawa dostać się do środka właśnie dzięki uszczelkom przeciwkurzowym, byłoby to możliwe wtedy gdyby uszczelki były popękane lub nie miały sprężynki dociskającej, a w pańskim przypadku te uszczelki są nowe.
 

Natomiast co do amortyzatorów RockShox XC32 a Recon silver tk mają identyczne parametry, różnią się tylko nazwą czyli naklejką ponieważ obydwa amortyzatory mają golenie górne o średnicy 32mm, 100mm skoku, lewą komorę odpowiadającą za regulacje ze sprężyną w kompieli olejowej, oraz prawą komorę z blokadą i regulacją tłumienia (hydrauliczną). 

 

Montując Panu nowy amortyzator została niejako podwojona wartość roweru. Napraw staramy się dokonywać w sposób profesjonalny i części na wymiany są montowane w równej lub wyższej klasie. Przykro nam, że amortyzator jak i działanie Pana roweru nie spełnia Pana oczekiwać. W ramach rekompensaty jesteśmy otwarci na wymianę ww. roweru na inny nowy w naszym sklepie. Może Pan wybrać taki model, żeby amortyzator nie wymagał specjalistycznego serwisu. Oraz oczywiście przetestować go na sklepie, tak żeby sprawdzić, czy odpowiada Pana wymaganiom..."" W tym momencie nie opłaca mi się brać nawet tego na tarczach bo nie kręci mnie ciagłe wymienianie klocków i tarcz po jakimś czasie taniej mi wyjdą najlepsze klocki do V-ek""

Co do modelu zamawianego widelca, a zamontowanego faktycznie, to po częstokroć zdarza się tak, że amortyzatory informatycznie są oznaczone inaczej, niż to występuje faktycznie. 
 
Fakt w zamówieniu na moim koncie jest 845 zł za xc32 z tym że dostałem Recona i jest ciut lepszy
 
 
 
W kwestii wymienianych części każdy podzespół wymieniany na gwarancji jest nowy, bez wad. Amortyzatory są nowe, a suchość jest wywołana brakiem pracy a więc tłoczenia ponieważ pod uszczelkami kurzowymi amortyzatora znajdują się specjalne gąbki które zapewniaja optymalne smarowanie amortyzatora. Dodatkowo przed montażem odwracamy amortyzator rurą sterowa do dołu aby olej mógł dotrzeć do wyżej wymienionych gąbek.
Brud natomiast nie ma prawa dostać się do środka właśnie dzięki uszczelkom przeciwkurzowym, byłoby to możliwe wtedy gdyby uszczelki były popękane lub nie miały sprężynki dociskającej, a w pańskim przypadku te uszczelki są nowe.
 

Natomiast co do amortyzatorów RockShox XC32 a Recon silver tk mają identyczne parametry, różnią się tylko nazwą czyli naklejką ponieważ obydwa amortyzatory mają golenie górne o średnicy 32mm, 100mm skoku, lewą komorę odpowiadającą za regulacje ze sprężyną w kompieli olejowej, oraz prawą komorę z blokadą i regulacją tłumienia (hydrauliczną). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...