Skocz do zawartości

[przerzutka] M7000/M8000 a kaseta szosowa


MD11

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedl hak wiec wszystko zamontowalem, czyli:

- przerzutkę Ultegra 10 - RD-6700 z krótkim wózkiem
- manetkę Ultegra 10 - SL-R780
- Kasetę 105 CS-5700 12-27

 

Dla przypomnienia z przodu mam XT 8000 34-24.

 

Do tego zalozylem nowy lancuch : Connex 11SX 11-rzędowy.

 

Wszystko dalo sie bez problemu zamontowac i na stojaku wyregulowac. Niestety po przejechaniu ok 1km spinka zaczela "cykac" (taki odglos) na kasecie. Po kolejnych 2 km spinka zaczela haczyc. Przejechalem jakies 10km I caly czas haczyla.

 

Powrot do domu i wymiana na uzywany lancuch shimanowski 11. Poczatek znowu ok, ale po 1,5 km lancuch zaczal chrobotac na kasecie. Przejechalem ok. 15km - lancuch rzezil raz mocniej, raz slabiej. Probowalem wyeliminowac to regulujac przerzutke ale nie udalo mi sie. Bede wiec probowal z lancuchem 10s. Juz zamowiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo od napędu dochodził taki odgłos cyknięcia gdy spinka przechodziła przez kasetę. Ponieważ łańcuch jest czarny a spinka złota, to można było to dobrze obserwować.

 

Później z podobną częstotliwością czułem utratę oporu na pedałach na ułamek sekundy + stuk. Nie mogło to być przeskakiwanie przy nowym łańcuchu i kasecie. Uznałem więc że spinka wczepia się w kasetę, kaseta pociąga spinkę za sobą w dół i później puszcza i to jest ten moment utraty oporu. Wizualnie tego oczywiście nie byłem w stanie zaobserwować podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też był praktycznie nowy i był to Campagnolo, złośliwość rzeczy martwych, bywa niekiedy :D No ale jak miękki we wszystkich kierunkach to ciężko stwierdzić co jest nie tak. Teoretycznie węższy łańcuch absolutnie nie powinien dotykać sąsiednich koronek, nawet dedykowanej szerokości nie powinien. Ciekawe czy np. spinka nie jest jakaś od 10rz? Pokręć na spokojnie na stojaku, wyczaj dokładnie w którym miejscu następuje te cykanie, może ustalisz przyczynę co czego dotyka itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem łańcuch 10rz. Ultegra CN-6701. Przejechałem dziś na nim 40km i wszystko działa jak należy. Stopniowanie kasety bardzo mi pasuje na moje płaskie tereny. Cel został osiągnięty ! ;).

 

Czas całego przezbrojenia (manetka, przerzutka, kaseta, łańcuch) to dla mnie około godziny. Na zimę się opłaca. Ale przełączanie w tę i z powrotem w przypadku regularnych wyjazdów w góry w sezonie raczej u mnie nie przejdzie. Dlatego najlepsza byłaby po prostu ciasna kaseta 11 rzędowa (... 13,14,15,16,17,...) która pasowałaby do mojego systemu XT M8000 11rz. Wtedy byłyby to 3 min - zdjęcie koła, wymiana bębenka z kasetą i założenie koła. Dlatego nadal będę szukał takiej kasety. Może się pojawią jakiś innych producentów, albo możliwość zrobienia kasety customowej. Jeśli ktoś z was coś takiego kiedyś znajdzie, to bardzo proszę o informację. Tutaj albo PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej kasety. Pisałem w innym temacie, że takowej brakuje, kasety uniwersalnej, dającej z odpowiednią korbą np. 36/24, 39/26, 33/22 zakres napędu jak dla roweru terenowego, ale także dokładne stopniowanie na płaskie odcinki. Do takiej kasety wystarczy 11, maks 12 koronek i można złożyć super uniwersalny napęd właśnie bez konieczności wymiany kaset. Taki ukłon w kierunku tych, co mają bardzo zróżnicowany teren:

11/12/13/14/15/17/20/23/27/32/38 - 11rz

11/12/13/14/15/16/18/20/23/27/32/38 - 12rz

11/12/13/14/15/16/18/21/24/28/33/39

obie o fajnym parabolicznym układzie stopniowania. Taka kaseta mogła by także sprawdzić się w przełaju, w trekingi, w rowerze fitnes z jednym blatem na korbie. Kto wie, może się kiedyś doczekamy jeśli popularność osiągną napędy szosowe 1xX i wyprodukują do nich manetki na prostą kierownicę.

 

A odnośnie jakiejś samoróbki z twojej kasety 11-42. Można by wywalić koronkę 11, a w zamian dać 12z. Może by nic wielkiego się nie działo jakby zaadoptować do tego celu koronkę z kasety 10rz 11-32 (o ile ta dwunastka ma rodełkowanie do przykręcenia nakrętki. Nakrętka musi być od dwunastki). Wystarczy wypiłować ten wąski wypust w tej koronce i ją odpowiednio okręcić, by zgrała się z kolejną 13z. Pytanie, ile ci to da w praktyce? Tym niemniej zabieg wydaje się możliwy.

Niestety, ale nie zbudujesz w podobny sposób kasety o układzie 13/14/15/... bo nie ma koronek 13z jako ostatnich. Niby są szosowe, ale tu już pojawiają się znacznie większe problemy z dopasowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...