Skocz do zawartości

[koła] Koła szosowe budżetowe ~300PLN


OutOfOrder

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Jakie sensowne koła szosowe da się złożyć jak najniższym kosztem?

Czy piasty joytech są rozsądnym wyborem w budżecie na koła ~300 PLN?

 

http://allegro.pl/kpl-kol-28-roadrunner-cz-b-joytech-szosa-trekking-i5948550014.html

http://allegro.pl/kpl-28-szosa-lub-trekking-alexrims-s480-joytech-i6489520374.html

http://allegro.pl/kpl-28-szosa-lub-trekking-alexrims-s480-novatec-i6489399797.html 

 

co sądzicie o tych zestawach? Czy ktoś na forum były w stanie złożyć koła do ~300 zł sensowne?

[priorytet wytrzymałość i cena na koniec dopiero masa]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem  na novatec tylko takie pod standard MTB [135mm], ewentualnie droższe koła za ~350 złotych :/

jak ktoś może zaproponować coś gotowego/ z namiarami na zaplatacza kół byłbym wdzięczny.

 

Chyba że róznica pomiędzy piastami joytecha a novateca jest na tyle znaczna że warto te 50 zł dozbierac i kupić droższe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link do tych za 350

http://allegro.pl/kpl-28-szosa-lub-trekking-alexrims-s480-novatec-i6489399797.html

lub

http://allegro.pl/kpl-kol-28-roadrunner-cz-b-novatec-szosa-trekking-i6089292865.html

 

co do wh-r501 - martwi mnie ilość szprych, czy nie będą łatwiej łapały bicia na boki? jak to z nimi jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie szukam koła z piastą pod wolnobieg. Mam w starej kolarce takowy-5 rzędowy. Nie chcę w nią też za bardzo inwestować, bo jeżdżę nią sporadycznie i trzymam w słabo zabezpieczonym miejscu.

Uważasz, że cena jest nieadekwanta? Polecisz zatem jakieś inne koło pod wolnobieg i na oponę 35c?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazuje, niestety właśnie ma.

Rozumiem zatem, że nie uda mi się znaleźć złotego środka i kupić takie koło jakie potrzebuję, czyli z pasującą piastą i obręczą, która przyjmie szersze opony.

Zatem, jakie byście polecili koła, pasujące pod mój wymiar (można widełki delikatnie rozchylić do 13cm), pod opony szosowe.

Wprawdzie znalazłem w internecie takie coś: http://allegro.pl/kpl-28-16x622-joytech-2w1-ostre-wolnobieg-i6298668326.html gdzie oferowane jest dostosowanie piasty, ale czy takie rozwiązanie "uniwersalne" jest ok ?

Ewentualnie, czy macie jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to nawet o te aukcje mi chodziło, a przypadkiem wkleiłem link do innej aukcji tego sprzedawcy.

Tylko, czy rzeczywiście na obręcz 622x14 bezproblemowo wejdzie tak szeroka opona?

Choćby stąd wynika, że nie za bardzo będzie taki zestaw kompatybilny https://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions#rim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są raczej sugestie producenta.Jedna z teorii mówi,że bezpieczną górną granicą jest 3 mm szerokości opony na 1 mm szerokości obręczy.Czyli 14x3=42.Jeśli to nie przekonuje,to  zadaj pytanie sprzedającemu czy skróci piastę  w kole z inną obręczą?Jeśli piasty będą takie same,to może się uda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, pewnie tak też zrobię.

Z innej beczki, nie dziwi Cię trochę, że tylko jeden sprzedawca na cały polski internet oferuje dopasowanie piast do innych rozstawów widełek? Oraz to w jaki sposób odbywa się to "dopasowanie" skoro piast o takim rozstawie (po wstępnych poszukiwaniach) nie można nigdzie kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejki są dwie,Jeśli chodzi o stronę nienapędową,to możliwości skrócenia są duże(może nawet ponad 10mm) tylko że wtedy koło za bardzo przesunie się w lewo.Natomiast skrócenie tulejki od strony napędowej jest mocno ograniczone(ok 2-3 mm) ponieważ zostanie mało miejsca między najmniejszą koronką a ramą.Jak masz koło,to sprawdź ile da się skrócić.Ja kiedyś skróciłem po 2,5 mm na stronę przy wolnobiegu 7 rz.Więcej nie dało rady.Przy 5 rz może jest więcej miejsca?Jak uda sie skrócić ogółem 5 mm,to resztę można zalatwić rozginając widełki. Ewentualnie więcej skrócić od strony nienapędowej i wycentrować koło do tej różnicy.Koszt centrowania to ok.20 zł.Ale jest większy wybór tańszych kół.Więc jak widzisz,możliwości jest kilka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...