Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[blokada na kierownicy] Jak rozkręcić tą część?

amortyzator serwis blokada blokada na kierownicy Manitou Skareb

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OnionBro

OnionBro

    Amator

  • Użytkownik
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Okolice Tarnobrzega :P
  • Imię:Bartek

Napisano 24 wrzesień 2016 - 09:17

Zacznijmy od tego że mam amor Manitou Skareb Platinum(jeśli to coś da). Wziąłem się za rozebranie go, blokada na kierownicy nie działa bo najprawdopodobniej linka zacięła się w środku. Próbowałem już rozkręcić tą część na zdjęciu trzymając klucze w zaznaczonych na zielono miejscach. Wiem już że składa się to z więcej niż 3 części ale linka się napięła jak już zobaczyłem drugi gwint (w okolicy zaznaczonej na czerwono) i trzyma wszystko w jednym kawałku. Tu pojawia się moje kolejne pytanie: Czy jedynym wyjściem z tej beznadziejnej sytuacji jest przecięcie linki na manetce i jeśli będę musiał ją wymienić, jak grubej muszę do tego użyć? Tej od przerzutki, tej od hamulca czy jakiejś konkretnej do sztućców?

Zdjęcie i zdjęcie.


Użytkownik OnionBro edytował ten post 24 wrzesień 2016 - 09:20

  • 0

Reklama

Reklama

#2 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 413 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 05 październik 2016 - 08:48

Ściąganie linki w tym modelu musisz zawsze zaczynać od jej poluzowania - inaczej linka będzie cały czas napięta i nie dasz rady rozebrać tłumika.

Ściągnij końcówkę do zabezpieczania linki np. łapiąc kombinerkami (niebieska strzałka), następnie odkręć śrubkę na manetce, która trzyma linkę (czerwona strzałka), jak widzisz nie trzeba nic przecinać

manetka.jpg

Dopiero teraz z luźną linką możesz spróbować rozkręcić tłumik.

Mimo, że linka nie jest przecięta to sam fakt zacinania świadczy o tym, że warto ją wymienić, zastosuj zwykłą linkę do przerzutki.

 


  • 1

#3 OnionBro

OnionBro

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Okolice Tarnobrzega :P
  • Imię:Bartek

Napisano 06 październik 2016 - 20:23

Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Bóg ci w dzieciach wynagrodzi. 

Dopiero teraz z luźną linką możesz spróbować rozkręcić tłumik.

Jednak problem jest nierozwiązany, po rozkręceniu wszystkiego na części pierwsze pozostała jeszcze ta rurka pod "kapslem" lewej lagi, tam wszystko się zaczęło i kończy. To stąd nie mogę jej wyciągnąć, linka rusza się max 0,5 cm w górę i w dół. Próbowałem dłubać igłą w miejscach zaznaczonych na czerwono ale nic to nie dało, w miejscu zaznaczonym na pomarańczowo znalazłem zardzewiałą i połamaną 2 razy sprężynę.

IMG201610_arxawrn.jpg


  • 0

Reklama

Reklama

#4 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 413 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 06 październik 2016 - 20:51

Hmm musisz tą dolną rurkę odkręcić to wtedy wypadnie na pewno, tylko nie pamiętam czy da się to zrobić bez miękkich szczęk


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: amortyzator, serwis, blokada, blokada na kierownicy, Manitou, Skareb