Skocz do zawartości

[Rama HT] Zmiana na inną - przeznaczenie enduro/am


spychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zanoszę się z zamiarem zmiany swojej obecnej ramy (dartmoor hornet 14") na coś większego czym można by objeździć polsko/czeskie singletracki i czasami wybrać się na jakiś dłuższy kurs nie czując się przy tym jakbym jechał na kocie.

Wstepnie przyglądałem się Primalowi z Dartmoora tylko pozostaje pytanie jaki rozmiar byłby słuszny. Porównując do mojej poprzedniej obstawiam między M a L ale może jest ktoś o podobnym wzroscie (177cm) i mógłby coś doradzić ze swojego doświadczenia.

Oczywiście Primal nie jest jedyną ramą więc wszelkie sugestie są mile widziane ważne żeby były dostępne do kupienia w pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałbym jeszcze w tym sezonie wyjechać, więc czekanie na nowe modele mnie specjalnie nie urządza. Co nie zmienia faktu że ramę zawsze można po sezonie wymienić jeżeli będzie tego warta :)

A wracając do kwestii rozmiaru i np tego Primala 2016 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A wracając do kwestii rozmiaru i np tego Primala 2016 ?

Całkiem spoko opcja, oczywiście zakładając że mówimy o ramie 2016, a nie ramie kompletnego roweru z 2016. Czyli o tej:

http://velo.pl/czesci/ramy/dartmoor/primal-275

 

Problemem może być tylna piasta 135x10. Jeśli masz taką w Hornecie, to spoko. Jeśli nie - stosunkowo ciężko coś kupić w tym rozmiarze i przy kolejnej zmianie ramy czeka Cię kolejna zmiana piasty (lub w wariancie optymistycznym: adapterów).

 

Dla Twojego wzrostu celowałbym w L-kę, chociaż policz sobie z przekroku, czy będziesz w stanie odpowiednio głęboko wsunąć sztycę regulowaną. Tu masz to obrazowo pokazane: http://www.1enduro.pl/wybrac-rozmiar-ramy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porónując reach do benchmarkowego hardtaila trail/enduro:

 

Primal 27,5 2016:

M: 415 mm

L: 440 mm

 

Whyte 901 2017:

M: 447 mm

L: 459 mm

 

W Whyte wartością graniczną dla rozmiarów M/L jest 178 cm. Więc dla 177 cm reach 440 mm powinien być w sam raz. Oczywiście zakładając zastosowanie mostka 40-50 mm.

 

No chyba, że ktoś właśnie ma bardziej nietypowe proporcje - ale wtedy trzeba się oprzeć na swoich doświadczeniach, a nie pytać przypadkowych ludzi na forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę cyfry to faktycznie ta L-ka by była OK ale z drugiej strony sama myśl że to L-ka mnie nie pokoi :)

Mostek akurat mam 40mm.

 

 

 

L dla 177? A ja wybralem M dla 180. Ale mam dlugie nogi w stosunku do tulowia. W przyszlym tygodniu powinna byc u mnie to dam znać.

Mówisz o tej samej ramie (Primal) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama doszła. Rower złozony, wideł 27.5 160 mm, koła 26. Sztyca 400 mm jest na styk. Dla zwykłego użytkownika reach 415mm i pozycja na siedząco jest ok. Jeśli chce sie też polatać w bikeparkach to wybrałbym L. Jeśli pasuje ci kolor niebieski i rozmiar M mogę ci ją puścić w dobrej cenie :D 
Pare uwag:
1. Lakier dramat. Odpada np. przy główce i przy przykręcaniu adaptera.
2. Opona 27.5 2.3 to raczej max

3. Przygotuj pilnik na wewnętrzne prowadzenie pancerza. Które jest zrobione dla mnie nie zbyt fajnie, bo pierwsza dziura powinna być po lewej a nie prawej stronie zeby zrobić sobie fajna pętelke. Chyba że inaczej się nie da.

4. Obecnie on one ma swoje stalówki po 140 funtów. Co prawda pod widelec tapered trzeba kupić stery za 100+zł (mam takie tanio btw) ale rama na pewno lepiej wykonana, główka bardziej płaska, ale tylko lekko ponad 400mm reachu przy 18". Ja i tak wolałbym on one bo w stosunku do ragleya blue pig primal to lekkie kowadło ;)

 

Więcej napisze w weekend jak zrobie chociaż 30 km w górach i z 10 km po jakichś leśnych płaskich kamienistych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja ostatecznie też się skusiłem na rozmiar M (niebieski nie specjalnie mi pasował więc poszedł miami-vice :P)

Z prowadzeniem pancerzy faktycznie trochę się pomęczyłem ale bez pilnika się obyło :)

Wstępnie jestem nawet zadowolony z wyboru bo pozycja na rowerze względem horneta 14" jest zdecydowanie lepsza na jakieś dłuższe trasy (na razie miałem okazje pojezdzic tylko po miescie ale i tak jest dużo lepiej)

Dzisiaj po testuje na srebrnej górze to zobaczymy jak sie spisuje na podjazdach w terenie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wybrałeś 2015 czy 2016 ?

2016

Pierwsze testy zrobione na srebrnej górze na trasach A/B/C i poszło całkiem dobrze. Rower bardzo zwrotny i nawet dużo lepiej mi się latało na tej ramie niż na starym hornecie.

Póki co na kołach 26" ale trzeba będzie zmienić na 27,5" w przyszłym sezonie bo chyba trochę za nisko siedzi i przy pedałowaniu zdarzało się czasami przyciorać butem po ziemi.

Sam rower wymaga kilku zmian jeszcze ale póki co rama zostaje :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bije notorycznie korbami o ziemie ;) nawet udalo mi sie wgniesc rame na dolnej rurze. Najbardziej martwi mnie ilość miejsca na oponę. Tak to wyglada przy trail kingu 2.2 na kole 27.5. Jakis minion exo 2.3 to max. A i lakier u mnie jest w strasznym stanie. Nie wiedzialem ze mozna tak popsuc rame wizualnie w tak krotkim czasie :D

d49bf45bd401a91950c993b826b88e7d.jpg53fad27cd9c37a7406149a022f90d54b.jpg

Dla porownania ragley 2011 pod 26 z tym samym kolem

c722a0d03cacaff6959efbda94a772c7.jpg

 

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...