Skocz do zawartości

[przeróbka roweru] Hydrauliczne klamki hamulcowe szosowe/przełajowe?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników forum :) Pomimo, że jest to pierwszy post na forum, to regularnie je czytuję :) Ale tym razem, po miesiącu walki z wyszukiwarkami muszę się zgłosić o poradę, pomoc...

 

Postanowiłem odrobinę przerobić swój rower. Ponieważ coraz częściej zdarza mi się śmigać po górach pomyślałem o zmianie kierownicy na szosową/przełajową. Obecnie posiadam kierownicę prostą, 54cm.

Klamki hamulców to Shimano Altus (szału nie ma), ale reszta osprzętu to Deore/xt. Od miesiąca próbuje znaleźć hydrauliczne szosowe klamki hamulca i nie mogę. Bo nie wyobrażam sobie jazdy z kierownicą szosową w dolnym chwycie bez hamulca...

 

No i pytanie drugie - co zrobić z manetkami przerzutek? Myślałem, aby je zostawić tak jak mam teraz w prostej kierownicy, czy na chwycie poziomym... Dobry pomysł?

Jakie są ewentualnie możliwości na inne manetki?

 

Bo niestety hydraulicznych klamkomanetek to jeszcze nikt nie wyprodukował pod napęd 3x9 :)

 

Mój rower to GT Tachyon 2014 ze sztynym widelcem z przodu. Kierownica 31.8mm...

Edytowane przez PanzerMamba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości masz...zerowe. 

Klamkomantetki szosowe kompatybilne z dziewięciobiegowymi kasetami - brak. Możesz ewentualnie przezbroić się w napęd dziesiątkowy i sparować go z osprzętem Srama - S700. Jego cena oscyluje w okolicach 1500-2000 zł. Do tego montaż.

Jeśli chcesz heble osobno to są TRP Hylex. Do tego manetki tri, na końce kierownicy, w tym przypadku na końce barana, na dole. Tak czy inaczej są to koponenty 2x10. 

 

Prościej i taniej jest nabyć zaciski mechaniczne szosowe (Avid bb5/7 road, Hayesy, Tektro, Shimano) i sparować je z klamkomanetkami szosowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! Idąc twoim tropem (trp hylex) trafiłem na coś takiego:

 

http://gevenalle.com/product/cx2/

 

Wychodzi na to, że są kompatybilne z potrójnym wieńcem z przodu i 9 przełożeniami z tyłu. No i z hamulcem hydraulicznym.

Artykuł na ten temat: http://www.cxmagazine.com/retroshift-gevenalle-cyclocross-cx1-cx2-hydraulic-shifter-houp-cassette-spacer

 

Nie wiem jak sprawdzić czy będą kompatybilne z moimi przerzutkami, bo liczba przełożeń to jedno, faktyczna kompatybilność to drugie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

A co data logowania ma wspólnego z obecnością na forum? Nigdy plików tymczasowych nie czyściłeś :> ?

 

Dlaczego na barana przejść? Nie wygodnie mi się jeździ po prostu. Teraz wiem, że powinienem od razu kupić rower przełajowy.... No ale niestety zostałem z crossowym (według nazewnictwa GT).

 

Edytowane przez PanzerMamba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...