Skocz do zawartości

[Hamulec] Shimano XT BR-M785 problem z tylnym hamulcem


Alpina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z tylnym hamulcem shimano XT M785. Problem pojawia się gdy wcisne klamkę, puszcze i znów wcisne. Klamka przy pierwszym wciśnięciu jest znacznie miękksza niż przy drugim a tym bardziej za trzecim. Dodam iż problem ten występuje praktycznie od kad mam te hamulce a były one składane z nowych części. Na pewno są dobrze odpowetrzone ponieważ w ciągu paru miesięcy odpowietrzalem je kilka razy. Może ktoś miał podobny problem i wie jak to wyleczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beskid,nie zgodzę się. IMO te objawy wskazują jednak na zapowietrzenie.

BTW-mam 785 i nie mam takiego objawu.

 

To znaczy jak klamka jest bardzo miękka to faktycznie coś może być na rzeczy. Ja mam od zawsze w Shimano tak, że przy pierwszym naciśnięciu klamka jest ciut miękka i dopiero przy 2/3-cim naciśnięciu jest ideał. Tak mam też obecnie w Zee a układ mam na 100% sprawny. Jeśli odpowietrza się tak prosty układ aż tyle razy w ciągu kilku mies to nie chce mi się wierzyć by nadal był zapowietrzony. Chyba, że gdzieś jest nieszczelność ale to było by widać. 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie jest cały czas tak samo sztywna i wyregulowana tak że wystarczy lekko nacisnąć i koło staje jak zaczarowane. Przez 1800 km nic przy nich nie robiłem od zamontowania.
Własnie tak powinno być, a u mnie tak nie jest niestety

 

 

To znaczy jak klamka jest bardzo miękka to faktycznie coś może być na rzeczy. Ja mam od zawsze w Shimano tak, że przy pierwszym naciśnięciu klamka jest ciut miękka i dopiero przy 2/3-cim naciśnięciu jest ideał. Tak mam też obecnie w Zee a układ mam na 100% sprawny. Jeśli odpowietrza się tak prosty układ aż tyle razy w ciągu kilku mies to nie chce mi się wierzyć by nadal był zapowietrzony. Chyba, że gdzieś jest nieszczelność ale to było by widać. 
Przy wkręconej regulacji odległośći mniej więcej do połowy klamka potrafi dojść do samej kierownicy... Nie mówiąc już o dalszym wkręcaniu... Nieszczelności nie ma bo nic sie nie poci, nie kapie itd, nawet po cofnięciu tłoczków, włożeniu stopera, wciśnięciu klamki zeby tloczki sie ułożyły i po odkręceniu śruby odpowietrzającej w klamce nie ma żadnego powietrza...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin- wystarczy kilka sekund jazdy po "spompowaniu" klamki i znów jest miekka.

 

Michu- jeśli nawet byłoby powietrze to po tych kilku razach zakładania wezyka z płynem na odpowietrznik zacisku jak i wkrecania lejka w klamkę to powietrze siłą grawitacji zostałoby wypchniete na górę i po odkręceniu odpwoietrznika lub śruby wydsotaloby się na zewnątrz. Odpowiertrze je jeszcze raz w sobotę.

 

Wczesnej pękł mi tłoczek. Ale wymieniłem go i nic się nie poci itd ale zajrzę chyba do zacisku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin- wystarczy kilka sekund jazdy po "spompowaniu" klamki i znów jest miekka.

 

Michu- jeśli nawet byłoby powietrze to po tych kilku razach zakładania wezyka z płynem na odpowietrznik zacisku jak i wkrecania lejka w klamkę to powietrze siłą grawitacji zostałoby wypchniete na górę i po odkręceniu odpwoietrznika lub śruby wydsotaloby się na zewnątrz. Odpowiertrze je jeszcze raz w sobotę.

 

Wczesnej pękł mi tłoczek. Ale wymieniłem go i nic się nie poci itd ale zajrzę chyba do zacisku...

Niestety ale to jedynie pobożne życzenia a nie realia :)

Jeśli mamy hamulec w typowym ustawieniu na rowerze to choćby to że klamka jest poziomo a odpowietrznik na jednym końcu zbiornika może powodować że w układzie pozostaje powietrze.

 

Lat temu kilka miałem stare Shimano w których odpowietrzanie odbywało się po zdjęciu pokrywy zbiornika i membrany. Układ odpowietrzałem skutecznie połową strzykawki.

Obecnie przy procedurze odpowietrzania czasami potrzebuję drugiej lub nawet trzeciej strzykawki oleju do jego przepchania przez układ, dopiero to pozwala pozbyć się powietrza. 

Shimano pisze że nowe heble są łatwiejsze w odpowietrzaniu jednak jakby na to ich zapewnienie nie patrzył ja potrzebuję na to sporo więcej czasu. 

Szosowe tarczówki Shimano wszystkie przychodzą zapowietrzone, z bardzo dużym skokiem klamek. Widocznie nowe heble są bardzo "proste" konstrukcyjnie i przy odpowietrzaniu skoro nawet pracownikom fabryki się to kulawo udaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy jak klamka jest bardzo miękka to faktycznie coś może być na rzeczy. Ja mam od zawsze w Shimano tak, że przy pierwszym naciśnięciu klamka jest ciut miękka i dopiero przy 2/3-cim naciśnięciu jest ideał. Tak mam też obecnie w Zee a układ mam na 100% sprawny. Jeśli odpowietrza się tak prosty układ aż tyle razy w ciągu kilku mies to nie chce mi się wierzyć by nadal był zapowietrzony. Chyba, że gdzieś jest nieszczelność ale to było by widać.

Aż poszedłem do garażu. Naciskam klamki m785 i po pokonaniu "free stroke" słychać uderzenie klocków w tarczę. Po tym klamki są twarde, kilkukrotne naciskanie klamki tego nie zmienia. Uwielbiam to pukniecie przy pierwszym naciśnięciu po dłuższej jeździe. Czasami jak jadę to lubię sobie postukać, ale kolejne nie są tak soczyste jak pierwsze...

Niestety ale to jedynie pobożne życzenia a nie realia :)

Jeśli mamy hamulec w typowym ustawieniu na rowerze to choćby to że klamka jest poziomo a odpowietrznik na jednym końcu zbiornika może powodować że w układzie pozostaje powietrze.

 

Lat temu kilka miałem stare Shimano w których odpowietrzanie odbywało się po zdjęciu pokrywy zbiornika i membrany. Układ odpowietrzałem skutecznie połową strzykawki.

Obecnie przy procedurze odpowietrzania czasami potrzebuję drugiej lub nawet trzeciej strzykawki oleju do jego przepchania przez układ, dopiero to pozwala pozbyć się powietrza.

Shimano pisze że nowe heble są łatwiejsze w odpowietrzaniu jednak jakby na to ich zapewnienie nie patrzył ja potrzebuję na to sporo więcej czasu.

Szosowe tarczówki Shimano wszystkie przychodzą zapowietrzone, z bardzo dużym skokiem klamek. Widocznie nowe heble są bardzo "proste" konstrukcyjnie i przy odpowietrzaniu skoro nawet pracownikom fabryki się to kulawo udaje.

Przyjmie było patrzeć jak przy naciskaniu klamki w zbiorniku pojawiły się bąbelki... A potem wystarczyło przewód popykać od dołu do góry i kolejne bąbelki... I kolejne... [emoji12][emoji12]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy skracam przewód przy montażu nowego hamulca po wyciągnięciu przewodu stawiam klamkę pionowo do góry wejściem dla przewodu. Wlewam w gniazdo odrobinę płynu i naciskam klamkę, z czuciem, lekko. Powietrze zostaje wypchnięte a klamka zasysa płyn. Potem nalewam płyn do krawędzi gniazda i trzymając klamkę pionowo wpuszczam do niej skrócony przewód. Po skręceniu nie zdarzyło mi się by układ się zapowietrzył i by potrzebował normalnego odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy skracam przewód przy montażu nowego hamulca po wyciągnięciu przewodu stawiam klamkę pionowo do góry wejściem dla przewodu. Wlewam w gniazdo odrobinę płynu i naciskam klamkę, z czuciem, lekko. Powietrze zostaje wypchnięte a klamka zasysa płyn. Potem nalewam płyn do krawędzi gniazda i trzymając klamkę pionowo wpuszczam do niej skrócony przewód. Po skręceniu nie zdarzyło mi się by układ się zapowietrzył i by potrzebował normalnego odpowietrzania.

Już tę instrukcję kiedyś pisałeś, na jej podstawie skracałem swoje i wyszło super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przez pewien czas męczyłem z podobnym zagadnieniem, mam BR M-988 i możliwe, że w Twoim przypadku będzie to ten sam problem. Otóż przy odpowietrzaniu śrubka od "free stroke" była albo za mocno dokręcona, albo za bardzo poluzowana - już nie pamiętam czy to czy to, ale wystarczyło zmienić jej pozycję. W przeciwnym wypadku odpowietrzanie, pomimo tego, że było przeprowadzone prawidłowo, to skutkowało luźną i miękką klamką, po wciśnięciu której nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak podczas jazdy mięknie to zapowietrzony. Miałem to samo z nowym hamulcem. Na koniec odpowietrzasz grawitacyjnie?
Mięknie po puszczeniu klamki na parę sekund, podczas trzymania wciśniętej nic sie nie dzieje.

 

 

Niestety ale to jedynie pobożne życzenia a nie realia Jeśli mamy hamulec w typowym ustawieniu na rowerze to choćby to że klamka jest poziomo a odpowietrznik na jednym końcu zbiornika może powodować że w układzie pozostaje powietrze.   Lat temu kilka miałem stare Shimano w których odpowietrzanie odbywało się po zdjęciu pokrywy zbiornika i membrany. Układ odpowietrzałem skutecznie połową strzykawki. Obecnie przy procedurze odpowietrzania czasami potrzebuję drugiej lub nawet trzeciej strzykawki oleju do jego przepchania przez układ, dopiero to pozwala pozbyć się powietrza.  Shimano pisze że nowe heble są łatwiejsze w odpowietrzaniu jednak jakby na to ich zapewnienie nie patrzył ja potrzebuję na to sporo więcej czasu.  Szosowe tarczówki Shimano wszystkie przychodzą zapowietrzone, z bardzo dużym skokiem klamek. Widocznie nowe heble są bardzo "proste" konstrukcyjnie i przy odpowietrzaniu skoro nawet pracownikom fabryki się to kulawo udaje. 
Stare Shimano z takim zbiornikiem można było faktycznie bez problemu odpowietrzyć, te w sumie też by tak dało radę, lecz niestety zbiorniczek jest pod kątem i trzeba by było trochę pochylić rower a na sam koniec dolać płynu tak, żeby zalany był odpowietrznik... Jeżeli mówisz o przepychaniu płynu. Moim zdaniem to powietrze z przewodu zebrałoby się w klamce lecz nie jestem co do tego pewny. 

 

Ja się przez pewien czas męczyłem z podobnym zagadnieniem, mam BR M-988 i możliwe, że w Twoim przypadku będzie to ten sam problem. Otóż przy odpowietrzaniu śrubka od "free stroke" była albo za mocno dokręcona, albo za bardzo poluzowana - już nie pamiętam czy to czy to, ale wystarczyło zmienić jej pozycję. W przeciwnym wypadku odpowietrzanie, pomimo tego, że było przeprowadzone prawidłowo, to skutkowało luźną i miękką klamką, po wciśnięciu której nic się nie działo.
Dobry pomysł, będę kombinował z tą srubą... Nie przyszło mi to do głowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

daj znać, czy to pomoże, bo jak nie to musisz robić inny błąd przy odpowietrzaniu, które z zasady wydaje się być oczywiste. Jak nie to spróbuj poradzić się tym filmem, masz tu pokazane jak w profesjonalny sposób zrobić to od A do Z: 
Obejrzałem film i robie wszystko praktycznie tak samo oprócz tego, że ja odkrecam regulacje odleglosci klamki na max a tu na filmie jest do 1/3. Bede eksperymentował. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio skracałem XT, jak trochę z nimi powalczysz z lejkiem założonym na klamce to je doprowadzisz do ładu, w 1 dzień wszystko nie wylezie, ale pojeździj z 2-3 dni i potem lejek załóż od nowa i odpowietrz od strony klamki tylko, musisz się trochę pobawić postawić rower w pionie pokręcić klamka itp, wylezie powietrze w końcu.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ogólnie w tych nowych Shimano najlepiej odkręcić zacisk i trzymać go pionowo przy przepychaniu oraz uderzyć go kilka razy. U mnie dopiero po tym są odpowietrzone w 100%.
Tak też robię. 

 

Też ostatnio skracałem XT, jak trochę z nimi powalczysz z lejkiem założonym na klamce to je doprowadzisz do ładu, w 1 dzień wszystko nie wylezie, ale pojeździj z 2-3 dni i potem lejek załóż od nowa i odpowietrz od strony klamki tylko, musisz się trochę pobawić postawić rower w pionie pokręcić klamka itp, wylezie powietrze w końcu.
 Jeżdżę juz 3-4 miesiące i żadnego efektu nie ma. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...