Skocz do zawartości

[poradnik] Fix tłumika bomber 55 r 2008


buli889

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kilka dni temu sam szukałem, dziś zrobiłem u siebie ten fix i działa wyśmienicie. Przeszukałem chyba pół internetu żeby znaleźć cokolwiek na temat tego jak dokładnie ma być to zrobione i udało się.

Pomocny okazał się filmik - 

- pomógł wyjaśnić kilka faktów, które były powielane na forach ale nie do końca sprecyzowane.
Oraz poradnik w pdf w Załączniku 55r Fix

Co będzie potrzebne ( w moim wypadku )
- wiertarka ( wkrętarka )
- wiertło 2 mm 
- olej ( ja użyłem motula 5w - chociaż pisali ze 7.5 preferowane, nie mogłem znaleźć u mnie wiec padło na taki )
- strzykawka ( będziemy nią wstrzykiwać olej, ja kupiłem w aptece za 4 zl 100 mml )
- Klucz 15stka - nie każdy pasuje ( nie znam się dokładnie na nazewnictwie kluczy, ale taki zwykły nie pasował, dopiero taki nakładany od góry był ok, rozmiar rozmiarowi nie równy )
- do odkręcenia górnego wieczka gdzie mamy pokrętło kompresji użyłem klucza którego można ustawić do danego rozmiaru, tak wiec nie wiem jaki tam jest rozmiar.
- cienki drucik, albo gwoździk na max szerokość wiertła ( będzie nam potrzebny do zablokowania tłoka który jest w środku tłumika )
- młotek

- punktak

-suwmiarka

 

Tak w skrócie co robiłem .
1) odkręcenie górnej i dolnej śruby aby wyjąc tłumik z lagi ( lewa strona, z pokrętłem kompresji )
2) przygotujcie sobie wcześniej jakiś pojemniczek bo może wylać się trochę oleju

3) wytrzyjcie sobie dokładnie tłumik z oleju i teraz tak jak na zdjęciu z pdf w załączniku.

    a) pierwsza dziurka - jest to dziurka która będzie odpowiadać za trzymanie tłoka, aby uniemożliwić mu prace góra dół, pozniej wyjaśnię co i jak
    B) druga dziurka - przez nią olej będzie wpływał do tłumika
    c) dziurka która powietrze będzie wylatywało ( przynajmniej tak wyczytałem w tej instrukcji )