Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[poradnik] Fix tłumika bomber 55 r 2008


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 buli889

buli889

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stary Sacz
  • Imię:Daniel

Napisano 10 wrzesień 2016 - 21:10

Witam. Kilka dni temu sam szukałem, dziś zrobiłem u siebie ten fix i działa wyśmienicie. Przeszukałem chyba pół internetu żeby znaleźć cokolwiek na temat tego jak dokładnie ma być to zrobione i udało się.

Pomocny okazał się filmik -  - pomógł wyjaśnić kilka faktów, które były powielane na forach ale nie do końca sprecyzowane.
Oraz poradnik w pdf w Załączniku 55r Fix

Co będzie potrzebne ( w moim wypadku )
- wiertarka ( wkrętarka )
- wiertło 2 mm 
- olej ( ja użyłem motula 5w - chociaż pisali ze 7.5 preferowane, nie mogłem znaleźć u mnie wiec padło na taki )
- strzykawka ( będziemy nią wstrzykiwać olej, ja kupiłem w aptece za 4 zl 100 mml )
- Klucz 15stka - nie każdy pasuje ( nie znam się dokładnie na nazewnictwie kluczy, ale taki zwykły nie pasował, dopiero taki nakładany od góry był ok, rozmiar rozmiarowi nie równy )
- do odkręcenia górnego wieczka gdzie mamy pokrętło kompresji użyłem klucza którego można ustawić do danego rozmiaru, tak wiec nie wiem jaki tam jest rozmiar.
- cienki drucik, albo gwoździk na max szerokość wiertła ( będzie nam potrzebny do zablokowania tłoka który jest w środku tłumika )
- młotek

- punktak

-suwmiarka

 

Tak w skrócie co robiłem .
1) odkręcenie górnej i dolnej śruby aby wyjąc tłumik z lagi ( lewa strona, z pokrętłem kompresji )
2) przygotujcie sobie wcześniej jakiś pojemniczek bo może wylać się trochę oleju

3) wytrzyjcie sobie dokładnie tłumik z oleju i teraz tak jak na zdjęciu z pdf w załączniku.

    a) pierwsza dziurka - jest to dziurka która będzie odpowiadać za trzymanie tłoka, aby uniemożliwić mu prace góra dół, pozniej wyjaśnię co i jak
    B) druga dziurka - przez nią olej będzie wpływał do tłumika
    c) dziurka która powietrze będzie wylatywało ( przynajmniej tak wyczytałem w tej instrukcji )

Do rzeczy - Dziurka numer 1 ( pkt a ) - nabijamy punktakiem odległość 8 mm, mozna 13, ale lepiej zrobić 8mm ( Dlaczego napisze później ). Mierzymy od ścianki jak na zdjęciu widać dokładnie co i jak. Nabijamy sobie punktakiem żeby wiertło nam nie spadało i wiercimy sobie spokojnie, aż się przebijemy do środka, wierćcie sobie spokojnie i powoli, nie ma się co spieszyć.

Ok jedno za nami, Dziurka numer 2 ( pkt b ) - wiercimy ją w odległości 30 mm( patrz zdjęcie w pdf ), nabijamy punktakiem i wiercimy. Tu może wytrysnąć wam olej pod ciśnieniem, przynajmniej u mnie wywaliło na drugiej, na forach pisali ze i na 1. Jak przewiercicie, pompujecie tłumikiem, aż wywalicie cały olej ze środka, kilka ruchów i po sprawie

Dziurka numer 3 ( pkt C ) - 12 mm od góry ( patrz zdjęcie ), to samo co z poprzednimi, nabijamy punktakiem i wiercimy.
Wycieramy sobie wszystko ładnie, sprawdzamy czy olej wywalony w znacznym stopniu i teraz ważne. 

Tłumik dobijamy do końca, żeby był w jak najkrótszej pozycji, co zaowocuje ze jego środek miedzy uszczelkami znajdzie dokładnie na naszej dziurce numer 1 ( 8 mm ), jeśli mielibyśmy tą dziurkę na 13 mm, jak pisałem wcześniej była by ona mniej więcej na wysokości jego wierzchołka, ale to mniejsza o to. Gdy już go mamy tam gdzie trzeba, wiercimy dalej w tej dziurce numer 1 az przebijemy się przez tłumik i przez ściankę za nim ( na wylot ). Jeśli to zrobimy używamy druciku lub gwoździka aby zablokować go w tej pozycji. Ja użyłem małego gwoździa i zakrzywiłem go na końcu. Proste i skuteczne.

 

W sumie to tyle, najgorszego. Tłumik wkładamy do amorka, przykręcamy go od dołu, od góry aplikujemy olej. Ja wlewałem sobie po 50 mml i sprawdzałem jak działa. Ostatecznie wlałem okolu 190 mml, oraz dopompowałem powietrze w prawej ladze do 1 bar i jak dla mnie amor nie do poznania. Napompujecie zwykła pompka rowerowa, ponieważ przynajmniej w moim jest wentyl samochodowy. Dobrze jest mieć pompkę z wskaźnikiem, wtedy widać mniej więcej ile macie.

 

Ogólnie zajęło mi to coś koło godzinki. Dużo pracy nie ma. W razie pytań, PW lub tutaj.
 

Załączone pliki


  • 0

Reklama

Reklama

#2 adamp1

adamp1

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Radomsko
  • Imię:Adam

Napisano 16 czerwiec 2017 - 22:44

Super poradnik - bardzo przydatne,

w internecie jest mało o naprawach tłumika. Posiadam DJ1 i mam problem bo właśnie tłumik bardzo ciężko chodzi tzn blokuje ugięcie amortyzatora.

I chyba czeka mnie aby wykonać w/w operacje. Mam pytanie w jaki celu przewierca się tłumik i blokuje gwoździem lub drucikiem??

dziękuję

Pozdrawiam Adam


  • 0