Skocz do zawartości

[Napęd] XX1 - przedłużenie żywotności


lukash3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

A nie wiem czy wiecie, ale łańcuchy 11sp, zaleca sie zmieniać przy 0.5%. Nie jest to mój wymysł, nie jest to także wymysł kmc, shimano czy srama. Taką opinię znajdziemy na stronie Parktool USA.

 

Parktool o ile mi wiadomo nie ma udziałów w sprzedaży  łańcuchów, wiec nie ma podstaw by twierdzić iż naciągają ludzi etc. Nie wiem czemu 0.5, nie zagłębiałem sie w tematykę.

 

Pomijając wszelkie dyskusje na temat dobrych czy złych pomiarów, fakt jest taki że co 300-500km na takim napędzie bym zmieniał łańcuch, na nowy, za kolejny dystans znowu na nowy i wtedy rozważał bym rotacyjną zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Że co? Ktoś ci sprzedał kolego używany łańcuch. Każdy, nowy łańcuch rowerowy musi mieć podziałkę równą 1/2 cala, nie ma innej opcji. 1/2" x 108 = 137,16mm i tyle będzie miał każdy nowy łańcuch od osi pierwszego do osi ostatniego pinu. Nie ma innej możliwości.

mam odmienne zdanie, w moim przypadku (łańcuch Campagnolo C10 Veloce & KMC X10 i KMC X10e) łańcuchy Campy był zawsze krótsze i podziałkę miały mniejszą.

Za każdym razem zakładam pierwszy C10 dopiero po kilkuset kilometrach , łańcuchy się wyrównują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od osi ogniwa mają wszystkie tyle samo.

 

Dokładnie.

 

 

 

Wszyscy, co używają szitowego przyrządu do pomiaru łań., wyrzucają dobre łańcuchy do kosza zamiast nim jezdzić do prawdziwego realnego zużycia 0,75%, czyli do 133,45 mm (133,8 mm to 1% w przypadku dyna-sys 10s).

 

No i widzisz, nawet nie raczyłeś zajrzeć do linków które wkleiłem. Zajrzyj, przeczytaj, zobacz co to jest podziałka, a potem mnóż, bo bzdety wypisujesz i ludzie to potem czytają uznając za prawdę. Tu popełniasz błąd, ja prosiłem cię o jedno, a ty swoje nadal mierzysz.

 

Te 0,75% to nie 132,4 x 0,75% lecz 1,27cm x 0,75% gdzie 1,27cm to wartość podziałki łańcucha. 

 

 

 

Nie wiem czemu 0.5, nie zagłębiałem sie w tematykę.

Wiesz czemu? Bo jak tyle osiągniesz, to żaden nowy łańcuch się już nie przyjmie, dla tego ja zawsze piszę nawet o 0,2% i zmiana (0,2% czyli 1,27cm x 0,2%). Ostatnio doszedłem niechcący do ok. 0,4% i kaplica, nowy skakał na wszystkich koronkach, tak zaorana była kaseta (fakt, że to już była by 4 zmiana). Wyciągniecie o 0,5% jest już naprawdę masakrycznie wielkie, to o ok. 5mm dłuższy łańcuch

 

 

 

mam odmienne zdanie, w moim przypadku (łańcuch Campagnolo C10 Veloce & KMC X10 i KMC X10e) łańcuchy Campy był zawsze krótsze i podziałkę miały mniejszą.

 

Tak, bo za podziałkę przyjmujesz nie ten wymiar tak jak kolega wyżej i dopóki tak będziecie mierzyć, to zawsze wam wyjdą bzdury, że nowe łańcuchy Shimano są już częściowo zużyte, a nie jest to prawdą niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Jeśli ktoś kupuje bajka z takimi częściami a potem musi oszczędzać żeby tym jeździć to się grubo pomylił. W ofercie większości firm w danej linii rowerów jest kilka modeli zbudowanych na tej samej ramie i wielu wspólnych komponentach.

 

No mniej więcej taki sam sens jak kupowanie mercedesa z silnikiem 63 AMG i przerabianie na gaz żeby był tańszy w eksploatacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nie do końca. Dla czego nie mogę mieć roweru za 15 tyś. zł i założyć do niego, do codziennej jazdy komponentów niższej grupy, najszybciej zużywających się? Co stoi na przeszkodzie, wyśmiewanie czyjeś, zazdrość? Zakładam i kręcę, a jak przyjdzie potrzeba startu, to podpinam startowe klocki i lecę na tym.

To nie w tym leży problem lecz gdzie indziej. Chłop chciał być modny, odłożył kasę, wziął kredyt i kupił super brykę. Okazuje się jednak, że ta super maszyna zużywa się tak samo jak rower za 50% tej ceny, a w codziennym treningu nie oferuje aż tak wiele i jest piekielnie droga w eksploatacji. Refleksja przyszła niestety za późno stąd pojawił się post. Tak to jest gdy kupuje się rzeczy niezgodnie do przeznaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zajrzyj, przeczytaj, zobacz co to jest podziałka, a potem mnóż, bo bzdety wypisujesz i ludzie to potem czytają uznając za prawdę. Tu popełniasz błąd, ja prosiłem cię o jedno, a ty swoje nadal mierzysz.

 

Przecież tak wszyscy mierzą - na 11 ogniwach wewnetrznie, ja tu niczego nowego nie wprowadzam.

 

W takim razie dlaczego nowy łańcuch (dyna sys 10s) dłuższy o 3 mm od każdego innego nowego 10s zachowuje się jak nowy, a nie jak łańcuch używany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dorabiajcie ideologii do tego bo to nie jest tematem dyskusji. Po pierwsze warto utrzymać sprzęt wysokiej klasy jak najdłużej w użytku. Po drugie zapytałem czy są tańsze zamienniki, ponieważ często w cenie nie otrzymujemy lepszej jakości. Jeśli ktoś używa tego napędu i uważa, że łańcuch Sram jest najlepszy to jest to dla mnie najlepsza rekomendacja. Tak samo jakby ktoś stwierdził, że kosztujący połowę ceny spisuje się tak samo dobrze. Nie wiem co jest złego w patrzeniu na koszty.

Co do porównania samochodowego to bliżej jednak do różnicy między PB98 a PB95 , gdzie nawet mając 600 konnego potwora producent zaleca 95...

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo za podziałkę przyjmujesz nie ten wymiar tak jak kolega wyżej i dopóki tak będziecie mierzyć, to zawsze wam wyjdą bzdury, że nowe łańcuchy Shimano są już częściowo zużyte, a nie jest to prawdą niestety.

 

To niby mnie wychodzą bzdury ? Przecież to ja piszę, że nowy łańcuch Shimano Dyna Sys 10s zachowuje się jak nowy, a jest dłuzszy od każdego innego 10s nowego o 3 mm na całej długości i powinien się zachowywać jak łańcuch z kilkutysięcznym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przecież to ja piszę, że nowy łańcuch Shimano Dyna Sys 10s zachowuje się jak nowy, a jest dłuzszy od każdego innego 10s nowego o 3 mm na całej długości i powinien się zachowywać jak łańcuch z kilkutysięcznym przebiegiem.
 

Nie jest dłuższy, jest taki sam jak każdy inny nowy i dla tego zachowuje się jak każdy inny nowy. Źle dokonujesz pomiaru wielokrotności podziałki, bo nie to przyjmujesz jako podziałkę. Stąd powstało zamieszanie. Tak jak napisałem, metoda na gwoździa, porównaj w ten sposób i oceń o ile wyciągnął się używany SRAM i czy widzisz różnicę długości pomiędzy nowymi łańcuchami. Gwarantuję ci, że oba nowe są identycznej długości, a SRAM dłuższy o XX mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest dłuższy, jest taki sam jak każdy inny nowy i dla tego zachowuje się jak każdy inny nowy. Źle dokonujesz pomiaru wielokrotności podziałki, bo nie to przyjmujesz jako podziałkę. Stąd powstało zamieszanie. Tak jak napisałem, metoda na gwoździa, porównaj w ten sposób i oceń o ile wyciągnął się używany SRAM i czy widzisz różnicę długości pomiędzy nowymi łańcuchami. Gwarantuję ci, że oba nowe są identycznej długości, a SRAM dłuższy o XX mm.

 

Ręce mi opadają. Przecież Ci napisałem, że łańcuchy były obok siebie podczas pomiaru. HG54 dyna sys jest dłuższy o 3 mm od nowego KMC 10.73 i taki sam jak SRAMa z przebiegiem 3500 km. 

 

Pomiar pomiędzy 11 ogniwami to było potwierdzenie pomiaru całościowego (łańcuchy były mierzone dwom metodami), a łańcuch dalej zachowuje się jak nowy, a nie jak z matematycznego punktu widzenia powinien łańcuch z przebiegiem około 3k km. Dlatego uważam, że przyrząd do pomiaru zużycia łańcucha, jest nieprzydatny przy łańcuchach dyna-sys 10s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dorabiajcie ideologii do tego bo to nie jest tematem dyskusji. Po pierwsze warto utrzymać sprzęt wysokiej klasy jak najdłużej w użytku. Po drugie zapytałem czy są tańsze zamienniki, ponieważ często w cenie nie otrzymujemy lepszej jakości. Jeśli ktoś używa tego napędu i uważa, że łańcuch Sram jest najlepszy to jest to dla mnie najlepsza rekomendacja. Tak samo jakby ktoś stwierdził, że kosztujący połowę ceny spisuje się tak samo dobrze. Nie wiem co jest złego w patrzeniu na koszty.

 

Nie ma nic złego w patrzeniu na koszty tylko jak się to ma do wydawania furmanki kasy na coś co nie będzie się w stanie utrzymać?? Tutaj kuzyn szuka zamienników na kasetę a co jak uszkodzi się korba lub jak bywa często tylną zmieniarkę?? Tańszy szpej się zawsze znajdzie tylko fakt "przepłacenia" występuje przy takiej polityce już w fazie zakupu. Przy tego typu rowerach i tej klasy osprzęcie zwyczajnie nie powinno się patrzeć na koszty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś napisał, że nie jest w stanie utrzymać? Pytanie o łańcuch było w celach kosztowo praktycznych. Zmiana kasety to raczej teoria, która pewnie nie dojdzie do skutku. Na razie na cały temat odezwała się jedna osoba, która ten napęd miała, w dodatku używała łańcucha Shimano - czy to też źle?

Czytam dużo na tym forum, niestety widzę, że tematy idą w złych kierunkach, ktoś chce złożyć super sprzęt do taniego roweru - źle, bo Sainty tylko do enduro. Do drogiego coś tańszego, też źle.

Czy jeśli mamy dwie części, które praktycznie nie różnią się wagą (łańcuch), jedna kosztuje 100 zł a druga 200 zł, oferują te same wartości użytkowe- trwałość, kultura pracy, to którą rozsądnej kupić?

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dorabiajcie ideologii do tego bo to nie jest tematem dyskusji. Po pierwsze warto utrzymać sprzęt wysokiej klasy jak najdłużej w użytku. Po drugie zapytałem czy są tańsze zamienniki, ponieważ często w cenie nie otrzymujemy lepszej jakości. Jeśli ktoś używa tego napędu i uważa, że łańcuch Sram jest najlepszy to jest to dla mnie najlepsza rekomendacja. Tak samo jakby ktoś stwierdził, że kosztujący połowę ceny spisuje się tak samo dobrze. Nie wiem co jest złego w patrzeniu na koszty.

Co do porównania samochodowego to bliżej jednak do różnicy między PB98 a PB95 , gdzie nawet mając 600 konnego potwora producent zaleca 95...

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Nie otrzymujesz lepszej jakości. Otrzymujesz niższą masę kasety. Ta wynika przede wszystkim ze sposobu wykonania kasety. I różnica jakości nie jest wprost proporcjonalna do ceny.

Łańcuchy SRAMA są z pewnością bardziej odporne na korozję a nawet jeśli ta korozja je złapie nie robią się stale rude. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukash, nie ma się co obrażać, bo ja osobiście uważam tak jak ty, można mieć super wypas rower, ale na co dzień nie warto do niego zakładać najdroższego osprzętu, bo koszta rosną nieproporcjonalnie mocno w stosunku do przejechanych kilometrów. Kupno roweru w obecnych czasach za 10/15tyś. zł to nie jest wielki problem pytanie tylko, dla czego na siłę muszę znosić wysokie koszta eksploatacyjne? Bo ktoś się z tego śmieje? Nie przejmuj się, kup najtańszą pasującą kasetę, jakiś rozsądny i tani łańcuch, tańsze opony drutowe i śmigaj kilometry aż miło. Będzie potrzeba założenia na jakiś start tych wylajtowanych komponentów, to je założysz, a jak połamiesz przerzutkę, to wymienisz. To nie zdarza się tak często jak wymiana wymienionych wcześniej komponentów.

I tak jak Tobo napisał, droższe nie idzie najczęściej w parze z wytrzymałością.

 

 

 

HG54 dyna sys jest dłuższy o 3 mm od nowego KMC 10.73 i taki sam jak SRAMa z przebiegiem 3500 km. 
 

Nie ma takiej opcji, nowy łańcuch to wielokrotność wymiaru 1,27cm, a nie 1,30. Poproś innych kolegów by dokonali takiego pomiaru. Tu nie ma znaczenia ani rzędowość, ani żaden system Dyna Sys, tak jest od wielu (już chyba dziesiątek) lat, podziałka nowych łańcuchów i zębatek rowerowych wynosi 1/2 cala i jest piekielnie dokładnym wymiarem (wielokrotnie mierzyłem różne łańcuchy i zawsze jest tak samo). 3mm to bubel straszny byś musiał kupić, 0,3mm to może tak, ale tu obarczył bym winą dokładność pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arni220 Dziękuję za głos rozsądku :) kaseta zostanie puki się nie zużyje, pozniej pewnie wejdzie ta tańsza. Skoro łańcuch Sram jest dobry to taki zostanie, tylko do tego będzie jeden lub dwa dodatkowe. Chyba, że znajdę gdzieś do elektryków, ale na szybko nie mogłem nigdzie znaleźć.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma takiej opcji, nowy łańcuch to wielokrotność wymiaru 1,27cm, a nie 1,30.

 

 

Skąd ci się wzięło 1,30 ??? Czytaj ze zrozumieniem, 3 mm nowy łańcuch HG54 dyna sys jest dłuższy na całej długości od nowego KMC 10.73, a ma taką samą długość jak Sram z przebiegiem 3500km. Więc logicznym jest, że powinien pracować na jednej kasecie tak samo jak ten Sram, a niestety tak NIE JEST. To nie jest moje widzi mi sie, tylko praktyka sprzed kilku tygodni. A ja mam do ciebie proste pytanie numer dwa, bo na pierwsze oczekuje odpowiedzi również. 

 

Czy ty miałeś jakiś łańcuch dyna sys 10 (HG54, HG74, HG94) w rękach, że twierdzisz, że jest niemożliwym aby był dłuższy o 3 mm od innego nowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ci się wzięło 1,30 ???

 

No właśnie stąd:

Czytaj ze zrozumieniem, 3 mm nowy łańcuch HG54 dyna sys jest dłuższy na całej długości od nowego KMC 10.73, a ma taką samą długość jak Sram z przebiegiem 3500km.

 

 

0,03cm x 100 ogniw = 3mm. Albo masz zużyty łańcuch, albo coś źle mierzysz, nie ma trzeciej możliwości.

To kolejna lektura:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Łańcuch_rowerowy

w której czytamy:

 

 

Niemal wszystkie łańcuchy rowerowe mają taką samą podziałkę, czyli odległość między środkami sąsiadujących sworzni, wynoszącą 0,5 cala (12,7 mm). Inne, np. 10 mm zaproponowane przez Shimano początkowo dla rowerów torowych, nie przyjęły się.

Jak widzisz, inne nie przyjęły się, a więc i ten twój nie jest wyjątkniem co najwyżej bublem, który należy oddać do sklepu na gwarancji.

 

 

 

Czy ty miałeś jakiś łańcuch dyna sys 10 (HG54, HG74, HG94) w rękach, że twierdzisz, że jest niemożliwym aby był dłuższy o 3 mm od innego nowego ?

A ja mam do ciebie pytanie, czy twierdzisz, że zmieniono konstrukcje przekładni łańcuchowych tylko dla tego jednego łańcucha? Nie mam Dyna Sys, bo Shimano to szajs dla mnie, miałem 5600, kilka KMC, Campę, 8 rzędowe, 9 rzędowe, 10 rzędowe i każdy jest kompatybilny z każdą zębatką i w każdym jest podziałka 1,27mm. Uważasz inaczej, napisz jakieś opracowanie na ten temat, poprzyj to fotografiami, wymiarami, poczytamy co tam ci wyskoczyło. Tylko proszę, nie opieraj się na tym swoim wynalazku, a na kilku innych HG54/74/94 czy jakie tam chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli odległość między środkami sąsiadujących sworzni, wynoszącą 0,5 cala (12,7 mm).

 

No chłopie matematyka na poziomie wczesnej podstawówki. Jak już pisałem wcześniej 3-krotnie, 3 mm na całej długości łańcucha jest dłuższy dyna-sys od innego niż dyna-sys 10s nowego (przyjmijmy na 100 ogniwach). Czyli odległość miedzy sąsiadującymi sworzniami zamiast wynosić w dyna-sys 12,7 mm, wynosi: 12,7 mm + 3mm /100 = 12,7 mm + 0,03 mm = 12,73 mm. Jakbym pracował w jakimś czasopiśmie jak BB, to bym chętnie napisał opracowanie, łącznie z szczegółowymi pomiarami poszczególnych rolek i innych części pierwszych, wchodzących w skład łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 0,03mm poprawiłem na cm. Nie zmienia to jednak sensu mojej wypowiedzi, że masz skopany łańcuch i tak być nie może. Taka niedokładność wykonania jest niedopuszczalna, a jeżeli występuje we wszystkich nowych łańcuchach hg54, to trzeba głośno o tym pisać na forum i przestrzegać ludzi przed zakupem tego bubla, bo zajadą momentalnie swoje kasety i korby. Jak sam widzisz, takie wyciągnięcie osiąga się dopiero po ok. 3500km. To spora odległość i spore wyciągnięcie.

 

Bardzo ciekawe info wyszło jak widzisz, celowe postarzanie produktów???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żaden bubel, bardzo solidny łańcuch opluwany na własne życzenie, a raczej życzenie firmy Sh.. Mając odległość 12,73 mm, zamiast nominału 12,7 mm, pracuje on tak samo jak nowy to świadczy o tym, że rolki mogą mieć inną (większą) średnicę wewnętrzną lub sam sworzeń ma średnicę większą lub jedno i drugie. Dlatego łańcuch dyna-sys ma nominalnie 132.45 mm zamiast 132.2 mm na 11 ogniwach wewnętrznie, a zachowuje się tak jakby miał 132.2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie łańcuchy Shimano nie trzymają tego wymiaru 132,2

 

 

- CAMPA C9 - 132,0
- CAMPA C10 - 132,1
- SHIMANO HG73 - 132,4
- SHIMANO HG50 - 132,2
- SHIMANO CN5600 - 132,6
- SHIMANO CN6600 - 132,7

A ode mnie KMC X10.73 - 132,3

 

Zresztą co to za wymiar, kto go wymyślił? Łańcuch równie dobrze mógłby nie mieć rolek a i tak by zadziałał. Zresztą są łańcuchy takie, ale nie stosuje się ich ze względu na szybsze zużycie. Rolki są pomocne, bo działają jak łożysko w momencie układania się łańcucha na zębach. Tak jak wszyscy mądrzejsi piszą w swoich materiałach, rolka nie ma znaczenia dopóki się nie rozpadnie (było o tym w linkach).

 

I tak jak widać na załączonym cytacie, co nam daje pomiar przymiarem czy nawet suwmiarką? Nic. Szczególnie przymiar jest głupim narzędziem, bo został wyskalowany do jednej wartości (jakiej?) więc za każdym razem gdy trafi się nam łańcuch inny niż ta wartość, wskaże nam albo częściowe zużycie albo za mały rozmiar. Pomiar suwmiarką OK, ale trzeba najpierw sobie zmierzyć ile miał nowy i obliczyć ewentualnie wtedy % wyciągnięcia. Tylko co nam to daje, skoro poza wartością podziałki mierzymy także i tak mało istotne wytarcie rolek? Rzekomo tylko wytarcie zewnętrzne rolek ma wpływ na podziałkę, ale nie umiem tego ogarnąć.

Wiesz, osobiście nie mam takiego łba, by podważać zasady mechaniki budowy łańcuchów i przekładki łańcuchowych. Skoro wszyscy uważają, że jedyny sposób pomiaru, to pomiar podziałki, to po kiego się z tym kłócić i robić rewolucję? Po co zatem przyrządy rowerowe? Dla kasy? Ludzie chcą prostych metod pomiaru więc producenci im takie metody udostępnili. Zresztą skoro np. Campa i Shimano nadal każą zakuwać łańcuchy pinami, to postępując zgodnie z ich technologią, nie mamy możliwości zdjęcia łańcucha codziennie, by dokonywać pomiarów gwoździowych (podziałki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ode mnie KMC X10.73 - 132,3

 

Czyli te wyżej to nie od ciebie, chodzi mi szczególnie o dwa ostatnie. Jeśli twój KMC ma 132,3 to masz pecha i powinieneś odmierzyć 0,75% od wartości 132,2 mm , bo tyle ma przeciętny X10.73 (mam 4 takie). Wyciąganie wniosków na podstawie jednego łańcucha jest niedorzeczne.

 

Tylko i wyłącznie suwmiarka oraz średnia długości nominalna danego modelu łańcucha na podstawie co najmniej 3-4 nowych łańcuchów to jedyne wyjście, by nie błądzić.

 

W przypadku Dyna-sys, prawdopodobnie, a raczej na pewno, środek sworznia jest zawieszony wyżej niż w przeciętnym łańcuchu 10s (campa, sram, accent ...), wtedy gdy łańcuch spoczywa na zębatce. O ile jest wyżej, o niewiele, mniej niż 0,01 mm, ale jednak jest, można by to było policzyć z proporcji w stosunku do innego łańcucha niż dyna-sys lub zmierzyć. Musi być wyżej, bo inaczej nie pracowałby on jak nowy, mając długość całkowitą 3 mm większą niż inny łańcuch (nie dyna-sys) 10s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, temat jest w miarę łatwy do zrozumienia, jak wydłużyć żywotność, kłócenie się o pomiary i one same w sobie nie przedłużą żywota napędu. Zamiast debilnie się kłócić n-ty raz o to samo i podawać te same argumenty, rzućcie coś cennego, jak najlepiej i najtaniej wydłużyć żywot.

 

Np krótko, nie oszczędzać na łańcuchu i kupić najlepszy jaki mamy w zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku chodzi nie tyle o najlepszy, a zgodny z przyjętą normą, nie taki co ma podziałkę 1,273 lecz 1,270cm. Nowy łańcuch dłuższy o 3mm to jakaś porażka, kto produkuje zużyte łańcuchy? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam zakładając, że kolega wszystko prawidłowo pomierzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...