Skocz do zawartości

[2017] Kross


pawel2208

Rekomendowane odpowiedzi

Olek tego nie neguje, chodzi o serwis. Do Shimano, DT, Novateca, Bitexa dostaniemy wszystko, jak nie w kraju to u chinola na Ali. Jaki bębenek pasuje do piasty Modus? Gdzie go kupić? A co z osią jak się skrzywi, zapadki lub ich sprężynka, gdzie to dostać? Być może jest to kolejny, brandowany produkt tajwańskiej fabryki i dopasujemy części np. Bitexa czy Novateca, ale dopóki tego się nie rozbierze, to się nie dowiemy.

Po fotkach wygląda mi to znajomo:

http://www.modusnakano.com/product.php?id=10

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło by było jak by już ktokolwiek co się wypowiadał i stękał na Krossa przynajmniej był zapoznany w temacie osprzętu. Sram NX został wprowadzony między innymi po to by można było zakładać dowolne kasety bo nie ma bębenka XD. Ktoś coś robi by było taniej to żle. 

 

Co do piast to sory ale jak się kupuje nie tani rower to czasem trzeba do czegoś dołożyć. Nie robi się jakiegoś wielkiego problemu jak padnie piasta Shimano XT czy SLX, która też bywa w nie tanich rowerach i ponownie składa koło na innej powiedzmy Novateca. Tu są jakieś piasty z Tajwanu i procedura w razie czego jest raczej podobna. W czym problem tym bardziej, że w pierwszym sezonie jazdy na takie rzeczy jak walnięty bębenek jest gwarancja. 

Ja rozumiem, że na topie są tylko DT i najlepiej z Ratchetem ale to nie jest realne. Jak chcesz mieć tego typu bajer zrób sobie koła po swojemu. Proste jak drut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówie że coś jest złego w octalinku, po prostu korby na sztywnej osi są zdecydowanie lepsze :)

 

Zdecydowanie lepsze w czym? Bo w brednie że przecięty Kowalski poczuje różnice w sztywności nie wierzę. Jedynie fajnie się je montuje/ demontuje, bez ściągaczy itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest różnica w sztywności, oprócz tego zewnętrzne łożyska wytrzymują dłużej.

 

Pleciesz trzy po trzy i tyle. Idz do byle jakiego mechera od rowerów i powiedz że wkład BB-ES25 będzie mniej trwały od jakiegokolwiek łożyska zew to Cię zabije śmiechem. Tym bardziej jak ktoś nie dba o rower i sporo jeżdzi w niekorzystnych warunkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekawy ile z tych wszystkich osób krzyczących o sztywności łożysk zewnętrznych byłoby w stanie odczuć różnicę gdyby ich posadzić na rowerze z Octalink i drugim identycznym z Łożyskami zewnętrznymi ( zakrywając suport).

 

Prawda jest taka że chyba nie ma takiej serii rowerów która by przypasowała każdemu, więc kupując rower trzeba iść na jakiś kompromis. A jak się nie podoba to złożyć samemu i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pchają 1x11 bo taka moda tu nie zawsze chodzi o wygodę jazdy tylko o szpan. Wszystkim dogodzić się nie da więc tańsze rowery mają napęd 2/3x10x11 a droższe 1x10/11 ale to nie jest reguła. 80% kupuje oczami bo ładny to wezmę a Ci co wiedzą co chcą to wybrzydzają;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Prawda jest taka że chyba nie ma takiej serii rowerów która by przypasowała każdemu, więc kupując rower trzeba iść na jakiś kompromis. A jak się nie podoba to złożyć samemu i tyle.

To są święte słowa, niestety producenci coraz bardziej nam tę dowolność/indywidualność utrudniają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do piast to sory ale jak się kupuje nie tani rower to czasem trzeba do czegoś dołożyć.

Bartek, owszem zgodzę się z Tobą, ale wolałbym zapłacić 1k zł więcej, a mieć markowe piasty z dostępnymi częściami, podejrzewam że taki Kross miałby 2 piasty DT350 <500 zł, więc gdyby odjął cenę tych noname'ów to mógłby śmiało zrobić cenę 500 zł wyższą.

 

Martwi brak Boosta w fullach, niby taka nowoczesna konstrukcja, a znowu w tyle, bo czołówka już to ma.

 

Aczkolwiek cenowo jeśli chodzi o Moona 2.0, Soila 2.0 czy EX 2.0 to muszę powiedzieć, że tutaj jest Kross bardzo konkurencyjny.

 

Moon 2.0 jest na mojej liście zakupowej, gdyby były lepsze piasty i manetka XT byłby ideał, a tak czekam jeszcze na oferty Commencala i Canyona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi brak Boosta w fullach, niby taka nowoczesna konstrukcja, a znowu w tyle, bo czołówka już to ma.

 

A na uj Ci to Marcin?? To kolejna po mufie wciskanej pierdoła całkowicie zbędna w sprzęcie na średnim kole. Rozumiem w jakimś tam stopniu do 29er dla usztywnienia pracy koła, rozumiem w rozmiarach "plus" ale w normalnym enduro/AM już nie bardzo. Dobrze zbudowane koło nawet nie drgnie jak będzie lecieć po największych AGD. Trafi się fajna Meta bez Boosta to co nie kupisz?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są święte słowa, niestety producenci coraz bardziej nam tę dowolność/indywidualność utrudniają 

Milion rozmiarów kół i opon, rynek poszatkowany na kilkanaście gatunków i pod-gatunków rowerów, różne koncepcje geometrii, napędu czy kokpitu, co chwilę jakaś nowa, nieistniejąca nisza zostaje zapełniona, a Twoim zdaniem producenci *utrudniają dowolność wyboru*? WOW  :teehee:

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie chodzi o to że producenci nie wymyślili jeszcze jednego roweru dobrego na asfalt do lasu w góry na podjazdy, zjazdy, do jazdy po piasku, po śniegu w błocie itd w cenie do 3000 na xt, foxie i z kołami dt swiss i tym samym ograniczają dowolność i indywidualność 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...