Skocz do zawartości

[przełaj] Scott speedster cx 10 czy Cube cross race pro


zyziek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, serdecznie bo to pierwszy post na forum.


Szukam przełaju. Będzie to mój 1 rowerek tego (szosa/przełaj) typu więc proszę o radę a widzę, że tu sami fachowcy. Budżet to max 5500 zł.


Znalazłem takie o to 2 egzemplarze:


http://www.scott-spo...-10-disc-rower/


Scott speedster cx 10


 


i


ROWER CUBE Cube Cross Race


Cube cross race pro


 


Możecie rzucić na to waszym fachowym okiem porównać lub zaproponować coś innego w cenie 5500?


Zastosowanie, głównie rekreacja, dłuższe przejażdżki za miasto, troche lasu, ścieżek szutrowych no i samo miasto. Nie startuje w zawodach itd. 


 


Z góry dzięki za pomoc. 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch nieco lepszy jest Cube:

- lepsze koła,

- widelec w całości z włókna węglowego (Scott ma wyngiel i aluminium),

- wyższy model hamulców,

- minimalnie lżejszy.

No i w czerwieni prezentuje się świetnie :)

Ja bym się jednak zastanowił nad czymś tańszym - może Author Ronin?

http://pl.author.eu/adventure/author-ronin-2016-ua42871501

Wprawdzie ma gorszy osprzęt, m.in. hamulce, zamiast grupy 105 ma Tiagrę (szczebel niżej), jest też cięższy (stalowa rama, ale to akurat plus moim zdaniem), ale jest też tańszy. Jak na pierwszy przełaj / gravel, myślę że w zupełności by wystarczył. Szczególnie jakby Ci się udało go wyrwać w jakiejś promocji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki za odpowiedź, jednak zależy mi na hydraulicznych hamulcach. Co do Cube byłem przekonany ale linka u góry ramy jakoś mnie zniechęca. Scott ma wszystko ładnie puszczone w ramie.

Ok, rozumiem i powstrzymuję fanatyzm "Steel is Real" :)

Co do linki to owszem, psuje nieco estetykę roweru ale... popatrzyłem na ofertę porównywalnych marek (Rose, Canyon) i za te pieniądze nie dostaniesz takiego osprzętu. No chyba, że uda Ci się trafić na coś ciekawego w trakcie jesiennych wyprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do widelca w Cube nie byłbym taki pewien,że jest full Karbon a raczej obstawiałbym alu-karbon, jak w Scotcie. W modelu 2015 jest właśnie alu-karbon i nie sądzę,żeby to zmienili.

Może tak być, też nie byłem tego pewien na 100%. Najlepiej byłoby napisać do producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe,że taka waga wyszła...Dokładnie zważone? Ta rama i widelec są ciężkie: z tego co pamiętam w rozmiarze 59 to było jakieś 2,7 kg. Jaki masz rozmiar ramy? I ile ważą te koła bo u mnie, na co prawda ciężkich kołach 2 kg, waga to ponad 10 kg. Także jestem w lekkim szoku :) No ale ile można zejść na kołach, 0,5 kg?

PS. U mnie wyszło jakieś 2,7 kzł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube oferował tego Cross Race od chyba 4 sezonów, zmienili dopiero na nadchodzący sezon. Mam ten rower od paru lat i sobie chwalę właśnie do rekreacyjnych zastosowań. Geometria to nie jest typowe CX do ścigania, ale do miasta i na okoliczne lasy  jak najbardziej się nadaje. Trzeba dodać, że nie jest to lekka kolarka, ale solidna i sztywna. No i przyzwoity osprzęt. Rura sterowa widelca to alu, ale bywały też wersje stalowe.. Nie wiem jak w tym roczniku. Poza tym w Cube wewnętrzne prowadzenie linek przerzutek jest trochę nieciekawe, lepiej gdyby były w pełnym pancerzu.

Hydrauliczne klamkomanetki to fajny bajer, ale seria RS505 jest mało ergonomiczna, takie klamoty, Cube daje lepsze RS785.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma problemów z wewnętrznym prowadzeniem linek, z tym, że ja mam puszczoną przednią z prawej a tylną z lewej i w środku ramy się krzyżują. Nie słyszę żeby coś dzwoniło a jest mmiejsze wygięcie pancerzy.

Mam pytanie do  CentrumRowerowe.pl :

Kiedy znów jakaś promocja na koła? Potrzebuję do szosówki komplet kół na hamulce tarczowe.

Macie te Maviki Aksium One ale na CL a ja potrzebuję na 6 śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O promocji moglibyśmy porozmawiać na priv, ale u naszego dostawcy w tym momencie i tak nie ma Aksiumów w wersji 6-śrubowej. Poza tym to nie są super koła. Osobiście uważam, że warto w niewiele wyższej cenie złożyć sobie zestaw na piastach Novatec D772SB  i przód np. Novatec D711SB. Do tego całkiem przyzwoita obręcz DT R460 i mamy fajne koła. Coś podobnego oferował obecny na tym forum Daveo, ale widzę, że ten zestaw jest teraz niedostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, również doszedłem do wniosku,że koła systemowe to kiepski pomysł - słaby dostęp do części i chore ceny, np. głupiej szprychy ;)

Widziałem te koła w ofercie, jednak nie wiem czy nie za szeroka obręcz do szosowej opony (zamierzam używać opon 23,25 i może 28 mm jak się zmieści). I pytanie czy ta obręcz wytrzyma typowo szosowe ciśnienia 9 barów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bądź co bądź obręcz szosowa, wytrzyma ciśnienie bez problemu. Co do szerokości, tak się składa, że moda szersze opony dotknęła nie tylko MTB ale i szosę. Zawodowcy w większości przesiedli się na opony 25, a znani producenci na nadchodzący sezon przygotowują poszerzone wersje swoich kół. Większość ze średnicy wewn. felgi 15C przeskoczyła na 17C. Czyli DT 460 idzie za trendem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jak implikacja. Lepsze tłumienie wynika z zastosowania szerszych opon, a zastosowanie szerszych opon pociąga za sobą zastosowanie szerszych obręczy.

 

Jednakowoż implikacja niekoniecznie musi działać w drugą stronę. Na przykład z faktu, że Tobie podobają się dziewczynki nie wynika że Ty podobasz się dziewczynkom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...