Skocz do zawartości

[hamulec avid elixxir 5] Zbyt zacsnięte klocki hamulcowe


Nerrad

Rekomendowane odpowiedzi

Hejo. Mam drobny, ale może większy problem. Mam hamulec hydrualiczny avid elixxir 5 . Niestety klocki są tak zaciśnięte że nie da się pomiędzy nich klocków. Nic nie dało rozepchanie tłoczków śrubokrętem . Czy jest możliwe aby był zapowietrzony ? Jak myślicie o co mu może chodzić? Dodaje fotę

post-184954-0-30280300-1472186873_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zakończenie żywota hamulca. Uszczelki/membrana są spuchnięte, ich zwiększona objętość zabrała miejsce w układzie dla płynu i tłoków w zacisku nie da się popchnąć. 

Hebel można doraźnie reanimować przez rozepchnięcie tłoczków po wcześniejszym otwarciu odpowietrznika w korpusie klamki. Ogólnie jednak hamulec nadaje się do śmieci lub remontu - wymiany uszczelnień i odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu dotknal mnie ten sam problem w zestawie Juicy7 (klamka ma jakies 8 lat) i zacisk elixir 5. Te same objawy - tloczki zaczely sie zaciskac, pojezdzilem tak kilka dni (dawalo to rade niwelowac regulacja odleglosci klockow od tarczy). Dzis jednak przyszedl kres i zdecydowalem sie usterke usunac po raz kolejny (to samo mialem w zeszlym roku).

 

Zestaw po odpowietrzeniu zachowuje sie sie znow normalnie i zadne tam wymiany uszczelek nie byly potrzebne.

 

Jestem przekonany, ze i w Twoim problemie pomoze odpowietrzenie.

 

Uszkodzenie duzej czesci hebli avida na allegro to wlasnie nieumiejetnosc odpowietrzenia przez serwis lub uzytkownika.

 

Sent from my D6503 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że zachowuje się normalnie, układ masz zalany ilością płynu odpowiednią do jego objętości. 

Pomyśl w jaki sposób hamulec ma być "zdrowy", wcześniej pracował normalnie a ostatecznie zrobiło się "ciasno". 

 

W takim przypadku odpowietrzanie jest zbędne bo nie robi się "miękki". Wystarczy wypompować nadmiar płynu.

 

Z postępem czasu klamka zacznie przymulać bo uszczelki na tłoku podawczym zwiększą tarcie i sprężyna nie będzie w stanie popychać tłoka do pozycji wyjściowej.

Uszkodzić (jeśli można tak w ogóle mówić o sponiewieranym hamulcu) można układ jeśli uszczelki są spuchnięte a jednocześnie zatarte tłoczki w zacisku. Jeśli jeden całkowicie się nie rusza to wepchnięcie drugiego popchnie płyn do zbiornika ze sporą szansą na uszkodzenie membrany. Elixiry często tak siorbią.

Wiele avidów ma sperforowaną powłokę lakieru wokół krawędzi zbiorniczka wyrównawczego, nawet jeśli hamulce nadal działają to wskazuje to na popękaną membranę która wypuszcza dot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...