Skocz do zawartości

[Napęd] Kasety 11s w miejsce 8s - Merida Big Nine 20-d 2016


KonradCK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z góry napiszę że nigdzie nie mogę znaleźć podobnego tematu,

 

Posiadam rower Merida Big Nine 20-d 2016

Mam zamiar zmienić napęd z 3x8s na 1x11s i tu pojawia się pytanie,

Czy pod piastę z fabrycznym 8s można założyć kasetę 11s.

Ewentualnie czy wymiana bębenka pod 11s jest możliwa (czy rozmiar bębenka wejdzie w piastę/ ramę).

 

W tematyce napędu jest to moja pierwsza próba "modów" - proszę o pomoc.

 

 

Wg. katalogu piasta to:

Alloy Disc cassette (niezbyt konkretnie)

Link do katalogu z rowerem:

http://www.rowerymerida.pl/produkt1022/bignine-20-d-rower-merida.html
 

 

Pozdrawiam 

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod z góry pisze, że temat którego szukasz jest w tym dziale. Na samej górze. Przyklejony. http://www.forumrowerowe.org/topic/194808-kompendium-kompatybilnosc-napedow-do-11s/

 

W skrócie, mamy dwie opcje. Sram oraz Shimano. Sram wymaga zupełnie innego bębenka XD. Kaseta Shimano na aktualny bębenek wejdzie. Ale na koło już niekoniecznie. Pozostaje sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A powiedzcie mi taki zestaw:

1) Manetka SLX SL-M670  L (2/3rz) + P (10rz)

2) Przerzutka przednia SLX FD-677 2/ 3x10 Side Swing High Clamp

3) Przerzutka  tylna Deore RD-M610 SGS długi wózek

4) Kaseta SLX CS-HG81 10rz (11-36rz)

5) Wkład suportu SLX/ XT BB-MT800 BSA (zintegrowany)

6) Korba Deore FC-M617 (2rz) 

7) Łańcuch Deore XT CN-HG95 (116ogniw 10rz)

 

Zgra się ze sobą? nie będzie problemów typu przeskoki łańcucha zacinający się łańcuch itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo jak jest zaprojektowana ta rama, mimo, że wszystkie elementy napędu są kompatybilne, może być problem z linią łańcucha, a co za tym idzie z pracą całego układu.

To raczej tania rama, nie przewidziana do takich napędów (nawet najbardziej "wypasiony" model 40D ma napęd 3-rzędowy w wersji 3X9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za swojej strony dodam że kaseta 11 weszła mi spokojnie na bębenek na którym wcześniej była mniejsza kaseta shimano. Co do linii łańcucha u mnie napęd 1x11 poszedł do ramy Garego Fishera Wahoo z 2006 roku i wszystko działa dobrze więc tutaj przy dużo nowszej konstrukcji myślę że powinno też się udać.

 

Popełnione na moim Z2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z linią 1x11 może być taki problem że posiadamy korbę 2 rzędową. Tam jest ciężko ustalić linię bo zwyczajnie nie da sie aż tak manewrować suportem. W korbach 3 biegowych jest to proste jak montujemy zębatkę na środku, gorzej jak chcemy coś pokroju 28t ... wtedy pasuje kupić coś dedykowanego pod 1x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawienie napędu podane przez KonradCK to raczej 2x10 ...i tego dotyczy moja odpowiedź.

 

Co dolinii łańcucha u mnie napęd 1x11 poszedł do ramy Garego Fishera Wahoo z 2006 roku i wszystko działa dobrze więc tutaj przy dużo nowszej konstrukcji myślę że powinno też się udać.

Popełnione na moim Z2

Nowszej konstrukcji ? rama Meridy owszem jest później wyprodukowana, jednak konstrukcyjnie jest z epoki napędów 3x9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat to 1x11 faktycznie ale...

trochę poczytałem i boję się kupować kasetę 11s i cały napęd pod to (cenowo wyszłoby mi to samo co zmiana na 2x10 - trochę ponad 1000zł), stąd później zmiana tematu i zestawienie na wspomniane 2x10s.

 

Podsumowując:

Jest szansa że 2x10 z mojego wyboru może pojechać w Meridzie bez zacięć i przeskoków?

 

 

Po  zimie będzie trzeba wymieniać napęd (suport z korbą oraz kasetę z przerzutką tylną) a przy wymianie bardzo chcę odejść od przełożenia 3x8 a szczególnie od suportów z kwadratem... kupowanie dobrego ISIS i korby 3 rzędowej nie wchodzi w grę.

 

Rower ma niewiele ponad pełny sezon (połowa 2015 i póki co cały 2016 - zima też jeżdzona i w najbliższą na pewno nie będzie odpoczynku). Każdy inny podzespół jest w dobrym stanie mimo przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co konkretnie boli Cię w kwadracie? I dlaczego chcesz zmieniać korby po 1 sezonie. Mam w rowerze 20letnie korby na kwadrat w OK przełaju. Jeżdżę cały rok i myślę, że mnie przeżyją. Tylko nie mów proszę o sztywności... Bo torowcy jeżdżą na kwadracie nadal.

 

To jest tani ciężki rower na kiepskich kołach. Nie warto pakować się w napęd 6x droższy. To NIC nie zmieni w tym jak rower jeździ. Nie poczujesz żadnej różnicy. Za to zmiana napędu zaboli. Popatrz na różnicę w cenie części. Jeśli dużo jeździsz, to będziesz napęd zmieniać co najmniej raz w roku. Podlicz sobie kasetę, łańcuch blaty, suport, kółka przerzutki. Za jeden napęd XT 11rz możesz jeździć na 8rz przez 10 lat.

 

Tuning roweru zaczyna się od porządnej bazy - ramy. Potem koła i amortyzator. Napęd jest najmniej istotny.

 

Sam zaczynałem powrót do roweru na acery. Zrobiłem kilkanaście tysięcy na niej i była absolutnie niezawodna. Zawsze zmieniała biegi. Może nie tak pięknie, jak jak XT, czy Xcoś tam, ale zmiana następowała zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak w temacie kwadratu:

"dawno temu" bo w wieku 16-19 lat jeździłem na rowerze po skate parkach czy własnoręcznie robionych dirtach - tam niestety niejeden kwadrat się ukręcił.

po zmianie na ISIS odczułem ulgę bo wiele więcej wytrzymał. Może to kwestia firmy bo kwadraty wpadały zawsze jakieś taniochy a na ISIS jak na tamten czas wysypałem kupę kasy.

Jako że teraz w maratonach nie tylko rower katuję (siebie mocno też) to boję się że w pewnym momencie ukręcę suport i po zawodach. Stąd aby poczuć większą pewność do roweru i jazdy chcę coś "sprawdzonego" - przynajmniej technologicznie. 

 

 

 

To jest tani ciężki rower na kiepskich kołach. Nie warto pakować się w napęd 6x droższy. To NIC nie zmieni w tym jak rower jeździ. Nie poczujesz żadnej różnicy. Za to zmiana napędu zaboli. Popatrz na różnicę w cenie części. Jeśli dużo jeździsz, to będziesz napęd zmieniać co najmniej raz w roku. Podlicz sobie kasetę, łańcuch blaty, suport, kółka przerzutki. Za jeden napęd XT 11rz możesz jeździć na 8rz przez 10 lat.

 

 

Taka odpowiedź mi się podoba bo wyjaśnia moje spojrzenie na tego typu napęd z którym nie mam doświadczenia (dzięki!)

chociaż do dalszej części z mojego punktu widzenia mogę się przyczepić - ale nie hejtować - bo to tylko moje podejście

 

 

Tuning roweru zaczyna się od porządnej bazy - ramy. Potem koła i amortyzator. Napęd jest najmniej istotny.

 

kupując rower szczególnie brałem pod uwagę początek przygody z dłuższymi i wymagającymi dystansami wiedząc że biegi, amor, koła czy sama waga roweru nie powala nie chciałem kupować czegoś za grube $$. Chciałem się przekonać że dam w tym radę a z czasem zużywania się komponentów zbuduję coś naprawdę dobrego.

 

Jako że rama chcąc nie chcąc zużywa się chyba najdłużej to miał być ostatni element układanki.

Więc

Nie chcę znowu kupować podobnego sprzętu i nie rozwijać roweru czy kupować podobną półkę technologiczną za większe sumy.

Chcę iść do przodu - napęd - koła (w międzyczasie kierownica/ mostek/ inne pierdoły) - amor i na końcu rama. Może dziwnie ale taki był początkowy zamysł ;)

 

A tak z ciekawości, na zabawę amatorską jaka rama do 29" będzie dobra. nie chodzi o ramy z rowerów za 10 tys. + ;)

Powiedzmy taka rama do 2 tys.

Firma, model, może jakiś link - tak z ciekawości ;)

 

Edit.

No ok i jakoś amor lepszego sortu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...