Skocz do zawartości

[Rower] Kross LEVEL R6 2016 - upgrade


adam001ae

Rekomendowane odpowiedzi

czesc,

Jakis czas temu kupilem Kross LEVEL R6 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r6 i choc jestem zadowolony z zakupu, zastanawiam sie nad mozliwosciami upgrade'u tego roweru.

 

Co warto Waszym zdaniem wymienic i na co?

Glownie interesuje mnie mozliwosc obnizenia wagi roweru, zastapienia amorka na lepiej pracujacy, zastanawiam sie rowniez nad innymi hamulcami, ktorych moc hamowania bylaby bardziej liniowa.  

 

o mnie:

Rower glownie przeznaczony do XC, trasy avg 30-50km, na szosie poruszam sie kolarzowka.

 

Dzieki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz! :)

 

Tez myslalem o kolach, ale wg specyfikacji obrecz wazy 400g, wiec chyba jest ok.
http://rowerowy.com/sklep/czesci/obrecze-opaski/cross-country-maraton/prod/wtb-frequency-i-19-27

 

Czyli gdybym chcial odchudzic odchudzic rower o 1kg - 1.5kg, co pierwsze powinno pojsc Twoim zdaniem do wymiany?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto ogarnąć SLX/XT(mam XT m785 na sprzedaż, pisz priv jak będzie zainteresowany).

I wymień to kowadło z przodu(amor) na chociażby rebę.Warto też wrzucić korbę XT/SLX np. m785 i blat narrow wide.Wyrzuć przednią przerzutkę i przejdź na napęd 1x10.Uprościsz napęd, zejdziesz z wagi i będzie to lepiej wyglądać.(Korbę z blatem narrow wide mam do sprzedania)

Poza tym lekkie opony typu fast trak.Sztyca/mostek/kiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważ te koła i będziesz wiedział na czym stoisz. Może będzie się opłacało zapleść te obręcze na nowych piastach i szprychach. Pasowało by żeby komplet ważył circa 1600 g żeby to miało sens. Finalnie zawsze można jeszcze zamleczyć opony co dal kolejne 50-100g z wagi. Odchudzanie zaczynasz zawsze od kół bo najszybciej poczujesz różnicę (masa rotująca) i najtaniej w przeliczeniu na każdy zrzucony gram. Później amor, napęd i kończysz na karbonowych rurkach które w przeliczeniu na zrzucone gramy kosztują majątek :) No ale wiadomo: 10 gram tu, 40 tam i się uzbiera. Nie pchaj sę tylko w super wylajtowane części bo nie warto. 

Rozsądek to najlepszy doradca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy wyżej napisali wymień amortyzator. Pół kilo zlecisz i dużo lepsze działanie.

Zanim zaczniesz wymieniać całe koła zawal na początek lekkie opony i dętki. Drugie pół kilo urwiesz a może i więcej.

Teraz też jest modny napęd 1x10 wywalasz wszyskie zębatki wstawiasz jedną NW i już. 

I tu też odejdzie trochę gramów.

Tylko o napędzie 1x10 musisz poczytać czy  pasuje do Twoich potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lekkie koła, amor pokroju Reby\Fox 32, hample SLX. 

Jak dalej Ci się opłaca to rurki i napęd z 2 blatami z przodu.

Generalnie w 4-5 tyś się zmieścisz. Można upgadować bez końca z tym że taniej najpierw kupić dobra podstawę do upgrade :)

 

Mam ten sam rower. Zatem pytanie - czy to dobra baza do upgrade-u? Z tego co czytam rama ma pozytywne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T

 

Dzieki za odpowiedz! :)

 

Tez myslalem o kolach, ale wg specyfikacji obrecz wazy 400g, wiec chyba jest ok.
http://rowerowy.com/sklep/czesci/obrecze-opaski/cross-country-maraton/prod/wtb-frequency-i-19-27

 

Czyli gdybym chcial odchudzic odchudzic rower o 1kg - 1.5kg, co pierwsze powinno pojsc Twoim zdaniem do wymiany?

 

To nie są te obręcze. W Krossie są SpeedDisc i19. Całe koła to straszne klocki, niemal identyczne wagowo (inne piasty) zamontowane były w R9. Komplet kół (obręcze, piasty, szprychy) waży około 2300g. Obręcze w wersji 26 cali ważą 450g, w wersji 650B pewnie bliżej 500g ( http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/wtb-speeddisc-i19-rim/rp-prod89368 ). Szprychy są stalowe, więc około 7g/szprycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy R1-R6 nie są cieniowane. Bardzo słaba baza do odchudzania bo zawsze będzie wisiało to 500-700g tłuszczyku na ramie. Amortyzator i koła jest sens wymieniać bo poza mniejszą masą zyskuje się przede wszystkim komfort i sztywność (w przypadku kół dodatkowo bezobsługowość biorąc coś na "maszynówkach").

Co tam za hamulce są? Jak avidy db3 to bym zostawił ew. zmienił klocki na koolstopy sintred albo chociaż kewlarowo-metaliczne unexy i tarcze przód założył 180 (o ile fabrycznie kross nie zaczął takich dawać w R6).

Dalsze zchodzenie z masą to dziobanie po kilka deko za niemałe pieniądze... na przerzutkach i manetkach w sumie jest do wyciągnięcia może z 50g,a kierownicy ze 100g, na mostku z 50g, na korbie 100-150g, na kasecie 100-150g, na łańcuchu 30-50g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zatem pytanie - czy to dobra baza do upgrade-u?

Ani to lekkie, ani nie ma jakiejś wybitnej geometrii. Ot budżetowa rama jakich tysiące.  IMHO dołożenie grubej kasy ma sens tylko do dobrego karbonu, bardzo dobrego aluminium z nowoczesnymi rozwiązaniami. Ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Ja raczej nie planuje żadnego ściągania w zawodach. Trenuje dla samego siebie dla zdrowia, fun-u, byciu fit, po trudnym i bardzo trudnym terenie, wypady po kilkadziesiąt km. Więc upgrade miałby dotyczyć polepszenia komfortu na tych polach.

 

Precyzując - na ile jestem w stanie upgrade-ować Levela-R6, aby zauważyć rzeczywiście poprawę na powyższych obszarach? Opłaca się czy rama mnie będzie jakoś ograniczać jeśli nie chcę brac udziału w zawodach?

 

Czy w celu powyższych zastosowań dużą zmianą na plus będzie np. inwestycja w rower za 5-6k pln.

 

Dodam na marginesie, choć co prawda nie mam dużego porównania (wcześniej KTM Ultrafun na Deore i 29koła), że jeszcze żaden rower nie sprawiał mi tyle frajdy jak ten R6 - mam tu na myśli głównie płynność jazdy, zwrotność, dynamikę, pozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj standardem jest rama na sztywnej osi i główce tapered. To może ograniczać wybór kół czy widelca, szczególnie z drugiej ręki. Ostatnio szukałem lekkich kół do 29er'a żony i trafiłem na kilka ciekawych okazji ale niestety wszystko pod ośki 12. Dokupienie adapterów nie zawsze jest możliwe a jeśli już to kosztuje swoje. Odnośnie widłów ze sterówką tapered to w granicach moich zainteresowań wyłącznie takie trafiają się na wyprzedażach (rs reba, fox float).

Dla komfortu na pewno wideł a jak piszesz że teren ostrzejszy to i hamulce albo chociaż klocki i większa tarcza do przodu. Lżejsze koła dają też ogromną różnicę ale w Twoich zastosowaniach może nie mieć aż takiego znaczenia jak wideł i hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz pod pojęciem ograniczenia z powodu ramy ?

Dołożenie do tego roweru 2 tyś prawdopodobnie nie sprawi że będzie on lepszy od tego za 5 tyś. 

Tyle wydasz na nowe lekkie koła+opony a i tak zostajesz z ciężką i przestarzałą technologicznie ramą  + ciężki widelec

Do roweru za 5 tyś można już dorzucić kolejne 5 w modyfikacjach i to będzie miało sens. Dołożenie do tego krossa takiej kasy nie zmieni nic. 

 

Kasa do świniaka i jeździć na tym co masz do zarżnięcia bo niekoniecznie potrzebujesz lepszego roweru. Ambicji do współzawodnictwa/ścigania nie masz z tego co piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na ceny ze stron tylko na oferty za jaką kwotę realnie możesz dany sprzęt zakupić. Takie B10 można za 8500 kupić, do tego jakieś leciuteńkie koła i masz za dychę rower na ostrej karbonowej ramie do scigania. A za piątaka masz takie B8 rio na jedynkowym sramie, wg producenta. W sklepach już za 4000 go kupisz. Znów tysiak na koła i jazda w trasę na dorzecznym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej to chyba kliknąć kup teraz.

 

http://allegro.pl/kross-level-b10-carbon-m-18-fox-wysylka-gratis-i6439170173.html

 

http://allegro.pl/kross-level-b8-rio-m-19-2016-dostawa-gratis-i6451695164.html

 

Ceny katalogowe a te z wolnego rynku to dwie, zupełnie różne sprawy.

 

 

I przepraszam za pomyłkę w poprzednim poście, B10 za 7500 można kupić a pewnie i taniej czasem a nie za 8500 jak napisałem. Katalogowa cena to 9000!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...