Skocz do zawartości

[rower] Czy warto? Indiana X-Pulser 5.9


Dark_Half

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie cena była na każdą rame ta sama. Ja mam z ramą 21. Co do hamulca rzadko hamuje tyłem temu jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza. Jest to przy lekkim nacisku. Jednak gdy lekko rozgrzeje c jadąc z delikatnie wcisnietym na jakis czas problem mija. Uważam za mega okazję zakup tego roweru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie temat o tym którego hamulca używam tylko o rowerze. Dziś przeprowadziłem małą modyfikację, mianowicie zmieniłem tarczę na Shimano sm-rt56-s. Nie miałem nic lepszego pod ręką dlatego założyłem te i jestem mile zaskoczony. Hamulec jest dużo skuteczniejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Mały update po 3k km. Co się zadziało? Rozwarstwił mi się jeden z chwytów, ale póki co nie w stopniu wymagającym wymiany. Tylna przerzutka od nowości miała lekko skrzywiony wózek, co okazało się przy próbie regulacji (wcześniej nie wszystkie biegi wchodziły odpowiednio, ale czekałem aż się linki ułożą). Po naprostowaniu jest ok. Tylna opona zrobiła się semi slick, ale to wina dużej ilości asfaltów no i wagi... Do tego była założona niezgodnie z kierunkiem, co odkryłem przypadkiem przypatrując się oponom, bo sam bieżnik w Rapid Robach nie wygląda na kierunkowy. Czasem przedni klocek zadzwoni o tarczę, ale że mam zmienione hamulce nie wiem czy w oryginalnych też się tak dzieje. Ułamałem końcówkę pedała, tego aluminiowego U na którym kładzie się nogę - nie zauważyłem że poluzowały się 2 śruby, potem całkiem wypadły i przy przekrzywieniu pedała trafiło gdzieś na kamień. 

Wszystko to są jednak pomniejsze zdarzenia, które odnotowuję jedynie dlatego, że nic większego się nie stało. Rower jeździ świetnie, śmiało mogę go polecić chcącym jeździć rekreacyjnie XC - bo muszę przyznać że (jak ktoś na forum napisał o 29'erach) jest to trochę taki cross, którym można wjechać do lasu - z wygodną pozycją za kierownicą (szeroką, zastanawiałem się nawet nad jej skróceniem ale nie zdecydowałem się), lubiący także asfalty, z dużą prędkością przelotową kosztem nieco straty na przyspieszeniu i zwrotności - taki spokojny, nie nerwowy rower. 


Jeszcze jedna kwestia - albo jestem lewy i nie umiem znaleźć albo nie można edytować poprzednich postów - ale nie o tym, tylko o numerze ramy. Jak wiecie jest on jedynie na naklejce pod spodem, zaś numery nabite mają nie być numerem seryjnym i mogą ponoć się powtarzać z innymi rowerami. Znalazłem temat o tym na forum, niestety zamknięty bez rozwiązania.

https://www.forumrowerowe.org/topic/196807-rowerrama-numer-seryjny-numer-ramy-a-numery-z-obu-stron-mufy/

Naklejka lekko zaczyna mi odchodzić i będę musiał ją czymś podkleić, w zeszłym roku jeszcze na poprzednim rowerze na ścieżce zatrzymała mnie Policja i sprawdzała numer ramy, nie chciałbym zaliczyć niechcący zonka jadąc legalnym rowerem - ktoś może wie coś więcej nt. temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna kwestia - albo jestem lewy i nie umiem znaleźć albo nie można edytować poprzednich postów - ale nie o tym, tylko o numerze ramy. Jak wiecie jest on jedynie na naklejce pod spodem, zaś numery nabite mają nie być numerem seryjnym i mogą ponoć się powtarzać z innymi rowerami. Znalazłem temat o tym na forum, niestety zamknięty bez rozwiązania.

cześć - był gdzieś taki wątek [EDIT: post 20 w tym wątku - w dodatku mój ... ech jaka pamięć bywa ulotna], na ile Indiana jest "marketowa" a na ile nie. W moim egzemplarzu na spodzie ramy oprócz wybitego numeru jest napis KROSS - ponieważ wcześniej było napisane, że w tegorocznej kolekcji w X-Pulserze 5.9 zmienił się kształt ramy - zastanawiałem się po prostu czy ramy dalej robi Kross czy nie.

Pozdrawiam

Piotr Z.

Edytowane przez zieli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Powymierali chyba X-Pulserowcy, skoro post od września bez odpowiedzi. No ale ponoć lepiej późno niż wcale - tarczę można wymienić na 180mm, sam tak zrobiłem, oczywiście oprócz tarczy konieczny będzie adapter. Praktycznie żadne upgrady nie są konieczne, ale wiadomo lepsze wrogiem dobrego - pochwalę się więc że ostatnio wrzuciłem na przód hamulec XT a na tył oponę Smart Sama, ale testowałem jedynie na ścieżkach przy spokojnej jeździe więc póki co tyle na temat. 

Wymieniłem też kierownicę na węższą, 60cm - zauważyłem bowiem że jadąc ręce chętnie idą ku środkowi, w okolice manetek (przy kierze 70cm). Efekt jest zadowalający, rower stał się żwawszy i chętniej skręca. 

A Wy coś jeździcie swoimi X-Pulserami? Jakieś wrażenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...