Skocz do zawartości

[rower] Czy warto? Indiana X-Pulser 5.9


Dark_Half

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Indiana 5.9 z rockshoxem i deore była do kupienia za 1300zł? Matkoo wziąłbym trzy ;/ 

 

Gdzie taka cena ? Wziąłbym całą paletę :)

Trochę żałuje, że nie kupiłem tego roweru.

Mam obecnie Monterie 29er DRX i zdecydowanie wolałbym dołożyć 2-3 stówki do Indiany.

Ile ten rower rzeczywiście waży ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie jakiś nowy rzut. Jak przyglądałem się jakiś czas temu to wszędzie był "towar chwilowo niedostępny". Swoją drogą to ciekawe - przez większość lata był w cenie 2100 PLN jak się nad nim zastanawiałem, później duży off i wyprzedaż a teraz wraca w cenie sporo wyższej. Co ciekawe jakoś na stronie Indiany nie widzę następców, czy w ogóle jakichkolwiek nowych modeli na 2017 rok. Większość firm prezentowała je we wrześniu a Indiana z tego co wiem nic. W zasadzie więc powinni trzymać niską cenę  i eksploatować udane modele dopóki się da. Może również być tak, że kompensują sobie kurs dolara - w sumie większość komponentów (przerzutki, opony hamulce - więc te potencjalnie najbardziej kosztowne)  i tak jest importowana - zauważcie, że ciekawych promocji na rowery po sezonie raczej nie było.

Piotr

Edytowane przez zieli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli kross macza w tym palce to może być jak z A6 jak zaczęli go sprzedawać . rower na gratach LX i RS Tora katalogowo był za ok 1800 zł a później wyprzedawali go za 1300. jak już ludzie się dowiedzieli , że kross nie tylko markeciaki tłucze to już ceny poszybowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zeli 

 

1299 zacna cena . podrzuć jeszcze jak masz i możesz zdjecie całości . bardzo mnie ciekawi jak to sie prezentuje w rozmiarze S/17"

 

sorry, ze dopiero teraz (i że zdjęcie takie poszatkowane przez komórkę) - z dzisiejszej przejażdżki po lesie:

post-201227-0-44228300-1479683827_thumb.jpg

post-201227-0-59080600-1479683829_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błotnik z przodu to hammer z tego co pamiętam, ten z tyłu to już na moich rowerach tak długo jest, że zatarło mi się w pamięci :-).

Co do wrażeń z jazdy - jestem amatorem i jeżdżę dla przyjemności (weź to pod uwagę) i generalnie powtórzę pewnie obiegowe opinie ale porównując z poprzednikiem na 26'' kołach (Kross Hexagon x6) da się odczuć, że lepiej "wybiera" dziury i na prostej to demon. Jednak czuję, że przy tych moich 175 cm wzrostu 29'' koła są po prostu za duże i to niezależnie od rozmiaru ramy. To co zyskuje na prostej traci na zakrętach - czuję się jakbym przesiadł się z myśliwca na ociężały bombowiec i to mimo szerszej niż w krossie kierownicy :-). Każdy ma pewnie swoją ulubioną trasę - na mojej mam taki mostek przerzucony nad jakimś ciekiem wodnym, bezpośrednio na zakręcie ścieżki - jak tam jechałem pierwszy raz na nowej maszynie, to niewiele brakowało a do domu z barierką bym wrócił :-). Podoba mi się geometria ramy - może ne wygląda jakoś super ale jeździ się bardzo wygodnie. Dużym plusem są również pewnie działające przerzutki - duża kultura i szybkość pracy. Co do samych przełożeń - 2 tarcze przednie mogły by mieć nieco inną liczbę zębów. Indiana zrobiła rower typowo w teren, na szosie (chociażby dojeżdżając do leśnych duktów) trochę brakuje ale umówmy się nie po to jest ten rower. W terenie (przynajmniej w tym w którym jeżdżę) jest naprawdę super - a 20 zamiast 27 czy 30 biegów było jedną z moich największych wątpliwości w tym rowerze. Obawy były bezzasadne i praktycznie rower aż zachęca do zbaczania z utartych szlaków i jak mało z których modeli daje radość z taplania się w błocie :-). Jednym słowem dużo satysfakcji.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Widocznie lepiej byś zrobił przesiadając się na 27,5 ", któremu bliżej do 26 " i nie ma takich problemów ze zwrotnością.

Zresztą czego można oczekiwać od roweru o masie ok.15 kg :icon_question:

Jaki to rozmiar ramy :icon_question: 17 "  :icon_question: - trochę dziwnie wyglądają górne rurki tylnego trójkąta w jednej linii z górną rurą ramy, a pozycja jak w mieszczuchu ( kierownica wysoko - ciekawe jak byś się czuł, gdyby skok amorka był mniejszy :icon_question: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Widocznie lepiej byś zrobił przesiadając się na 27,5 ", któremu bliżej do 26 " i nie ma takich problemów ze zwrotnością. Zresztą czego można oczekiwać od roweru o masie ok.15 kg :icon_question: Jaki to rozmiar ramy :icon_question: 17 " :icon_question: - trochę dziwnie wyglądają górne rurki tylnego trójkąta w jednej linii z górną rurą ramy, a pozycja jak w mieszczuchu ( kierownica wysoko - ciekawe jak byś się czuł, gdyby skok amorka był mniejszy :icon_question: ).

 

Tak, z perspektywy czasu myślę, że 27,5 było by lepszym dla mnie rozwiązaniem. Przy kolach 29'' nie mam po prostu poczucia 100% kontroli nad rowerem. Co do masy - Kross, którego miałem poprzednio też ważył około 15 kg. Rama 17 cali i kształt trójkąta skutecznie utrudnia wkładanie bidonu. rozwiązałem to montując uchwyt z bocznym wyjmowaniem bidonu Zefala - fajna sprawa. Generalnie nie zmienia to jednak mojej opinii o tym rowerze, która jest bardzo dobra. Gdybym miał go kupić raz jeszcze w tej cenie - nie wahałbym się. Roweru używam dla przyjemności a nie podkręcania wyników więc mam do tego dystans :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie doczekałem się X-pulsera. Ciągły brak w sklepie. Wiec zmiana opcji i Kross Level B6 zamówiony, tylko 200 zł droższy od Indiniany (2799zł). Juz zamówiony i tego samego dnia wysłany. Myśle w w poniedziałek będzie MÓJ.

Szkoda że Indiana z swoimi parametrami i ceną ciągle niedostępny :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można było się trochę wstrzymać z zakupem bo okres wyprzedaży to dopiero przed nami . raczej nie ma sensu teraz kupować roweru w cenie jak ze szczytu sezonu no chyba , że ma sie nóż na gardle ;)

Ja sądzę, ze rowerfan dobrze zrobił.Z tymi wyprzedażami przed nami to byłbym ostrożny - abstrahując od ceny jaką dał za tego B6, to myślę,że teraz  będzie już kłopot z typowymi rozmiarami, szczególnie tych popularniejszych modeli. Producenci też odrobili lekcje i sklepy deklarują ile rowerów i jakich chcą zamówić w sezonie. Nie będzie już spektakularnych przecen psujących rynek producentom a z racji kursu dolara i euro raczej będzie tylko drożej.

tak na marginesie - jakiś czas temu pojawił się drugi test tego modelu na portalu Polska Na Rowery:

http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/56,105121,20980839,indiana-x-pulser-5-9-tanie-dobre-mtb-do-wszystkiego-test.html

Edytowane przez zieli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zieli widziałem ten test i całkiem pozytywny.

Co do wyprzedaży to obserwuje je już od kilku tygodni i można trafić jeszcze na super okazję ale niestety rama tylko S lub 17cali. :verymad: :verymad: :verymad: :verymad: :verymad:


A jeszcze jedno info odnośnie Krossa. W piątek wieczorem zamówiony w poniedziałek już o 7 kurier dzwoni że za godz. będzie. Co za usługa!!!! Dla mnie bomba. Jak pojeżdzę to przedstawie opinie o zakupie :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zieli widziałem ten test i całkiem pozytywny. Co do wyprzedaży to obserwuje je już od kilku tygodni i można trafić jeszcze na super okazję ale niestety rama tylko S lub 17cali. :verymad: :verymad: :verymad: :verymad: :verymad: A jeszcze jedno info odnośnie Krossa. W piątek wieczorem zamówiony w poniedziałek już o 7 kurier dzwoni że za godz. będzie. Co za usługa!!!! Dla mnie bomba. Jak pojeżdzę to przedstawie opinie o zakupie :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Co do testu (z perspektywy obu powiedzmy artykułów na portalu), to zastanawiam się czy przy takim sposobie prowadzenia testu jakikolwiek rower wypadnie źle :-)

Co do wyprzedaży - właśnie... ta najbardziej popularna rozmiarówka jest już niedostępna i widzę tylko albo małe, albo bardzo duże ramy. Kurier faktycznie błyskawicznie, chociaż bardziej to zasługa sklepu niż samego Krossa :-) - niech Ci dobrze i długo służy :-).

Pozdrawiam

Piotr Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwoliłem sobie dzisiaj zważyćswojego pulsera w rozmiarze M/19". waga niedokładna bo z przednim błotnikiem, uchwytem do GPS i koszykiem na bidon. wyszło jak na foto

 

zdjecie,pelne,657077,20161128,pulser-59-

 

 

czyli całkiem nieźle jak na marketa  :icon_cool:

Edytowane przez gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Indianę mam od końca zeszłego roku, zrobiłem na niej 600km, po czym dojeździłem jeszcze 6 i piszę ten post, a co warto zaznaczyć - piszę go z perspektywy osoby jeżdżącej bardzo amatorsko i relaksacyjnie, ostatnie 2 lata miałem crossa, stąd też nieco porównań do niego. 

Rower prowadzi się bardzo przyjemnie, na szosie wcale nie gorzej niż cross, w terenie całkiem poprawnie a na pewno lepiej wybiera nierówności od crossa :) Spore balony opon nieźle amortyzują, nie trzeba więc żelowego siodełka. Przedni amor jest moim pierwszym, który naprawdę tłumi a nie tylko ma sprężynę - i czuje się różnicę. Opony w terenie sprawują się poprawnie, choć nie mam na nich zbytniej pewności - czasem jakby lekko znoszą - to nie zdarzyła mi się nieoczekiwana utrata przyczepności. W głębszym piachu takie sobie, choć na pewno lepsze od cienkich 28-ek crossa, w jakimś teście mieli podobne odczucia - piszą, że na Smart Samach powinno być lepiej, jak skończą mi się Rapid Roby to sprawdzę. 

Napęd - 2x10 - był dla mnie zagadką, jest super - zakres przełożeń w zupełności wystarczający, a brak dużej zębatki pozwala na pokonywanie większych kłód drzew i innych nierówności. Lewa manetka ma wskaźnik na 3 przełożenia, co jest nieco mylące. Prawa wyposażona we wszelkie bajery, typu zrzucanie na raz 3 biegów czy wrzucanie obojętnie w przód czy tył ciągnąc/pchając dźwignię. Przydatność przy spokojnych jazdach powiedzmy taka sobie, ale jest.

Siodełko choć wydaje się dość twarde, to dobrze wyprofilowane, a amortyzacja opon i amora niezła więc jedzie się wygodnie. 

Chwyty niestety takie sobie i raczej pod rękawiczki, jeżdżę bez i czuję te kilkadziesiąt drobnych wypustek na nich wbijające się w ręce. Podobnie pedały - mimo że metalowe zewnętrzny pałąk rozpadł się po 300km, widać producent oferując sporo osprzętu z grupy Deore postanowił gdzieś zaoszczędzić.

Zaoszczędził też na hamulcach, standardowe Tektro 300 to przy 29' kołach i wadze ok. 90kg raczej zwalniacze, próbowałem z tym walczyć zakładając 180mm tarczę na przód ale nie dało to spodziewanych rezultatów, pomogła dopiero zmiana na Deorki, M-615 i z nimi rower hamuje w porządku - można jeździć z jednym palcem na klamkach i to wystarcza do dohamowania, dwa palce na klamce potrzebne są wyłącznie do ostrych hamowań. Również same koła nie są zbyt sztywne - przy mocnym hamowaniu przednie wygina się widocznie, no ale też rozmiar robi swoje. 

Przedni amor oprócz tego, że jak pisałem ma prawdziwe tłumienie, posiada też blokadę włączaną klamką. Jak dla mnie kolejny bajer, przy moim stylu jazdy użyłem ze dwa razy testowo, ale jeżdżącym odważniej pewnie się przyda. 

Podsumowując - rower jeździ jak dla mnie świetnie, dopracowania mogą wymagać jedynie detale - ogólnie 8/10.

37296053f3c6efa130f2c7b575ce0485151d3ad7

Edytowane przez Wyrwizab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam. Indianę mam od końca zeszłego roku, zrobiłem na niej 600km, po czym dojeździłem jeszcze 6 i piszę ten post, a co warto zaznaczyć - piszę go z perspektywy osoby jeżdżącej bardzo amatorsko i relaksacyjnie, ostatnie 2 lata miałem crossa, stąd też nieco porównań do niego.  Rower prowadzi się bardzo przyjemnie, na szosie wcale nie gorzej niż cross, w terenie całkiem poprawnie a na pewno lepiej wybiera nierówności od crossa Spore balony opon nieźle amortyzują, nie trzeba więc żelowego siodełka. Przedni amor jest moim pierwszym, który naprawdę tłumi a nie tylko ma sprężynę - i czuje się różnicę. Opony w terenie sprawują się poprawnie, choć nie mam na nich zbytniej pewności - czasem jakby lekko znoszą - to nie zdarzyła mi się nieoczekiwana utrata przyczepności. W głębszym piachu takie sobie, choć na pewno lepsze od cienkich 28-ek crossa, w jakimś teście mieli podobne odczucia - piszą, że na Smart Samach powinno być lepiej, jak skończą mi się Rapid Roby to sprawdzę.  Napęd - 2x10 - był dla mnie zagadką, jest super - zakres przełożeń w zupełności wystarczający, a brak dużej zębatki pozwala na pokonywanie większych kłód drzew i innych nierówności. Lewa manetka ma wskaźnik na 3 przełożenia, co jest nieco mylące. Prawa wyposażona we wszelkie bajery, typu zrzucanie na raz 3 biegów czy wrzucanie obojętnie w przód czy tył ciągnąc/pchając dźwignię. Przydatność przy spokojnych jazdach powiedzmy taka sobie, ale jest. Siodełko choć wydaje się dość twarde, to dobrze wyprofilowane, a amortyzacja opon i amora niezła więc jedzie się wygodnie.  Chwyty niestety takie sobie i raczej pod rękawiczki, jeżdżę bez i czuję te kilkadziesiąt drobnych wypustek na nich wbijające się w ręce. Podobnie pedały - mimo że metalowe zewnętrzny pałąk rozpadł się po 300km, widać producent oferując sporo osprzętu z grupy Deore postanowił gdzieś zaoszczędzić. Zaoszczędził też na hamulcach, standardowe Tektro 300 to przy 29' kołach i wadze ok. 90kg raczej zwalniacze, próbowałem z tym walczyć zakładając 180mm tarczę na przód ale nie dało to spodziewanych rezultatów, pomogła dopiero zmiana na Deorki, M-615 i z nimi rower hamuje w porządku - można jeździć z jednym palcem na klamkach i to wystarcza do dohamowania, dwa palce na klamce potrzebne są wyłącznie do ostrych hamowań. Również same koła nie są zbyt sztywne - przy mocnym hamowaniu przednie wygina się widocznie, no ale też rozmiar robi swoje.  Przedni amor oprócz tego, że jak pisałem ma prawdziwe tłumienie, posiada też blokadę włączaną klamką. Jak dla mnie kolejny bajer, przy moim stylu jazdy użyłem ze dwa razy testowo, ale jeżdżącym odważniej pewnie się przyda.  Podsumowując - rower jeździ jak dla mnie świetnie, dopracowania mogą wymagać jedynie detale - ogólnie 8/10.

 

Ile za niego zapłaciłeś? Jeśli można wiedzieć ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wrześniu można było je kupić za 1259.99 i właśnie wtedy stałem się jego posiadaczem;) uważam że jak na "marketowy" rower ma bardzo dobry osprzęt. Wiadomo nie dorównuje modelom które kosztują po 4 tysie ale ja osobiście jestem bardzo zadowolony. Ciekawe kiedy pojawia się modele na rok 2017 i czy będą się czymś różniły jeśli chodzi o osprzęt. Tylni hamulec lubi skrzypieć i wprawia ramę w drgania lecz słyszałem takie opinie na temat tego rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...