Skocz do zawartości

[piasta] Shimano XT HB-M785 vs HB-M8000


shadar

Rekomendowane odpowiedzi

Odpowiedź wybitnie rzeczowa... ;) Pytałem czy ktoś się orientuje jakie są różnice między tymi modelami. Czy to wyrób "piastopodobny" tego nie wiem, natomiast nie wyłożę kasy na piastę DT SWISS 350 32 H którą komuś polecałeś w innym temacie bo komplet kosztuję 1200-1300 zł + robocizna. Mój rower (Shockblaze R7 Race 27,5) nie jest z wysokiej półki, tylko ze średniej (i to raczej dolnej części). Standardowa piasta umarła śmiercią naturalną i muszę wymienić na nową - chciał bym coś co nie będzie generowało bardzo dużych kosztów, umożliwi podstawowe serwisowanie samemu i jednocześnie pozwoliło spokojnie przejechać np. 5-8kk km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyczytałeś gdzie indziej- zmiany są kosmetyczne, bo co można zmienić w piaście na konusach i kulkach? o ile już na początku poluzujesz trochę konusy (shimano fabrycznie skręca je za mocno z niezrozumiałych dla mnie powodów) to pożyje długo, uszczelnienie jest niezłe więc o ile nie będziesz jeździł w powodzi to wystarczy raz na sezon ją przeserwisować i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*dobre łożysko kosztuje 20zł a nie 5, te za 5 mają słabe uszczelnienia i ogólnie jakość wykonania co skutkuje w krótszym czasie działania, juz to przerabiałem. zresztą jak chce konusy i kulki to co mu bronisz? jak się zagląda do nich co jakiś czas to nic się złego nie dzieje, a trudne to to nie jest, jeśli ktoś nie umie serwisować piasty na konusach to taka na maszynowych wyjdzie drożej bo będzie musiał chodzić do serwisu na wymianę tych tanich łożysk, no chyba że to do bułkowozu który na rok robi tylko 500km, i to w słonecznej pogodzie- wtedy te łożyska za 5zł rzeczywiście na długo starczają ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz zdecydowanie Novateca 772, zamiast XT. Sam rozważałem złożenie kol na piastach XT lub zakup całych kol XT, bo mam cały rower na tej grupie ale ostatecznie zdecydowałem sie na bardziej chwalonego i mniej awaryjnego Novateca, który dodatkowo jest znacznie lzejszy niz XT.

 

A komplet piast DT350 kosztuje nie 1200-1300, a niecałe 800 (tył niecałe 600, przód 200) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź wybitnie rzeczowa... ;) Pytałem czy ktoś się orientuje jakie są różnice między tymi modelami. Czy to wyrób "piastopodobny" tego nie wiem, natomiast nie wyłożę kasy na piastę DT SWISS 350 32 H którą komuś polecałeś w innym temacie bo komplet kosztuję 1200-1300 zł + robocizna. Mój rower (Shockblaze R7 Race 27,5) nie jest z wysokiej półki, tylko ze średniej (i to raczej dolnej części). Standardowa piasta umarła śmiercią naturalną i muszę wymienić na nową - chciał bym coś co nie będzie generowało bardzo dużych kosztów, umożliwi podstawowe serwisowanie samemu i jednocześnie pozwoliło spokojnie przejechać np. 5-8kk km.

8 kkm na konusach shimano?? Hehehe..

 

Jak zapewne wiesz w rowerze najwaznejsze sa od gory liczac

 

Kola

Amortyzator

Rama

Hamulce.

Kola decyduja o oporach jazdy i jej jakosci. Co z tego ze masz slaby rower? Najwieksza jakosciowa przepasc jest w kolach.

Zaplacisz za nowa xt przeplot i szprychy a za jakis czas znow ta piasta padnie. I znow kasa w bloto.

Nizamoznego nie stac na tandete wiec nie badz gownozjad zad szklem pocierajacy,tylko to przemysl na chlodno.

Polsrodki nic ci nie dadza. Zrobisz kak chcesz. Nie naciskam ale ja bym kola przynajmniej tylne zrobil fest. Zawsze je mozna potem do nowego roweru przelozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Człowiek się uczy całe życie ;)


@BulletTime Ok, dzięki za info - przemyślę ten temat. Na chwilę obecną muszę zmienić piastę przednią bo poleciała, z tyłem chciałem poczekać do końca sezonu... Czy jeśli teraz wymienię np. przód na DT 350 a tył na następny sezon może to powodować jakieś problemy? Też zastanawiam się czy różnica między Novatec a SWISS jest tak duża? Zwłaszcza że w innym wątku czytałem że nowe Novatec są pozbawione wcześniejszych wad...

Przebiegi jakie robiłem rocznie były dość niewielkie +/- 1,5kk - czyli prawie nic. W tym roku jednak zacząłem jeździć częściej i tygodniowo robiłem 150-200km, także przebiegi będą zdecydowanie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszego znaczenia czy wymienisz przod wczesniej czy tyl czy obie naraz. Kupujesz dt 350 na przod potem na tyl i wsio extra.

 

Dlaczego dt swiss jest lepsza?

 

RATCHET. ten wynalazek jest naprawde oporny na zniszczenie. Waze 96 kg i przejechalem na 350 7000 km w naajciezszych warunkach plus 10 razy mycie myjka. I nic sie nie dzieje. Po umyciu myjka sciagasz rekami bebenek i dajesz smaru w ratchet i dalej km pekaja.

Takze piasta jest b dobrze wykonana i lozyska sa dobrej jakosci.

 

W novatec sa zapadki bebenka ktore mi juz 2 razy padly i sa wrazliwe na mycie.

 

Dodatkowo bebenki tez kosztuja swoje

Natomiast sama piasta jest dobra- mowie o modelu dsb42. Jesli chcesz chuchac i dmuchac na bebenek i masz mala mase i lekkie kopyto plus nie bedziesz uzywal myjki to moze bys przjechal cus na tej piascie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę dokładnie tyle co Ty (ale chce zejść do 90 kg). Rower lądował parę razy na myjce... pewnie to wykończyło piastę. Z czyszczeniem bywa naprawdę różnie, czasem wiaderko z wodą i ręcznie a czasem właśnie myjka. Cena DT 350 na przód jest akceptowalna, ale tył jest drogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można szukać używek, ja np. kupiłem koło z dt350 i obręczą ztr flow ex za 400zł, ma mała wgiotke i 1 łożysko było do wymiany ale jak dla mnie się bardzo opłacało ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze chciał bym zostawić, raczej jestem zadowolony z tych co mam (pewnie dlatego że nie mam porównania z lepszymi ;))


Zdecydowałem się posłuchać rady bardziej doświadczonych i szarpnąć się na coś lepszego (DT 350), jednak pojawił się problem którego nie przewidziałem. W necie znalazłem 2 warianty tej piasty. W serwisie usłyszałem że aby zamontować pierwszy musiał bym zmienić amortyzator, a żeby drugi tarcze... Mój rower to SHOCKBLAZE R7 Race. Czy jest wariant piasty DT 350 pasujący do niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że jest... nie wiem co ty masz za serwis... chyba że na magazynie nie mają panującego do twoich haków, potrzebujesz wersję na szybkozamykacz ew. thru bolt i 6 srób

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

a może centerlock? nie widzę na obrazku- powiedz jakie masz tarcze

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podesłałem linki do serwisu (http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przednia-350-centerlock-15mm-bs-i5686051743.htmlhttp://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przod-350-100-5-6sr-32h-cyklomania-i6270034264.html) i zadzwoniłem się zapytać który pasuje :)

Jakie mam tarcze? Szczerze to nie mam pojęcia... a koło leży w serwisie więc zdjęcia też nie zrobię. Jak coś się dowiem to napiszę.

 

Mocowanie tarczy jest na centerlocka. Jeszcze coś była mowa o wysokości piasty ale to już zupełnie nie wiem gdzie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT 350 występuje po QR9 i 15mm , o ile tą drugą można konwersować do QR9 to pierwsza nie daje takiej możliwości. W tym przypadku Novatec 771 wypada lepiej - da się konwersować w każda stronę. DT jest dużo lepsza jeśli chodzi o tylne piasty (ratchet) , przednia DT 350 jest porównywalna z Novatec 771 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysokość piasty- chodzi o średnicę kolnierzy do mocowania sprzych, jeśli jest inna niż w poprzedniej piaście to trzeba też zmienić szprychy.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

ja bym na twoim miejscu na razie wymienił całe tylne koło, a stare sprzedał, koło będzie wtedy lepsze, a przednie zmienił później, kiedy będą na to pieniądze (i także dałbym tam novatec bo daje możliwość konwersji) też całe koło, jak już poprawiać to wg. mnie lepiej całość a nie dawać piastę za połowę ceny roweru do ciężkiej obręczy za 30zł [emoji14]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przod masz qr 5/9 mm a tyl tez qr 5/10 mm

Mozesz wziac dt swiss na przod 15 mm a do amortyzatora ktory masz (silver) dorobisz adapter z 15 mm na 9 mm i sobie dotoczysz oske 9 mm lub kupisz gotowca thru bolt od dt na przedni 9 mm.

 

Jak zmienisz amortyzator na taki z osia TA 15 mm to wyjmiesz adapter z piasty i tyle . Os 15 mm bedzie z amortyzatorem.

 

 

Jezeli chodzi o tyl to wystepuje tu masa koncowek.148/12 142/12 ,135/10 ,135/12,135/5.

zadzwon do dt4you i zapytaj o koncowki jakie ci do ramy trzeba i ktora wersje wziac.

Ja na swoje 135mm w ramie zamowilem piaste 135/10 thru bolt.

Stawiam ze masz tez 135 mm wiec wez dt swiss 350 center lock 135/10. Jesli nie bedzie to mozliwe to zamow na 135/ 5 qr a potem jak zmienisz rame to wezmiesz koncowki np 142/12 lub inne

Dt tylna ma fajne to ze mozna zminiac koncowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co na przód dawać dt swiss i bawić się w adaptery jak można zamontować novatec który ma możliwość zmiany osi... przedni dt swiss nie jest w niczym lepszy od adaptera, no może poza lansem na dzielni ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...