Skocz do zawartości

filiptwist

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, Na wstępie zaznaczę że amatorem do końca nie jestem ale specjalistą też nie.

 

Myśl o składaniu sprzętu naszedł mą głowę niedawno. Obecnie posiadam Meride Matts, jednakże rower jest niewystarczający do przeżyć wzniosłych. 

 

Głównie jeżdżę po ulicy, ale chciałbym stworzyć konstrukcje również do pagórków, do trudniejszych terenów. (rower musi być zwinny, w miarę lekki i wytrzymały na warunki atmo, błoto deszcz, śnieg, wiatr, kamyki :)

 

Interesuje mnie rower lekki tak do 15 kilo. 

 

I oto nadszedł dzień w którym chciałbym się poradzić Was, jaki osprzęt jaka rama jaki rower. 

 

Interesują mnie następujące części 

 

Rama:                               Dartmoor hornet 18"

 

Głownie chodzi mi o ramę która miałaby amortyzator tylko z przodu, nie chciałbym wydać na nią więcej niż 1000pln

ale wiadomo że jeżeli cena opiewa na 1100 to jeszcze dramatu nie ma.

 

Amor przedni                   

 

Nie chciałbym przekroczyć 600pln. Skok min 130mm max 150mm Powietrze. Może być używka. Bo amory drogie są :) 

 

Przerzutka przód               Deore XT FD-M770-E 3x9

Przerzutka tył                    Deore XT RD-M771 GS

 

Zastanawiałem się też nad firmą Sram dokładnie modelu x7 opinie ? 

 

Kaseta                              Deore XT CS-M770 9speed 11-34T

 

Będzie dopasowana do przerzutki

 

Obręcze                            Dartmoor Fortress  32

 

Wydają mi się sensowne

 

Szprychy                           ?

 

Nie mam o tym pojęcia

 

Piasty                                ?

 

Novatec podobno dobry.

 

 

Opony                               2.3  26"

Hamulce                           Tarczowe olejowe (posiadam)

 

Korba                                Deore FC-M590 170mm 44T

 

system 3x9 aczkolwiek zastanawiałem się na system 2x9 lub 1x9 Problem polega na tym że nie mogę się zdecydować. Jeżdżę teraz (merida) 3x7 głównie na zębach 44. Po ulicy czasem się pościgam z samochodami, jednakże na górki jest to kompletnie niepotrzebne, myślałem o korbie 2x9 z tym że minimalnie zębów chciałbym mieć 42, nie wiem czy jest sens uszczuplać korbę o najmniejszą tarczę, prawie nigdy jej nie używam, ale być może do jazdy w terenie jest potrzebna.

Z tym, czyli korbą mam największy dylemat. Tak samo ilość przerzutek, nie jestem zwolennikiem im więcej tym lepiej, 7 mi kompletnie wystarcza, ale jeżeli znacie jakiś kompletny system godny polecenia, 3x8, 3x9 to chętnie poszerzę wiedzę 

 

Szprychy                           ?

 

Wiedzy nie mam żadnej 

 

 

Kierownica                        ?

 

Lekka "V" ale jaka to nie wiem. 

 

Siodełko                            ?

Licznik                               ?

Opony                               2.3

 

Te części są najmniej ważne, więc nie trzeba się rozpisywać za bardzo

 

Głownie chodzi mi o rame która miałaby amortyzator tylko z przodu


Jeżeli macie jakieś pomysły, chętnie wysłucham, jest tylko parę rzeczy których nie chce zmieniać, mianowicie

 

-nie chce schodzić jakościowo części poniżej, deore xt,

-rozmiar kół 26" oraz grubość 2,3

-no i waga koło 15 kilo, nie wiem czy to dużo czy mało, ale taka waga wydaje się ok. 

-rama musi być aluminiowa, chyba jest najlepsza do mych zamiarów.

-nie jestem zwolennikiem ram amortyzowanych, miałem okazje jeździć parę razy, czułem się na nich jak kierowca tira, być może złe ramy, jak jestem w błędzie proszę o sprostowanie. Poza tym amortyzowana rama w tym przedziale cenowym, wydaje się nierealna.

 

I na koniec, anons towarzyski tak zwany,

 

Wzrost 180

Waga 78

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...