Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
blackiwan

[10192g] Trek Superfly 9.8 2016

Rekomendowane odpowiedzi

blackiwan

Mój pierwszy 29er. Od tego sezonu startuję na czymś takim. Po zakupie od razu wymieniłem koła. Postanowiłem złożyć dwa komplety ,żeby nie bawić się w przekładanie opon. Zależało mi również na wytrzymałości w górzystym terenie. Startuje głównie w maratonach BM, CK oraz BA. Na lżejsze trasy zakładam koła accenta, w góry pancerne koła WTB. Jak na razie świetnie się to sprawdza. Chciałem jeszcze założyć kasetę szosową 11-32 Ultegry, ale niestety jakimś cudem nie pasuje na bębenek accenta. Planowałem zejść poniżej 10kg i się udało. Niektórych części osobiście nie ważyłem, nie chciało mi się rozbierać nowego roweru do gołej ramy. Uzbrojone koła accenta są lżejsze o dokładnie 507g. Rower ważony na wadze ParkToola.

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ESI 4g

Bottom Bracket: (Suport) Shimano BB95 63g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Bontrager RL 2x35g
Brake (Front): (Hamulec przedni) XT M8000 250g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) XT M8000 265g
Cables: (Pancerze i linki)
Cassette: (Kaseta) XT m8000 11-40 411g
Chain: (łanńuch) Shimano HG700 249g
Crankset: (Korby) XT M8000 36/26 175mm 723g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XT M8000 146g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XT M8000 SGS 273g
Fork: (Widelec) Rock Shox Sid RL 1573g
Frame: (Rama) Trek Superfly 9.8 2016 19,5”
Grips: (Gripy) ESI 45g
Handlebar: (Kierownica) Bontrager RXL OCLV 690mm/31,8mm 190g
Headset: (Stery) FSA IS-2 68g
Pedals: (Pedały) XT M8000 339g
Seat: (Siodło) Bontrager Montrose Elite 138mm 223g
Seatpost: (Sztyca) Accent Execute Carbon 27,2/400 180g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Trek
Shifters: (Manetki) XT M8000 2x11 262g
Skewers: (Zaciski koł) Rock Shox 70g + DT Swiss 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) Carbon 10mm 4g
Starnut: (Gwiazdka) wliczona w widelec
Stem: (Mostek) Bontrager RXL 100mm 133g

Top Cap: (Top cap) Specialized Top Chain Tool 25g

Koła WTB

Sealant: (Uszczelniacz)  WTB  200g

Tire (Front): (Opona przednia) Vittoria Barzo 2.25 605g
Tire (Rear): (Opona tylna) Bontrager XR1 Teeam Issue TLR 2.25 660g
Wentyle WTB 16g
Wheel Front: (Koło przednie) 856g
-Hub: (Piasta) Dartmoor Revolt Pro 100x15 
-Rim: (Obręcz) WTB Kom i-25 
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax
-Rim tape: (Opaska) WTB 8g
Wheel Rear: (Koło tylne) 989g
-Hub: (Piasta) Dartmoor Revolt Cassette Pro 142x12 
-Rim: (Obręcz) WTB Kom i-25 
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax
Rim tape: (Opaska) WTB 8g

Rotor Front : (Tarcza przód)  Hayes V7 160mm 108g

-Bolts: (Śruby)  12g

Rotor Rear : (Tarcza tył) Hayes V7 160mm 108g

-Bolts: (Śruby)  12g

 

Koła Accent

Sealant: (Uszczelniacz)  WTB  180g

Tire (Front): (Opona przednia) Specialized FastTrack S-Works  2.2 574g
Tire (Rear): (Opona tylna) Rubena  Zefyros 2.25 555g

Wentyle Alu 6g

Wheel Front: (Koło przednie) 734g
-Hub: (Piasta) Accent Win MTB 100x15 140g
-Rim: (Obręcz) Accent Exe 20mm 414g
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light 170g
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax alu 10g
Rim tape: (Opaska) WTB 8g
Wheel Rear: (Koło tylne) 858g
-Hub: (Piasta) Accent Win MTB 142x12 266g
-Rim: (Obręcz) Accent Exe 20mm 412g
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light 170g
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax alu 10g
Rim tape: (Opaska) WTB 8g

Rotor Front : (Tarcza przód)  Accent Airplane 160mm 69g

-Bolts: (Śruby) 6x M5 Ti 7g

Rotor Rear : (Tarcza tył) Accent  Airplane 160mm 69g

-Bolts: (Śruby) 6x M5 Ti 7g

 

Misc : (Inne) Czujniki garmina 22g , podstawka garmin 6g , licznik

 

Lekko i  na czysto (bez pedałów, czujników, koszyków)

Razem  9983g

post-141116-0-98765400-1465588899_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Bardzo zgrabnie wyglądający rower.

Zmów sobie kosze na bidon u chińskich braci, a zyskasz kilka gramów http://www.aliexpress.com/item/Bontrager-XXX-Full-Carbon-Fiber-Water-Bottle-Cage-MTB-Road-Bicycle-Bottle-Holder-Bike-Parts-Ultralight/32472276185.html?spm=2114.01010208.3.320.RtDROs&ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_5_10017_507_401,searchweb201603_2&btsid=73ba6eff-7876-4531-ba68-03f5b46d4be1

Można by też sporo zyskać zmieniając siodło na coś lżejszego (około 150 - 180 gr)

 

Niestety z pedałami waga już sporo przekracza 10kg a bez wątpienia jest to istotna część osprzętu.

Edytowane przez montell81

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackiwan

Ja już wyleczyłem się z karbonowych koszyków. Takie coś jest fajne ,ale w szosie. Do ostrego MTB się nie nadają. Siodełko planuje wymienić na San Marco Aspide Racing.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MartinH

Skoro chciałeś dać kasetę 11-32 to może lepiej zrobić 1x11 z nową kasetą 11-45 ? Waga powinna ciutkę zejść w dół, może i poniżej 10 kg z pedałami  ;)  I właśnie czemu nie podajesz wagi z pedałami? Chyba, że jeździsz bez ;)

Edytowane przez MartinH

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackiwan

11-32 chcialem dac do kol accenta. Tam nie sa mi potrzebne miekkie przelozenia. Wage podaje bez pedalow, bo tak podaja w katalogach

 

Wysłane z mojego H2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

Nie bez powodu tak podają... :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MokryxD

Nie pomyślałeś, żeby wziąć XT10s? Niższa waga, niższa cena i większy zakres

Podawanie wagi bez pedałów to trochę słaby pomysł, bo zamiast roweru masz hulajnogę.

Wygląda ładnie, ale dla mnie za mało czarny :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackiwan

No zesz. Kupilem gotowy rower na Xt 2x11. Nikt normalny by tego nie zmienial na 10rz. Podawanie wagi bez pedalow wedlug mnie jest ok. Pedaly kazdy wklada jakie mu pasuja. Z jakim pedalami mialyby byc wagi rowerow w katalogach?

 

Wysłane z mojego H2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Kurna ale się czepiacie tych SPD-ków :whistling:  Sprawa druga sprzęt ma również służyć w górach i może się nie znam ale 2x10 to trochę twardszy układ od 2x11. 

 

Dla mnie za....y rower :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Może się czepiam ale podajemy wagę swoich rowerów a nie katalogowych.

Kosze na bidon i pedały dają już grubo ponad dziesięć kilo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

Dokładnie. Producent wiadomo dlaczego to robi, ale na forum po co ściemniać że rowerek poniżej 10kg tylko bez tego i tamtego :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vpablov

Dokładnie. Producent wiadomo dlaczego to robi, ale na forum po co ściemniać że rowerek poniżej 10kg tylko bez tego i tamtego

 

napisał, że bez pedałów, czujników i koszyczków więc każdy normalny potrafi sobie doliczyć.

Z drugiej strony czy rower waży 9,9 czy 10,5 nie ma  większego znaczenia, różnica w zasadzie nie odczuwalna, poza lepszym samopoczuciem.

Mam koła 600 g lżejsze i radykalnych różnic nie widzę, a tam masa ma największe znaczenie.

     Spoko rowerek,  też mam superflya tylko w ładniejszym malowaniu :laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

A co pierwsze widzisz w temacie? Łał, mniej niż 10 kg! Pewna magiczna granica złamana :)

A potem, że bez tego i tamtego... O ile bez koszyka na bidon i licznika pojedziesz, o tyle bez pedałów już nie. Więc po co taka zagrywka rodem z katalogu?

To że rower fajny i to, że nawet i pół kilo więcej niewiele tu zmieni, to inna sprawa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

Popieram przedmówcę. Jeden poda wagę bez pedałów bo założył inne niż dedykowane, drugi poda wagę bez siodła bo założył swoje, jeszcze inny zmienił koła i nie poda ich wagi.

Skoro dział dotyczy mani lekkości i naszych projektów to warto "uczciwie" podawać wagę pełnego roweru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackiwan

Coś źle policzyłem. Rower w najlżejszym wyposażeniu ma 10310g. Po odjęciu pedałów, koszyków i czujników wychodzi 9873g.

Niestety w cięższych kołach  byłem zmuszony wymienić oponę. Małe boczne rozcięcie, które zakleiło się na Trophy , dało o sobie znać na BM w Szklarskiej Porębie i musiałem pompować :verymad:.

Założyłem coś jeszcze bardziej pancernego- Vittorię Mezcal 2.1 TNT G+ 690g. Waga cięższego zestawu kół niestety wzrosła o całe 30g.

Zobaczymy jutro na maratonie co daje ten grafen :teehee:

Co do kasety szosowej, niestety jest za szeroka na bębenek accenta.

Proszę również o zmianę wagi w temacie na 10310g

Waga roweru z mocniejszymi kołami to teraz 10940g.

niech Wam będzie

 

eurobike2015-vittora_JT21170-1024x683.jp

 

post-141116-0-72652300-1468705989_thumb.jpg

Edytowane przez blackiwan

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackiwan

Trochę zmian na nowy sezon. Zdecydowałem się na zmianę napędu na 1x11. Kaseta SunRace 11-46 + zębatki ovalne HCC 32, 36T do tego łańcuch Connex 11s0.

Wymieniłem także opony w cięższych kołach. Na przód powędrowała Barzo 2.35 TNT na tył Gato TNT G+ 2.2. Wszystko zalałem mlekiem Trezado.(przód 140g, tył 130g).

Nowe siodełko San Marco Aspide Dynamic oraz krótszy mostek Bontrager RXL 80mm.

 

Waga na cięższych kołach z kasetą 11-46 i zębatką 32T i to teraz 10980g, na lżejszych kołach z kaseta 11-40 i zębatką 36T to 10192g.

Waga "katalogowa na czysto" w najlżejszej wersji to 9703g

 

Crankset: (Korby) XT M8000 175mm 607g

-zębatka HCC oval 32t/51g, 36T/63g

-śruby alu 5g

Cassette: (Kaseta) SunRace MX8 11-46 483g
Chain: (łanńuch) Connex  11s0 263g
Seat: (Siodło) San Marco Aspide Dynamic 142mm 193g

Stem: (Mostek) Bontrager RXL 80mm 140g (trochę ciężkawy, bo biały)

 

Koła WTB

Sealant: (Uszczelniacz)  Trezado 140+130g

Tire (Front): (Opona przednia) Vittoria Barzo TNT 2.35 710g
Tire (Rear): (Opona tylna) Vittoria Gato TNT G+ 2.2 758g
Wheel Front: (Koło przednie)
-Rim tape: (Opaska) Gorilla 37g
Wheel Rear: (Koło tylne) 
-Rim tape: (Opaska) Gorilla 40g

Koła accent

Sealant: (Uszczelniacz)  Trezado 200g

 

 

Proszę o zmianę wagi w temacie na 10192g.

 

 

post-141116-0-29387000-1492034176_thumb.jpg

post-141116-0-10055000-1492034182_thumb.jpg

Edytowane przez blackiwan

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pixon

Biały mostek strasznie kuje w oczy. Ogólnie rower przyjemny w odbiorze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
syrobb

Założyłem coś jeszcze bardziej pancernego- Vittorię Mezcal 2.1 TNT G+ 690g. Waga cięższego zestawu kół niestety wzrosła o całe 30g. Zobaczymy jutro na maratonie co daje ten grafen [ :teehee:]

Przedstawisz krótki opis Mezcala? :) Zastanawiam się nad tą oponą zamiast moich Conti MK/X-king

 

Biały mostek strasznie kuje w oczy. Ogólnie rower przyjemny w odbiorze [:)]

Identyczne odczucia mam :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SantaaCruz

Gdzie kupiłeś Barzo 2.35 ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Bardzo fajna ta rama Treka. Co do mostka, zgadzam sie z przedmówcami, biały nie pasuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackiwan

Oryginalny mostek był czarny i miał 90mm, szukałem jakiegoś 80mm, akurat była okazja(45zł) to go wziąłem. Też mi się nie podoba(waga i kolor), kiedyś wymienię na coś lepszego.

 

 

Gdzie kupiłeś Barzo 2.35 ?

http://velo.pl/czesci/opony-i-szytki/vittoria/barzo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jahoo84

Mam takie pytanie, w jakim standardzie jest w tym rowerku  oś  tylnego koła? Rock shox maxle 142x12?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolarzjedrek

oś Bontrager 142x12

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • marcelk
      Przez marcelk
      Hej
      Mam pytanie, odnośnie ustawienia siodła i podłoża. Otóż, zmierzyłem sobie wewnętrzną długość nogi według poradników na necie.
      Problem jest taki że nie potrafię wsiąść na rower z ziemi na siodło(chyba że obniżę to co wymierzyłem o kilka centymetrów), tylko muszę najpierw stanąć okrakiem nad ramą, ruszyć pedałem i dopiero mogę usiąść na siodełko. Mierzyłem się do rowerów premium, których ramy są dopasowane do niższych osób(trek, specialized, wszystkie w rozmiarach S)
      Sprawa się tyczy 27,5 i 29. Pytanie czy to jest normalne? Czy na waszych ustawieniach wysokości sztycy, siedząc na siodle potraficie dotknąć podłoża palcami stóp i utrzymać rower w linii prostej? Może to kwestia mojego niskiego wzrostu 172cm, lub zawsze źle mierzyłem rowery próbując wsiadać w zły sposób. Jeden sprzedawca ostatnio mi powiedział, że 29 są coraz wyższe i jeżeli potrafiłbym dotknąć ziemi stopami to oznaczałoby że siodło jest za nisko. Zawsze biorę rozmiar najniższy - S i mam troche luzu nad ramą.
      Za rady dziękuje bardzo.
    • Snowb
      Przez Snowb
      Witam, przymierzam się do zmiany roweru i po wstępnej analizie stanęło na wybór pomiędzy modelami Trek 520 2019 i Fuji Touring Disc. 
      Za Trekiem dla mnie przemawiają absolutnie klamkomanetki, nigdy nie jeździłem na bar-endach, na tylnim bagażniku będę miał zamontowane siodło z dzieckiem i zależy mi na bezpiecznym i wygodnym podróżowaniu/obsłudze roweru. Raczej nie będziemy jeździć na jakieś totalne bezdroża z dala od cywilizacji więc niezawodność nie jest dla mnie aż tak kluczowa. Dodatkowo do Treka mogę też zamontować grubsze opony, a nie przepadam za jeżdżeniem na zbyt ciękiej oponie + nie jestem specjalnie lekki (95kg). Minusem tutaj jest oczywiście cena. 
      Fuji wydaje się mieć jedynie dwa mankamenty w stosunku do Treka, tj. bar-endy no i znacznie mniejsze możliwości włożenia grubszej opony. Z opinii użytkowników wynika, że max to 700x38c i jest wtedy już dosyć ciasno, choć spokojnie można jeździć. Z drugiej strony jak patrze, to np. osprzęt w Fuji jest zdecydowanie wyższej klasy niż w Treku, a cena jest znacznie niższa, to jakieś 1400 zł różnicy. 
      No i Treka nie da się nigdzie, ale to nigdzie kupić, potrzebuję rozmiar na wzrost 190cm i muszę czekać do końca stycznia 2019 ;(  A Fuji nowy model mogę mieć już w październiku.. 
      Czy waszym zdaniem opłaca się doinwestować do Treka?
    • morfish
      Przez morfish
      Sytuacja wygląda następująco:
      Rower jest w kartonie, jutro idzie do poskładania u autoryzowanego sprzedawcy, bo bez tego niet gwarancji.
      Wygrałem bo piłem RedBulle z Biedry
      Specyfikacja na stronie Treka, kolor Matte Black, rama 18,5. 
      https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-7/p/23444/?colorCode=black
      Chcę na nim zrobić 300-500 km we wrześniu, więc będzie dotarty i z historią.
      Chciałbym minus 10-15% od ceny sugerowanej 4399, można negocjować.
      Czerwony Jamis z garażu też for sale.
    • Pabitto
      Przez Pabitto
      Zakupiłem do mojego Treka DS3 nowe opony. Wybór padł na Bontrager H2 Hard-Case Ultimate (700x38). Priorytetem było dobre wzmocnienie anty-przebiciowe oraz lekkie toczenie, więc ten model wydawałby się optymalnym wyborem.

      Pierwsze wrażenie z jazdy super, bo nigdy nie jeździłem na takich gładkich oponach. Martwi mnie jednak, że opony wyglądają na mocno zwichrowane. Opony mają bardzo mocne bicie (https://youtu.be/JmQPbSWLHNc). W czasie jazdy też czuć delikatne regularne wibracje, zgodne z prędkością obrotową kół. Mimo kilkukrotnego osadzania (również "na ludwiku") efekt się nie zmienia. Podobnie jest zarówno na przedniej jak i na tylnej oponie. Oddałem też cały rower do sklepu aby sprawdzili osadzenie opon oraz ewentualnie poprawili centrowanie obręczy - może ja sobie z tym nie radzę. Niestety bez zmian :-(

      Zastanawiam się czy to taka norma (standard technologiczny w produkcji)? Czy Waszym zdaniem to bicie jest niepokojące i powinienem próbować te opony reklamować, a może to cecha opon Bontragera? Na jakie inne opony warto zwrócić uwagę?
    • luin
      Przez luin
      Witam, 
      Zapraszam do zakupu mojego fulla. Szczegóły w https://www.olx.pl/oferta/trek-fuel-ex-6-26-zadbany-bogato-wyposazony-po-pelnym-serwisie-tychy-CID767-IDv1jm5.html
      Dodam tylko, że aktualny właściciel ma 186 cm wzrostu, także rower będzie spokojnie pasował na osoby o wzroście 170-188.
       
       
×