Skocz do zawartości

[10192g] Trek Superfly 9.8 2016


blackiwan

Rekomendowane odpowiedzi

Mój pierwszy 29er. Od tego sezonu startuję na czymś takim. Po zakupie od razu wymieniłem koła. Postanowiłem złożyć dwa komplety ,żeby nie bawić się w przekładanie opon. Zależało mi również na wytrzymałości w górzystym terenie. Startuje głównie w maratonach BM, CK oraz BA. Na lżejsze trasy zakładam koła accenta, w góry pancerne koła WTB. Jak na razie świetnie się to sprawdza. Chciałem jeszcze założyć kasetę szosową 11-32 Ultegry, ale niestety jakimś cudem nie pasuje na bębenek accenta. Planowałem zejść poniżej 10kg i się udało. Niektórych części osobiście nie ważyłem, nie chciało mi się rozbierać nowego roweru do gołej ramy. Uzbrojone koła accenta są lżejsze o dokładnie 507g. Rower ważony na wadze ParkToola.

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ESI 4g

Bottom Bracket: (Suport) Shimano BB95 63g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Bontrager RL 2x35g
Brake (Front): (Hamulec przedni) XT M8000 250g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) XT M8000 265g
Cables: (Pancerze i linki)
Cassette: (Kaseta) XT m8000 11-40 411g
Chain: (łanńuch) Shimano HG700 249g
Crankset: (Korby) XT M8000 36/26 175mm 723g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XT M8000 146g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XT M8000 SGS 273g
Fork: (Widelec) Rock Shox Sid RL 1573g
Frame: (Rama) Trek Superfly 9.8 2016 19,5”
Grips: (Gripy) ESI 45g
Handlebar: (Kierownica) Bontrager RXL OCLV 690mm/31,8mm 190g
Headset: (Stery) FSA IS-2 68g
Pedals: (Pedały) XT M8000 339g
Seat: (Siodło) Bontrager Montrose Elite 138mm 223g
Seatpost: (Sztyca) Accent Execute Carbon 27,2/400 180g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Trek
Shifters: (Manetki) XT M8000 2x11 262g
Skewers: (Zaciski koł) Rock Shox 70g + DT Swiss 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) Carbon 10mm 4g
Starnut: (Gwiazdka) wliczona w widelec
Stem: (Mostek) Bontrager RXL 100mm 133g

Top Cap: (Top cap) Specialized Top Chain Tool 25g

Koła WTB

Sealant: (Uszczelniacz)  WTB  200g

Tire (Front): (Opona przednia) Vittoria Barzo 2.25 605g
Tire (Rear): (Opona tylna) Bontrager XR1 Teeam Issue TLR 2.25 660g
Wentyle WTB 16g
Wheel Front: (Koło przednie) 856g
-Hub: (Piasta) Dartmoor Revolt Pro 100x15 
-Rim: (Obręcz) WTB Kom i-25 
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax
-Rim tape: (Opaska) WTB 8g
Wheel Rear: (Koło tylne) 989g
-Hub: (Piasta) Dartmoor Revolt Cassette Pro 142x12 
-Rim: (Obręcz) WTB Kom i-25 
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax
Rim tape: (Opaska) WTB 8g

Rotor Front : (Tarcza przód)  Hayes V7 160mm 108g

-Bolts: (Śruby)  12g

Rotor Rear : (Tarcza tył) Hayes V7 160mm 108g

-Bolts: (Śruby)  12g

 

Koła Accent

Sealant: (Uszczelniacz)  WTB  180g

Tire (Front): (Opona przednia) Specialized FastTrack S-Works  2.2 574g
Tire (Rear): (Opona tylna) Rubena  Zefyros 2.25 555g

Wentyle Alu 6g

Wheel Front: (Koło przednie) 734g
-Hub: (Piasta) Accent Win MTB 100x15 140g
-Rim: (Obręcz) Accent Exe 20mm 414g
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light 170g
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax alu 10g
Rim tape: (Opaska) WTB 8g
Wheel Rear: (Koło tylne) 858g
-Hub: (Piasta) Accent Win MTB 142x12 266g
-Rim: (Obręcz) Accent Exe 20mm 412g
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light 170g
-Nipples: (Nyple) Sapim Polyax alu 10g
Rim tape: (Opaska) WTB 8g

Rotor Front : (Tarcza przód)  Accent Airplane 160mm 69g

-Bolts: (Śruby) 6x M5 Ti 7g

Rotor Rear : (Tarcza tył) Accent  Airplane 160mm 69g

-Bolts: (Śruby) 6x M5 Ti 7g

 

Misc : (Inne) Czujniki garmina 22g , podstawka garmin 6g , licznik

 

Lekko i  na czysto (bez pedałów, czujników, koszyków)

Razem  9983g

post-141116-0-98765400-1465588899_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zgrabnie wyglądający rower.

Zmów sobie kosze na bidon u chińskich braci, a zyskasz kilka gramów http://www.aliexpress.com/item/Bontrager-XXX-Full-Carbon-Fiber-Water-Bottle-Cage-MTB-Road-Bicycle-Bottle-Holder-Bike-Parts-Ultralight/32472276185.html?spm=2114.01010208.3.320.RtDROs&ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_5_10017_507_401,searchweb201603_2&btsid=73ba6eff-7876-4531-ba68-03f5b46d4be1

Można by też sporo zyskać zmieniając siodło na coś lżejszego (około 150 - 180 gr)

 

Niestety z pedałami waga już sporo przekracza 10kg a bez wątpienia jest to istotna część osprzętu.

Edytowane przez montell81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chciałeś dać kasetę 11-32 to może lepiej zrobić 1x11 z nową kasetą 11-45 ? Waga powinna ciutkę zejść w dół, może i poniżej 10 kg z pedałami  ;)  I właśnie czemu nie podajesz wagi z pedałami? Chyba, że jeździsz bez ;)

Edytowane przez MartinH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zesz. Kupilem gotowy rower na Xt 2x11. Nikt normalny by tego nie zmienial na 10rz. Podawanie wagi bez pedalow wedlug mnie jest ok. Pedaly kazdy wklada jakie mu pasuja. Z jakim pedalami mialyby byc wagi rowerow w katalogach?

 

Wysłane z mojego H2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Producent wiadomo dlaczego to robi, ale na forum po co ściemniać że rowerek poniżej 10kg tylko bez tego i tamtego

 

napisał, że bez pedałów, czujników i koszyczków więc każdy normalny potrafi sobie doliczyć.

Z drugiej strony czy rower waży 9,9 czy 10,5 nie ma  większego znaczenia, różnica w zasadzie nie odczuwalna, poza lepszym samopoczuciem.

Mam koła 600 g lżejsze i radykalnych różnic nie widzę, a tam masa ma największe znaczenie.

     Spoko rowerek,  też mam superflya tylko w ładniejszym malowaniu :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co pierwsze widzisz w temacie? Łał, mniej niż 10 kg! Pewna magiczna granica złamana :)

A potem, że bez tego i tamtego... O ile bez koszyka na bidon i licznika pojedziesz, o tyle bez pedałów już nie. Więc po co taka zagrywka rodem z katalogu?

To że rower fajny i to, że nawet i pół kilo więcej niewiele tu zmieni, to inna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Coś źle policzyłem. Rower w najlżejszym wyposażeniu ma 10310g. Po odjęciu pedałów, koszyków i czujników wychodzi 9873g.

Niestety w cięższych kołach  byłem zmuszony wymienić oponę. Małe boczne rozcięcie, które zakleiło się na Trophy , dało o sobie znać na BM w Szklarskiej Porębie i musiałem pompować :verymad:.

Założyłem coś jeszcze bardziej pancernego- Vittorię Mezcal 2.1 TNT G+ 690g. Waga cięższego zestawu kół niestety wzrosła o całe 30g.

Zobaczymy jutro na maratonie co daje ten grafen :teehee:

Co do kasety szosowej, niestety jest za szeroka na bębenek accenta.

Proszę również o zmianę wagi w temacie na 10310g

Waga roweru z mocniejszymi kołami to teraz 10940g.

niech Wam będzie

 

eurobike2015-vittora_JT21170-1024x683.jp

 

post-141116-0-72652300-1468705989_thumb.jpg

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Trochę zmian na nowy sezon. Zdecydowałem się na zmianę napędu na 1x11. Kaseta SunRace 11-46 + zębatki ovalne HCC 32, 36T do tego łańcuch Connex 11s0.

Wymieniłem także opony w cięższych kołach. Na przód powędrowała Barzo 2.35 TNT na tył Gato TNT G+ 2.2. Wszystko zalałem mlekiem Trezado.(przód 140g, tył 130g).

Nowe siodełko San Marco Aspide Dynamic oraz krótszy mostek Bontrager RXL 80mm.

 

Waga na cięższych kołach z kasetą 11-46 i zębatką 32T i to teraz 10980g, na lżejszych kołach z kaseta 11-40 i zębatką 36T to 10192g.

Waga "katalogowa na czysto" w najlżejszej wersji to 9703g

 

Crankset: (Korby) XT M8000 175mm 607g

-zębatka HCC oval 32t/51g, 36T/63g

-śruby alu 5g

Cassette: (Kaseta) SunRace MX8 11-46 483g
Chain: (łanńuch) Connex  11s0 263g
Seat: (Siodło) San Marco Aspide Dynamic 142mm 193g

Stem: (Mostek) Bontrager RXL 80mm 140g (trochę ciężkawy, bo biały)

 

Koła WTB

Sealant: (Uszczelniacz)  Trezado 140+130g

Tire (Front): (Opona przednia) Vittoria Barzo TNT 2.35 710g
Tire (Rear): (Opona tylna) Vittoria Gato TNT G+ 2.2 758g
Wheel Front: (Koło przednie)
-Rim tape: (Opaska) Gorilla 37g
Wheel Rear: (Koło tylne) 
-Rim tape: (Opaska) Gorilla 40g

Koła accent

Sealant: (Uszczelniacz)  Trezado 200g

 

 

Proszę o zmianę wagi w temacie na 10192g.

 

 

post-141116-0-29387000-1492034176_thumb.jpg

post-141116-0-10055000-1492034182_thumb.jpg

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem coś jeszcze bardziej pancernego- Vittorię Mezcal 2.1 TNT G+ 690g. Waga cięższego zestawu kół niestety wzrosła o całe 30g. Zobaczymy jutro na maratonie co daje ten grafen [ :teehee:]

Przedstawisz krótki opis Mezcala? :) Zastanawiam się nad tą oponą zamiast moich Conti MK/X-king

 

Biały mostek strasznie kuje w oczy. Ogólnie rower przyjemny w odbiorze [:)]

Identyczne odczucia mam :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...