Skocz do zawartości

[Reklamacja?] Kross Level R7 2016 z nietaperowanym amortyzatorem w taperowanej główce


KROSS.R7.2016

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem ostatnio [rower] [Kross Level R7 2016] okazało się że zamiast obiecanej przez producenta taperowanej sztycy [amortyzatora] [Rockshox Recon silver TK] jest prosta 1 1/8 z założoną bieżnią redukcyjną z 1i1/2 na 1i1/8 cala.

Jestem laikiem i mam pytanie do wszystkich ekspertów czy sztywność w tym rozwiązaniu będzie dalej zachowana tak  jak przy taperze. Czuje się oszukany i zastanawiam się czy jest sens reklamować to u producenta.co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo miałem w Unibike Flite z tym ze nie reklamowałem, bo sprzedawałem stary a nowy już był ze sterówką tappered. Niewiem czy się Ci uda rekojmia, gdyż jest to częsty przypadek :-(.

Co do sztywności to według mnie nie zauwazysz no chyba ze jeżdzisz zawodowo i masz już dużę doswiadczenie w jeżdzie na kilku rowerach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

taper ma być sztywniejszy

 

Chyba na papierze. Trzeba być zaprawionym prosem żeby odczuć różnice.

 

Co do wymiany, zależy jak było w opisie, tzn. czy było napisane że wideł ze sterówką taper.

Np tu:

http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r7

jest XC30, nie jest napisane że taper, na fotce zresztą widać że jest z klasyczną sterówkę. Także podstaw do reklamacji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oficjalnej stronie producenta jest napisane, że w przypadku R7 widelec jest "Rock Shox Recon Silver Air (skok 100mm, Poploc,QR15, stożkowa rura sterowa)". Po drugie - oficjalnie stożkowa rura sterowa poprawia sztywność (nie ważne czy jest to odczuwalne w rzeczywistości czy nie) - tak więc rower (formalnie) nie ma takiej wartości użytkowej jaką by miał z rurą taper. No i w końcu klient ma prawo czuć się oszukany, że dostał towar inny niż deklaruje producent. Tak więc podstawy są i to mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej od rzeczonego "problemu" bym się zainteresował jedną fotką gdzie jest widok na całą główkę ramy. Poniżej tego żółtego czegoś na spawie widać jakby pęknięcie na nim. Jak to nie fatamorgana to to jest podstawowy powód do reklamacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSCF1688

 

A co myślicie na ten tematy brak (zacisku) mocowania linki tylnej przerzutki obok korby na ramie czy to nadaje się do reklamacji raczej zapis zmiany specyfikacji do tego nie obowiązuję . Miałem to dodać do reklamacji z tym amorem na którym bardziej mi zależy. Czy można by to potraktować jako oręż do bitwy z Krossem o ten taperowany amortyzator ? Jak myślicie, poradźcie jak się do tego zabrać .


DSCF1682

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w życiu zakup naprawdę trafiony dostałem dobrą zniżkę ale nie po to biorę Krossa z jego sztywnością w tym modelu by dostać taki amor do tego zestawu . Za te pieniądze można kupić lepsze modele i marki z lepszym ciut osprzętem ale bez sztywnych osiek. Wszyscy co widzą ten rower na pytanie co o nim sądzą od razu yyyyyyyy Kross i cisza . Ja widzę naprawdę świetny rower z całą gamą nowoczesnych rozwiązań. Olałem ten brak mocowania, zacisnąłem opaskę .Gdzieś przeczytałem o tych amorach post i po zaglądnięciu do swojego małe zdziwko że i u mnie też ta lipa. Nie wchodzi w rachubę żaden zwrot jedynie próba dostania tego za co zapłaciłem. 4k to niemało w Polsce przy naszych zarobkach . Ja tylko chcę co moje. 

DSCF1676

DSCF1667

A rower jest zajefajny.


Zapis o zmianie specyfikacji pewnie załatwia sprawę amora. Dlatego pytanie czy nie wykorzystać tylnej furtki z tym zaczepem.

Czy z tym mam jakąś szanse ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sprawa jest trudna ale nie przegrana. Jeśli specyfikacja uległa zmianie to klient powinien być w sposób jasny o tym poinformowany (pomimo zastrzeżenia na stronie). Nie każdy ma suwmiarkę w oczach, nie każdy się zna na tyle, że potrafi na pierwszy rzut oka odróżnić taper od prostej rury. Zakładam, że sprzedawca słowem nie pisnął o tym, że to prosta  rura ani nie masz do roweru dołączonej żadnej specyfikacji z której by to wynikało. Wspomniany zapis ze strony jest raczej stosowany na wypadek zamiany specyfikacji w sposób nie wpływający na walory użytkowe jak np. zmiana palety kolorów. Tutaj mamy sytuację typu: producent oferuje wiertarkę do betonu a w rzeczywistości okazuje się, że zmieniono specyfikację i wiertarka nadaje się tylko do drewna.

Spróbować zawsze można. Każdy marketingowiec Krossa przyzna, że taper jest szalenie ważną użytkową cechą widelca. Wykorzystać to i podnieść, że znacząco pogorszono specyfikację roweru zmniejszając jego walory użytkowe o czym nie zostałeś poinformowany i czujesz się wprowadzony w błąd przez producenta. Jeśli dysponujesz czasem i uważasz, że zamiast jeździć na rowerze warto toczyć batalię to porozmawiaj z rzecznikiem praw konsumenta w swojej gminie. To nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po analizie zgłoszenia reklamacyjnego serwis centralny Kross, podjął decyzję iż zgłaszana usterka nie może zostać uznana za zasadną.
Powody takiego rozpatrzenia reklamacji znajdzie Pan/Pani w poniższym uzasadnieniu:

Zgodnie z informacją z Działu Konstrukcyjnego w reklamowanym modelu zastosowano tylko widelce 1-1/8”. Pana prośba o wymianę widelca niestety nie może zostać uwzględniona, ponieważ zgodnie z zapisem na naszej stronie jako Producent zastrzegamy sobie prawo do zmiany elementów w specyfikacji w odniesieniu do wszystkich produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i Jak się tylko schylisz po mydło to cię wy.....ają


a najlepsze jest to że ten wałek był zarezerwowany dla wszystkich z zagranicy no i może dla nas albo tylko do nich dołączyliśmy stwierdzili że naszych też tak potraktują 

Zmieńcie na jakikolwiek inny język stronę Krossa potem otwórzcie  ich książeczkę Rowery I Akcesoria 2016 albo zobaczcie w tym języku R7 i B7

A tam jeszcze w R8 i B8 piszą o taperowanym widelcu ale już w R7 i B7 o taperze nie wspominają.

Dla mnie wygląda to na zaplanowaną akcję. Zostało tylko poinformować o tym rzecznika praw konsumentów może jak dostaną jakąś konkretną kare to się przed następną taką akcją zastanowią

Czy mi się tylko tak zdaję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wszystkim nabywcą R7 i B7 o połączenie sił jeśli kupiliście nieświadomi braku taperowanej sztycy amortyzatora Rock Shox Recon Silver Air (skok 100mm, Poploc,QR15, stożkowa rura sterowa) połączmy siły i złóżmy wspólny pozew do sądu . Niech wiedzą że nie można nami pomiatać a to możemy jedynie sobie zagwarantować kiedy dostaną po kieszeni bo tylko takie argumenty działają na firmę Kross

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zapis o możliwości zmiany specyfikacji załatwia sprawę. Nic z tym nie zrobisz... Trza było oglądać przy zakupie. Ale praktyki Krossa są poniżej pasa...

 

Nawet tego zapisu na stronie Kross'a nie musi być, bo wg naszego kochanego polskiego prawa oferta na stronie sklepu nie jest ofertą, tylko informacją!

 

Zawsze jesteśmy i będziemy w <sami sobie dokończcie>

 

Niedługo to będzie trzeba robić umowę kupna sprzedaży na spodnie, żeby nas nie oszukali że z z zupełnie innego materiału kupiliśmy.

 

Sprzedawcy bym tutaj nie winił jakoś szczególnie, bo on mógł tego nawet nie zauważyć, Kross poleciał nieźle w kulki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...