Skocz do zawartości

[Rower] wielkość ramy rowerowej GT Zaskar


Konstanciniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam problem mianowicie taki, że chciałbym wziąć rower Gt Zaskar comp 29 i pytanie moje jest takie jaki rozmiar. Wiem, że dla większości to nudne kolejne banalne pytanie, ale dla mnie jest ważne bo Gt zawsze mi się podobały a teraz są niemal pół darmo.

Panowie i Panie 183 cm długość nogi ok 84 cm.

To jest ta geometria:

 

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2015-gorskie/xc-race/zaskar-carbon-29-expert

 

Czy kupować rozmiar M czy L. Będę jeździł głównie po lesie bez jakiś większych górek, może zdobędę się na jakiś maraton, chciałbym się też zapakować z rowerem na wyjazd na Mazury. Więc jazda bez jakiś udziwnień, ale za to niekiedy ostrzej po lesie.

Czy przy rozmiarze M sztyca nie będzie zbyt wysunięta a rozmiar L będzie za duży, ale przez np kupno nowej kierownicy będzie ok jeżeli bym zapragnął dłuższych wycieczek po szutrze (rower crossowy odpada to nie dla mnie, nienawidzę jeździć po betonie). Czy przy rozmiarze ramy L nie ucierpią moje graty?

Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam Arkadiusz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za podpowiedź :thumbsup:  Pan telefonicznie i Pani mailowo również mi radzili brać M-ke, a jeszcze mam jedno pytanie co mogło spowodować złamanie rury podsiodłowej w miejscu, gdzie wychodzi sztyca (na styku) - stąd może mój uraz z młodych lat.


Niestety Maniak nie ma gdzie i jak, pisze o Warszawie i okolicach jak np Łomianki, Konstancin, wiem że GT ma zawyżoną skalę i M to jak 18,5 cala taki opis spotkałem, przy moim wzroście i długości nogi 183/84 to chyba najlepsze geo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie wielkie dzięki :thumbsup::laugh: , jesteście ojcami moich smutków i radości na GT Zaskar 29 comp w rozmiarze M, jutro jak będę w pracy i i odrazu otworzą sklep to sobie zamówię.

 

Potwierdza się też trochę to co czytałem na innych forach czy artykułach o zawyżonej rozmiarówce np.

 

http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,r1hx03caor

gdzie autor pisze:

 

Pozycja

Nominalnie wszystkie rowery mają tę samą wielkość „L”, jednak pozycja zajmowana na poszczególnych z nich jest bardzo różna. GT okazał się wielgachny, moje 183 cm wzrostu nie wystarczyły na zajęcie optymalnej pozycji za kokpitem. Inny spośród naszych testerów, Bartek (180 cm), raportuje: - Zaskar jest ogromny, ma bardzo długą górna rurę przedniego trójkąta (625 mm), mam wrażenie jakby rozmiarówka była sporo zawyżona. Mimo krótkiego mostka i sztycy bez offsetu sylwetka jest bardzo wyciągnięta, co utrudnia sprawne manewrowanie.

 

Dziękuje i pozdrawiam, widzimy się na szlakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-ka dla ciebie będzie dobra, ale on ma główkę 72' i prawdopodobnie jest tam mostek 8 cm, więc będzie za krótki, mostek 9 cm rozwiąże problem. Kolega provid ma rację, jesteś prawie pomiędzy rozmiarami z tendencja na M-kę. L-ka ma horyzontalnie prawie 630 mm, z mostem 8 cm byłoby również ok. Wzrost nie jest tu żadnym wyznacznikiem, a że masz proporcjonalne nogi, to nie znaczy, że ten facet z testu też miał.

 

Baza kół tego którego chcesz kupić to M- 1073 mm, L- 1098, a modelu z testu to 1118 mm. To są inne ramy chyba. Kat główki ramy modelu z testu to 70' , a twojego to 72', dlatego manewrowanie mu nie siedziało.

 

Musisz spytać, jakie są domyślne długości mostków w M-ce i L-ce.

 

Edytuje ten post po raz "setny", i raczej L-ka z mostem 8 cm będzie bardziej odpowiednia (709 mm horyzontalnie), niż M-ka z mostem 9 cm (694 mm horyzontalnie), jeśli chodzi o długość. Wysokość L-ki - stand over height to 797 mm, a noga 840 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTZaskar1991

Właśnie z tego powodu mam wątpliwości, niby M-ke sugeruje tu większość osób, ale może jeżeli kupię L-kę łatwiej ją zmodyfikuje niż M-kę pod moje potrzeby. Nie mam w zasadzie szans na przymierzenie a nie chciałbym potem kombinować bo ceny są atrakcyjne. Może ktoś ma jakiś rower o podobnych parametrach albo jeździł już konkretnie i się wypowie o komforcie. Chciałbym to zamówienie zrobić do piątku, więc trochę mnie nagli czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgucior

To jest ciekawy argument, wiecie co najlepiej Panowie, niedaleko tego sklepu pracuje, więc sobie podjadę do nich i chociaż nie mają tych rowerów na miejscu, zasugeruje im to co pisaliście a że sprzedają i sprzedali już ileś tych rowerów więc nie są chyba zieloni. Tak więc podjadę wypytam ich i podzielę się refleksjami a także rozmiarem, który kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-ka przy proporcjonalnym wzroście 183 cm jak w tym przypadku to ostateczność w bardzo rzadkich przypadkach. Raczej na 170-180 cm, naciągane 181 cm lub krótkonogiego rowerzysty 183 cm. W tym przypadku mamy kat głowki 72', więc mostki z przedziału 7-9 cm są najbardziej prawidłowe. Jak L-ka ma domyslnie most 8 cm to będzie lepsza niż M-ka, bo M-ka nie ma domyślnie dłuższego mostu.

 

Co ja pisze, most 6 cm przy główce 72', będzie bardziej odpowiedni niż 9 cm.

 

Baza kól 107 cm na 183 cm wzrostu to minimum, bardziej odpowiednia będzie 109-111 cm jak ma L-ka. Ta L-ka ma baze kół jak niejedna M-ka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie spać przez to nie mogę, ale może pomożemy komuś tym wpisem kto się czai na GT, byle nie mojego

GTZaskar1991

hm... sugerujesz L-ke przyznam, że jak piszecie jestem na styku, ale jeżeli ogarnę L-ke bo jak patrze wielkości nie ma jakiejś gigantycznej w porównaniu z moim wzrostem i L-kami innych producentów to napiszcie mi proszę (bo nie zamierzam też uprawiać nie wiadomo jakich szaleństw ostrych skrętów) czy to co pisze GTZaskar1991 o mostku, bazie kół ,ze L-ka będzie jednak odpowiedniejsza czy biorąc L-ke przy tym rozmiarze kół i tak czego bym nie zrobił, jakiej modernizacji rama np będzie za duża czy jednak np mostek i baza kół nie ma aż takiej różnicy i z M ki też coś wystrugam.

 

Jutro i tak się przejadę do sklepu i któryś zamówię, ale podświadomie czuje że powinienem brać L-kę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rowerki o kącie główki 72' są nerwowe w prowadzeniu. Wybierając rower o takiej główce, warto by go trochę uspokoić, a nie dolewać oliwy do ognia z rozmiarem mniejszym, wybierając rozmiar większy w przypadku bycia pomiędzy rozmiarami. Wybierzesz M-kę będziesz miał zdublowanego nerwusa. Ty tu nawet nie jesteś pomiędzy rozmiarami, byłbyś gdyby kąt był klasyczny , czyli 71' przy 630 mm, wtedy rama byłaby za długa. Dla ciebie przy kącie gł. 71' rama 620 mm , a przy 72' rama 730 mm, jak ten GT. L-ka w mostkiem 8 cm lub z mostkiem 7 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTZaskar1991

|Czyli dobrze rozumiem, to co proponujesz że przy kącie head angle 72 odległość 629 mm będzie odpowiednia dla mojego rozmiaru przy kącie 73,5 seat angle natomiast kąt head angle 72 przy długości ramy 604 mm będzie zbyt nerwowy przy tym samym seat angle 73,5, do tego jak pisałeś dochodzi rozstaw 1087 mm rozmiar M i 1112 rozmiar L. Rozumiem że przy rozmiarze M jak piszesz rower będzie krótki i przy tym nerwowy przy rozmiarze L bardziej stabilny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dochodzi rozstaw 1087 mm rozmiar M i 1112 rozmiar L. Rozumiem że przy rozmiarze M jak piszesz rower będzie krótki i przy tym nerwowy przy rozmiarze L bardziej stabilny?

 

Chyba ci się pomyliło. M-ka ma 1073 mm, to jest nawet nie minimum na twoje wymiary tak przy 71' jak i przy 72', czyli w ogóle (bo kąt główki akurat tu nie ma nic do rzeczy, ale baza kół jest pewnego rodzaju wartością kontrolną przy wyborze rozmiaru) .

Zerknij tu:

http://allegro.pl/carbon-29er-silverback-storm-1-xtr-sid-crest-9-8kg-i6037492044.html

 

Rozmiar S tego Silverbacka ma bazę kół 1083 mm  :laugh:

 

Przy rozmiarze L ten GT będzie taki jak powinien być rower z główką 72', ale i tak ja wolę klasykę 71/73.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest kilka sklepów w Wawie i okolicach gdzie można obejrzeć i przymierzyć GT. Rozmiar ramy i dopasowanie do jeźdźca to bardzo indywidualna sprawa. Każdy jest inaczej rozciągnięty i inaczej będzie mu się siedziało na rowerze. 

Po drugie wydłużanie roweru mostkiem nie jest najlepszym pomysłem, szczególnie jakieś drastyczne przy tych kątach główki.

 

Co do rozmiaru M, przymierzałem się wczoraj do Zaskara carbon expert 27.5, rozmiar M. Mam 169cm wzrostu i M jest dla mnie idealnie skrojony. Choć oczywiście geo jest trochę inna niż w 29er. 

 

Podsumowując uważam że najważniejsze to rower "przymierzyć" przed zakupem...

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...