Skocz do zawartości

[piasta] Luz między kasetą/bębenkiem a osią. Czy w normie?


unclednken

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

kiedyś poruszałem temat uszkodzonej piasty. Dorobiłem się filmiku. 

Widać, jak kaseta wraz z bębenkiem posiada stosunkowe duże luzy. 

Fachowcy z jednego sklepu (Treka, gdzie nie kupiłem roweru) twierdzą, że jest to norma.

Inni ludzie ze sklepów twierdzą, że jest to zbyt duży luz i może dojść do przedwczesnego uszkodzenia piasty.

Kaseta jest dobrze dokręcona. Wszystko prawidłowo zmontowane.

 

Jakie jest Wasze zdanie? Przejechałem raptem 2000 km. Powinienem wysłać filmik do właściciela sklepu, gdzie kupiłem rower (inne miasto) oraz żądać wymiany piasty/naprawy? Jakie Wy zajęli byście stanowisko w tej sprawie. A może macie podobne doświadczenia? A może ktoś z Was podejmie się naprawy?

 

 

Piasta to fabryczny Bontrager z X-calibra 9.

 

Proszę o pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli napęd pracuje precyzyjnie - nie tykać. Moim zdaniem jakiejś wielkiej tragedii to nie ma. Opcja dwa: zdjąć kasetę, odkręcić bieżnię w bębenku i wyjąć najcieńszą podkładkę - sprawdzić czy luz jest wystarczający do bezproblemowego obracania się bębenka. Luz powinien zniknąć albo się zminimalizować to poziomu nie budzącego wątpliwości. Jeśli jednak zniknie całkowicie a opory bębenka będą odczuwalne podczas kręcenia nim - wtedy należy podkładkę umieścić na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli napęd pracuje precyzyjnie

 

Nie mam problemów z napędem, biegi przerzucają się bez problemów. Jedynie co, na koronce 11z potrafi przeskoczyć mi łańcuch przy mocniejszym depnięciu. Rzadziej przy najczęściej używanej zębatce. Ale to myślę problem mocno zużytej kasety.

 

Pozostaje mi więc jeździć z tym jak jest. Może ktoś jeszcze się wypowie.

 

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakie jest Wasze zdanie?

Czy bębenek tej piasty jest na łożyskach maszynowych? Jeśli tak, to od zużycia tych waśnie łożysk zaczął bym wszelakie poszukiwania. Odkręcić bębenek, wsadzić palca w łożysko i próbować nim ruszać na boki. Jeśli nie ma luzów to jest wszystko OK, ale jeśli wyczujesz minimalne luzy to znaczy, że łożysko/a do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...