Skocz do zawartości

[przekładnia planetarna] łącznik łańcuszek-linka.


marcyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Ostatnimi czasy stałem się posiadaczem belgijskiego roweru Rambler Voyager 2001 (z tegoż roku jest też rower). Jest to typowy rower miejski z przekładnią planetarną 3 biegową zamontowaną wraz z hamulcem w piaście tylnej. 

Mój problem polega na tym że łącznik gwintowanej tulejki z linką od manetki przestał spełniać swoją rolę. Będąc zmuszonym po zakupie roweru do zdemontowania koła, zdjąłem blaszkę od Clickspannera (czyli tego plastiku z nazwą producenta Spectrro T3) i blaszka już nie spełniała swojej roli przy próbie ponownego montażu nie trzymając gwintowanego elementu wewnątrz siebie(dodatkowo jeszcze się na koniec zgubiła) . 

Moje pytanie do posiadaczy takiego rozwiązania dotyczy tego jaką nakrętkę trzeba by zastosować na ten gwintowany element? (niestety nie mam grzebienia by zmierzyć gwint) Chcę zrobić za pośrednictwem 2 nakrętek i blaszki coś na wzór tego co jest przy konwencjonalnej przerzutce systemu np. shimano sis  w kwestii mocowania linki.

Poniżej linkuje w sposób graficzny o to o co mi chodzi:

 

http://www.vlerickfietsen.be/brompton/spareparts/versnelling_binnen/onderdelen_SRAM/index.html  - fajna stronka z instrukcjami montażowymi etc. Chodzi mi o te 2 pierwsze referencje z tej strony. Łańcuszek z tulejką gwintowaną i łącznik plastikowy.

 

http://fietskopenonline.com/index.php?case=search&ps=sram+spectro+&sv=1 tutaj inny sklep z takim asortymentem i coś co  by mi idealnie pasowało gdyby okazało się że jest to przeznaczone do łączenia linki z tą tulejką -  (wklejam foto z tej strony poniżej)

1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka do aukcji, mnie jednak oryginalne rozwiązanie nie satysfakcjonuje. Nie ufam tej blaszce. Podczas konieczności demontażu koła ponownie może mieć powtórka z historii. Na chwilę obcną mam druciarskie rozwiązanie przy pomocy sklepanej dolnej obejmy dzwonka i śruby przelotowe hamulców wagowych. Ciągle czekam na informacje od kogoś kto wie jaka nakrętka tam podejdzie.

 

c1d8e341e2d69ba0med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby standardowe rozwiązanie mnie nie zwiodło to pewnie nawet bym o tym nie wspominał. Nie wiem jak zrobiona jest ta metalowa blaszka ale po zdemontowaniu jej nie byłem już w stanie tego ponownie zmontować . Te zazębiające się wewnątrz plastiku dwie metalowe szczęki działające pod wpływem nacisku tej blaszki też jakoś do mnie nie przemawiają. Chyba najlepszym rozwiązaniem było by zastosowanie 2 słusznej grubości pierścieni segera i czegoś na kształt takiej blaszki jaką ja tam dałem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kombinować po swojemu to musisz wymyśleć coś lepszego ;) - pierścień się nie sprawdzi, bo ten gwint służy do regulacji. Więc:

1. Przeróbka manetki na śrubę regulacyjną.

2. Pozostawienie użytecznego gwintu na tym co jest, czyli zgrzanie jakiejś nakrętki albo zaciśnięcie nitonakrętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...