Skocz do zawartości

[Amortyzator] FOX CTD Fit4 2015 - problem/pytanie


radhar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od września ujeżdżam nowy rower - Scott Spark. Przód to wg specyfikacji: FOX 32 Float Factory CTD z tłumikiem FIT4.

Problem pojawił się po około 72h jazdy - lekki luz i stuki w prawej goleni. Amorek wraz z tyłem (tył też wydawał dziwne dźwięki, więc przy okazji i jego wysłałem) wysłany na gwarancji do wiadomego dystrybutora. Amorki po 2 tygodniach wróciły - tył ok, cisza i sposób działania idealny - identyczny jak przed serwisem. Przód natomiast zmienił nieco charakterystykę pracy - fakt, w prawej goleni cisza. Odczucie subiektywne podkreślam, ale od razu zauważalne.

 

Przełączanie TwinLoc'kiem pomiędzy Descent a Trail powoduje niemalże niezauważalną dla mnie charakterystykę pracy amorka. Climb (po doregulowaniu baryłką w TwinLoc) blokuje amorek - rebound też działa ok. Czyli wszystko sugeruje, że amorek sprawny, ale

1. przed serwisem jeździłem 72h (dodatkowo również na Scott Tourach na identycznych maszynach) i widziałem znaczącą różnicę pomiędzy Descent a Trail, tutaj jeśli jest to jest póki co dla mnie znikoma - dopiero raz byłem w terenie po serwisie. Pisze póki co, bo po "przebojach" z serwisem (opis dalej) daję sobie czas na testy i dokładne sprawdzenie tego.

2. po rozmowach z serwisem, otrzymałem miłą odpowiedź w słuchawce, że Pan serwisant mi po prostu nie wierzy, jeśli chodzi o moje odczucia. Niezwykle miło mi się zrobiło i świetnie świadczy o firmie i jej podejściu do klienta, kiedy Pan zrzuca sprawy na poziom wiary zamiast wyjść naprzeciw moim oczekiwaniom. Mnie natomiast tak bardzo nudzi się w życiu, ze gotowy byłem na rezygnację kolejnych dni z jazdy, tylko po to by wysłać amorek do sprawdzenia.

 

Oczekiwałem raczej bardziej rzeczowej odpowiedzi. W końcu po interwencji u Scott'a, Pan z serwisu przedzwonił i zaczął tłumaczyć, że tłumiki FIT4 tak mają - to znaczy tryby CTD działają tylko na tzw. low-speed compression, innymi słowy ciężko jest zauważyć różnice, właśnie pomiedzy Descent a Trail - dziwi mnie fakt, że jeźdząc 72h na początku od nowości zauważałem znaczącą różnicę, chyba, że od nowości amorek miał za mało oleju albo z jakiś innych przyczyn jego charakterystyka wydawała się inna?. 

Skończyło się na tym, że ustaliłem z Panem ze Scott'a, iż mam pojeździć w terenie i wczuć się w pracę amorka. Jeśli dalej nie zauważę różnicy będziemy działać. Daję więc sobie czas, ale pomyślałem, że zapytam szanownych forumowiczów jak to jest z tym CTD i różnicami pomiędzy trybem Descent a Trail. 

 

Dowiadywałem się w BFG Suspension (przy okazji dzięki za poświęcony czas i wyjaśnienie działania, właściwie pomoc totalnie bezinteresowna z tamtej strony, co się bardzo chwali) i niejako Pan upewnił mnie, ze low-speed compression można sprawdzić ugniatając bardzo powoli amorek - cóż wczoraj trochę męczyłem amorka i rzeczywiście różnica jakaś mała jest, ale podkreślam MAŁA, wręcz w granicach wiary ;).

W sklepie, gdzie zakupiłem rower - również zbytnio nie zauważyli różnicy - więc to nie postradane moje zmysły na szczęście - bo tak poczułem się po rozmowie z Panem serwisantem/właścicielem.

Tył daje charakterystykę zdecydowanie bardziej zróżnicowaną - co również BFG potwierdziło, że nie można porównywać tyłu do przodu. Mimo wszystko pamiętam moje 72h jazdy doskonale. 

 

Tak przy okazji, od maja firma w której serwisowałem na gwarancji amorki, przestaje być dystrybutorem FOX'a. To info z pierwszej ręki od Pana serwisanta/właściciela.

 

Dodatkowo, choć nie musiałem, zapłaciłem za przegląd amorków na moje życzenie, bo nie chciałem znów wysyłać amorków po 125h zgodnie z zalecanymi interwałami - nie powiem - tutaj nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń. Zastrzeżenia mam do podejścia do klienta, gdzie, gdy ten ma wątpliwości i problem , dostaje w zamian przepychankę na poziomie gimnazjalnym, opierającą się o wiarę/niewiarę w coś.

 

Tak więc podsumowując, istota sprawy, pojeżdżę, popatrzę, ale jak to jest z Waszego doświadczenia odnośnie CTD - w Scottcie przy trybie Climb - miałem pełną blokadę i teraz też tak jest. Pytanie o różnice w działaniu między Descent a Trail, jeśli ktoś ma doświadczenia, proszę o info.

Oczywiście zakładam opcję, ze Pan z serwisu ma rację i po prostu zwyczajnie się mylę (co wciąż podkreślam, nie zmniejsza kwestii sposobu podejścia do mojej osoby już na dzień dobry). Jeszcze tak a propos CTD, z tego co wyczytałem, można to jakoś inaczej ustawiać wg preferencji firm montujących amorki - czyli wersji OEM jak mój. Nie wiem ile w tym prawdy, ale może tu tkwi szczegół i amorek przeserwisowany standardowo stracił swą pierwotną charakterystykę na rzecz standardowej charakterystyki.   

 

Z góry dzięki za info.

 

Pozdr.

Paweł

Edytowane przez radhar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Tak przy okazji, od maja firma w której serwisowałem na gwarancji amorki, przestaje być dystrybutorem FOX'a.

To jest bardzo dobra wiadomość- widać efekty Dobrej Zmiany. 

 

 

eszcze tak a propos CTD, z tego co wyczytałem, można to jakoś inaczej ustawiać wg preferencji firm montujących amorki - czyli wersji OEM jak mój. Nie wiem ile w tym prawdy,

Amorki OEM mają ustawiona charakterystykę zgodnie z życzeniem klienta,czyli producenta rowerów. Niewykluczone,że Panowie z Wiadomego Serwisu coś nabroili ( w sumie nic dziwnego w ich przypadku) .

Wiesz, co robili z amorkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej z tego co wiem/dowiedziałem się, zgodnie z moim życzeniem przeserwisowali amorek na mój koszt - wymienili uszczelki przeciwkurzowe, olej i jakieś tam inne mniejsze uszczelki, oringi, które dostałem w paczce zwrotnej. Mam też papiery na wykonane usługi - czyli standardowy przegląd + wymiana jakiegoś elementu w tylnym damperze w ramach gwarancji, który stukał. Tutaj nie mam zastrzeżeń do wykonanych prac.

 

Jednak podczas rozmowy w odniesieniu do zmiany charakterystyki przedniego amorka, Pan serwisant od razu stwierdził, że ten luz/stukanie na prawej goleni to też mi się to musiało jakoś tylko przyśnić, bo oni nic poza standardowym przeglądem nie zrobili, a jednak zniknął. Stąd NIE WIERZY mi, że charakterystyka się zmieniła. Argument, ze jeździłem na Scott Tour na kilku maszynach + na mojej 72h nie trafiła. Nie i koniec. Nie wierzy i koniec.

Co ciekawe,  we wcześniejszej rozmowie, Pan serwisant/właściciel stwierdził, ze przyczyną stukania mógł być za niski stan oleju, czyli jednak było to stukanie/luz?.

 

Wg serwisanta/właściciela tłumika FIT4 nie dotykali/ nie rozbierali i przy nim nie grzebali. Ale też nic nie wspomnieli o możliwości tuningu/zmiany wg różnych potrzeb klientów. Ja pojęcia nie mam jak to można ustawić.

 

Pytanie co zrobić, jeśli rzeczywiście amorek nie ma charakterystyki zgodnej ze Scott'em? Jak to w końcu sprawdzić? Jeśli to prawda, to dziwie się, że osoba ze Scotta poleca bym najpierw pojeździł, zamiast np. zasugerować ponowne sprawdzenie ustawień amorka wg ich specyfikacji - to oni mają w końcu jakąś specyfikację ustawień tłumika czy nie mają - pojęcia nie mam. Choć wolałbym już chyba u nowego dystrybutora to serwisować ponownie niż znów wdawać się w dyskusję o wierze i przepychanki, które ostatecznie są na moją niekorzyść. 

 

Póki co pojeżdzę i zobaczę - a potem ewentualnie tel. do Scott'a zgodnie z ustaleniami z nimi. Jeśli jednak ktoś jeździ na FOX'ach CTD, to może potwierdzi/zaprzeczy i będę miał jakieś szersze info na ten temat. W BFG niejako potwierdzili sposób działania FIT4, więc może to jednak standard działania tego tłumika - sam już nie wiem co o tym myśleć. 


Byłem na jeździe - na małych wertepach czuć różnice, nieznaczną, ale czuć - trudno jeszcze mi ocenić na większych. Daję sobie czas jeszcze na testy. Nie chce tu nikogo bronić, ale gdyby nie podejście do tematu mojego problemu/zagadnienia/pytania nie miałbym jakiś większych "ale" wobec dystrybutora. Czas pokaże czy się myliłem co do tego tłumika czy też dystrybutor się mylił i leciał w przysłowiowe kulki ze mną, a może i koledzy z tego forum pomogą w wyjaśnieniu jego działania. Wciaż jednak wiem, ze wcześniej było nieco inaczej. Niebawem będzie Scott Tour znów u nas (czerwiec zdaje się), więc będzie też dodatkowa okazja co porównać.

Jak ktoś ma jakieś info dot. CTD to proszę pisać. 

Edytowane przez radhar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę i dam znać. Dzięki za info.


Sprawdziłem i róznica może na poziomie 1mm :/. Więc praktycznie żadnej różnicy w SAG'u. W czasie jazdy czuć niewielką różnicę, ale na pewno nie taką, jak przed serwisem, mimo kitu i braku wiary jaki dystrybutor mi wciskał przez telefon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam, bo to jest od początku wersja remote współpracująca z Twinlock'iem Scott'a. Chyba, że po zdjęciu tego niebieskiego kapselka dałoby radę coś zmienić, ale z tego co kiedyś czytałem na stronach FOX'a, to zmiana z wersji z regulacją na remote i tak pozbywa użytkowania możliwość późniejszej zmiany tej kompresji, tj. wybiera się grubość jakieś tam podkładki i ona oznacza siłę tej kompresji.

Step 7: http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=145  (dla wersji FIT-CTD Adj.) 

 

 

Tak czy siak, jedyne na co mogę zgonić. tak jak piszesz, jeśli nie popsuli niczego, a na to wskazuje (kompresja powrotu działa, pełna blokada działa), to po prostu inny olej zalali.

 

Edytowane przez radhar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

radhar- mam podobny dylemat z tym tłumikiem, też nie wyczuwam jakiejś znaczącej różnicy. Na poziomie sagu różnice są w granicach 0,3-0,4cm pomiędzy tymi trybami więc bardzo malutko. Wiem, że to żadne rozwiązanie ale ja zrezygnowałem z pozycji full open i tak ustawiłem dźwignię w manetce, że blokuje mi amor w drugim położeniu, to znaczy jeżdżę tylko w pozycji medium a naciśniecie dźwigni na manetce powoduje przejście do pozycji firm/lock, na plus tego rozwiązania jest znacznie krótszy zakres ruchu dźwigni palcem z medium do firm :) Nie wiem czy tak powinno być ale foxa mam nowego wiec myślę, ze skoro tak wypuścili z fabryki to tak powinno być, trochę dziwi mnie taki mały zakres różnicy między trybami, bo jest on niemal nie wyczuwalny podczas jazdy. Piszę "niemal" celowo, bo sag jednak wskazuje na jakieś różnice ale w terenie tego nie odczuwam jak dla mnie bezsensu :/

Edytowane przez Marbryc84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...