Skocz do zawartości

[zużyte uszczelki] objawy


karol24041998

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od początku tego roku posiadam Foxa CTD o/c. Wychodzi mi, że zaraz przejadę na nim 100h. Wg. producenta oznacza to nowe uszczelki kurzowo-olejowe. Wiadomo, że jak w foxe się ich regularnie nie wymienia, to powłoka się niszczy. Moje pytanie jest następujące: jakie są objawy zużytych uszczelek(konkretnie tych) oprócz wycieku oleju? Np. tempa praca, większe tarcie, luz? Ostatnio jak uginam amortyzator tak na sucho, to słyszę taki dźwięk tarcia właśnie powłoki teflonowej o uszczelki, ale to prawie od nowości. Mogę do tego modelu kupić uszczelki U2NR? No i wiadomo jak wymiana uszczelek to i wymiana oleju. Teraz używama Motorexa 10W, wiem, że jak zaleje rzadszy to amortyzator będzie miększy. To chodzi o to, że będzie czulszy, czy po prostu będzie miększy, wiec będę musiał dopompować względem tego co było wcześniej? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Moje pytanie jest następujące: jakie są objawy zużytych uszczelek(konkretnie tych) oprócz wycieku oleju? Np. tempa praca, większe tarcie, luz?

Bardzo dużo oleju na goleniach .

 

 

Ostatnio jak uginam amortyzator tak na sucho, to słyszę taki dźwięk tarcia właśnie powłoki teflonowej o uszczelki, ale to prawie od nowości.

Fox nie stosuje czegoś takiego jak powłoka teflonowa.  Ten dźwięk może sugerować suszę na gąbeczkach olejowych. Poniżej link do szybkiego serwisu tych gąbeczek.

 

 

Mogę do tego modelu kupić uszczelki U2NR?

Teoretycznie tak. Zagadką pozostaje ich trwałość i wpływ na pracę amorka. 

 

 

Teraz używama Motorexa 10W, wiem, że jak zaleje rzadszy to amortyzator będzie miększy. To chodzi o to, że będzie czulszy, czy po prostu będzie miększy, wiec będę musiał dopompować względem tego co było wcześniej?

Jeśli wymieniasz uszczelki, to zmiana oleju w goleniach dolnych nie ma wpływu na ciśnienie w komorze powietrznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Moje pytanie jest następujące: jakie są objawy zużytych uszczelek(konkretnie tych) oprócz wycieku oleju? Np. tempa praca, większe tarcie, luz? Bardzo dużo oleju na goleniach .

 

nie prawda z tymi wyciekami oleju z pod uszczelek.

CTD to zamknięty system obiegu oleju. Na "zewnątrz" jest nieco oleju ale on nie pracuje pod ciśnieniem więc nie wyciśniesz go przez zużytą uszczelkę nawet jak zjedziesz z goleni anodę. To nie czasy kiedy foxy ciekły i już. Zużycia uszczelki nie zauważysz no chyba że Ci zjedzie anodę lub zmurszeje guma. Wtedy przesadziłeś z oszczędnością lub, tak jak ja, miałeś pecha i wszedł Ci piach pod uszczelkę zabijając anodę. Ewentualnie przesadzisz z brunoksem... Anoda wytrzymuje ok 20tyś km przebiegu i zaczyna przejaśniać (trzy foxy różnych generacji wykazało podobną trwałość w moim przypadku pomimo regularnego serwisu - ujeżdżam czwartego). Nie wiem jak z trwałością kashimy: fox twierdzi że jest czterokrotnie twardsza. Po prostu przestrzegaj zaleceń, nasączaj olejem gąbeczki uszczelek kurzowych w odpowiednich interwałach, unikaj brunoksa jeśli nie musisz to go po prostu nie używaj i jeżdzij. :)

Edytowane przez scaraab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...