Skocz do zawartości

[max 4000 zł] zakup pierwszej szosy


kuba79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

   Jakiś czas pobujałem się na rowerze crossowym i naszła mnie chęć zakupu pierwszej szosy. Problem w tym, że nie za bardzo wiem co kupić, tak żeby za chwilę nie żałować i nie musieć myśleć nad zmianą roweru. Chciałbym żeby przynajmniej baza (rama itp.) posłużyła mi dłuższy czas. Dlatego szukam przede wszystkim czegoś o odpowiedniej geometrii i zastanawiam się nad rozmiarem. Cenowo max 4000 zł, ale jeśli nadałby się jakiś rower za 2-2,5 tys. to też chętnie rozważę.

 

Na pierwszy rzut wziąłem na cel dwa rowery, ze względu na dobry stosunek ceny do osprzętu, a widzę że mają nienajgorszą opinię. Są to modele z Decathlonu, B'twin Triban 520 i B'twin Ultra 700 AF.

 

 http://www.decathlon.pl/triban-520-id_8322663.html

http://www.decathlon.pl/ultra-700-af-id_8324331.html

 

Triban to taka opcja minimum, Ultra to rower z osprzętem w jaki chciałbym celować optymalnie (ewentualnie Tiagra).

Ścigać się z całą pewnością nie będę, natomiast rower chcę kupić z myślą o dłuższych, w miarę komfortowych, wycieczkach po szosie, w okolicach 200km. Dlatego pasowałby mi raczej jakiś Endurance, niż agresywna sportowa geometria. Waga roweru wiadomo, ma znaczenie, jednak nie stać mnie aby dopłacać do rowerów ważących po 7kg.

I teraz mój największy dylemat, właściwy dobór ramy. Z jednej strony czytam opinie, że dobrze jest dobierać ramę o możliwie małym rozmiarze, z drugiej że jeśli chodzi o komfort i długie trasy, a nie ściganie, to lepiej jest brać ramę większą, co pozwala zająć bardziej zrelaksowaną pozycję?

Mam 173 cm wzrostu, długość nogi 82. 

Z kalkulatora na stronie competitivecyclist wyszły mi długości rury górnej ok. 52-53 dla pozycji Competitive i Eddy, 54-55 dla French Fit (dokładne wymiary mogę podać jak wrócę do domu).

Według tabeli rozmiarów w Ultra 700 AF łapałbym się dokładnie na max limit w rozmiarze S i na sam dół w rozmiarze M. Czyli mniej więcej różnica między Competitive Fit i French Fit. Teraz nie wiem jak to się ma do geometrii slopingowej i ogólnie geometrii Endurance, którą reprezentuje ponoć Ultra 700. W ogóle guzik się znam na geometrii rowerów, potrafię jako tako ocenić tylko osprzęt, dlatego proszę o pomoc :)

 

Tribana traktuję jako tanią opcję, chociaż waga 11 kg jest już trochę wysoka, nie wydaje mi się też, aby był to rower z możliwością rozbudowy na przyszłość (trzeba by wymieniać cały osprzęt, a sama rama chyba szału nie robi)?

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady, zarówno odnośnie doboru roweru na pierwszy kontakt z szosą, jak i geometrii/rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na to z tej strony: rower będziesz chciał rozbudować. Czyli wymienić osprzęt. Czyli zostaje ci rama. W przypadku Tribana brzydka. Chcesz jeździć na brzydkim rowerze? :)

 

Mój dylemat był podobny: Triban czy Trek Alpha 1.2 (niebieski). Stwierdziłem, że jak przyjdzie mi kiedyś coś wymienić, to wolę to przyczepić do ramy która mi się podoba. Tylko że mój Trek kosztował po znajomości 1900 zł (2015 rok, nowy, gwarancja, po prostu sklep na mnie nie zarobił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie wolę jeździć na ładnym rowerze, chociaż to jest dla mnie kwestia nieco wtórna. Bardziej zależy mi na tym, żeby rama nadawała się do rozbudowy w sensie wagi i doboru pozostałych elementów (suporty, stery itp itd.) No a przede wszystkim miała odpowiednią dla mnie geometrię.

Jeśli chodzi o osprzęt, to powyżej 105 już raczej nie będę rozbudowywał, ale może jakaś wymiana kół, sztyca, siodło, ster, itp.

 

Tribana traktowałbym raczej jako tani rower na przejeżdzenie 1-2 sezonów i wymiany na lepszy, osobiście wolę jednak kupić "raz a dobrze". Zwłaszcza, że rowery drożeją i jeśli nie kupię teraz za 4 tys. to za 2 sezony podobny rower będzie zapewne kosztował ok. 5 tys. Moje główne obawy to dobór geometrii i rozmiaru tak naprawdę. Być może są jakieś rowery lepiej mi pasujące, o których istnieniu nie mam pojęcia. Póki co nie miałem się nawet jak przymierzyć do szosówki, stąd mogę tylko teoretyzować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł "moją drogą" Miałem podobny dylemat co ty (coś rozmiary inne) 

1. niezliczona ilość rowerów przymierzonych w rowerowych sklepach w moim mieście.

2. godziny przed monitorem szukając ramy

3. składanie roweru samodzielnie.

4. efekt: rower za 3 tys. (w internecie widziałem tą samą ramę z tym samym osprzętem Shimano, inne komponenty za 4 tys.)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krism4a1 nawet się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem. Póki co są z tym 2 problemy. Moje zdolności manualne (dopiero uczę się dłubać przy rowerze, boję się coś spaprać, no i wiedza o doborze pasujących komponentów). Drugi to ten podstawowy, czyli dopasowanie. Cena ceną, ale czy wydam 2 tys. czy 4, kupię 105 czy Sorę, to i tak muszę wiedzieć jaką ramę wybrać. A w moim mieście szosówek jak na lekarstwo, na razie w odwiedzonych sklepach rowerowych znalazłem dokładnie... zero. Same górale i rowery miejskie. Chcę się wybrać do Wawy, żeby coś przymierzyć, ale to będzie raczej jednorazowa wycieczka, więc wypróbuję pewnie max kilka (może -naście) szt i to wszystko. I to nie mówiąc o testowych km, po których tak naprawdę dopiero czuć co pasuje, bo po minucie siedzenia na siodełku to można odnieść mylne wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się właśnie obawiam. Bike fitting rozważałem, ale po sprawdzeniu cen takiej usługi (500-800zł) to już poważne uszczuplenie budżetu. Może jednak na początku miałoby sens kupienie takiego tańszego roweru, za ~2000zł i testowanie, jak przyjdzie go sprzedać za rok, czy dwa, to fortuny nie stracę.

Ewentualnie pytanie do bardziej doświadczonych szosowo osób, czy jak kupię rower rozmijający się z "geometrią idealną", to będzie to bardzo upierdliwe, czy da się przyzwyczaić? Ewentualnie, czy przy dłuższych wycieczkach, gorzej jest kupić rower za mały, czy trochę za duży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest długość górnej rury, tu masz do dyspozycji tylko długość mostka do regulacji, w bardzo małym stopniu zasięg kierownicy. Wysokość więcej mozna skorygować sztycą, czy długością rury sterowej (tylko, że jak kupisz gotowy to rura będzie już docięta i też będzie mały zakres na podkładkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podam dokładniejsze dane z kalkulatora, to ktoś mądrzejszy ode mnie będzie mógł coś więcej napisać... ;) Ewentualnie podpowiedzieć jak to się ma do wskazanego przeze mnie roweru i założenia, że szukam raczej roweru Endurance.

 

Inseam  82
Trunk  62
Forearm  33
Arm  63
Thigh  58
Lower leg 52
Sternal notch 141
Total height 173
 
The French Fit:
 
top tube length 53.7 - 54.1 cm
seat tube range CC 56 - 56.5 cm
seat tube range CT 57.6 - 58.1 cm
stem length 9.8 - 10.4 cm
BB saddle position 67.7 - 69.7 cm
saddle handlebar 53.4 - 54 cm
saddle setback 5.7 - 6.1 cm
seatpost type setback
 

The Eddy Fit:
 
top tube length 52.5 - 52.9 cm
seat tube range CC 54.3 - 54.8 cm
seat tube range CT 55.9 - 56.4 cm
stem length 9.6 - 10.2 cm
BB saddle position 69.4 - 71.4 cm
saddle handlebar 51.7 - 52.3 cm
saddle setback 6.2 - 6.6 cm
seatpost type setback
 
The Competitive Fit:
 
top tube length 52.5 - 52.9 cm
seat tube range CC 53.1 - 53.6 cm
seat tube range CT 54.7 - 55.2 cm
stem length 10.7 - 11.3 cm
BB saddle position 70.2 - 72.2 cm
saddle handlebar 50.9 - 51.5 cm
saddle setback 5 - 5.4 cm
seatpost type not setback

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bike fitting rozważałem, ale po sprawdzeniu cen takiej usługi (500-800zł) to już poważne uszczuplenie budżetu.

 

 

W zeszłym roku podstawowy bikefitting np. w Sport Guru w Warszawie w Alejach Jerozolimskich kosztował 100 zł. Jeśli dobrze pamiętam to sprowadza się on do doboru wielkości roweru z pomiarem optymalnej długości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewien że chcesz wydać tyle pieniędzy na rower którego jak piszesz "nie chcesz później żałować?"

Może lepszym wyborem będzie zakup używanej odrestaurowanej szosy? Jak będziesz w W-wie, zajrzyj do JR Concept, ja u nich kupiłem swojego SAB'a 105. Za szosę na 105ce, z karbonowym widelcem i tylnym trójkątem, dałem 1900pln. Spokojnie można tam wyszukać naprawdę fajne perełki a wybór duży, tym bardziej że budżet masz pokaźny.

 

Dla ciekawskich, nie nie jestem z nimi związany, ale jestem tak mega zadowolny z szosy u nich kupionej, że śmiało mogę ich polecić

 

 

Stronka:

http://www.jrconceptbikes.pl/search/label/SZOSA

Face:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1049448815083444.1073742044.205698826125118&type=3

 

 

I moja perełka:

 

SAB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Jednak jak rozumiem za te 100 zł dostaję w zasadzie to, co wykonałem w domu, czyli zmierzenie poszczególnych długości i otrzymam informację jak z kalkulatora, że optymalna długość górnej rury to tyle i tyle?

Czyli dalej nie dowiem się jak to się przekłada na konkretną geometrię itd.? Ja patrzyłem na ceny fittingu na systemie Retul. W Sport Guru z tego co znalazłem dokładniejsze ustawienie optymalnej pozycji przez technika itd. też kosztuje 500zł.

 

Na tę chwilę dość poważnie rozważam zakup jakiegoś używanego roweru za ~2500zł, żeby miał w miarę wysoki osprzęt, a ja możliwość zapoznania się z szosą bez wydawania dużej kwoty. Jak pojeżdżę trochę, to pewnie lepiej już będę potrafił ocenić czego mi potrzeba.

 


jesteś pewien że chcesz wydać tyle pieniędzy na rower którego jak piszesz "nie chcesz później żałować?"

Może lepszym wyborem będzie zakup używanej odrestaurowanej szosy? Jak będziesz w W-wie, zajrzyj do JR Concept, ja u nich kupiłem swojego SAB'a 105. Za szosę na 105ce, z karbonowym widelcem i tylnym trójkątem, dałem 1900pln. Spokojnie można tam wyszukać naprawdę fajne perełki a wybór duży, tym bardziej że budżet masz pokaźny.

 

Dla ciekawskich, nie nie jestem z nimi związany, ale jestem tak mega zadowolny z szosy u nich kupionej, że śmiało mogę ich polecić

 

 

Stronka:

http://www.jrconceptbikes.pl/search/label/SZOSA

Face:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1049448815083444.1073742044.205698826125118&type=3

 

 

I moja perełka:

 

SAB.jpg

 

Akurat dodałeś post, kiedy pisałem poprzedni. Dzięki za namiary, postaram się tam zajrzeć. Też doszedłem do wniosku, że to może być najsensowniejsze rozwiązanie dla mnie na teraz. A rower wygląda świetnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jak rozumiem za te 100 zł dostaję w zasadzie to, co wykonałem w domu, czyli zmierzenie poszczególnych długości i otrzymam informację jak z kalkulatora, że optymalna długość górnej rury to tyle i tyle?

 

 

Ja nie wiem jak oni robią podstawowy pomiar, ale jeśli on również jest wykonywany na ruchomej maszynie to da Ci więcej niż te niby optymalne, ale suche liczby z kalkulatora. Zwyczajnie dlatego, że zajmiesz fizycznie pozycję odzwierciedlającą dane wartości. Poprosisz np. o ,,podniesienie/obniżenie główki'' o jakąś wartość i również fizycznie poczujesz tę różnicę. To oczywiście nie to samo co móc pojeździć różnymi rowerami, ale może dać Ci pewien ogólny obraz. Uzyskasz jakieś wymiary przy których poczujesz się wygodnie i wtedy możesz np. szukać rowerów z możliwie zbliżoną geometrią. To tylko takie moje luźne przemyślenia i absolutnie nie namawiam Cię żebyś wydawał na to swoje pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do tego B'TWIN Ultra 700 AF to niestety nie podali w geometrii wartości stack i reach. Tak na oko, patrząc na efektywną długość górnej rury i wysokość główki ramy, to jest to taki trochę złagodzony ścigant. Kąt główki ramy jest całkiem ostry, a tylne widełki krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra, stanęło na tym, że kupiłem w niezłej cenie Scott Speedster 20, zeszłoroczny (2015), z ramą 54.

http://www.scott.pl/produkt/182/556/rower-speedster-20/

Trochę średnio mi wyszły założenia o zakupie endurance ;) Geometria bardziej zbliżona do wyścigowej, ale może jakoś to będzie ;) Teraz zostało poczekać na lepszą pogodę i testować, a w międzyczasie podszykować i przygotować do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...