Skocz do zawartości

[odchudzanie] Kross Level R4 mod 2015 size M


stecupl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

 Chcialbym dopytac sie jak najlepiej zejsc z wagi mojego rowerku: aktualna to 14,4 wg producenta

 

Ogolnie zalozeniem projektu jest zbicie wagi roweru ponizej 12kg w 2016, a docelowo do granicy 11kg.

 

Wagi poszczegolych elementow poki co brak, ale zamierzam w niedlugim czasie rozebrac pare czesci i wrzucic na wage, albo poszukac na stronach tu i tam...

 

Spis elementow: 

 

Rama Kross M: Aluminium Lite ( to zostaje) 

Widelec: Suntour XCM RL (skok 100mm, bl w manetce) 

 

Kola:

Piasta Przod: Joytech D041DSE

Piasta Tyl: Joytech D142DSE

Obrecze: Kross Disc (alum, podwojna scianka)

Opony: Schwalbe Smart Sam 27,5x 2,1

dętki: Kross ?

 

Naped:

Przerzutka Przod: Shimano Altus  FD-M370

Przerzutka Tyl: Shimano RD-M592 SGS Shadow

Manetki: Shimano Altus SL-M370 (9 biegow)

Hamulce przod: tarcze Avid DB1 160mm

Hamulce tyl: tarcze Avid DB1 160mm

Dzwignia hamulca: Avid DB1 hydrauliczna

Korby: Acera FC-M371 44\32\22T

Suport: SR Suntour

Lancuch: Shimano CN-HG53

Kaseta: Shimana Alivio CS-HG400-9 11-34T

 

Komponenty:

Kierownica: Kross sports prosta 680mm 31,8mm

Wspornik kierownicy: Kross sport Alu ahead 31,8mm

Wspornik siodla: Kross sport alu 27,2mm

Siodlo: Kross VL-1353

Pedaly: Wellgo M-19 SPD (300g)

 

Budzet na zmiany jest i sporo checi na start powiedzmy 2500 czyli wartosc roweru, planuje wystartowac 13.08.2016 w Maratonie XC i do tego czasu chcialbym zeby pierwsza czesc planu zostala zrealizowana (czyt waga poniz 12kg).

 

NIestety poniewaz jestem bardzo poczatkujacym adeptem sztuki i ogolnie MTB XC zaczalem sie interesowac od bardzo nie dawna, to zauwazam jedna prawidlowosc "im dalej w las tym wiecej drzew", Przeczytalem sporo artykulow i obejrzalem rowniez sporo filmikow nt jazdy, treningow i co tutaj najwazniejsze sprzetu, Ale nadal nie kumam do konca czy majac glowka 1 1\8 mam(moge zmieniac) na tapered, majac os chyba 9mm przednia moze zmieniac na Qr15 czy to zalezne jest od ramy? co z tylna osia nawet nie wiem jaka mam?:D 

 

Chcialbym w pierwszej kolejnosci skoncentrowac sie nad wymiana:

- Kol i piast, opon (chociaz te nie sa najgorsze) i dentek:  

 kola myslalem o shimano WH-M785 UST Centerlock 9\10mmQR Waga setu: 1771g,

 (nie wiem czy to wogole pasuje czy moge szukac QR 15\12 jesli tak czy to wiazaloby sie z jakimis przerobkami ?)

 dętki maxxis ultra light?

 opony: Schwalbe Rocket Rony, Racing Ralphy lub Thunder Burt 27,5x2,1 Lite skin czy TL easy?, 

- Amorek: nie wiem kompletnie co wybrac myslalem o Rock Shock 30 Gold TK 27,5  czy moge? 1842gramy, jesli nie to jakis raidon epixon problem bo sa tapered i zwykle co wybrac? Co by pasowalo do ramy?

 

nastepnie:

zmiana na korba HTII+suport

 

naped; tutaj po przejechaniu 1,5tys km stwierdzam ze pasuja mi przelozenia przod 44\32\22, natomiast kaseta mogla by byl 10 biegowa 11-36np ..' a moze jedank jakis SRAM lub 2 biegi przod i 10-11 przelozej tyl?

 

Siodlo, stery, przerzutki, sztyca, lancuch tuataj chialbym prosic o jakies wskazowki bo kompletnie nie wiem co do XC sie nadaje

 

Mam nadzieje ze rozwiejecie mi watpliwosci, mieszkam po za granicami kraju gdzie nie mam mozliwosci pojsc do serwisu i wypytac i zakupic to co najlepsze.

 

Teraz napisze dlaczego na ramie Krossa Level R4: Poniewaz sezon temu zona powiedziala ze i tak mnie kolarstwo mtb nie wkreci i mam sobie kupic tani rowek, a teraz jak juz widzi zapal to moge troche sie pobawic ;)

Aha i podoba mi sie ogolnie wizualnie ta rama :)

 

Pozdrawiam StecuPL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek dobrze by było poważyć te części, które obecnie masz w rowerze. Bo jeżeli np kierownica waży 350g to warto ją wymienić ale jeżeli 180-200g to zysk wagowy będzie znikomy.

Osobiście polecam rozejrzeć się za komponentami Boplight (sztyca, mostek, kierownica) mają niezły stosunek ceny do wagi.

Skoro rama zostaje to na pierwszym miejscu koła, tutaj warto przeznaczyć na nie 800-1000zł i jeżeli masz możliwość to złożyć coś samemu, w 1000zł możesz mieć kpl o wadze 1600g

Kolejne kowadło to amortyzator, problem w tym że dobry lekki to koszt od 1200zł w górę, na razie można by zamienić na Suntour XCR, jest niedrogi, lżejszy o kilkaset gram od XCM, łatwo go też sprzedać np po roku jak już uzbierasz na coś lepszego.

Napędu ogólnie nie ma co ruszać, poczekaj aż się zużyje, wtedy i tak będziesz musiał wymienić i będzie okazja do zbicia wagi.

Jedyne co to zmieniłbym korbę, jak piszesz na HT2 w stylu Deore czy SLX, zależy co tam znajdziesz w dobrej cenie.

Dosyć dużo można też zaoszczędzić na oponach (Racing Ralph choćby) plus system bezdętkowy.

Pamiętaj że lekkie koła i opony to nie tylko mniejsza masa ogólna ale też mniejsza masa rotująca, co przekłada się na lepsze przyspieszenie i ogólne odczucia z jazdy.

 

Koła 1000, korba 250, amor 350, opony/tubeless 400, zostaje 500 na kierownicę/sztycę/lżejsze tarcze hamulcowe/zaciski kół tytanowe itp  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności koła i amor. Z amortyzatorów proponowany przez ciebie Raidon (ok.700zł) lun Epixon (ok.1000zł) , w sprawie amora najlepiej kontaktuje się z forumowiczem @@ACTIVIA, on jest dystrybutorem SR. Amortyzator potrzebujesz z rurą 1 1/8 (twoja rama nie ma tapera) , jeśli wymieniasz od razu koła rozważ montaż amora z osią 15mm .Koła to coś na Novatec'u , tu proponuje kontakt z @@dawid, zajmuje się profesjonalnie składaniem kół i najlepiej dobierze komponenty dopasowane pod twoje potrzeby i budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ramę ze zwykłą główką czyli amortyzator z rurą tappered odpada. Jeżeli chodzi o ośki kół to to zależy od tego jaki masz amortyzator oraz zależy od ramy. Rama krossa ma standard 135mm. Dlatego opcję wyboru masz jedynie w przypadku przedniego koła. Obecnie masz oś 9mm, ale kupując nowy amortyzator możesz poszukać wersji umożliwiającej montaż kół na ośke 15mm. Takie połączenie jest sztywniejsze, a do tego mniej upierdliwe przy zakładaniu koła.

Jeżeli chodzi o kolejność zmian to na razie tylko koła i amortyzator. Reszty nie ma co, ponieważ jeszcze nie wiesz dobrze czego potrzebujesz. W trakcie ostrych wyścigów możesz dojść do wniosku, że moc hamulców jest dla Ciebie za słaba, że siodełko nie spełnia twoich oczekiwań lub potrzebujesz 2 kompletów opon z racji na zmienne warunki. Dlatego lepiej zostawić jakiś zapas gotówki na zapas.
Piszesz o napędzie 11 rzędowym nawet, ale to generuje ogromne koszty, więc w przypadku tak ciężkiego roweru gdzie nie walczysz o każdym gram nie ma co wchodzić w nowe rozwiązania, które nawet w najtańszych grupach osprzętu są stosunkowo drogie.
 

Napisz też ile ważysz. Łatwiej będzie dobrać koła. Jeżeli jesteś lekki, a rower nie będzie katowany w jakiś wysokich górach, to może się okazać, że nie warto inwestować w rurki czyli kierownica, mostek, sztyca itp tylko można więcej dołożyć w koła. Im mniejsza waga tym rower będzie lepiej się prowadził i lepiej przyspieszał, ale nie wszystkie modele pasując ze względu na sztywność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi troche mi rozjasnily co i jak :)

 

Odpowiadajac lesieque, waze niecale 75kg, a rowerek uzywam w terenie pagorkowatym max wzieniesienia 15%-17% nachylenia, ale srednio to 6-7%, okolice Trondheim....odrazu zaznaczam ze rowerek ma sluzyc do wyscigow XC maraton: przewaga szutry, drogi lesne: 20% asfalt.

 

Amortyzator w zasadzie mam wybrany Epicon xc lo-r27,5 15QLC cena widze 900zl (zamierzam zmienic os przod) z 9mm na 15mm, oczywiscie skontaktuje sie z uzytkownikiem activia przez jego zakupem, dzieki gtb

 

Jesli chodzi o kola rowniez dzieki za cynk odezwe sie do uzytkonika dawid; chociaz nie myslalem wogole o Novatecu. bardziej chodzilo mi po glowie shimano M785, jakies mavici, i Fulcrum Red Power 27,5 HP dosyc lekkie kolka komplet 1681gram + dętki i kolorystycznie spoko, jest tez drozsza opcja ZTR Hope Arch 1760g Stans Notubes (oznacza to ze moge uzywac dętki lub bez?) tylko koszt okolo 1900zl... Acha czy wszystko pasuje pod tarcze Avida 160mm?

 

W weekend sprobuje rozebrac pare czesci i powazyc je, zeby byl lepszy wglad co oplaca sie wymieniac najpierw po kolach i amorku.

 

PS da sie edytowac pierwwszy post? Bo nie moge znalez guzika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post da się edytować ale tylko przez pewien czas potem edytowanie się zamyka.

Tak będą pasować, co najwyżej będą potrzebne adaptery is/pm jeżeli mocowanie będzie inne, 

Stans Notubes to nazwa firmy :-) ale tak po zastosowaniu taśmy na obręcz można zrobić system bezdętkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie musisz poczekaj z napędem aż obecny się zużyje. Na towim miejscu wymieniłbym na początek to kowadło które wazy pewnie 2.7kg :D Jak bys kupil tego powietrzniaka to schodzisz 1kg już.

Sporo można zejść kupując opony zwijane... Nawet pół kilo. Do tego lzejsze koła też z pół kilo minimum jak nie kilo. i masz upragnione 12 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś w miarę lekki, więc spokojnie szukaj czegoś lżejszego.
Jezeli rower miałby być tani w utrzymaniu to zdecydowanie lepiej składać koła na zamówienie. Po pierwsze takie koła będą lżejsze niż np fulcrumy w tej samej wadze, a po drugie seryjne koła mają drogie części zamienne. Jeżeli strzeli Ci jakaś szprycha to czasami jest problem ze znalezieniem części zamiennych lub są one kilka razy droższe niż cześci do kół składanych. Myślę, że koła na novatecach i jakieś lekkie ztry i powinno by około 1450g więc naprawdę lekko a przy Twojej wadze wystarczająco sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Heya

Chcialbym podziekowac za wszystkie tipsy i uwagi. Zrezygnowalem z upgradu. 

 

Sprzedalem moja R4  i kupilem nowy rower  Fuji SLM 1.5 29er 2014,trafilem okazyjnie za 5000zl nowke.

Ogolnie musze napisac ze KROSS LEVEL R4 to jest idealny rower dla poczatkujacego amatora XC. Rama fajna sztywna, wszystko ladnie chodzi, dobrze dobrane sa przelozenia, wygodny i jedynie waga (14,39kg z pedalami spd, koszyk na bidon, licznik sigma Rama rozm M) lekko ciazy...

 

Tutaj dla maniakow lekkosci zdazylem zwazyc pare elementow,  moze sie komus przyda:

 

siodlo: Kross VL-1353 - 350g (ciezkie, ale subiektywnie bardzo wygodne)

wspornik siodla: kross sport komponets (alu 27,2mm) - 310g sztywna stabilnaitd ale jest tu mozliwosc zrzucenia wago

zaciski: kolo przod 40g, kolo tyl 60g

i zwazone zostaly:

Kolo przod(dętka, opona, obrecz, piasta, tarcza)- 2,04kg 

Kolo tyl( dętka, opona, obrecz piasta, tarcza, kaseta)- 2,66kg

jesli chodzi o opony Smart Samy sprawdzaja sie bardzo dobrze w kazdych warunkach mysle ze cos jak nooby nic, tarcze 160 i osprzet avida DB1 rewelk

pedaly spd wellgo M19 - 300g

 

Jesli ktos chce zaczac upgrade to uwazam ze powinien zaczac od (kolek+amortyzator na os 15). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...