Skocz do zawartości

[29er] Jakie błotniki do 29''?


R10

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę cały rok, jak do tej pory bez błotników (głównie miasto, przy złej pogodzie w miarę możliwości kostka, chodniki lub asfalt), w niezbyt szerokich oponach z bieżnikiem jakoś się dało nie pochlapać od góry do dołu, co najwyżej była pręga na plecach (i w kurtce pod prysznic ;)) ale przy semi-slickach Marathon Supreme 2,00 mżawka lub droga po deszczu to masakra, tyle ta opona podrywa wody i błota (aż się ździwiłem, ale bieżnik rozepchnie wodę i błoto na boki, a semi-slick najwyraźniej nie zdąży).

Próbowałem przełożyć z 26'' błotniki Topeak Defender M1/M2, ale średnio pasowały do większej ramy i kół.

Reasumując: jakich błotników używacie w Waszych 29er'ach? Najlepiej, jakby jednym czy paroma szybkimi ruchami dało się je przypinać i odpinać, zależnie od pogody.

Edytowane przez R10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dawno kupiłem SKS Velo 65. Wizualnie podobały mi się bardziej niż te popularne Krosowe ja te co poleca kolega wyżej.

Generalnie przy większym błocie i deszczu mam utytłane plecy, a błotniki raczej się nadają do miasta niż do lasu. Na wybojach również tylny nieźle skacze, ale pewnie dlatego, że jeszcze nie przyczepiłem wpornika.

http://allegro.pl/sks-velo-65-mountain-kpl-blotnikow-26-29cali-wspor-i5794985234.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Najlepiej to taki wpinany w siodelko. Products | Ass Savers

Chińczyki je robią za 2USD, a za 4 jest w komplecie z przednim :) 

 

Pytanie jednak, co te błotniki dają tak naprawdę? Przedni może i pozwoli nieco mniej ochlapać ramę, ale tylny? Co najwyżej uchroni d... przed zabrudzeniem i przemoczeniem, osprzętu wcale, a więc rower i tak do mycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie daj duzo, bo nie lubię typowych błotników i idea MTB z błotnikami od roweru "miejskiego" to jakaś pomyłka. Albo jezdzisz na MTB tam gdzie jest jego miejsce, albo kupić rower miejski, który jest stworzony do jazdy w mieście z cala galanteria. Ja mam taki zestaw przód i tył i jakoś tylna partie ciała mialem czysta, a rower trzeba myc chyba, ze ktoś smaruje łańcuch zawalony piachem to juz jego sprawa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja mam taki zestaw przód i tył i jakoś tylna partie ciała mialem czysta, a rower trzeba myc

Czyli jest tak jak mówię, rower i tak brudny. A jak sprawuje się przedni, on juz chyba powinien coś pomagać?

 

 

 

@arni220, możesz podesłać link do tych chińskich odpowiedników, tzn. strony skąd można je zakupić?

Panie Stanisławie, prosze bardzo, od koloru do wyboru:

http://pl.aliexpress.com/w/wholesale-b%25C5%2582otnik-rower.html?site=pol&g=y&SortType=price_asc&SearchText=b%C5%82otnik+rower&CatId=18&shipCountry=US&needQuery=n

Zaznacz tylko opcję "darmowa dostawa" to za 2 tygodnie będziesz cieszył się z tej cudownej technologii błotnikowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mini-błotnik wpinany w siodełko spełniałby rolę (u mnie podobną rolę spełniała wystająca do tyłu torebka podsiodłowa), ale:

* mam teraz sztycę amortyzowaną Suntour NCX, która by przeszkadzała przy wpięciu tego błotniczka w siodełko (z tą sztycą np. torebki podsiodłowej nie da się wpiąć);

** nad tylnym kołem wożę wpięty fotelik lub po wypięciu fotelika sam uchwyt i potrzebuję mieć błotnik poniżej mechanizmu uchwytu, żeby błoto i piach nie zanieczyszczały mocowania fotelika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest tak jak mówię, rower i tak brudny. A jak sprawuje się przedni, on juz chyba powinien coś pomagać?

 

Błotniki tego typu to racze do ochrony jeźdźca niz roweru. Kiedys ogladalem filmik z zawodow XCO i jeden z mechanikow teamu Cannondale mowil, ze spryskuje rame roweru sprayem sylikonowym, zeby bloto az tak bardzo sie nie przyklejalo na zawodach. Moze to jest taka mala pomoc w utrzymaniu czystosci ramy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również szukam błotników do 29er i ponieważ ciężko mi uwierzyć, że takie znajdujące się daleko od opony będą skutecznie łapać błoto i wodę, wyszukałem pełne błotniki znajdujące się blisko opony:

  • SKS Bluemels 28'' (opcja 65mm) - podobno na koła 29'' też wchodzą, niestety dość drogie (100-150zł, bo wsporniki i chlapacze są czasami osobno)
  • SKS Velo Mountain 65 29'' - tylko tylni, ale mam wrażenie że to nie to samo co model zakupiony przez @Banan_01. Przynajmniej na stronie producenta wyróżnione są osobne błotniki dla kół 26-27'' i 29''. Podejrzewam, że ten drugi jest po prostu dłuższy.

Ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi błotnikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKS Xtra Dry. I nic tańszego się nie umywa. Oczywiście stopy i tak będą mokre. Niner, to nie mieszczuch z chlapaczem. Ale nic nie wyszło sucha i w twarz też nic nie poleci.

Xtra Dry wydają się wyjątkowo brzydkie (na miasto), no i są tak wysoko nad kołem, że łatwo je niechcący skopać przy wsiadaniu/zsiadaniu.

Czy w Polsce można kupić błotniki Planet Bike (tajwańskie?)

http://www.mec.ca/product/5028-458/planet-bike-cascadia-ii-29er-fenders/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.cyklotur.com/akcesoria/blotniki/do-rowerow-27-29/p,blotniki-28-58mm-chlapacz-nos-biale-orion,457270.html - znalezisko z dzisiaj, ale nie do końca wiem o co chodzi. W opisie widnieje, że w skład zestawu wchodzą "pręty (do cięcia), chlapacze i nos". Mam nadzieję, że błotniki też wchodzą. :) Jeśli tak, to cena atrakcyjna, choć dziwne kolory i błotniki trochę wąskie, na opony 2,2 cala raczej za wąskie (1mm zapasu po każdej stronie), ale na coś węższego mogą się nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie taki kupiłem (przy zamówieniu z amazon.de jeszcze jakichś drobiazgów koszt wysyłki rozłożył się na jakieś drobne):

SKS Steckr Adschützer Velo 65 Mountain Rear 29 Black L, 11362

i właśnie doszedł DHL-em (pudło wielkie jak stodoła, w pudle pełno papieru pakowego), będę montował w weekend (pod fotelikiem tylnym, trochę zabawy będzie).

Błotnik jest plastikowy z polipropylenu (PP), do tego w komplecie jeden drut mocujący (w droższym modelu SKS Bluemels B65 28'' są w komplecie dwa druty mocujące tylny błotnik i materiał błotnika metaplast czy jak mu tam).

Nie wiem, co do tego tylnego Velo Mountain 65mm 29'' założyć na przednie koło (hamulec dyskowy!), może SKS planuje wersję Velo Mountain 65mm 29'' na przód?

Mam Topeak DeFender M1 (od 26''), ale mocowanie przedniego błotnika w spód rury sterów nie podoba mi się (za daleka odległość od opony do błotnika, większa niż skok amortyzatora, IMHO bez sensu, chciałbym błotnik tuż nad oponą).

Edytowane przez R10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sh*t, mam pecha, w dołączonej do przysłanego mi błotnika SKS Velo 65mm Mountain Rear 29'' torebce z częściami montażowymi brakuje elementów do montażu drucianego wspornika do tylnych widełek (takie małe czarne elementy na katalogowym zdjęciu):
11362-Velo-65-Mountain-Rear-29-Zoll-500x
i w instrukcji obsługi:
AB_bedienungsanleitung_VELO_65_MOUNTAIN_REAR_29_ZOLL_en.pdf
i w spisie części zamiennych (Nr 11119 ESC-Vario-Stecker ESC-Vario-plug):
AB_ersatzteile_VELO_65_MOUNTAIN_REAR_29_ZOLL.pdf
tylko się wq...ć no!!!
A tak generalnie to ten błotnik jest dość krótki (spodziewałem się jednak dłuższego), mógłby być 15-30 cm dłuższy.
I ledwo wlazł mi nad oponę 28x2.00 (ale to kwestia mojej ramy, a konkretnie umieszczonej bardzo nisko nad oponą poprzeczki do montowania błotnika).
Na opakowaniu info, ze maksymalna szerokość opony to 2.00''.
No 2.00'' to raczej 28'' jest, niż 29-er.
Może mi doślą te brakujące elementy mocujące, to zapodam dalsze wrażenia.

post-195089-0-01208100-1461317430_thumb.png

Edytowane przez R10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak generalnie to ten błotnik jest dość krótki (spodziewałem się jednak dłuższego), mógłby być 15-30 cm dłuższy.

I ledwo wlazł mi nad oponę 28x2.00 (ale to kwestia mojej ramy, a konkretnie umieszczonej bardzo nisko nad oponą poprzeczki do montowania błotnika).

Na opakowaniu info, ze maksymalna szerokość opony to 2.00''.

No 2.00'' to raczej 28'' jest, niż 29-er.

2 cale maksymalnie? Przecież 65mm to prawie 2,6 cala. Ale ściemniają. Zniechęciłeś mnie do zakupu tego błotnika.

 

Z pełnych zostają już chyba tylko Bluemelsy 28'' 65, a one kosztują tyle, że strach kupować przez internet. Jak patrzę na tę instrukcję, to wygląda na to, że do swojego Cube'a Analog 29 ich nie przykręcę, bo nie mam tylu otworów na śrubki ile ma rower na tym filmiku. Do tego mogą mi się zwyczajnie nie zmieścić. Za duże ryzyko.

 

Ostatecznie kupię pewnie jakieś SIMPLA Hammer 2 SDE, bo tanio i w razie czego zbyt wiele pieniędzy nie stracę. Nie przekonuje mnie ani przedni błotnik umieszczony bardzo daleko od opony, ani tylni mocowany na jakąś taśmę do sztycy, ale najwyraźniej poniżej 100zł niczego porządniejszego nie dostanę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65 mm to szerokość plastiku błotnika, te Bluemelsy 65mm będą zapewne takie same jak Velo 65mm jeśli chodzi o szerokość.

Może ktoś ma te Bluemelsy 65mm i powie, co jest napisane/namalowane na opakowaniu (maksymalny rozmiar opony)?

Sam się do pary przód-tył Bluemelsów przymierzam (do drugiego roweru, którym jeżdżę zimą na kolcowanych Marathonach Winter, więc teraz na lato nie chce mi się kupować)), ale jak napisałeś, razem z chlapaczami i wysyłką Bluemelsy wyjdą około 150 zł za komplet. Jeśli by pasowały, to cena może być do przełknięcia (i tak taniej niż np. Topeak DeFender 29'').

W moim GF krytyczna jest odległość pomiędzy przednią przerzutką, a tylną oponą - nie wiem, czy tam się tylny błotnik zmieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak zdecydowałem się na nieco droższą opcję - Zefal No Mud na przód i Zefal Deflector RM29 na tył. W Avansie komplet za 108 zł z przesyłką. Sposób mocowania wygląda najsolidniej, błotniki są bardzo blisko opony i z tego co czytam to jest to prostu solidny produkt. Jedyne czego się obawiam to że będą nieco za krótkie. Szczególnie No Mud, który nie jest dedykowany dla kół 29''. Jak dotrą dam znać jak się sprawdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ja mam gorszy problem, mam te plastikowe g*wienka, ale drut od wspornika jest o jakiś 1 cm za krótki...

Bardzo mnie dziwi to, co piszesz.

Dosłali mi z SKS Germany (porządna firma się okazuje) te plastikowe uchwyciki drucianego wspornika.

I drut od mocowania błotnika tylnego Velo Mountain 29'' (drut już był w komplecie z błotnikiem) jest w moim rowerze 28x2.00 ... za długi, mógłby być spokojnie ok. 1 cm krótszy, powinienem drut przyciąć, żeby błotnik był blisko opony.

Przy czym przysłali mi dwa komplety tych uchwycików SKS ESA Vario, o numerach katalogowych 8441 i 8442, na oko nie widzę miedzy nimi różnicy.

 

 

Osobiście jestem bardzo rozczarowany SKS Velo 65, nawet na lekko mokrej nawierzchni mam uwalone plecy.

Velo Mountain 65 można zamontować w dwóch położeniach: bardziej chroniącym nogi (przód błotnika nisko) lub bardziej chroniącym plecy (tył błotnika nisko) - jak jest u Ciebie?

Edytowane przez R10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avans, choć na stronie nadal oferuje błotnik Zefal Deflector RM29, to tak naprawdę go nie posiada, więc odradzam kupowanie. Pieniądze zwrócili, ale czas straciłem. Jak mi się w końcu uda gdzieś dorwać ten błotnik taniej niż na allegro to podzielę się wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...