Skocz do zawartości

[rower] [baza] Bardzo proszę o spojrzenie krytycznym okiem : )


kashier

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Chce zrobić singleshift'a. Nadarzyła się okazja, i kupiłem bazę, jak na zdjęciu. Widać nazwę z naklejki, chociaż nie jestem pewien, czy to ori. Przyznam szczerze - podpaliłem się na niego, więc kupiłem bez większych przemyśleń. Linia ramy mi się spodobała, i tak oto jest.

 

Nie jestem znawcą, jestem raczej człowiekiem, który angażuje się w projekty, które mi się podobają, chociaż z reguły informacji na ten temat mam za mało.

 

Czy taka rama, w której zamocowane są koła 26 cali, nadaje się pod to, żeby po delikatnych modyfikacjach zamontować 28' ?

 

Liczę na opinię, co myślicie o takiej bazie.

 

Szybciutko doczytałem - rower ma być ozdobą, sprzętem, którym będę mógł dojechać do pracy 10km w jedną stronę. Żadnych dłuższych tras. 

 

Widzę, że hak tylny jest pod kątem, i może to być problematyczne.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Dawid.

 

dy6gwu24aqjn_t.jpg

 

mm86ex4lb5ot_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po pierwsze to sugeruje lepsze zdjecia przedstawić. Takie zrobione aparatem lub jakimś przyzwoitym telefonem a nie tosterem czy kalkulatorem.

 

Zdjęcia detali, jak haki tylnego koła, przestrzeń w widelcach itp będa pomocne w ocenie.

 

Nie spodziewaj się jednakowoż jakiegoś wyjatkowo zwrotnego i zrywnego sprzetu, gdyz juz na pierwszy rzut okiem geometria ramy wygląda na zrelaksowaną - duże wyprzedzenie widelca, niespecjalnie ostry kąt główki ramy, duża baza kół... O ile to Ci nie robi to spoko-luz...

 

To raz. 

 

Dwa, 

 

 

Chce zrobić singleshift'a.

 

To ja poprosze o wytłumaczenie, co to jest?

 

Trzy, koła. Tego nikt Ci nie powie. Jedyna opcja to wsadzić jakieś obute 28-ki i zobaczyć czy się zmieści. Licz się z tym, ze jeśli rama była projektowana pod koła 26" po wsadzeniu 28-ek suport podniesie sie do góry a wraz z nim środek ciężkości, co generalnie nie jest najbardziej pożądaną opcją...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie - napisałem posta, z którego nic nie wynika, a zdjęć nawet nie sprawdziłem. No nic, pierwsze koty za płoty. Działałem w emocjach.

 

Miałem oczywiście na myśli, że ma być to single speed.

 

Bardzo podoba mi się idea takich rowerów, nawiązująca do przeszłości. Chciałbym ograniczyć ilość elementów na ramie, odnowić powłokę lakierniczą, zrobić nowe chromy itp.

 

Ramę, którą kupiłem, faktycznie wybrałem pod wpływem impulsu, i szczerze, jeśli będzie za mała, uznam ten projekt jako dobry początek, i wstęp do kolejnego, już bardziej profesjonalnego projektu. 

 

Na rowerze chce dojeżdzać- tak jak pisałem- do pracy w ładne dni, w okolicach 10 kilometrów w jedną stronę. Poza tym, ma to być wozidełko do sklepu po bułki i ozdoba podjazdu w domu :)

 

Zamieszczam dokładniejsze - w mojej ocenie - zdjęcia, jeżeli potrzebne są wymiary, kąty, czy coś tego typu, to bardzo chętnie to pomierze, tylko muszę sie dowiedzieć co dokładnie.

 

Co do postu wyżej - nie wiem, czy zrobi mi róznice taka rama, czy nie. Zakładam, że jest to pole do nauki. 

 

Bardzo chce się wdrożyć w temat, i wszystkie sugestie przyjmę z otwartą głową.

 

Proszę o podpowiedzi, w jakim kierunku iść, od czego zacząć, i co wziąć pod uwagę. Chciałbym napisał w otwartym temacie zbiorczym, ale nie ma takiego, stąd mój osobny temat.

 

Dziękuje!

 

1DJGO2W.jpg

 

b8kjK2l.jpg

 

w6DxdFF.jpg

 

JAYxuPs.jpg

 

I2jOH3m.jpg

 

vBXiDUB.jpg

 

75YXDlj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

No i zaczynamy mieć jakieś pojęcie :)

 

Haki tylnego koła. Długie, skośnne, pozwola na ruch koła i napięcie łańcucha bezproblemowo, co pozwoli spokojnie poskładać naped jednobiegowy.

 

Zadysponuj zdjeciami napisów na oponach, gdyż nie jestem przekonany optycznie czy to aby napeno są koła 26 cali. Chyba, ze rama jest jakaś mikroskopijna.

 

Warto sprawdzić jej rozmiar, gdyz moze sie okazać iż bedzie to tylko projekt restauracyjny a nie praktyczny, gdyż bedziesz za mały/za duzy do ramy.

 

Zmierz tak jak na rycinie:

 

Fit_1.jpg

 

Interesują nas tylko seat tube i top tube.

 

To tak na "dzieńdobry", potem bedzie więcej mierzenia i sprawdzania...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Dziękuję za odpowiedź.

 

Pomierzyłem ramę:

-Seat tube 52 cm

-Top tube 56 cm

 

Co do koła, niestety, nie da sie odczytać napisów na oponach, są zmasakrowane. Ale sprawdziłem jak wygląda wielkość samej obręczy. Mierząc od zewnętrznych części, średnica obręczy wynosi 60 cm. Z delikatnym haczykiem, może 0.1/0.2 cm.

 

Nie wiem, czy taka informacja pomaga.

 

I co uważasz na temat tej ramy? Sprawdzając inne tematy, wiem, że to jest za mało wg sztuki, i nie będzie dla mnie idealna, ale czy damy rady na tym pojeździć?

 

Dodatkowo - chciałbym sie rozglądać za nowymi rawkami, które z wyglądu przypominają torowe - mają dużą wysokość, to stożka. Mają one jakąś specjalną nazwę? No i czy moge zamiast 60cm średnicy kupić większy rozmiar, jeśli sie zmieści?

 

Licze na odpowiedź

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Zmierz obręcz tak jak na lewym diagramie:

 

800px-Tyre_and_Rim_Technical_data_01-en.

 

Wtedy dokładnie bedziemy wiedzieć, ale skoro zewnetrznie jest około 600mm to wenętrznie będzie hmmm... 570-590? Sprawdź. Wtedy będziemy wiedzieć co-zacz...

 

Na każdej, nawet najbardziej niedopasowanej ramie pojedziesz, pytanie tylko jak to zniosą Twoje plecy, kolana itp...

 

52 to malutka ramka, szczególnie w geometrii klasycznej tak jak tutaj, stąd pewnie koła inne niż popularne w tymże geometrycznnym czaso-okresie 27" (ETRTO 630mm) lub bardziej współczesne 70c, czyli ETRTO 622mm...

 

Stawiam na jakis wynalazek z cyklu 650c, 650b, lub nawet ostatecznie 26x1 3/8 cala :)

 

Wysokie stożki można kupić, ale najpierw musisz ustalić jakie koła tam wejdą.  Bo kolejny zakup na pałę to słaby układ  :icon_mrgreen:

 

Dodatkowo sprawdź jaki jest, mierzony wewnętrznie, rozstaw haków tylnego i przedniego koła. To pozwoli dobrać odpowiednie piasty.

 

Również warto obczaić mufe suportową. Jeśli jest tam standardowy gwint dowolnego systemu to wymiana korby z tej zapaparanej, starej padaki na kliny nie powinna nstręczać problemów. Ale jeśli są tam klasyczne, wbijane miski wtedy czeka Cię rzeźbienie - dorabianie gwintowanej tulei i wklejanie jej do mufy suportowej, lub zorganizowanie sobie nowych wbijanych misek, łożysk i najlepiej całej osi na kwadrat...

 

No ale to za czas jakiś, najpierw sprawdź koła i rozstawy widelców...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej hej!

 

Bardzo mnie cieszy fakt, że mi pomagasz. Z radości aż do garażu pobiegłem, żeby wziąć miary. Przy okazji zdjąłem opony z obręczy.

 

Wymiary jakie mam to:

 

Widelec przód- 95mm

Tył- 125mm (może troszke mniej, wydaje mi się, że może być delikatne skrzywienie

 

Jeżeli chodzi o obręcz, to zmierzyłem takie wartości:

 

Średnica wewnętrzna - 575mm

Szerokość rawki to 28mm

 

ALE! Udało mi sie odczytać napis na oponie. Przedtem nie był on dla mnie czytelny, ale po Twoich sugestiach stał sie znajomy, i jest tam napisane 590 26x1 3/8.

 

Tak więc jest to jeden z Twoich sugerowanych "wynalazków". Na szczęście, nie jestem zmuszony do takich rozmiarów, bo przecież moge użyć współczesnych standardów? :D

 

Co do mufy - jakiś mistrz wioski zaspawał korbe, będę to musiał jutro potraktować kątówką. Wiec tego typu informacje w późniejszym czasie :P

 

Jasne- rozumiem, że może być niewygodny taki rozmiar ramy. Mimo wszystko wchodzę w to, i robię do końca. Następny projekt będzie idealny podemnie, i na pewno łatwiejszy do wykonania ze względu na doświadczenie, które zgromadze podczas tego projektu.

 

Dobrze myślę, żę wypadało by mi przypasować jakies dobre rawki z oponami, żeby móc określić, czy coś większego wejdzie niż to, co jest? Czy jest możliwość dojścia do tego samym zdejmowaniem miary..?

 

Licze na odpowiedź!

 

Napinam się teraz na dyskusję, ponieważ w ciągu dnia w pracy nie będę miał możliwości mierzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Widelce...

 

Przód 95, czyli standardowa piasta 100mm na szybkozacisk w miare podejdzie, tył 125, czyli jak ma być jednobiegowiec widziałbym piastę torową fix/free lub free/free 120mm i po 2.5mm podkładek na każdym końcu ośki.

 

Koła... 26x1 3/8 cala to w/g tabeli (i tego co odczytałeś) ERTRO 590mm. Zatem jeśli trzymamy sie tego najbliżej wypadałaby obręcz 27.5 aka 650b czyli ERTRO 584mm.

 

Problem taki, że jeśli chciałbys wysoki stożek, to w takim rozmiarze takowych zbyt wiele nie ma. Trzebaby szukac w asortymencie czasowo-triatlonowym...

 

Najbliżej chyba wypadnie Velocity Fusion 650c ERTRO 571mm ---> http://www.velocityusa.com/product/rims/fusion-571

 

Jednakowoż, najpierw zorganizowałbym dowolny set kół 700c i sprawdził, a nóż-widelec przypasuja i nie będziesz sie musiał gimnastykować. Oczywisty minus, to podniesienie całego roweru o jakieś 1.6centymetra... Niby niewiele, ale przy i tak żle dopasowanej ramie będzie to dodawać do nieporęczności uzytkowania takiego sprzęta...

 

 

 

 

rozumiem, że może być niewygodny taki rozmiar ramy.

 

 

Hmmm... Chyba jednak nie rozumiesz...  Czy kupujesz za ciasne buty lub gacie tylko i wyłacznie dlatego, że Ci się podobają lub są tanie? Bo ja nie... No ale co kto lubi  :whistling:

 

Jak pomajstrujesz fleksą daj znać jak się ma wnetrze mufy suportowej...

 

Warto spróbować odczytać oznaczenie gwintu na wystajacych częsciach suportu. Pozwoli to ustalić w którą stronę odkrecać, załozywszy oczywiscie, że jakiś gwint tam jest...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Póki czas jest, postaram się coś naskrobać.

 

Co do obręczy, cieszę się, że udało się zidentyfikować rozmiar. Z tego co napisałeś, mam rozumieć, że przy kupnie nowej obręczy mam się skupić na rozmiarze 27.5. Mówisz, że warto rozglądnąć się i założyć 700C. W tym kierunku pójdę.

 

Co do stożków, nie jest to must have, jeżeli wiąże się to z kombinowaniem, a co najważniejsze- płaceniem większych kwot, to prawdopodobnie się bez tego mogę obejść :P ( w kontekście tego, że rama może być za mała, a rower będzie nieużywany). No ale jak to jest z tą ramą, będzie coś z tego według Ciebie? Czy może musimy się wstrzymać z osądami, do czasu aż to poskładam, i się przejadę?

 

Zacznę się rozglądać za piastami. Nie mam w tym temacie rozeznania, ale powalczę. Fix/free, free/free, jesteś w stanie przybliżyć o co chodzi w tym rozwiązaniu? Czy na rynku wtórnym znajdę takie piasty w rozsądnej cenie, czy już na starcie skupić się na nowych częściach?

 

Po pracy, spróbuję zaatakować flex'ą :D

 

Dzięki!

 

Pozdrawiam

Dawid.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Z tego co napisałeś, mam rozumieć, że przy kupnie nowej obręczy mam się skupić na rozmiarze 27.5. Mówisz, że warto rozglądnąć się i założyć 700C.

 

Sprawa ma się następująco.

 

650b w nieemtebecznej szerokości to wydatek rzędu 47-58 funtów, co daje jakieś 280-315 PLN za obręcz bez kosztów transporu. Czyli dość słono.

 

http://www.bricklanebikes.co.uk/velocity-atlas-650b-silver-msw

http://www.bricklanebikes.co.uk/velocity-atlas-650b-silver-nmsw

http://www.bricklanebikes.co.uk/velocity-synergy-oc-650b-black

 

Nie orientuje się specjalnie w krajowym asortymencie takowych ale nawet szybki rzut okiem na Alle nie pozostawia złudzeń. Pamietaj, że szerokość to raz ale dwa, potrzebujesz rawki do hamulców obręczowych...

 

Stad sugestia 650c

 

http://www.bricklanebikes.co.uk/search?q=650c

 

Tych jest spooooro wiecej, w cenach tak niskich jak 25 elżbiet za sztukę...

 

700c to kwestia sprawdzenia. Nie sugeruje abys cokolwiek kupował, ale sprawdził. Może jakiś znajomy lub miejscowy sklep rowerowy pozwoli Ci przymierzyć koła szosowe 700c do Twojej ramy. Wtedy zobaczysz czy możesz iść w tym kierunku. Byłoby to bardzo pożądany kierunek, gdyż obreczy 700c jest multum i w bardzo chrześcijańskich cenach. No ale jak nie przypasuje to można sobie pomażyć. Stad konieczność sprawdzenia empirycznego...

 

Piasty.

 

Fix/free to piasta majaca gwint po jednej stronie na ostrokołową zębatke i kontre a po drugiej na wolnobieg. Piasta free/free to oczywiscie gwint pod wolnobieg po obu stronach...

 

Tutaj prysz-bardzo przykładowy komplet piast. Tył fixed/free, przód, oczywiscie jak to przód :D

 

http://allegro.pl/piasty-torowe-fixed-warsaw-maszynowki-ostre-kolo-i5777567253.html

 

No i kwestia ostatnia, ale jak mi sie zdaje najważniejsza. Rozmiar ramy...

 

Nie odrobiłes zadania domowego, czyli nie sprawdziłeś czy ta rama wogóle sie dla Ciebie nadaje. Jak już nadmieniłem jeździć można na byleczym kwestia jak komfortowo i zdrowo sie to bedzie odbywać...

 

Cały czas kręcimy się jak przysłowiowy stolec w przereblu i nie mamy danych. A dane które pozwolą sprawdzic czy masz jakiekolwiek szanse na choćby przyzwoitą pozycje na tej ramie to oczywiscie Twój wzrost, wewnetrzna długość nogi do krocza i gibkość Twojego kregosłupa. To ostatnie to oczywiście dość subiektywna sprawa, ale mozemy załozyć, że jesli bez problemu potrafisz z wyprostowanymi nogami dotknąć dłońmi podłoża przed palcami swoich stóp, lub dotyksz bezproblemowo czołem do wyprostowanych kolan to jestes gibki i nieco dłuższa niż idealna rama nie powinna sprawiać kolosalnego kłopotu.

 

I niech to będzie punkt od którego zaczniemy wszelkie dywagacje w guście:

 

 

 

No ale jak to jest z tą ramą, będzie coś z tego według Ciebie?
 

 

Szacunek...

I.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Jaśniej, niż przykładem ze stolcem, już nie mogłeś mi wytłumaczyć, w jakim miejscu jesteśmy :P

 

Otóż, jeżeli chodzi o moje wymiary:

 

Wzrost to 180cm

Długość wew. nogi to 83.5cm

 

Gibkość.. hm, głową kolan nie dotknę, ale palce na płasko położę przed stopami na prostych kolanach. Jestem dość elastyczny, biegam, i się rozciągam :E

 

Dziękuję za info o piastach - sprawa jasna. Ceny również uważam za przystępne.

 

Obręcze - podjadę do sklepu, i porozmawiam o możliwości przymierzenia gotowych kół wielkości zasugerowanej przez Ciebie.

 

Idąc dalej za obręczami - hamulec myślałem zrobić na kontrę, i tylko taki. Ale jest to do wypracowania.

 

Liczę w takim razie na informację w odniesieniu do moich rozmiarów.

 

Dzisiaj nie zdążyłem zająć się gumówką, myślę, że jutro będę znał wnętrze :)

 

Ivan - sugestie, co robić dalej? Oczywiście na bieżąco dokształcam się w temacie, i czytam forum, więc na pewno równolegle z postami, moja wiedza się powiększa.

 

Pozdrawiam

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

 

 

Wzrost to 180cm Długość wew. nogi to 83.5cm
 

 

Hmmm... No to na długość ta rama jest jeszcze jak-ciemogę. Ja mam centymetr mniej wzrostu i idealna rama szosowo-przełajowa dla mnie to 58cm górrurki. Ale to nie jest standardowe podejście, gdyz ja lubie długie ramy i krótkie mosty.

 

Większy problem to 52cm wysokości tej ramy. Żeby osiagnac poprawna pozycje do pedałowania bedziesz musiał zastosować bardzo długą sztycę. Przy okazji, sprawdź, jakiej średnicy jest ta co w ramie siedzi, bo na 99% będzie za krótka.

 

I módl sie aby to był jakiś normalny standard a nie antyczne 26.4 czy 25.0. W przeciwny wypadku czekaja Cie dość uciążliwe poszukiwania długiej sztycy w egzotycznym rozmiarze.

 

Nastepny problem, to przy wywalonej w kosmos sztycy wypadałoby wyciagnąć jak najwyżej mostek. Nie bedzie tego zbyt wiele i i tak kierownicę bedziesz miał zdrowo poniżej siodła. Może to i wyglada agresywnie i rejsingowo ale ani to praktyczne ani wygodne.

 

 

 

hamulec myślałem zrobić na kontrę,

 

Czyli torpedo? Znaczy się zupełnie innej piasty tylnej musisz szukać. Z całym szacunkiem dla idei, ale hamulec torpedo nie grzeszy  na pewno nadmierna efektywnością. Ewentualnie efektownoscią jeśli ktoś lubi jak to było za szczeniaka bawić sie w ślizgi na piasku rozsypanym na betonie.

Niewiele ma to jednak wspólnego z hamowaniem, no i dodatkowo skraca to straszliwie życie tylnej opony. Dodatkowym minusem jest fakt, iż wąskie opony szosowe o wiele łatwiej traca przyczepność i wpadaja w poślizg, szczególnie jeśli używasz tylko tylnego hamulca - tu torpedo - którym o wiele łatwiej niż przednim zerwac przyczepność.

Sugerowałbym pozostać przy dowolnej pieście jednobiegowej z nakręcanym wolnobiegiem i dobrych hamulcach typu dual pivot. Szczególnie w mieście efektywne zatrzymywanie się w sytuacjach awaryjnych jest kluczowym czynnikiem przeżycia :)

 

 

Myśl, kombinuj i sprawdzaj dalej...

 

Szacunek...

I.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Dziękuję za informację.

 

Dzisiaj wieczorem zajmę się delikatnym piłowaniem przy ramie. Sprawdzę to, co mi zasugerowałeś. 

 

Znalazłem miejsce w mieście, gdzie pozwolą mi przymierzyć koła. Pytanie jednak mam następujące - jeżeli przymierze większe obręcze, to hamulec wówczas nie będzie źle wypozycjonowany na rawce? Czy coś tutaj mylę..?

 

 

 

I módl sie aby to był jakiś normalny standard a nie antyczne 26.4 czy 25.0. W przeciwny wypadku czekaja Cie dość uciążliwe poszukiwania długiej sztycy w egzotycznym rozmiarze.
 

 

Najwyżej dotoczę tuleje o odpowiedniej średnicy, i dopasuje do siodła, tutaj chyba nie powinno być większego problemu.

 

Co do hamulca torpedo, to faktycznie, masz rację. Bezpieczeństwo może być nikłe, bez przedniego hamulca. Będę musiał się zastanowić, jak to rozgryźć, żeby możliwie najmocniej ukryć wszelkie pancerze, i samą klamkę zrobić mikroskopijną, żeby nie raziła w oczy.

 

Po tym jak pomierzę i posprawdzam wszystko to, o czym mówiłeś, postaram się odezwać.

 

Pozdrawiam

Dawid

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłbym na twoim miejscu od sprawdzenia stanu ramy. Czy przypadkiem od środka nie jest zbyt zżarta przez rdzę. Później zabezpieczyłbym ramę od środka czymś do profili zamkniętych. Ja w jednej ramie zastosowałem cetcyl a w drugiej teroson vr500.

Jak przymierzysz koła to sprawdź czy szczęki hamulca ci sięgną i da sie je wyregulować chyba inaczej tego nie rozwiążesz. Możesz coś w sklepie przymierzyć jeśli ci pozwolą. Jedyna sztyca jaka znalazłem o dziwnej rozmiarówce to BBB tylko nie pamiętam modelu.

Co do wielkości ramy ja bym spróbował porównać ja z czymś na czym jeździsz obecnie i jest ci wygodnie. Będziesz wiedział jakiej mniej więcej pozycji szukać. Jak mostek będzie zbyt nisko można zastosować jakąś przedłużkę.

Klamki hamulcowe na baranka polecam tektro rl520 z tego co pamiętam mają ciąg linki jak w mtb.

I chyba to tak w skrócie tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Znalazłem miejsce w mieście, gdzie pozwolą mi przymierzyć koła. Pytanie jednak mam następujące - jeżeli przymierze większe obręcze, to hamulec wówczas nie będzie źle wypozycjonowany na rawce? Czy coś tutaj mylę..?

 

Nie mylisz się. Całebożeszczęście, że pozycję klocków w szczękach można nieco regulować. Jest pewna, niezerowa szansa, ze wystarszy regulacji.

 

CaliperBrakeWithCallouts.jpg

 

Jeśli jednakowoż nie wystarczy oryginalnej regulacji, można nieco podpiłować samo ramię. U siebie z sukcesem pożeniłem w ten sposób koła 700c w ramie 27". Pomimo zastosowania szczęk z długimi ramionami ciagle nie miałem dostetcznie nisko klocków. Skończyło sie na Pilnikologii Stosowanej. Oczywiście trzeba robić takie operacje z dużym wyczuciem, bo nie chcesz chyba aby zbyt wybrane ramię postanowiło złamać się w awaryjnej sytuacji...

 

 

 

Najwyżej dotoczę tuleje o odpowiedniej średnicy,

 

Problemem może być że rama ma jakąś antyczną, cienką sztycę - 25.4, 25.0, 26.2 - wtedy dotaczanie tulej na nic sie nie zda. Tuleje nadaja sie tylko wtedy gdy rama ma większa średnice osadzenia sztycy niż sztyca która posiadasz.

 

 

 

Jedyna sztyca jaka znalazłem o dziwnej rozmiarówce to BBB tylko nie pamiętam modelu.

 

Stawiam na BBB Skyscraper.

http://bbbcycling.com/bike-parts/seatposts/BSP-20 

 

Fajna, dwuśrubowa sztyca w naprawdę duuużym wyborze rozmiarów.

 

Inna opcja jest Accent SP-408 http://velo.pl/czesci/wsporniki-siodla/accent/sp-408

 

Dodatkowy bonus, obie są dostepne w długosci 400mm, a t w przypadku ramy 52cm dla goscia 180cm moze mieć kluczowe znaczenie.

 

 

 

Klamki hamulcowe na baranka polecam tektro rl520 z tego co pamiętam mają ciąg linki jak w mtb.

 

Klamki fajne i faktycznie ciagna emtebecznie. Ma to swoje plusy - przyjemnie krótki skok klamki - ale i minusy - słabszą modulacje, niz klamka o dedykowanym skoku. No i zdecydowanie nie jest to opcja minimalistyczna.

 

Z nierzucajacych sie w oczy klamek to chyba coś w guście Diatech Goldfinger (jest duuużo opcji kolorystycznnych, niekoniecznie czarno-złoty jak na zdjęciu)

41UfV2ylp8L.jpg

 

Odpadna chyba ze wzgledu na konstrukcje klamki przełajowe, przymostkowe. No chyba, ze komuś udało się w jakis sposób zbodżować prowadzenie i osadzenie kabla.

 

Pewnie trzebaby pogóóglać...

 

Sprawdzenie stanu ramy pod wzgledem konsumpcji przez Ruda Zośkę to oczywista oczywistość, ale optycznie nie wyglada źle, tzn, brak jakiś dramatycznych wykwitów "rudej" które świadczyłyby o przegniciu... Ale ofkors inspekcje trzeba przeprowadzić...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ta sztyca.

Jedyny minus to zerowy ofset, ale długość 400mm więc powinno starczyć.

Widzę, że accent też coś zmyślnego zrobił. Jak ja szukałem do swojej ramy to wtedy była BBB i nic :).

Klamki rzeczywiście minimalistyczne myślałem, że baranek będzie ale jak prosta kierownica to rzeczywiście ciekawa opcja. Na pewno "bardziej filigranowe" i mniej rzucające się w oczy od zwykłych klamek mtb na prostą kierownicę. 

Ja przy tym rowerze zostałbym jednak przy baranku i klamkach tektro :).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór!

 

Dzisiaj był czas na rozbieranie roweru. Porozkładałem go na części pierwsze, i pomierzyłem poszczególne elementy.

 

Sprawa ma się następująco:

 

Odkręciłem korby, wewnątrz jest gwint. Średnica otworu, to około 33,5mm.

 

dPJoJEQ.jpg

 

Dodatkowo pomierzyłem średnice pozostałych komponentów. Nie wiem, czy to w zasadzie jest istotne, ale postanowiłem pomierzyć na zapas : )

 

Średnica sztycy pod siodełkiem - 25,7mm

Średnica sztycy od kierownicy - 21,8 mm

Średnica kierownicy w centralnym punkcie (mocowanie do mostka) - 24.6mm

Średnica rury widelca wchodzącej w rame - 25mm

 

W tym momencie chce z Wami skonfrontować te dane, a następnie przystąpić do piaskowania elementów.

 

Na zdjęciu poniżej widzicie elementy. Powiedzcie mi proszę, tego typu kierownice chciałbym zatrzymać, czy ona wg Was sie nadaje? 

 

dSwNqpg.jpg

 

Jednocześnie, chciałbym przystąpić do poszukiwań piast, korby, zębatek itd. Bardzo proszę o jakies linkowe sugestie, co wypadało by zakupić.

 

Jeżeli chodzi o koła - nie miałem możliwości sprawdzenia, zrobie to w następnej kolejności.

 

Liczę na odpowiedzi, i pomoc.

 

Cześć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

 

 

Odkręciłem korby, wewnątrz jest gwint. Średnica otworu, to około 33,5mm.
 

 

To o niczym nie świadczy. Masz gwint, to dobrze, czyli uzycie pakietu z maszynowymi łożyskami wchodzi w rachubę.

 

Co było napisane na starych miskach suportu? W która strone odkręcałeś miski? To pozwoli stwierdzić jakiego gwintu potrzebujesz na miskach nowego wkładu. A jest tego trochę...

 

BSA, ITA, Francuski... 

 

Trochę pordzewiała ta rama... Sugeruje dobrze ja wypłukać inhibitore rdzy i potem zabezpieczyc środkiem do profili zamkniętych stalowych. Ogladnij ja dokładnie, czy gdzieśtam nie jest przegniła na wylot...

 

 

 

Średnica sztycy pod siodełkiem - 25,7mm

 

No to masz problem. Konia z rzędem temu kto znajdzie jakąś  logiczne długości sztyce o tej średnicy. W rachube wchodzi tylko coś o mniejszym rozmiarze (25.0, 25.2) i tuleje dopasowujące.

 

Reszta gratów to standardowe rozmiary kokpitu jednocalowego z gwintem.

 

Oczywiście kierę możesz sobie zachować, o ile nie jest pogięta, popękana czy cuś...

 

Bez sprawdzenia jaki masz gwint w mufie suportowej nie ma sensu doradzac żadnych korb bo moze sie okazać, ze tam jest jakis wynalazek, a suport i długość osi dobiera się przewaznie do korby a nie korbe do suportu. No chyba że w gre wchodzi walka z linią łańcucha...

 

Ale to już sprawa na kolejne rozważania, które i tak Cię nie miną :P

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Średnica sztycy pod siodełkiem - 25,7mm
sztyca jest zdeformowana pewnie.... zawsze można 26,0 dać przetoczyć.... lub 25,8 i przetoczyć (te średnice można dostać w długości 400mm). Co do muf suportowych jeśli miski suportu wykręciłeś do przodu ramy (patrząc z pozycji jadącego na rowerze ;-)) i mają średnicę mniejszą niż 35....to prawie na pewno jest to suport klasyczny Angielski bsa. Sugeruję przymiarkę w sklepie rowerowym przy okazji przymiarki kół. (bardzo rzadko spotyka się gwinty francuskie i szwajcary) ale na nie też są sposoby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Masz jakiś stary suport BSA? Spróbuj bez ciśnienia wkręcić, z dużą ilościa dobrego smaru...

 

Jak nie masz, podejdź do rowerowego, powinni mieć jakiś zaorany, lub nawet same miski.

 

Kwestia praktycznego sprawdzenia czy tam jest BSA...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...