Skocz do zawartości

[klamka] SLX BL-M675-B cieknie... ?


cinek1987cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Zacznę od początku. Hamulce kupiłem nówki, po jakimś czasie wymieniłem z tyłu płyn + odpowietrzenie (serwis) - klamka wpadała i brak hamulca.  Wszystko było ok. Niedawno wymieniłem z tyłu klocki bo te z zestawu się skończyły. I nie wiem czy wtedy czegoś nie zepsułem :P

Rozepchałem tłoczki żeby wsadzić nowe klocki ...nie sądziłem, że tam było tyle płynu bo później zobaczyłem plamę na podłodze i klamce - wypchało płyn ze zbiorniczka. Hamulec działa normalnie, hamuje ładnie. Ale zobaczyłem dzisiaj podczas ostrzejszej jazdy w terenie i hamowaniu, że mi się chyba coś tam "poci". Zrobiłem foty. Co Wy na to ? Jakaś rada?

 

0ea6ff97e9ca36b8med.jpg

ec96aad17a9d0e27med.jpg

f4c66f199d5e186emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpychając płyn przy jego zbyt dużej ilości w układzie mogłeś uszkodzić membranę zbiornika - robiąc to delikatnie nie jesteś w stanie popchnąć tłoczków bardziej niż pozwoli na to jego objętość, jeśli miałeś w palcach tyle mocy to płyn przecisnął się rozrywając membranę albo przeszedł na zewnątrz pod jej krawędzią. 

Jeśli nawet wytarłeś olej z klamki to w czasie jazdy wstrząsy i pęd powietrza najprawdopodobniej wypchnął resztki z zakamarów. Przydałoby się przedmuchać klamkę np powietrzem z kompresora, z pompki lub z własnych chociaż płuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Jak ktoś zalewał układ nie resetując tłoków, będzie za dużo płynu. Jak je rozepchałeś, nadmiar musiał gdzieś się wydostać. Jak to zrobiłeś na chama, mogło uszkodzić membranę.

 

Zwykle rozpycha się każdy tłok osobno, nigdy oba naraz. Jak jest za dużo płynu, wpychając jeden tłok, wysunie sie drugi, to taki bufor. Wtedy wiadomo że coś nie gra, można odkręcić śrubę w klamce i pozwolić wyciec nadmiarowi płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy już nie za późno. Tłoczki wciskałem pojedynczo, i nie wydawało mi się abym w to wkładał dużo siły ;/ A płyn wyleciał klamką (rower był odwrócony podczas wymiany). Po przedmuchaniu niby jakoś więcej tego nie ma... ale cały czas widać to w środku klamki - zmieszane z syfem. Czy jest sens teraz odkręcić tą nakrętkę? Nie zapowietrzy się układ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w samochodzie przy wymianie klocków i wciskaniu tłoczków otwiera sie "góre", ale teraz to już nie ma co, bo za późno.
Jak masz to wyczyść klamkę np czymś do czyszczenia tarcz hamulcowych w aerozolu i pojeździj trochę, tylko uważaj żeby w pewnym momencie nie stracić hamulca i nie przywalić w coś gdyby dalej leciało. Ale może akurat będzie dobrze i nie będzie nic się sączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. 

Zmieniłem olej i odpowietrzyłem układ w tylnym hamulcu (płyn był czarny....). Hamulec działał ok, klamka twarda. Ale niestety leje się z klamki. Mam już klamkę na wymianę. Tylko mam pytanie.

Wylać stary olej i odkręcić przewód, zmienić klamkę czy jest na to jakiś inny sposób? 

I tak czeka mnie wymiana płynu i odpowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli niedawno zalałeś nowym olejem nie ma sensu się go pozbywać. Podłącz strzykawkę do zacisku, w starej klamce odkręć odpowietrznik, zassaj trochę płynu do strzykawki. Nie pamiętam dokładnie ile, w każdym razie żeby z klamki wyciągnąć płyn. Zakręć odpowietrznik przy zacisku, odkręć przewód od klamki, przykręć do nowej, w nowej wykręć odpowietrznik, wkręć lejek, odkręć odpowietrznik przy zacisku, wpompuj płyn ze strzykawki, zakręć i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, dolacze sie do tematu nie chcac zakladac nowego. Mam hamulce deore m615, sa na gwarancji. Klamka troche sie poci, czy jest to podstawa do reklamowania w sklepie i nie powinni robic problemu ? Dodam, ze oni je skracali i odpowietrzali. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. Nie potrafię usztywnić klamki SLX. Ogólnie widzę, że olej próbuje uciekać albo w miejscu wpięcia wężyka (chociaż mało prawdopodobne. Odkręcałem go i wszystko wygląda w porządku, gwint ładnie trzyma) albo z pokrywy zbiorniczka. Olej zbiera się pod gumową nakładką przy nakrętce przewodu hamulcowego. Oleju nie jest dużo, ale hamulec jest jak gąbka i trochę strach na zjazdach jest...

Bawić się w jakiś serwis w domu albo oddać do serwisu? Czy od razu kupować nową manetkę (w końcu 100 zł to tragedii nie ma) i mieć z głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem przewód, jest elegancko przycięty, mosiężny pierścień (jak to się nazywa?) jest w doskonałym stanie. Właśnie olej zbiera się elemencie klamki, który ma gwint w środku, także wygląda jakby spływał ze zbiorniczka. Warto otwierać ten zbiorniczek czy nic dobrego to nie przyniesie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wychodzi jednak na to, że oliwka i przewód zdupione, bo zwyczajnie wycieka z miejsca przyłączenia przewodu. Musi być oliwka skrzywiona. Dam do serwisu co się będę babrać. Już mam dość tego oleju :D

Klamkę rozkręcilem i wyczyściłem, wszystkie elementy są w porządku wiec obstawiam, że jest szczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...