Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Walkower

Cześć wszystkim:)

 

W sierpniu zeszłego roku udało mi się w miarę odnowić starego Jaguara.

Słowo "odnowić" ma tutaj wiele znaczeń... A mianowicie:

 

Zmieniłem lakier domową robotą i naprawdę bardzo dobrze trzyma, żadnych odprysków itd. pucha szpraja nie taka zła jak o niej mówią.

Wymieniłem hamulce, przerzutkę tylną, linki, pancerze, klamki, korbę, wkład suportu, opony, dętki...

Za dużego budżetu nie miałem, więc zrobiłem co w mojej mocy, moim zdaniem nie jest źle:)

 

(proszę was nie patrzcie na naklejkę na ramie! zawsze chciałem mieć Scotta ale finanse na to nie pozwalały)

 

Ale mam problem... Chciałbym wrzucić do niego koła 28" i wymienić widelec, bo ani koła ani widły nie wytrzymały próby czasu... Oraz stery których w Opolu nigdzie nie mogę znaleźć...

 

Pytanie brzmi: jakie koła? Czy muszą być konkretnie szosowe, czy może trekkingowe też podejdą (wolnobieg pięcio rzędowy, większy nie wejdzie), Czy większe opony 27" jakie miał Jaguar wejdą na obręcze 28", czy nie będą w niczym przeszkadzać.

I widelec, jaki?? Czy może być zwykły pod koło 28 czy jakiś szosowy? No i stery. Jakie podejdą pod tą niestandardową ramę?

Mało o rowerach wiem, ale wciąż się uczę:) bardzo proszę o pomoc...

 

Pozdrawiam.

 

post-194573-0-48861100-1457551358_thumb.jpg

post-194573-0-52790800-1457551390_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
atiti

Piękny rower.

Jaguary były rowerami zawodniczymi wykonanymi z rurek ze stali chromowo - molibdenowej, cieniowanych o bardzo niskiej wadze, Reynolds 531. Waga ramy ok 2100g w latach 70 tych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
atiti

cd.

koła możesz dać spokojnie 28 calowe z aluminiowymi obręczami ale uważaj na szerokość opony. Jest to rower szosowy i za szerokie się nie zmieszczą.

Potrzebna będzie suwmiarka.

Musisz zmierzyć rozstaw tylnych widełek powinno być 122 lub 126mm i koło z taką piastą musisz kupić zapewne będzie to piasta szosowa na wolnobieg 6 rzędowy.

Stery i widelec są niestandardowe pasujące same do siebie. Średnica rury otworu rury czołowej 30,4mm gdy standard 1 calowy to 30,1mm. W nowszych rocznikach Jaguarów piszę w internecie że pasują tam standardowe stery 1 calowe.

Jaguary miały szytki 27 calowe, których nie założysz na 28 calową obręcz. Kup koła 28 calowe na system opona plus dętka.

Widelec przód - jak wymienisz stery i dasz nowy widelec to może być trekingowy ważne aby był 1 calowy i o takiej samej wysokości. Oryginalny widelec Jaguara był węższy miał 92mm współczesne mają 100mm szerokości.

Czy masz może taką ramę na sprzedaż?

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

 

 

Jaguary miały szytki 27 calowe, których nie założysz na 28 calową obręcz.

To nie jest takie proste. W szytkach dawny system 27" to odpowiednik obecnego 28". Np  28" x 22mm to 27" x 1"

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/szytki-oponodetki-rowerowe/p,szytka-giro-28-x-22mm-27x1-czarno-jasna-continental,4720.html

Jaguary i Huragany miały obręcze pod szytki o obwodzie osadzenia 1967 mm czyli średnicy ok 626mm. Na taką obręcz da się założyć np taka opnę (sprawdzone osobiście):

http://www.decathlon.pl/szytka-rally-700x23-czarna-id_8328782.html

Czy w drugą stronę się da, to głowy nie dam, bo średnica osadzenia dla 700C to wg Sheldona 622mm (nie mam pod ręką współczesnej obręczy szosowej, więc nie mogę zmierzyć) czyli 2 mm mniej niż rometowska. Współczesną oponę da się więc naciągnąć na rometowską obręcz, ale nie wiem, czy stara opona nie będzie za luźna na współczesnej obręczy. Ale zakładanie pełnoletniej opony na nową obręcz do codziennej jazdy i tak nie uważam za dobry pomysł.

Ale Walkower pisał, ze wymienił opony i dętki, czyli raczej nie ma obręczy na szytki. W takim wypadku klasycznej opony 27" nie da się założyć na 28" obręcz. Dętka może pasować (zależy od dętki).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Walkower

Dzięki za zainteresowanie tematem:)

Jak kolega wyżej zauważył nie mam obręczy na szytki. Czyli... Czyli mam opony  27" które wejdą na obręcz 28" czy nie? prosto jak krowie na rowie, tak czy nie?:) bo nie wiem czy wymieniając koła będę zmuszony wymienić praktyczne nowe opony na mniejsze 28"... ze sterami jakoś dam radę, kiedyś znajdę, coś dopasuje:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

Nie. Na 28" obręcz nie wejdą, są za duże. Jak założysz koła 28" które są mniejsze to hamulce mogą się okazać za krótkie. Kwestie szerokości piast poruszyli już inni

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Walkower

Hamulce to chyba nie problem, ramiona są dość długie więc klocki można obniżyć. Zostaje kwestia opon. Jak mówisz że nie podpasują to jednak będę musiał zainwestować w nowe... no szkoda.


cd.

koła możesz dać spokojnie 28 calowe z aluminiowymi obręczami ale uważaj na szerokość opony. Jest to rower szosowy i za szerokie się nie zmieszczą.

Potrzebna będzie suwmiarka.

Musisz zmierzyć rozstaw tylnych widełek powinno być 122 lub 126mm i koło z taką piastą musisz kupić zapewne będzie to piasta szosowa na wolnobieg 6 rzędowy.

Stery i widelec są niestandardowe pasujące same do siebie. Średnica rury otworu rury czołowej 30,4mm gdy standard 1 calowy to 30,1mm. W nowszych rocznikach Jaguarów piszę w internecie że pasują tam standardowe stery 1 calowe.

Jaguary miały szytki 27 calowe, których nie założysz na 28 calową obręcz. Kup koła 28 calowe na system opona plus dętka.

Widelec przód - jak wymienisz stery i dasz nowy widelec to może być trekingowy ważne aby był 1 calowy i o takiej samej wysokości. Oryginalny widelec Jaguara był węższy miał 92mm współczesne mają 100mm szerokości.

Czy masz może taką ramę na sprzedaż?

Pozdrawiam

 

Niestety ramy na sprzedaż nie mam...
 

post-194573-0-18393700-1461608862_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

Faktycznie, masz długie ramiona. 28 będą miały promień ok 5 mm mniejszy, więc spokojnie da się klocki obniżyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Walkower

Tak więc zbieram na nowe koła i opony:) i powoli na widelec... i stery... :)

Dzięki bardzo za pomoc:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

Zbieraj od razu na koła (przynajmniej jeśli chodzi o przednie) + opony + widelec +stery, a nie po kawałku. Bo jak pisano wyżej, współczesna piasta przednia ma szerokość 100mm i nie wciśniesz jej w stary widelec o rozstawie haków 92mm (rozwiązania siłowe odradzam), a skoro nowy widelec to i nowe stery.

Z tyłu będziesz musiał rozgiąć haki bo piasta szosowa ma 130mm szerokości (nie kup przypadkiem kola z piastą mtb, bo ta ma 135 mm szerokości) a ty masz rozstaw haków 122mm. Z rozginaniem ostrożnie, żebyś nie zrobił z roweru dwuślada. Haki po rozgięciu muszą być równoległe do siebie (i z rozstawem oczywiście 130mm).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jacekkaczorowski

Witajcie

Zamierzam odnawiać również Jaguara i mam podstawowe pytanie o opony.

Felgi są na szytki, ciężko rozpoznać rozmiar. Czy możecie podpowiedzieć jakich szytek szukać.

Wstępnie widziałem 27x1,0 ale nie wiem czy współczesny rozmiar może się różnić ?

Czy jednak przeplatać obręcze na stare piasty ?

Czy spotkaliście się z nowymi piastami pasującymi do tego roweru ? (wiem Jaguar ma 122 mm, a współczesne maja 130-135mm)

ew. znalazłem szosowe 108 chyba ale przez internet ciężko to sprawdzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
18 godzin temu, jacekkaczorowski napisał:

Felgi są na szytki, ciężko rozpoznać rozmiar. Czy możecie podpowiedzieć jakich szytek szukać.

Tak jak pisałem wyżej, współczesne szytki pasują np:

https://www.decathlon.pl/szytka-rally-700x23-id_8328782.html

Trochę ciasne ale wchodzą. Dobrze jest przed założeniem nadmuchać oponę i zostawić na jakiś czas. Trochę się rozciągnie i łatwiej będzie naciągnąć na obręcz.

18 godzin temu, jacekkaczorowski napisał:

Czy jednak przeplatać obręcze na stare piasty ?

To juz zależy od ciebie.

18 godzin temu, jacekkaczorowski napisał:

Czy spotkaliście się z nowymi piastami pasującymi do tego roweru ?

Nie. Chyba, że jakaś totalna egzotyka z małej manufaktury produkująca części do rowerów retro (w USA istnieją takie). Ceny takich zabawek zwykle znacznie przewyższają wartość twojego roweru.

Ew eBay i jakies piasty campagnollo (były stosowane w Jaguarach specach i superach) ze starych zapasów magazynowych (nówki choć stare)

Albo coś takiego (126mm na tył):

http://www.velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=13F952BE-BAEB-414A-B114-C0DCF12411D1&Enum=110&AbsPos=2

 

Edytowane przez Garlock
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • emkateo
      Przez emkateo
      Witam bardzo serdecznie, ostatnio wpadłem w posiadanie klasycznej ramy firmy Romet typu Jaguar. Chciałbym oczywiście ją wskrzesić, jednak będąc w sklepie rowerowym postraszono mnie, że te ramy pękają. Ktoś miał takie nieprzyjemne doświadczenie? Ewentualnie orientujecie się czy faktycznie często się tak zdarza? Przytoczono mi historię chłopaka co odrestaurował sobie cały rower i po dwóch dniach mu popękała. Według mnie brzmi to dość abstrakcyjnie i raczej nie zniechęca mnie do podjęcia próby renowacji, tak więc mam pytanie skąd polecacie kupować części? Oraz czy są dostępne gdzieś dane techniczne tychże rowerów? 

       

      Mój plan póki co jest taki aby oddać ramę do lakiernika na piaskowanie, obejrzenie czy nie ma żadnych pęknięć i dopiero malowanie. Nie mam dużego doświadczenia w składaniu rowerów tak więc za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny, zdjęcie ramy zamieszczam w załączniku, pozdrawiam ! 


×