wiiiktor Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Jestem odpowiedzialny za rozwój projektu www.Efneo.com W naszym podstawowym produkcie korba będzie aluminiowa (430gram), ale myślimy też o korbie z karbonu. PYTANIA: 1// Jakie są szacunkowe koszta wykonania korby, której dokumentacja jest załączona? 2// Jaka bedzie waga? 3// Ile korb miesięcznie jest w stanie wykonać przeciętnej wielkości "karbonowa manufaktura" ? Załączam pliki PDF i STEP. crank-alu.PDF crank-alu-STEP-FILE.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 W Polsce nie ma ani jednej manufaktury wykonujacej korby z karbonu, więc na tym forum czy jakimkolwiek polskim forum na 99 procent nie znajdziesz nikogo kto poza fantazjowaniem czy gdybaniem zetknął się z projektowaniem, wykonaniem czy "biznesplanem" takiego produktu. W Europie i na świecie są chyba zaledwie trzy manufakturowe korby karbonowe, THM, AX Lightness i Lightning, wątpię więc ze gdziekolwiek znajdziesz osobę która odpowie Ci na te pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiiiktor Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 znalazłem ich sobie: http://www.thm-carbones.de/products.html http://ax-lightness.de/en/cycling/bike-components/accessories/pelton-crankset/ http://www.lightningbikes.com/cranks/ dzięki wielkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Kolejne kwestie - korba na rysunku jest ma kwadrat - kto ma być jej odbiorcą? Tego typu suportu - z wielu powodów - nie stosuje się w nowych konstrukcjach. Korba karbo, lekka, to towar dla określonego odbiorcy. Nowe ramy najczęściej nie posiadają muf z gwintem, więc tej nie będzie komu sprzedać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiiiktor Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 to prawda, nasz produkt jest technologicznie nastawiony na ośkę kwadrat, ponieważ target marketingowy to posiadacze rowerów ze średnio-wyższej półki niestety, nie możemy w prosty sposób przerobić przekładni tak, żeby działała z ośką ISIS czy innym interfejsem nowego typu po prostu, jak by się okazało, że korba karbonowa nie będzie trudna do wyprodukowania, to byśmy ją zaoferowali, a klient by zadecydował, czy chce za nią płacić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Myślę że dopasowanie muf suportowych to nie problem... ale znajdą się malkontenci co kwadratowi powiedzą NIE. Jakaś forma wielowypustu mocno rozszerzyłaby krąg odbiorców. Ja bardziej poszedłbym w stronę wizualną samej korby... niż w karbon. Frezowanie ramion w stylu starej Turbiny od raceface. Sam projekt genialnie wpisuje się w dzisiejsze trendy 1X. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiiiktor Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 "turbina raceface" - w sensie że to? ... : http://mtbs.cz/media/2015/04/17/CanyonStrive7_kliky_cl.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 to prawda, nasz produkt jest technologicznie nastawiony na ośkę kwadrat, ponieważ target marketingowy to posiadacze rowerów ze średnio-wyższej półki Proponowalbym zaczac od zapoznania sie z obecnymi realiami rynku rowerowego. Oska na kwadrat i srednio wyzsza polka rowerow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiiiktor Napisano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 rozmawiamy z firmami na targach i wiemy, czy klienci OEM chcą kupowac, czy nie. na stronie https://www.indiegogo.com/projects/3-speed-front-bicycle-gearbox-efneo/ widać, że produkt w przedsprzedaży zakupiły 333 osoby (rynek AM) proszę, zostawmy tą trochę "ideologiczną" dyskusję na boku. karbon, karbon, karbon, panowie i panie, jest tematem wątku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.