Skocz do zawartości

[karbon] produkcja małoseryjna korby, koszt


wiiiktor

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem odpowiedzialny za rozwój projektu www.Efneo.com

 

W naszym podstawowym produkcie korba będzie aluminiowa (430gram), ale myślimy też o korbie z karbonu. 

 

PYTANIA:

1// Jakie są szacunkowe koszta wykonania korby, której dokumentacja jest załączona?

2// Jaka bedzie waga?

3// Ile korb miesięcznie jest w stanie wykonać przeciętnej wielkości "karbonowa manufaktura" ? 

 

Załączam pliki PDF i STEP. 

crank-alu.PDF

crank-alu-STEP-FILE.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce nie ma ani jednej manufaktury wykonujacej korby z karbonu, więc na tym forum czy jakimkolwiek polskim forum na 99 procent nie znajdziesz nikogo kto poza fantazjowaniem czy gdybaniem zetknął się z projektowaniem, wykonaniem czy "biznesplanem" takiego produktu.

W Europie i na świecie są chyba zaledwie trzy manufakturowe korby karbonowe, THM, AX Lightness i Lightning, wątpię więc ze gdziekolwiek znajdziesz osobę która odpowie Ci na te pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne kwestie - korba na rysunku jest ma kwadrat - kto ma być jej odbiorcą?

Tego typu suportu - z wielu powodów - nie stosuje się w nowych konstrukcjach.

Korba karbo, lekka, to towar dla określonego odbiorcy. Nowe ramy najczęściej nie posiadają muf z gwintem, więc tej nie będzie komu sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda, nasz produkt jest technologicznie nastawiony na ośkę kwadrat, ponieważ target marketingowy to posiadacze rowerów ze średnio-wyższej półki

 

niestety, nie możemy w prosty sposób przerobić przekładni tak, żeby działała z ośką ISIS czy innym interfejsem nowego typu

 

po prostu, jak by się okazało, że korba karbonowa nie będzie trudna do wyprodukowania, to byśmy ją zaoferowali, a klient by zadecydował, czy chce za nią płacić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dopasowanie muf suportowych to nie problem... ale znajdą się malkontenci co kwadratowi powiedzą NIE. Jakaś forma wielowypustu mocno rozszerzyłaby krąg odbiorców. Ja bardziej poszedłbym w stronę wizualną samej korby... niż w karbon. Frezowanie ramion w stylu starej Turbiny od raceface.

Sam projekt genialnie wpisuje się w dzisiejsze trendy 1X. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to prawda, nasz produkt jest technologicznie nastawiony na ośkę kwadrat, ponieważ target marketingowy to posiadacze rowerów ze średnio-wyższej półki

Proponowalbym zaczac od zapoznania sie z obecnymi realiami rynku rowerowego.

Oska na kwadrat i srednio wyzsza polka rowerow? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiamy z firmami na targach i wiemy, czy klienci OEM chcą kupowac, czy nie.

 

na stronie https://www.indiegogo.com/projects/3-speed-front-bicycle-gearbox-efneo/ widać, że produkt w przedsprzedaży zakupiły 333 osoby (rynek AM) 

 

proszę, zostawmy tą trochę "ideologiczną" dyskusję na boku. karbon, karbon, karbon, panowie i panie, jest tematem wątku! :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...