Skocz do zawartości

[tarczowe hydrauliczne]Avid Juicy 5


szakq

Rekomendowane odpowiedzi

Andrew nie pozwoliłem sobie na zamiane Carbonów na XT tylko zostałem niejako do niej zmuszony. Ot serwis któremu powierzyłem moje Carbony spaprał robote i rozwalił carbonową pokrywkę zbiornika wyrównawczego. Ściągnięcie nowej z niemiec to obecnie ok 2tyg bo niemiaszki mają przerwę. Harfa tego nie ściąga bo jak mi powiedział serwisant "tego nie można uszkodzić". A jednak uszkodzili i to serwis który szczyci się doświadczeniem w obsłudze hudraulików. Ehhh szkoda tematu.

 

Carbnoniki działaja rewelacyjnie od samego początku. Dotarte bardzo szybko hmmm ok 50km jak dobrze kojarze. Nowe klocuszki zapewne będą Zeity ale seryjne daja jeszcze rade.

 

Luz na klamce. Miałem w domu 3zestawy carbonów, juicy7 i Juicy 5. Wszystkie miały mniejszy lub większy luz. Podobno dobrym patentem są podkładki z puszki po piwie ;). Jedynymi hamulcami z Avidow które luzów nie opsiadają są Code które mają klamki łożyskowane.

Podobnie jak Ulvgarowi luz mi wogóle nie przeszkadza.

 

A tak wygląda wyjście z XTka 7e7d5c6562602920m.jpg

 

Pozdrawiam!

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wydaje się wam, że klamka w Waszych juicy jest gumowata i podczas mocnego hamowania dociągacie ją do samej kierownicy to na 100% macie zapowietrzony uklad.

 

Ja dzisiaj odebrałem swojego Juicy od harfy (skracali przewód i odpowietrzali) i teraz prawą klamkę mam twardszą od lewej, choć wcześniej byłem pewien, że przedni hampel na pewno nie jest zapowietrzony bo klamkę miał naprawdę twardą.

 

Okazuje się, że avidy fabrycznie są zalane "na odwal" i często bywają zapowietrzone. Warto wydać te 30zł i przygotować hamulec przed sezonem :D

 

To mi daje sporo do myślenia, bo właśnie takie mam wrażenie od początku użytkowania Juicy 5. Zwłaszcza tylny hampel wymaga dociągnięcia klamki prawie do kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skydancer - twardość klamki zależy też od prawidłowego ustawienia zacisku (tak, żeby tarcza nie wyginała się nawet o ułamek milimetra przy naciskaniu klamki) oraz od klocków - jeżeli są choć trochę krzywo starte, zaraz klamka robi się gumowa.

 

U mnie na odpowietrzonym hamplu i nowych klockach klamka była twarda. Ale klocki mi piszczały, więc postanowiłem lekko objechać krawędzie okładziny pilnikiem (tak w autach się robi, żeby nie jęczały). I niestety stało się, to, że jeden klocek zrobił się krzywy. Przez to teraz klamkę mam jak z gumy i słabo hamuje.

 

Z przodu miałem tą samą sytuację - tylko tu odkruszył mi się maluteńki kawałek okładziny. Klamka od razu zrobiła się miękka i słabo hamowało.

 

 

 

Przód już "naprawiłem" wymieniając klocki na Accenty SPIEKANE i ustawiając idealnie zacisk (patrzę z góry oraz przez okienko zacisku na szczeliny między tarczą a klockami). Klamka jest tak twarda, że jak szybko ją naciskam, to słychać jak klocki pukają w tarczę :icon_wink: . Po każdym wyjęciu koła niestety muszę od nowa ustawiać zacisk - bez tego klocki będą się krzywo ścierać i klamka zmięknie.

 

Tak więc najważniejsze - odpowietrzyć hamulec i ustawić idealnie zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam; od dzisiaj jestem posiadaczem piatek:)kupiłem zestaw ze 160 za 730 zł; pierwsze wrazenie estetyczne na wysokim poziomie, fajnie dopracowane hamulsce; wszytko sie szybko łatwo ustawiło; na razie siła hamowania... hmhm znikoma; poczekam az klocuchy sie dotra i powinno wszytko grać; pozostaje wycjechac w teren i sprawdzic na co je stac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

może parszywie zalane moje xtry zalane w synkrosie prawie nie hamowały.

Moje piątki hamowały super od założenia bez docierania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem pierwsze 45 km na piatkach; przy kazdej okazji docierałem klocki i siła juz znacznie wzrosła, tylko przód jeszcze musi sie "dopiescic"; poza tym przy wadze 75kg i tarczach 160 to przód jakis rewleacyjny nie bedzie;jak ktos ma podobne warunki to moze swoje odczucia napisac; troche dziwi mnie duzy skok klamek, spokojnie dochodzą do połowy i dopiero twardnieja i m ozna myslec o blokowaniu koła; to moje pierszwe hydrauliki wiec bede wdzieczny za pomocna opinie w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Zdejmowałem koło do wymiany dętki i następnego dnia nie mogę włożyć go z powrotem. Problem jest taki iż nie mogę wcisnąć tarczy między klocki hamulcowe gdyż są lekko zaciśnięte. Możliwe że stało się to gdy zacisnąłem klamkę hamulca gdy nie było w nim tarczy. Co mam zrobić? Próbowałem ręcznie je rozsunąć ale nie chcą ruszyć....

 

Pomocy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak to jest jak się robi coś bez odpowiedniej wiedzy. Prawdopodobnie zapowietrzyłeś hamulce. W hydraulikach nigdy nie wdusza się klamki gdy nic nie ma pomiędzy klockami. Wsadź śrubokręt między klocki i się trochę posiłuj (tylko z rozwagą) i może uda się rozepchnąć klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no disk syndrome - hamulec zapowietrzony najpewniej. Cały płyn poszedł w dół, a przez membranę zassał powietrze. Da się to naprawić, przez rozepchanie klocków a jeżeli jest to niemożliwe, to należy wpiąć się strzykawką w klamkę i wtedy spróbować je rozepchnąć a potem odpowietrzyć klamkę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez jaką membranę? Jak mozna dolać płynu do zamkniętego układu?

Odnośnie Juicy Carbon to w tym sezonie używam ich z tarczami XTR 160/140 i jakość hamowania się wyraźnie poprawiła. Zauważyłem, że tarcza mniej obciera o klocki, łatwiej się daje ustawić a po wyjęciu i zakładaniu koła właściwie nie muszę korygować zacisku względem tarczy. Aha, i mniej piszczy w deszczu :( Koła to Mavic Crossride disc, a klocki to półmetaliczne Zeit .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez jaką membranę? Jak mozna dolać płynu do zamkniętego układu?

Odnośnie Juicy Carbon to w tym sezonie używam ich z tarczami XTR 160/140 i jakość hamowania się wyraźnie poprawiła. Zauważyłem, że tarcza mniej obciera o klocki, łatwiej się daje ustawić a po wyjęciu i zakładaniu koła właściwie nie muszę korygować zacisku względem tarczy. Aha, i mniej piszczy w deszczu ;) Koła to Mavic Crossride disc, a klocki to półmetaliczne Zeit .

 

Membrana jest w klamce pod pokrywką zbiorcznika wyrównawczego. Zarówno w pokrywce jak i w membranie jest malutki otworek.

 

Płyn można dolać, jeżeli jest go za mało w układzie. Wystarczy do tego zestaw do odpowietrzania. Układ można napełnić tylko na 100% objętości, nie da się go przepełnić ani wytworzyć w nim jakiegoś ciśnienia strzykawą. Jeżeli hamulec jest oryginalnie zalany np w 70%, to może się zdarzyć, że cylinder zamiast płynu ze zbiorniczka, zassie powietrze, a wskutek tego klamka się zapadnie.

 

To ciekawe co piszesz odnośnie tarcz. Dyski shimano mają mniejszą powierzchnię, więc na pewno trochę gorzej współpracują z zaciskami avida.

Ja właśnie zakupiłem tarczę hayesa 160mm. Jest ona nieco szersza od G2CS, przez co idealnie "dogada się" z szerszymi okładzinami Kool-stop.

 

 

PS> mi w deszczu NIC nie piszczy. Wystarczyła miedzianka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pisałem o jakości, nie sile hamowania :confused: Podczas używania tarcz XTR zauważyłem, że ten zestaw jest sztywniejszy, przez co nie dzwoni tak jak G2 Avida, śmiem twierdzić, że szybciej daje się na nich ustawić zacisk względem tarczy.

Odnośnie Juicy. Czy podczas odpowietrzania robicie coś z klamką? Czy trzeba zmienić jej odległość względem kierownicy? Dziś się troszkę bawiłem i ustawiłem klamkę jak najdalej się dało. Efekt - zablokowane koło. Może warto nad tym popracować przy zalewaniu? Najpierw wykręcić tę śrubkę, czyli zmniejszyć odległość klamki) a po zamknięciu układu przywrócić ją do optymalnej pozycji dla naszych palców. Co o tym sądzicie? Szukałem manuali po polsku by sprawdzić jak się to robi (kiedyś trafiłem na niezłą instrukcję z Magazynu Rowerowego, niestety File Not Found).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pewien problem. Próbuję odpowietrzyć J5 z przodu i nie mogę. Mam Avid bleed kit, oglądałem ten filmik na youtube, czytałem krążące po necie skany jak się odpowietrza, 3 razy mi się udało wszystko idealnie zrobić. Ale teraz robię wszystko z instrukcją i lipa tak jakby klamka była zapowietrzona, próbowałem 2 razy powtórzyć czynność i nie dało skutku. Hamulec ma na moje oko z 10-12 tyś km. Na początku działał ok, ale potem zaczęły się problemy, zapowietrzył się nie wiadomo z jakiego powodu (mam z tyłu J5 o przebiegu 6 tyś i nic nie robiłem), jak odpowietrzałem to jakieś jakby sparciałe uszczelki w docie pływały :wallbash:. Nie wiem, ale mam wrażenie, że walnięta jest jakaś. Może macie pomysł która to może być? Warte naprawy czy puścić jako uszkodzony i kupić nowy.

 

Dodając opinię na temat tego hampla to na tarczy 185 daje radę, nawet nagrzany nie traci skuteczności. I to wszystko na oryginalnych klockach, które wytrzymały mi notabene te 10-12 tyś km. Spokojnie zatrzymują 73 kg + rower i osprzęt. Tylko według mnie dość trudno ustawić odpowiednio zacisk. (ta metoda z wciśnięciem i dokręceniem śrubek rzadko działa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chciałbym odświeżyć temat w kwestii hamulców hydraulicznych w cenie około 500-550zł (nówek). Wiem, że w tej cenie polecane są często Juicy 5 oraz Shimano SLX.

Jeszcze nie jeździłem nigdy na hydraulikach, dlatego chciałbym od razu dokonać właściwego wyboru. Czy moglibyście mi je porównać pod względem:

1. Awaryjności, łatwości samodzielnego serwisu, dostępności i kosztowności części zamiennych.

2. Różnic w kosztach eksploatacji: czy drastycznie się różnią np cenami klocków hamulcowych, płynu hydraulicznego

3. Jak mogą się różnić pod względem jakiś niepożądanych dźwięków, stuków i tzw. rezonansu (zależy mi na ciszy :confused: )

Wiem, że Juicy 5 górują modulacją (co jest dla mnie ważne), natomiast SLX'y siłą hamowania. Jeśli bylibyście mi w stanie odpowiedzieć na moje wątpliwości to sądzę że będę mógł dokonać właściwego wyboru w tej kwestii.

Acha jeżdzę w XC, amortyzator (będzie )Suntour Epicon, moja waga 92-95kg wzrost 187cm, gór raczej nie zobaczę, jedynie niewielkie górki i wzniesienia.

Jaki rozmiar tarcz polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Cena eksploatacji będzie podobna

3. W zależności od użytych klocków i warunków pogodowych

 

Wtrące coś od siebie. Miałem okazje porównywać J5 i SLX. SLX wręcz miażdża J5 pod względem siły, co gorsza na oryginalnych klockach. Przypomnę w Avidzie w oryginale metale, w SLX organiki.

 

Poprawne zalane SLX i odpowiednio odpowietrzone mają dobrą modulację, bez tendencji gumowej klamki :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Sprawa taka: byłem w serwisie, wyprostowali mi lekko tarcze i dobrze ustawili adapter. Ok nic nie ociera tylko przód minimalnie popiskuje przy dosłownie ruszaniu z miejsca(soję sobie i lekko ruszę kierownicą a tu taki ''cienki'' pisk) Pewnie gdzieś chyba minimalnie trze ale nie wiem. Co do piszczenia to nic się nie zmieniło. Dopiero po przejechaniu 60km dźwięki ustały. Ale normalnie piszczy i mnie to wkurza. Bym musiał codziennie odtłuszczaczem po dwa razy psikać aby przestał. A tak to robię ten zabieg po jakimś większym wypadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

u mnie to jednak wygląda tak: Idealny tył. Z przodu ociera. Regulowałem zacisk. Nic nie dało. Tłoczki są bardzo blisko w porównaniu do tylnego koła. W tylnym widzę przestrzeń/światło, a w przodzie jest ciasno, są wąsko ustawione. Co z tym zrobić? Czy to może być wina zbyt dużej ilości ojeju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...